Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:56

Moonprayer, hij krijgt inderdaad veel beweging en staat nooit op stal opgesloten. Hij kan zelf weten of hij in of uit stal lopen wil.
Ik snap dat je dan nog even wacht inderdaad met erop stappen. Gelukkig is er op de grond ook genoeg leuks te doen!

Kane zijn beentje weer helemaal slank gelukkig! Vanavond gaan we voor eerst een drafje proberen te doen onder het zadel :) ik ben heel benieuwd hoe hij dit weer gaat oppakken. Tot nu toe gaat alles heel rustig zonder spanning en gekke sprongen :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:18

Wat leuk, lotgenoten!

Mogen Ed en ik meedoen? Vind het leuk om mee te lezen wat jullie allemaal doen, maar ook leuk om te delen.

Nadat ik een paar jaar in het buitenland het gezeten ben ik nu weer terug in Nederland, en na een korte tijd andermans paarden te hebben gereden, toch maar besloten zelf weer een eigen paard te kopen.
In de 'volwassen' paarden sectie kwam ik niet echt iets naar mijn smaak tegen, en toen liep ik zomaar tegen Ed, die eigenlijk Edison heet, aan.
Ed is in mei 3 geworden, moeder een NRPS' er, vader onbekend, hij was 1.57 2 maand geleden, heb het idee dat hij nu al 1.61 is :'), hij groeit als kool!

Voordat hij bij mij kwam had hij halster en borstelen al geleerd, en voor de (verkoop) foto's en video's had hij een zadel en hoofdstel op :'). Voor de rest gewoon lekker buitengespeelt in een groep.

Nu dat hij bij mij is staat hij in groep 24/7 buiten, maar wel met de luxe van een binnenbak en kantine voor de wintermaanden. Ideaal voor zowel mens als dier.

Sinds de 3 maanden dat hij hier is, ben ik 1 maand bezig geweest met wat basisdingen (achtervoetjes waren een beetje een ding), naast opstapje over z'n rug hangen, en hebben we al behoorlijk wat kilometers buiten gemaakt aan de hand, bruggetjes, auto's en vooral stoepen. Fietsers moeten we nog en beetje langer oefenen.

Sinds een maandje staat hij lekker fulltime op het land een eindje verderop vakantie te vieren, en is het ineens zomaar geen puppy meer maar begint hij steeds meer te lijken op een paard. Hij komt begin Augustus weer terug op stal.

Na de zomer gaan we rustig aan beginnen, we hebben totaal geen haast en gaan vooral zorgvuldig te werk, liever langzaam maar goed dan snel en iets minder goed.

Wat fotootjes natuurlijk:

Afbeelding
Dit is 1,5 maand geleden, hij was toen net 2 weken bij me, zo'n puppy!

Afbeelding
opstapjes en over z'n rug is geen probleem, ook niet als hij los staat. Zolang hij een kriebel in z'n nek of achter z'n oren krijgt vindt hij het al snel goed.

Afbeelding
Outdoor kilometers door de woonwijk maken

Afbeelding
En zomaar is het een heel paard. Ik was maar 2 weken op vakantie en heb gelijk een heel paard!

Afbeelding
Zoals je ziet, vermaakt hij zich op vakantie wel!

SBravour

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:11

Hoihoi! Leuk dat je je meld. In dit topic lezen we altijd eerst bij, inclusief reacties op elkaar (paar reacties voor jou) Op die manier is het voor iedereen leuk, en krijgt iedereen feedback!

Ben benieuwd hoe Kane het doet!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:46

@miesje, gek van die benen! Toevallig had mijn instructrice dit ook met 1 van haar paarden en die liep ook totaal niet gek ofzo. Misschien toch warmte?

Lees dat het al weer wat beter is gelukkig!

@apple, zooo is toch super knap! Zijn veel indrukken en daar moet je je even over zetten. Ik zie mezelf dat nog belange na niet doen!

Filmpje ziet er ook tof uit, zou inderdaad wel proberen de hulpen gewoon 1 keer te geven en dan moet er reactie komen, desnoods even zweepje erbij anders ofzo. Mijne durft ook heel dood te doen op het been maar je wilt ze toch ook geen been blijven geven!

