Ik snap dat je dan nog even wacht inderdaad met erop stappen. Gelukkig is er op de grond ook genoeg leuks te doen!
Kane zijn beentje weer helemaal slank gelukkig! Vanavond gaan we voor eerst een drafje proberen te doen onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SBravour schreef:Wat leuk zeg, eerste sprongetje! Zet je het eens op de foto?
Trailerladen was gewoon voor het oefenen inderdaad! Ze had nog nooit een trailer gezien, maar heb er alle vertrouwen in dat t goed gaat komen, de loopt er zo in namelijk!
kehdra schreef:Wat leuk, lotgenoten!
Mogen Ed en ik meedoen? Vind het leuk om mee te lezen wat jullie allemaal doen, maar ook leuk om te delen.
Nadat ik een paar jaar in het buitenland het gezeten ben ik nu weer terug in Nederland, en na een korte tijd andermans paarden te hebben gereden, toch maar besloten zelf weer een eigen paard te kopen.
In de 'volwassen' paarden sectie kwam ik niet echt iets naar mijn smaak tegen, en toen liep ik zomaar tegen Ed, die eigenlijk Edison heet, aan.
Ed is in mei 3 geworden, moeder een NRPS' er, vader onbekend, hij was 1.57 2 maand geleden, heb het idee dat hij nu al 1.61 is, hij groeit als kool!
Voordat hij bij mij kwam had hij halster en borstelen al geleerd, en voor de (verkoop) foto's en video's had hij een zadel en hoofdstel op. Voor de rest gewoon lekker buitengespeelt in een groep.
Nu dat hij bij mij is staat hij in groep 24/7 buiten, maar wel met de luxe van een binnenbak en kantine voor de wintermaanden. Ideaal voor zowel mens als dier.
Sinds de 3 maanden dat hij hier is, ben ik 1 maand bezig geweest met wat basisdingen (achtervoetjes waren een beetje een ding), naast opstapje over z'n rug hangen, en hebben we al behoorlijk wat kilometers buiten gemaakt aan de hand, bruggetjes, auto's en vooral stoepen. Fietsers moeten we nog en beetje langer oefenen.
Sinds een maandje staat hij lekker fulltime op het land een eindje verderop vakantie te vieren, en is het ineens zomaar geen puppy meer maar begint hij steeds meer te lijken op een paard. Hij komt begin Augustus weer terug op stal.
Na de zomer gaan we rustig aan beginnen, we hebben totaal geen haast en gaan vooral zorgvuldig te werk, liever langzaam maar goed dan snel en iets minder goed.
Wat fotootjes natuurlijk:
[ Afbeelding ]
Dit is 1,5 maand geleden, hij was toen net 2 weken bij me, zo'n puppy!
[ Afbeelding ]
opstapjes en over z'n rug is geen probleem, ook niet als hij los staat. Zolang hij een kriebel in z'n nek of achter z'n oren krijgt vindt hij het al snel goed.
[ Afbeelding ]
Outdoor kilometers door de woonwijk maken
[ Afbeelding ]
En zomaar is het een heel paard. Ik was maar 2 weken op vakantie en heb gelijk een heel paard!
[ Afbeelding ]
Zoals je ziet, vermaakt hij zich op vakantie wel!
kehdra schreef:Wat stoer hoe sommige van jullie al zo lekker relaxed rond rijden zeg!
Ik vind het wat Nouklime ook zegt inderdaad een hele klus omdat ik nogal dingen liever helemaal goed dan snel doen. Nou ja, aan consequent zijn dan in ieder geval geen gebrek.
@Miesje, bedoel je nou dat hij nog niks geks gedaan heeft? Is dat bij al jullie paarden zo gegaan? K_M's paardje lijkt het ook allemaal wel prima te vinden op het filmpje.
Ik heb de laatste paar pagina's en in het begin wat bijgelezen, maar kom geen hele spannende bokkesprongen tegen inderdaad! Geeft me goede hoop!
Ik moet nog wel even de paarden aan de bokker koppelen hoor, dat komt vanzelf.
xApple schreef:SBravour schreef:Ik heet, sylviavdvliet
Ben jij dat ?!?![]()
Haha ik dacht nog.. Waarom gaat een model mijn paardenaccount volgen..![]()
Had me echt totaaaaal iets anders bij jou voorgesteld.