de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:03

Het is inderdaad beter als je je wedstrijd afmeld! Vooral zaterdag wordt het heel warm.
Ik ben ook zo goed als klaar, heb m'n propedeuse binnen :D
Dus lekker veel tijd voor de paarden. Ben ook een beetje aan het rondkijken naar een stal om daar eventueel te gaan werken deze zomer.

Snuupke

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:04

Zo afgemeld.. oh top gergenger!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:13

Gefeliciteerd alle afgestudeerden!!

Ik heb woensdagochtend nog gereden. Ik zat om 7.15 uur op het paard.
Zaterdag wil ik ook vroeg rijden, dan is het nog uit te houden.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:41

Gefeliciteerd nathiie!!

Veel vroege vogels te paard, niet handig voor mij wat betreft werk en ben echt geen ochtendmens haha. Ik heb vanavond les gehad met guusje om 20 uur, de temp was goed te doen. Het koelde lekker af hier eind van de middag. Het galop probleem onder handen genomen. ...pffff dat wordt nog hard werken. Ze moet veel meer door links zowel aan de voorkant als door het lijf. En dan moet het goed komen zegt mijn instructeur haha. Hard werken dus. Ben kapot nu. Ik wil dan graag dat het direct opgelost word. ...en dat gaat natuurlijk niet. Geduld en oefenen. We gaan ervoor.

Nu onweer hier. Morgen ben ik vrij, lekker naar het zwembad met een vriendinnetje en de kids.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:48

Jij ook gefeliciteerd GerenGer :)

Zo diploma is op zak en nu kan het echte leven beginnen.
Lekker met Giv aan de gang en ik wil een jaar de tijd nemen om te proberen van mijn fotografie een vaste baan te maken. Ik heb dus een hoop plannen die ik wil uitvoeren, hopelijk boek ik daar een beetje succes mee :j

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:47

gefeliciteerd allebei!
Nou, hier is het nog steeds niet uit te houden, paardjes hebben even een weekje vakantie. Ik heb ook mijn les van morgen afgezegd, de paarden staan al kletsnat op de wei...
Vandaag is wel de hoefsmid geweest (net tijdens dat het even begon te waaien en zowaar te doen was buiten!) Het was iig duidelijk wat ik geoefend had :D . Hoeven oppakken was geen probleem meer, maar toen de smid begon te kappen was het paniek! Gelukkig hebben we een hele fijne en goede smid die weet hoe hij daarmee om moet gaan. Hij heeft het nog even zo geprobeerd maar heeft toen geknipt ipv kappen. Daarbij hoefde hij de hamer niet te gebruiken en toen was het weer goed, gek paard. Ik weet iig weer waar ik nog aan moet werken!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:00

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:25

@ nadja toch nog ff oefenen om op de hoef te kopen, maar wel super dat het nu al goed ging.

Van harte met Giv *\o/*

Nog een paar daagjes en dan is die van mij ook officieel 4

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:42

Oh Giv is dus niet het enige 'late veulen' in het topic :D

Jij ook alvast gefeliciteerd met jou paardje! :j

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:53

Die van mij is de 10de geboren.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:23

Een weekje later dus, leuk :j
Ik dacht dat Giv de enige late was. Ik zelf ervaar het niet als iets negatiefs gelukkig maar iedereen vond Giv altijd zo laat :P

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:02

Hier ook puffen en zweten... Daarnet even gaan wandelen met Guapa :) vindt ze echt fijn! Ze heeft een weekje vakantie gehad na het kampioenschap. We hebben nog enkele wedstrijden op de planning staan, dus nu even rustiger aan.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:33

Zo hee een hoop mensen te feliciteren. Geslaagden jarige paardjes. Bij deze gefeliciteerd dus,

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:51

@Iwanluwer, inderdaad. Nog even oefenen maar ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:19

Gefeliciteerd met je P GerenGer!

En jij nog gefeliciteerd met Giv Pradadaan!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:37

al een hele tijd niet meegelezen of geschreven. Lees even snel dat iedereen lekker bezig is met z'n paardje

Afgelopen week heb ik met Phoebe meegedaan aan de Almelose Ruiterdagen. Maandag was goed te doen met de hitte en had ik 193 en 197 punten en was ik 2e en 4e.
Woensdag was nog net te doen, ik heb geluk dat ik met 5 min losrijden redelijk een proef kan rijden.
1e proef ging fijn en had ik 195 en 2e proef was ze wel een beetje op en had ik 183. Beide net buiten de prijzen. Was blij dat ik niet voor meerdere dagen had ingeschreven anders had ik zeker afgemeld.