@mirjamalvaro, ik was er ook nog niet veel af geknald, wel paar keer met paard en al. Maaaar af mijn jonkie nu 2 keer en ook gelijk bezoekje aan de spoed dus ben ook wel pak voorzichtiger. Merk wel dat ik toch beetje angstig ben geworden, probeer er vanaf te komen!

@melissa precies dat ja, lekkere koprol omdat die shetters gras willen eten hahaha. Zoo fijn van Ken dat hij echt begint te lopen voor je!

@Sbravour, ah dat ziet er ook goed en ontspannen uit! Was je paardje bang van de trailer of gewoon gewenning?

@moonprayer, heb wel insta maar gewoon van mezelf, niet zo interessant haha!
Slim dat je even uistelt, is toch ook heel warm nu, genoeg tijd nog in het najaar eventueel! Wel fijn dat je er al een goed gevoel bij hebt.

@Kehdra! Welkom! Leuk paard heb je, grappig dat ze dan voor de verkoop foto's een zadel opgooien terwijl die het niet kent he :+

Callie gaat deze week weer gewoon 3 keer gereden worden, heb zelf super weinig tijd dus meisje gaat er gewoon alleen naartoe (of met haar moeder voor de zekerheid. :-) )

Wij longeren ook niet meer, gewoon gelijk er op en dat gaat echt goed eigenlijk! Ze heeft nog geen gekke mega energie bokken sprongen gedaan, enkel wilt ze soms toch nog wel testen. Gelukkig kan het altijd gecorrigeerd worden optijd. Ben benieuwd meisje ging filmpje proberen maken zei ze dus is wel leuk, kan ik toch nog mee volgen deze week!

Gisteren ook één sprongetje laten maken aan de longe, dan trekt ze echt naar die sprong toe, wel grappig ben benieuwd of ze dat onder het zadel ook zo zou doen!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:54

Wat leuk zeg, eerste sprongetje! Zet je het eens op de foto? :)

Trailerladen was gewoon voor het oefenen inderdaad! Ze had nog nooit een trailer gezien, maar heb er alle vertrouwen in dat t goed gaat komen, de loopt er zo in namelijk!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:03

SBravour schreef:
Wat leuk zeg, eerste sprongetje! Zet je het eens op de foto? :)

Trailerladen was gewoon voor het oefenen inderdaad! Ze had nog nooit een trailer gezien, maar heb er alle vertrouwen in dat t goed gaat komen, de loopt er zo in namelijk!

Hadden we al eens gedaan! Even zoeken naar een fimpje, maar toen moest ik haar echt nog wel aansporen, gisteren ging ze er echt vanzelf over ze wou echt!

Ah wel fijn, vrachtwagen ging bij mij ook goed, tot ze besefte dat ze elke keer naar de kliniek moest ermee :+ gelukkig ging het de laatste keren wel goed. Heb jammer genoeg geen eigen trailer!

Denk dat ik deze ook nog nooit had geplaatst, dit was een van de eerste keren los rijden met meisje dat Callista inrijd

Echt grappig hoeveel vordering ze al gemaakt heeft, op dit filmpje loopt ze echt als een kip zonder kop, nu gaat dat al wel vlotter gelukkig!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:22

kehdra schreef:
Wat leuk, lotgenoten!

Mogen Ed en ik meedoen? Vind het leuk om mee te lezen wat jullie allemaal doen, maar ook leuk om te delen.

Nadat ik een paar jaar in het buitenland het gezeten ben ik nu weer terug in Nederland, en na een korte tijd andermans paarden te hebben gereden, toch maar besloten zelf weer een eigen paard te kopen.
In de 'volwassen' paarden sectie kwam ik niet echt iets naar mijn smaak tegen, en toen liep ik zomaar tegen Ed, die eigenlijk Edison heet, aan.
Ed is in mei 3 geworden, moeder een NRPS' er, vader onbekend, hij was 1.57 2 maand geleden, heb het idee dat hij nu al 1.61 is :'), hij groeit als kool!

Voordat hij bij mij kwam had hij halster en borstelen al geleerd, en voor de (verkoop) foto's en video's had hij een zadel en hoofdstel op :'). Voor de rest gewoon lekker buitengespeelt in een groep.

