Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:14

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:30

wel denk ook dat misschien aan de vorm van het hoofd ligt
maar bij die van mij is de pasvorm heel goed inderdaad wat stug maar niks wat niet wat olie kan oplossen
ziet er mooi uit het nieuwe onderkomen van Olivia en puzzle de mijne gaan deze winter voor het eerst 24/7 buiten blijven ben benieuwd hoe het hun bevalt ze hebben wel op de wei 2 grote schuilstallen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:10

Mijn huidige, en vorige, paard hebben maat cob en ik hoop dat Joya dat ook gaat passen. Halster maat cob past nu goed en kan nog groter.

Heb ook de dekens van mijn overleden paard bewaard. Hoop dat ze daar straks ook in past..

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat waren ze blij om de benen weer te strekken :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:57

Blije Dex! Goed nieuws.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:47

Ben vandaag alleen even een appel wezen brengen en kijken of ze halster nog past voor over 2,5 week want dan gaat die mee naar huis <3 Afbeelding
Hij liep helemaal met mee en liet de groep achter normaal stopt die halver wege nu niet! Hoe trots!!

Oh hij heeft nu cob op zijn energrootste.. denk dat het een grote cob kleine full word. Net als ze moeder.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:59

Wat fijn dat Dex weer lekker naar buiten kan! :)

Maar groeit een hoofd op deze leeftijd echt nog zoveel door dan? Want qua halster heeft Jack nog een cob, terwijl het ene merk wat kleiner uitvalt dan de ander. Zijn kapotgetrokken halster zat gewoon goed ( :+ ), maar die hij nu heeft zit op het grootste gaatje en past dus net.

Nya, misschien bewaar ik zijn full hoofdstel nog even en probeer ik het over een halfjaar gewoon nog een keer :Y)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:21

Toen ik Elano nog net had, had ik een cob halster besteld en geverfd. Kon dat neus ding over zijn neus doen als alles op zijn kleinst zat. Dat kan ik nu niet meer doen. :+
Maar in het gebit veranderd er ook nog een hoop, dus zal mij niks verbazen dat het langzamerhand toch nog groeit. Ik wacht iig een paar jaar voor ik mijn spullen verkoop. Of hij moet er uit gegroeid zijn.
Overigens groeien paarden door tot hun 8e. Dus als ze met 2 een volgroeid hoofd zouden hebben, zouden ze wel een groot hoofd moeten hebben vergeleken met de rest van het lichaam.. Of straks een klein hoofd vergeleken met het lichaam? Lijkt mij iig. :')

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:47

En als ik met mensen vergelijk, me nichtje van 10jaar heb toch echt wel een kleiner hoofdje hahah anders zou het er indd zo gek uit zien als je hoofd al volgroeit zou zijn }>

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:30

Welkom xdanique!

Zilver heeft maat cob en ik denk dat ze dat houdt. Heb nu alles van maat cob op het kleinst

Jeetje wat erg Renee. Beterschap voor je paard :(:)

Sorry lamarxhorse. Helaas geen ervaringen

Leuke fotos Noor!

Wat lief biancalaylo!

Ik heb vrijdag avond zonsondergang foto's gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kent de wissels al :))
Afbeelding

Gister voor het eerst met haar gefietst! Viel mij reuze mee. Durfde het eerst niet :o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:38

Zo, weer even tijd om beetje goed te kunnen reageren. :P

@Renske
Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien!

@Noor
Leuke foto's! Heerlijk als ze zo kunnen rennen. :D

@Bian
Wat leuk! Heerlijk als je paardje je volgt! En wat leuk dat ie mee naar huis gaat!
Stiekem vond ie 1 appel niet genoeg. :')

Het kon er ook zoiets uitzien als kinderen van 10 wel hun volgroeide hoofd zouden hebben.. :')
Afbeelding

@kabayo
Leuke foto's! Hier ga ik vandaag of morgen ook weer mijn spiegelreflex pakken om foto's te maken. Vanochtend mijn kleine simpele camera maar mee genomen.
Ziet er goed uit het fietsen! :D

Beginnen jullie paardjes al in de wintervacht te komen? Ik kan Elano nu wel iedere dag poetsen, komt aardig wat haar vanaf! Hij is nu heerlijk zacht aan het worden. En zijn vacht wordt steeds wat langer. :D

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:33

Hier komen ze ook al in de wintervacht. :j
Worden beide mooi donker. :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:46

Fflur komt ook weer in haar wintervacht em laat ook veel los al.

Nog een leuk overzichtje, kleine meisjes worden toch zo snel groot <3

Afbeelding
Sept 2015 - Sept 2016 - Sept 2017

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:07

@kit
Ohh leuk leuk leuk!! :D

Zal nog leuker zijn over 5 jaar. Dan zijn ze allemaal wel zo'n beetje uitgegroeid. Dan herkennen we sommige waarschijnlijk niet meer met foto's van 'vroeger'. :')

[ITP] Elano's speelkwartiertje!