Maar net werd ik gebeld dat ik morgenochtend mee mag rijden in de finale! Ik moet rond kwart over 10, en het koelt morgen een heel stuk af. Zo leuk om mee te mogen doen met m'n eigen gefokte paardje!
Er doen een paar hele goeie mee, dus ik heb geen illusie dat ik ga winnen, maar we gaan ervoor!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:16

Cool dat je de finale mag rijden met phoebe !! En gelukkig zou het iets minder heet worden morgen.

Ik heb vanochtend al vroeg gereden, mijn paard was nog niet wakker... <3
Afbeelding

Maar paardlief staat niet meer stil met opstappen.. Echt geen idee hoe het komt. Ik kon altijd alleen opstappen met een krukje, nu begint ze om mij heen te draaien,heeft ze nooit gedaan :?
Als er iemand bij staat, staat ze wel stil.

Met poetsen zet ik nu het krukje naast haar neer en dan stapt ze niet weg.
Iemand tips?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:36

Herkenbaar, Iwanluver. Gideon begon daar op enig moment ook mee en het is ook nog niet over. Kan je ook geen tip geven eigenlijk behalve voorlopig maar met opstaphulp opstappen zodat hij doorkrijgt dat het zin heeft om te bewegen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:37

@Setteli: gefeliciteerd!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:21

Hier ook geen tips voor het opstappen met kruk, ik stap altijd zonder hulp of kruk op.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:22

Die van mij deed dat ook met het opstappen.
Paard was niet blij met mijn zadel.
Nu een nieuw zadel wat helemaal fijn ligt.
En nu gaat het opstappen ineens een stuk gemakkelijker.
Merk wel dat consequent zijn en herhalen ook belangrijk is.
Want anders gaat madam zelf alvast op stap.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:30

Waar Grand beleerd wordt, geeft ze hem nu even een snoepje als hij braaf stil heeft gestaan met opstappen. Werkt als een tierelier! Ze stapt op met een krukje. Tegelijkertijd ook nog even wat rek- en strekoefeningen meepakken en belonen en gaan met die banaan. Thuis ga ik kijken hoe ik het ga doen, met of zonder beloning. Ben er eigenlijk niet zo van om veel te belonen met snoepjes maar ach, na 2 jaar haal ik hem nog steeds van de wei af met een paar stukjes muesli omdat ik hem 2 jaar geleden anders niet eens gevangen kreeg }> :P Het is nu absoluut niet meer nodig maar ach.. Hij krijgt toch al nooit snoepjes o.i.d. van me en dit is er zo ingesleten :P Dus nu laat ik het maar zo haha!

Gefeliciteerd Setteli! Gaaf om mee te mogen doen en al helemaal met je eigen fokproduct :D

Ik ga maandag Grand alvast een beetje netjes maken voor zn alllllereerste (onofficiële) wedstrijd van volgende week zondag. Manen knippen, alvast benen schrobben, staart wassen etc.. Vind het wel een beetje spannend hoor! En dan is het maar een HC start en zit ik er zelf niet eens op :') Ben zó benieuwd hoe hij het gaat doen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 07:28

Jessica24 schreef:
Die van mij deed dat ook met het opstappen.
Paard was niet blij met mijn zadel.
Nu een nieuw zadel wat helemaal fijn ligt.

met opzadelen geen enkele reactie op het zadel en singelen.Als ze het zadel niet fijn zou vinden reageert ze daar ook op toch?
en consequent zijn, dat ben ik wel.

@ clau_1991 spannend hoor.. Al veel succes met de voorbereidingen.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:37

Thanks! :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:33

Net finale gereden in Almelo. Ontzettend druk met losrijden op een heel klein stukje, dat was wel jammer. Ik heb alleen gestapt totdat ik bij het stuk voor de ring mocht rijden. Daar nog gedraafd en gegaloppeerd.

Achter de juryhokjes (2 jury's) stonden mooie reclameborden waar Phoebe niet zo van gecharmeerd was. Paar keer omhoog komen en omdraaien. Toen even heel boos geworden en ging ze er redelijk langs. gelukkig had ik nog tijd om er even een paar keer langs te gaan en toen was het goed.

Fijne proef gereden, aangalopperen rechts reageerde ze niet direct, dat was jammer.
Verder weinig fouten. Waar ik aan moet gaan werken zijn de verruimingen, ze houdt zich wat in.
Ik had 187 en 191 punten en ben 15e van de 16 geworden. Heel tevreden, van te voren had ik hier voor getekend!
We hebben weer heel veel geleerd

Volgende week keuring van het NRPS voor stamboekopname en die week erna kringkampioenschappen