Nu dat hij bij mij is staat hij in groep 24/7 buiten, maar wel met de luxe van een binnenbak en kantine voor de wintermaanden. Ideaal voor zowel mens als dier.

Sinds de 3 maanden dat hij hier is, ben ik 1 maand bezig geweest met wat basisdingen (achtervoetjes waren een beetje een ding), naast opstapje over z'n rug hangen, en hebben we al behoorlijk wat kilometers buiten gemaakt aan de hand, bruggetjes, auto's en vooral stoepen. Fietsers moeten we nog en beetje langer oefenen.

Sinds een maandje staat hij lekker fulltime op het land een eindje verderop vakantie te vieren, en is het ineens zomaar geen puppy meer maar begint hij steeds meer te lijken op een paard. Hij komt begin Augustus weer terug op stal.

Na de zomer gaan we rustig aan beginnen, we hebben totaal geen haast en gaan vooral zorgvuldig te werk, liever langzaam maar goed dan snel en iets minder goed.

Wat fotootjes natuurlijk:

[ Afbeelding ]
Dit is 1,5 maand geleden, hij was toen net 2 weken bij me, zo'n puppy!

[ Afbeelding ]
opstapjes en over z'n rug is geen probleem, ook niet als hij los staat. Zolang hij een kriebel in z'n nek of achter z'n oren krijgt vindt hij het al snel goed.

[ Afbeelding ]
Outdoor kilometers door de woonwijk maken

[ Afbeelding ]
En zomaar is het een heel paard. Ik was maar 2 weken op vakantie en heb gelijk een heel paard!

[ Afbeelding ]
Zoals je ziet, vermaakt hij zich op vakantie wel!

Welkom, en gefeliciteerd met je leuke paardje!!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:33

Bravour, ja ik denk dat het inderdaad de warmte geweest is. Nu hem elke avond als het afgekoeld is even laten lopen en heeft tot nu toe geen dikke benen meer gehad.

K_M Leuk is dat he als ze even kunnen springen. Leuk filmpje.
Hier een dressuur gefokt kwpnr maar als ik een hindernis neerzet springt hij er gelijk een aantal keer over vind hij geweldig.

Hier vandaag voor het eerst gaan draven en hij was weer zoo braaf! Gaat echt volgends het boekje tot nu toe.
Wacht nog altijd tot ie even gek gaat doen haha.

Hier moest hij even 5minuten op stal staan, wat hij NIET leuk vond haha. Kleine van een kennis ging even op onze Shetlander rijden.

Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:46

@miesje wat schrikken die benen! Las dat je vandaag weer erop ging fijn dat het zo snel is afgezakt!

@apple ik ben je gaan volgen op insta!

@Kehdra leuk dat je na de zomer gaat beginnen met zadelmak maken! Ik vind het erg spannend en een hele leuke klus!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:12

Moonprayer ik heb idd wel insta, al ben ik er niet mega actief op. 19_melissa_93
Lekker zo wat grondwerken, leuk!

Sbravour kan jouw niet vinden, maar dat zal aan mij liggen haha

Xapple wel gevonden, leuk!

Mirjam fb ben ik ook wat actiever mee, hoe kunnen we je daar spotten? :)

Xmiesje gelukkig zijn de benen van Kane weer helemaal dun!

Welkom Kehdra! Leuk paard heb je!

KM Super dat het zo goed gaat. FIjn dat het meisje er zich ook zo mee kan redden als je zelf te druk bent!
Leuk om te zien he dat ze zo vooruit gaan!

Xmiesje super dat hij het zo braaf doet! Heerlijk knap koppie heeft ie!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:32

Wat stoer hoe sommige van jullie al zo lekker relaxed rond rijden zeg!

Ik vind het wat Nouklime ook zegt inderdaad een hele klus omdat ik nogal dingen liever helemaal goed dan snel doen. Nou ja, aan consequent zijn dan in ieder geval geen gebrek.

@Miesje, bedoel je nou dat hij nog niks geks gedaan heeft? Is dat bij al jullie paarden zo gegaan? K_M's paardje lijkt het ook allemaal wel prima te vinden op het filmpje.
Ik heb de laatste paar pagina's en in het begin wat bijgelezen, maar kom geen hele spannende bokkesprongen tegen inderdaad! Geeft me goede hoop!

