Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
)
)

oh ze worden gecorrigeerd en goed ook maar daarna is het voor mij klaar en noem ik ze gewoon ‘braaf maar je moet haar kennen.’ 

Die deed nl niet aan "sorry hou van me" maar aan "Hoe durf je?!!!!"
en ging er gelijk vol tegen in als je haar corrigeerde. (nog steeds trouwens. Als Rêve het ooit in haar bol krijgt en één van ons aan valt dan kunnen we alleen maar proberen om die persoon onder haar uit te krijgen want je krijgt haar met niks van iemand af geslagen, ze zal het vast voelen maar ze negeert het gewoon.)
"
pien_2010 schreef:Slim paard. Ik verwacht dat jij aan Joy een echte fijne vriend gaat krijgen die goed zich gaat gedragen. Hij is lief, intelligent en heeft het beste met je voor.

pmarena schreef:Het is an sich ook wel fijn dat het geen dooie is, zeker als hij zo goed reageert op correcties
ik wil dat mijn paarden persoonlijkheid tonen. Ze moeten respect hebben maar ze mogen wel ‘zijn’. Gezien zijn leeftijd en hormonen is het logisch dat de kleine nu wat domme dingen gaat doen. Hij is officieel geen ‘baby’ meer. En zeker met een jonger veulen bij zich… dat zal ook invloed hebben. Hij gaat instinctief een andere rol aannemen binnen hun mini-‘kudde’.
Rêve heb ik vandaag nog herinnert aan een basis regel.
( die kwam net met binnen zetten ook heel zielig en onschuldig kijken of ze nog een aai kreeg.
alsof ik haar al ooit lang genoeg genegeerd heb om zo zielig te doen.
tut. Grote mond en het lijf als back up in tegenstelling tot ik zelf maar zo’n klein hartje. 
het zijn frustrerende dagen geweest voor ons allebei…
)

en en dan dat harnas… das gelijk een paard een kar laten trekken IMO. Je rust hem uit zodat hij al zijn fysieke kracht optimaal tegen je kan gebruiken zonder hem op te voeden.
)
Ze moesten hem thuis eens zien. Mijn schoothondje. 

echt zo stijf vd kou dat ik niks meer kan. 

)

pmarena schreef:Nouja ik denk niet per-sé richting Yaiko maar dat eerdere ontmoetingen met herders wel de ervaring opleverden dat die gingen fixeren. Maarja als je hond als 1 of andere stoomboot aan komt zetten dan snap ik ook wel dat andere honden op scherp gaan voor wat zij er aan zien komen....
Leuk die Sky, echt een lekker veulen weer
Wat doet Reve precies dan dat je je zorgen maakt....?
(in dit specifieke geval dus) Zoals jij ook zegt, het is niet gek dat honden gaan fixeren als die hond op elke hond zo reageert vanop een meter of 30/40.petraaken schreef:Waar is die NAF magic voor bedoelt? Als het een supplement is zou ik het als test eens stoppen met geven. Gewoon om te zien hoe ze er op reageert en weer normaal wordt.
Als het niet voldoende werkt wil ik er op korte termijn een DA bij om te kijken of ze geen last heeft van cystes of waar hij dan ook aan denkt. een verandering in gedrag zoals dit is niet iets dat zomaar komt. Maar het is wellicht sowieso geen slecht ide om haar eens te laten nakijken. Ze is sowieso een "pismerrie" (kennen de nederlanders dat woord?) maar alsnog uit zich dat normaal niet in dit type gedrag. Ik zie dat ik me ook vergist heb, ik heb NAF oestress. (een vriendin had het over de NAF magic waardoor ik me vergist heb.
)

) na een paar minuten kwam ze weer, snoepje, aaitje.... Ze wil zich om draaien en ik zeg "Rêve'ke, pas!" waarop ze stopt en om kijkt en ik zeg opnieuw "ale, pás!" waarop ze zich naar me toe draait en heel happy haar been naar voren steekt, snoepje, aaitje en het andere been.
Ze werd geleidelijk aan erg enthousiast. Touw om haar hals, was oke.
Snoepje, naar de stal genomen om haar halster om te doen, haar nog even aan het halster in de paddock genomen om de spaanse pas uit te breiden naar al stappend... Ze kan al een drietal pasjes, ze moet haar been nog iets meer strekken maar dat komt wel.
Beloont, Sam zijn halster gaan pakken en ze samen naar de weide gebracht.
Ze leek rustiger en meer happy hierna. Morgen doen we het opnieuw en hopelijk krijgt de oestress snel vat. Zover ik onderzocht heb werkt zowat alles wat er in zit ontkrampend en dus pijnstillend en wat kalmerend dus als ze zo is omdat ze pijn heeft en humeurig is van haar hengstigheid dan hoop ik dat ik het met dit wat makkelijker kan maken voor haar.
(witte leonidas.
)