Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mavantos schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind boven budget kijken niet netjes. Want als het niet lukt is het verspilde tijd en er komt altijd meer bij kijken dan alleen het paard kopen. En dan de reden van ik heb niet meer geld vind ik als verkoper een irritante reden, dat is niet mijn probleem, je wist dat het dier moest kosten, wat je niet hebt kan je niet uitgeven.
Net als bij keukens en autos zijn vraagprijzen van paarden toch vrijwel altijd (iets) onderhandelbaar. Je moet natuurlijk niet gaan kijken bij eentje die veel te ver boven budget is. Ik denk meer dat je jezelf als verkoper in de vingers snijdt als je je zo strak vasthoudt aan de vraagprijs. Elke maand dat het paard er langer staat kost die ook zo maar €500.
Verkoper kan er dan beter direct bijzetten dat het een vaste prijs is als ze zich daar perse aan willen vasthouden. Persoonlijk zou ik eerder incalculeren dat kopers altijd iets willen onderhandelen en daar mijn vraagprijs op aanpassen. Stel ik wil minimaal €12,5k dan zou ik persoonlijk €13-14k als vraagprijs noteren. Even afhankelijk van hoe de markt op dat moment is.
StalNollie schreef:mavantos schreef:
Net als bij keukens en autos zijn vraagprijzen van paarden toch vrijwel altijd (iets) onderhandelbaar. Je moet natuurlijk niet gaan kijken bij eentje die veel te ver boven budget is. Ik denk meer dat je jezelf als verkoper in de vingers snijdt als je je zo strak vasthoudt aan de vraagprijs. Elke maand dat het paard er langer staat kost die ook zo maar €500.
Verkoper kan er dan beter direct bijzetten dat het een vaste prijs is als ze zich daar perse aan willen vasthouden. Persoonlijk zou ik eerder incalculeren dat kopers altijd iets willen onderhandelen en daar mijn vraagprijs op aanpassen. Stel ik wil minimaal €12,5k dan zou ik persoonlijk €13-14k als vraagprijs noteren. Even afhankelijk van hoe de markt op dat moment is.
Hier kost een paard niet 500 in de maand extra hoor. Ik laat ze lekker lopen worden van eigens (jonge ponys ) meer waard. Mensen zijn schandelig wat betreft langskomen en dan ook nog 75 af gaan bieden nee was maar thuis gebleven en als je zo begint kan er nog maar verdomd weinig van de prijs af
Bel je me op en zeg je je budget en of waar tot elkaar kunnen komen heb je de eerste 50 € euro als koper al verdient want dan kan er veel meer met de prijs.
StalNollie schreef:Laatst een bod van 500 op een vraagprijs van 1700
En een bod van 850 op een vrprijs van 2100
Sorry maar koop dan maar elders ik stuur dan ook altijd maar heel veel lach poppetjes
Waidida schreef:Een vraagje voor de meer ervaren kopers hier: ik ben sowieso van plan klinisch te keuren maar het rx keuren zin bij een jong paard, denkaan 2 a 3 jarigen die nog niet onder het zadel zijn
Sky_As schreef:Waidida schreef:Een vraagje voor de meer ervaren kopers hier: ik ben sowieso van plan klinisch te keuren maar het rx keuren zin bij een jong paard, denkaan 2 a 3 jarigen die nog niet onder het zadel zijn
Stel de vraag andersom....waarom zou je niet willen weten wat je koopt?
Koop je een grasmaaier, of een dier waar je mee wilt sporten en die geschikt moet zijn om op te kunnen rijden?
Sky_As schreef:Ik zou het af laten hangen van het talent van het dier en in welke prijsklasse je wilt verkopen.
Met alle respect maar een dier in laten rijden en zo ver klaar laten maken dat je er een klant, een ruiter waarvan je niet weet hoe ze rijden, mee weg kan laten rijden, kan zo maar 3 maanden kosten en ben je dus zo maar 2000 euro verder (en dan zijn ze niet eens heel ril, er zijn ook paarden waar je na een half jaar of langer pas veilig iemand anders op kan zetten)
Leuk als het dier in de hogere prijsklasse valt, maar anders zou ik mooi onbeleerd verkopen. Zeker als je verwacht dat het paard ril zat is.
Dan is het inrijden mooi he risico, tijd en zorgen van de nieuwe eigenaar, en zit je niet met de gebakken peren als het paard na een maand bij de nieuwe eigenaar toch een keer schrik krijgt onder het zadel omdat deze een keer iets onhandigs gedaan heeft.
Met een beetje pech heb je dan een rechtzaak aan je broek hangen.
Zadelmak maken moet je voor jezelf doen, niet voor een toekomstige klant....
Waidida schreef:Een vraagje voor de meer ervaren kopers hier: ik ben sowieso van plan klinisch te keuren maar heeft het rx keuren zin bij een jong paard? denk aan 2 a 3 jarigen die nog niet onder het zadel zijn
Waidida schreef:Dankje! Ik ga denk ik ook rx keuren, de reden dat ik het niet zou doen was omdat ik niet wist of het zin had, maar dat blijkt hier zeker wel. Het is namelijk een duur grapje om zo maar even te doen. Ik denk dat mijn paard ergens tussen de 3000 en 4000 euro zal liggen
MightyJoe schreef:Een warmbloed met dressuur aanleg + gezond voor 3000/4000 lijkt mij eerlijk gezegd wel een opgave.
Cioccolato schreef:Bij een ruime jaarling zou ik al ocd onderzoek doen zelfs.
Overigens is laag bieden ook ieders recht. Soms is een koper er wel blij mee ala die geen andere optie meer heeft. Dus gewoon ieder in hun waarde laten, normaal te woord staan. Nee is een antwoord. Lachpoppetjes zijn kinderachtige communicatie.
Waidida schreef:MightyJoe schreef:Een warmbloed met dressuur aanleg + gezond voor 3000/4000 lijkt mij eerlijk gezegd wel een opgave.
Ja daar vrees ik voor, dat bedoel ik dus met dat de prijzen een stuk hoger zijn dan ik dacht. Het dressuur aanleg laat ik al weg in mijn zoektocht, want ik heb door dat het idee bij dressuur aanleg heel anders ligt dan bij andere mensen. Ik zoek gewoon een fijn paardje waarmee ik lekker kan dressuren. Ik hoef echter geen wedstrijden ofzo. Maar ik zoek ook geen draver of tinker