Ik moet nog wel even de paarden aan de bokker koppelen hoor, dat komt vanzelf.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:55

@kehdra wel gezonde spanning! Maar tot nu toe gaat het super en vind ik het echt een heel leuk leer proces! Mijn andere paard was 6 weken zadelmak dit was op een professionele stal gedaan dus zal waarschijnlijk ook allemaal wat sneller zijn gegaan. Nu heb ik heb zelf helemaal vanaf het begin gedaan en heb hier 8 a 9 weken naar toe gewerkt voordat ik erop ging zitten en hij heeft nooit problemen gegeven. Rij los rond en afgelopen weekend kwamen de eerste stukje nagevelijkheid dus ik ben blij! Deze hele week heeft hij vrij want voor mn werk rijden zie ik niet zitten zo vroeg haha en wachten tot na 20:00 uur duurt me te lang haha dus gewoon lekker niksen.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:56

Oh en 26 mei was de eerste keer dat ik erop stapte!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:35

Ik heb afgelopen pagina’s even globaal door gelezen, wat jammer dat er mensen weg zijn gegaan! En wat zijn veel van jullie goed op weg!!

Het is teveel werk om op alles te reageren, ben een paar weken afwezig geweest.

Ondertussen is de training met amado voort gegaan, naast het plezier en zwemmen, heeft hij inmiddels al een paar keer de band gesleept. Hij doet het super!
Woensdag ga ik op vakantie tot 11 augustus, dan heeft hij lekker tutteltijd met een paar vriendinnen. Af en toe een beetje longeren en wandelen.
Want vanaf 12 augustus begint het echte werk! Dan zijn we bij Wito Mink (nederlands kampioen mennen) om Amado voor de kar te zetten. Hier verblijven we 4-6 weken. Maar ik verwacht dat Amado eerder dan dat weer mee naar huis kan.
Heb er enorm veel zin in !

Ik zal proberen weer een beetje bij te blijven met lezen nu haha!

Amado is te volgen op insta: dahlado
En op mijn Facebook komt ook dagelijks wat langs

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:01

kehdra schreef:
Wat stoer hoe sommige van jullie al zo lekker relaxed rond rijden zeg!

Ik vind het wat Nouklime ook zegt inderdaad een hele klus omdat ik nogal dingen liever helemaal goed dan snel doen. Nou ja, aan consequent zijn dan in ieder geval geen gebrek.

@Miesje, bedoel je nou dat hij nog niks geks gedaan heeft? Is dat bij al jullie paarden zo gegaan? K_M's paardje lijkt het ook allemaal wel prima te vinden op het filmpje.
Ik heb de laatste paar pagina's en in het begin wat bijgelezen, maar kom geen hele spannende bokkesprongen tegen inderdaad! Geeft me goede hoop!

Ik moet nog wel even de paarden aan de bokker koppelen hoor, dat komt vanzelf.

Kane heeft inderdaad nog nooit gek gedaan. Andere paarden geen idee maar Heb bij hem alles met veel rust gedaan. Heb hem vanaf dat hij 1.5 jaar is en toen spelende wijs heel veel gedaan knuffelen poetsen lekker gek springen en doen bij hem. En vooral een goede band opgebouwd
Dekens heeft hij van de winter opgehad waardoor zadel uiteindelijk echt geen probleem was.

Amado leuk paard! Voor de Kar lijkt me ook leuk, maar is mijne niet echt geschikt voor.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:47

leuk, ik heb jullie toegevoegd op insta. die van mij is moravitas_devoto

Miesjex wat fijn! spannend dat drafje? gaat vast goed komen :D Leuk!

-Khedra welkom! Gaaf paard hoor! lieve uitdrukking en hij lijkt me heel relaxt :D

-Km wat fijn zeg zo'n meisje wat lekker bijrijd :) en enthousiast is.
ik ben eigenlijk nooit zo'n fan van longeren geweest, ook niet in mijn wilde jaren toen ik op elk groen paard stapte. alsof zo'n touw hem gaat houden als het paard echt gek gaat. bovendien kan het eerder mis gaan dan goed, met snel draaien, losschieten etc.