Vandaag de spiegelreflex camera mee genomen naar het land. In de middag weer terug gegaan en weer een hoop aan het onkruid gedaan. Man man man, wat een werk. Maar dan hebben we als het meezit volgend jaar veel minder te doen. Want het land tegenover vind ik er zelf niet bepaald uitzien.. En al die berenklauwen in het land.. #)

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:35

hahaha ik moet wel lachen om jullie met die plaatjes ook :D
Wat goed zeg van Zilver! gaat als de brandweer maar erg braaf!
mooie fotos!

Wat fijn dat Dex er zo happy uitziet!

Knap van hem Bianca... die van mij trok zich laatst halverwege los en rende als een gek weer terug naar zn matties := Ik had geen vingerafdrukken meer van het touw haha
Maar als hij bij mij is en zn matties lopen weg dan blijft hij wel bij mij.

Ja die groei dat vind ik wel lastig, maar dat zal met alles zijn.. hoofdstel, zadel en dekens..
Alles is in het begin te groot en het wordt snel te klein..
Maarja dat heeft ook wel weer wat!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:38

Lamarxhorse schreef:
hahaha ik moet wel lachen om jullie met die plaatjes ook :D
Wat goed zeg van Zilver! gaat als de brandweer maar erg braaf!
mooie fotos!

Wat fijn dat Dex er zo happy uitziet!

Knap van hem Bianca... die van mij trok zich laatst halverwege los en rende als een gek weer terug naar zn matties := Ik had geen vingerafdrukken meer van het touw haha
Maar als hij bij mij is en zn matties lopen weg dan blijft hij wel bij mij.

Ja die groei dat vind ik wel lastig, maar dat zal met alles zijn.. hoofdstel, zadel en dekens..
Alles is in het begin te groot en het wordt snel te klein..
Maarja dat heeft ook wel weer wat!

Goed excuus om oude spul weg te gooien en nieuw in te kopen. :))

Al is het met sommige dingen toch wel weer jammer. _O-

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:29

Ja dat is het, want ik zie de mooiste dingen die best wat kosten zeg maar..
Het was vandaag zo.. Ik zag nieuwe schoenen en dacht van dat geld kan ik beter die mooie peeskappen van Ankie kopen

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:21

Ik koop liever dingen voor mezelf dan dingen voor mijn paard hoor. Het is allemaal al duur genoeg.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:59

_Reneee schreef:
Ik koop liever dingen voor mezelf dan dingen voor mijn paard hoor. Het is allemaal al duur genoeg.

Idem. Ik kies hooguit een deken in een kleur die ik mooi vind. Maar als een andere kleur een paar tientjes goedkoper is (en de kwaliteit hetzelfde) dan kies ik toch voor de minder leuke kleur.

Maar goed, ik ben ook zo iemand met maar 1 rijbroek van de Decathlon van een tientje en loop eigenlijk altijd in jeans op stal. :') Ik vind het allemaal niet zo belangrijk hoe het eruit ziet, als het maar doet wat het moet doen. :D

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:08

Haha ik loop zelf ook in een decathlon broek maar meer dat die vochtafdrijvende kappen bijv me heel handig lijken dan die zweetkappen bijv. Maar je betaald wel drie keer meer dan.. en als je toch een deken nodig hebt doe dan maar eentje die dan gelijk goed is voor de spieren

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:12

Ik koop alleen dingen die ik nodig heb. Peeskappen bijvoorbeeld, totaal niet nodig en dan doen ze meer kwaad dan goed.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:14

Het klinkt wel handig allemaal, maar ik heb daar niet zoveel verstand van. :roll:
Mijn paarden hebben allebei geen peeskappen/strijklappen etc. Alleen een zadel (de grote dan), een hoofdstel een 0 grams regendeken en de kleine heeft nog een outdoordeken voor de winter, de grote staat het hele jaar door bloot :+

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:53

Ik koop juist liever dingen voor me paardjes dan dat ik wat voor mezelf haal. Peeskappen gebruik ik ook niet maar zoals halsters en dekjes.. kan moeilijk nee zeggen als ik het zie :o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:16

Spullen voor mij zelf koop ik eens in het (half) jaar.. Ik heb een hekel aan shoppen. :')

Paardenspul koop ik ook het liefst alles in 1 keer. Of moet tweedehands wat goeds en goedkoop vinden. Maar dan hoef ik het over het algemeen niet te halen maar laat ik verzenden. Of moet op fietsafstand zijn. Zo heb ik laatst 3 euro voor een longeerlijn betaald. Heb ik het alvast maar in huis. :P

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:21

Ik koop alleen als ik iets nodig heb. Voor mijn paard heb ik welgeteld nog niks (onnodigs) gekocht bedenk ik me net. Halster kwam van de vorige eigenaar, huidige had ik nog van een verzorgpaard. Ik heb een vliegenkap gekocht, voer en medicatie en dat was het wel zo'n beetje.