Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:43

Oh als ze vooral voor de kar moet vind ik het wel mooi paardje voor. Is ze al betuigd?

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:50

Nee, vooral onder het zadel... en ja ze is al betuigd.
Mijn vader wilt zo min mogelijk rijden, liefst zo snel mogelijk, maar ik zou liever deze week 's avonds nog eens gaan proberen en eventueel dan zaterdag met een kenner en een DA een klinische keuring laten uitvoeren? Hopelijk wilt hij, want ik zie het niet zitten om zaterdag meteen met een DA te gaan, als ik dan toch vind dat het uiteindelijk niets wordt... Moet alleen nog een DA vinden :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:01

We brengen Ortas zelf weg, dus nog even zoeken naar trailer bestuurder en trailer. Ze is niet binnen 1,2 dagen weg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:03

Onder het zadel... alleen recreatief?.. want als je ermee op wedstrijd wil denk ik dat je snel te horen krijgt dat je te groot bent.
Hebben jullie haar ook al geprobeerd voor de kar?
Dit was jullie eerste paard dat jullie gingen kijken. Ik zou even goed lijstje maken met welk doel je hebt voor het paard (en wat je misschien over paar jaar ermee zou willen) en dan goed bedenken of dat met deze merrie kan.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:06

Dat weten we nog niet helemaal, kan later wel dat ik haar op wedstrijd wil uitbrengen.
Nee, voor de kar kunnen we haar niet proberen, maar ze zou meegedaan hebben aan de abfp test en daarvoor moet ze aangespannen zijn, zal eens horen bij het stamboek naar haar resultaten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:09

ik vind het te groot zijn wel meevallen hoor eastpack. mooi dier, ruime draf.
Vind het er voor zijn leeftijd heel braaf uitzien. ligt er maar net aan wat je ook wilt.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:14

ik ben het met bertine37 eens, vind het een prachtige paard om te zien!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:01

Ik zie heel veel mensen die echte sportpaarden zoeken.

Ik ben opzoek naar een recreatiepaard/pony. Maar vind het nog best moeilijk te vinden. Zou deze zondag bij 2 leuke e-pony's kijken. Helaas hebben ze alletwee afgebeld. :( Pony's verkocht.
Dus weer verder zoeken. Maar kan het nog niet echt vinden.

Kwam net deze Rocky Mountain tegen: http://link.marktplaats.nl/550452954
Stond er toch even stiekem bij te kwijlen := . haha Vind het echt een super mooi dier! Alleen volgens mij zijn die Rocky Mountains voor mij niet te betalen haha
Maar af en toe een beetje dromen onder de zoektocht moet kunnen toch :)

Wel nog mensen die geslaagd zijn dit weekend? Het topic lijkt steeds drukker te worden!

Lees nu vooral meer mee dan dat ik post.. Misschien komt er nog eens wat leuks voorbij! :+

mnk1407

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:12

Yelly schreef:
Houd er wel rekening mee dat het anders toont wanneer je beugels wat langer zitten en dat jij mogelijk nog wat groeit, zowel in de lengte als in de breedte :D

mee eens. De 'klik' zie ik wel. Leuk paard. Jij en paard groeien allebei nog toch? Advies: wat groter paard past je beter. zie Evelijn

Evelijn schreef:
Oh, dat is dan zeker een kleintje... als je nog maar 14 bent dan wordt je dus ook nog langer (en breder) ik zou een wat stoerder mannenpaard zoeken.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:19

Hallo horsandme, ik heb ook regelmatig zitten kwijlen bij die rocky mountains. en dan vooral die donkerbruine met blonde manen.
serieus overwogen ook wel met mijn nekhernia's. Maar helaas, ze gaan echt boven mijn budget.
Ook nu ik me richt op de tinker, komen de rocky's wat meer ielig over tegenwoordig ha..ha.. ;)

Horsesandme schreef:

Ik ben opzoek naar een recreatiepaard/pony. Maar vind het nog best moeilijk te vinden. Zou deze zondag bij 2 leuke e-pony's kijken. Helaas hebben ze alletwee afgebeld. :( Pony's verkocht.