-Amado wat zijn jullie al lekker bezig! beetje een wildebras of niet? :D

ik weet niet of dit zo werkt, maar ik heb een filmpje van mijn knappie op FB (en instagram)

https://www.facebook.com/saskia.higler/ ... 992326334/

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:58

Kehdra, hier 2 paarden zadelmak gemaakt en doorgereden. Beide paarden bleven hierin heel kalm en relaxed. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:07

Hoe heten jullie insta? Dan weet ik zeker dat ik jullie terug volg.. Heb er in 2 dagen 40 bij dus ik heb ff geen overzicht meer :')

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:01

Ik heet, sylviavdvliet :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:36

SBravour schreef:

Ben jij dat ?!? :wow:

Haha ik dacht nog.. Waarom gaat een model mijn paardenaccount volgen.. :+
Had me echt totaaaaal iets anders bij jou voorgesteld. _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:02

Ik zwaai even, ik ben er ook nog hoor! Weer erg druk gehad de laatste weken en als er zo veel wordt gepost hier is het niet te doen om een bijleespost te maken, mijn excuses.

Jammer dat er mensen uit het topic zijn vertrokken, nogmaals, iedereen doet dingen op z'n eigen manier en dat is ook prima. Er zijn honderd wegen die naar Rome leiden en wat nu goed is of wat niet, moet iedereen maar voor zijn eigen paard bepalen.

Ik zag hele leuke foto's langskomen, mooi dat het zo goed gaat met iedereen. Ik denk dat het een combinatie is tussen zelf een rustige aanpak hebben en het karakter van het paard, als alles zo soepel gaat. Ik heb eerder wel vaker paarden beleerd (bijna allemaal eigen fok), maar er zit toch wel verschil in tussen de karakters en hun reactie bij het beleren.

Instagram heb ik ook! Speciaal voor Veronia zelfs, aangezien ik zelf verder niks met insta doe :) We heten groningerhorse_veronia

Ik heb gisteren voor het eerst dan toch echt gegaloppeerd met Veroon! We hadden dit al een keer aan de longe gedaan maar daarna nog niet weer en ze deed het superbraaf! Linksom sprong ze wel een aantal keren in de verkeerde galop aan, dat heb ik maar even zo gelaten voor nu. Het ging erom dat ze ging galopperen en dat deed ze braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:26

Leuk ben jullie allemaal gaan volgen! Mijn insta staat ook vooral in het teken van mn paarden haha! Ik heet Noekkk op insta.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:36

Leuk eerste galopje!

Hier maken ze plezier.
Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:39

Vandaag Starky gelongeerd met dekje en longeersingel, in stap en draf. Hij ging gelijk stofzuigen, dus was best wel ontspannen. Op zijn moeilijker kant ging hij 1x op de rem, en steigerde toen 2x heel beheerst, daarna veranderde hij van hand. Heb hem dan een rondje laten draven op zijn goede kant, en dan weer omgedraaid, en daarna draafde ie ook ontspannen.

Ik heb ook van die flexibele "cavallettibalken", gevuld met mousse, en heb die over zijn rug gelegd en hem zo ook in een drafje gezet, deed ie ook prima. Zijn oude moeder kwam ook wat neuzen, maar zelfs als ze uit het zicht was, trok ie er zich niets van aan. Achteraf kon ik hem nauwelijks overtuigen naar de wei te gaan, hij bleef maar bij me rondhangen, kon hem ook helemaal inspuiten met vliegenspray terwijl ie los stond, is echt een super braaf paardje!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:07

xApple schreef:
SBravour schreef:

Ben jij dat ?!? :wow:

Haha ik dacht nog.. Waarom gaat een model mijn paardenaccount volgen.. :+
Had me echt totaaaaal iets anders bij jou voorgesteld. _O-

Oeps, hahahaha! Hoe had je mij voorgesteld? Ben nu wel heel benieuwd :D

Wat lekker Mirjam, zo de weide een stukje onderwater.. Had dat hier ook gewild, maar helaas. Zelfs het water in de weides is schaars.

Veronia en Anouk volg ik! Wat suuuuper goed zo een eerste galopje! Verkeerd aanspringen zou ik ook nog geen issue van hebben gemaakt hoor, groot gelijk.