Stond er toch even stiekem bij te kwijlen := . haha Vind het echt een super mooi dier! Alleen volgens mij zijn die Rocky Mountains voor mij niet te betalen haha

Wel nog mensen die geslaagd zijn dit weekend? Het topic lijkt steeds drukker te worden!

Lees nu vooral meer mee dan dat ik post.. Misschien komt er nog eens wat leuks voorbij! :+

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:23

Vraag me eerlijk gezegt af of het bij een grotere fries echt veel beter gaat zijn.

Ze hebben me gezegt dat ze wel nog wat gaat groeien, omdat friezen late groeiers zijn, maarja gaat dat een verschil maken?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:28

@eastpak: Ze zal zeker nog wel iets kunnen gaan groeien, maar ik zou er persoonlijk niet vanuit gaan dan kan het nooit tegenvallen.
Ik zou toch wel kijken naar een grotere fries. Als je een iets oudere hebt en dan van rond de 1.70 (ze zijn er, niet veel, maar ze zijn er en dat zijn dan inderdaad wel laatbloeiers met zo'n hoogte). Met jou lengte en gezien je leeftijd zou ik vanaf 1.67/68 kijken.
Wil je trouwens echt goed mee gaan draaien in de dressuurwedstrijden of is het meer recreatief? Want dan zou je ook naar een iets barokker gebouwde fries kunnen kijken, die zijn wat breder en dan is een iets lager stokmaat weer een minder groot probleem.

Ik heb ook net een fries gekocht. Ben zelf 1.75 en hij is 1.63. Hij had echt niet kleiner mogen zijn en hoop dat hij nog wat gaat groeien inderdaad, maar ik vind het nog net kunnen bij mezelf. Maar ik ben ookal uitgegroeid en uitgezwaard (ben 22). Staat wel een foto in mijn profiel.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:25

Horsesandme schreef:

Die Rocky Mountian staat bij mijn vriend in het dorp, dus dat is erg dichtbij, als je echt geintereseerd bent mag je me pb'en. Aangezien het voor jou niet om de hoek is en voor mij wel ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:29

Mag ik me hier ook melden :)?

Ik ben opzoek naar een 10+ jarige tinker, geslacht en kleur maken niet uit, het enige wat echt belangrijk is is dat het beestje bomproof is! Oja en 1,55 is wel een beetje de maximale hoogte. Ik ben zelf maar een ukkie :D

Zelf heb ik een tinker x quarter merrie in de verkoop :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/34736/5-jar ... ter-merrie

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:58

Welkom ;)
Leuk paard heb je, waarom verkoop je haar?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:07

Omdat ik een te angstige ruiter ben voor een jong paard. Ontzettend stom, want ik heb een doodbraaf paard, maar wel eentje in puberleeftijd die het gewoon wel eens leuk vind om wat uit te proberen. Dit resulteert bij haar in 2 kleine galopsprongetjes vooruit, maar ik heb dan niet genoeg lef om haar 'aan te pakken'.
Vandaar dat ik nu opzoek naar een overdreven braaf paard :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:34

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:36

Leuk dier mallow,
Realiseer je wel dat ook een doodbraaf ouder dier wel door krijgt dat jij niet door pakt en ook wat kan gaan uitproberen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:39

De angst is 'gelukkig' alleen gerelateerd aan mijn eigen pony, op de paarden van een ander stap ik zo naar buiten :)
Ik lijd aan PTSS dus de val van mijn paard ( bijna 2 jaar geleden ) is voor mij dusdanig traumatisch geweest dat ik dit aan haar blijf kopelen, volkomen onterecht. Ik blijf haar dingen ontnemen door mijn eigen angst en dit is niet eerlijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:43

Duidelijk, is het misschien geen optie om dr samen aan te werken want ze lijkt verder precies wat jij ook weer zoekt :o

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:48

Ik ben al bijna 2 jaar bezig en heb serieus alle toeters en bellen al een keer uit de kast getrokken, maar de angst blijft.
M'n pony is nog zo jong, die moet lekker kms gaan maken en buitenritten gaan maken met iemand die daar net zo van geniet als zij. Wij kunnen elkaar het vertrouwen niet geven en geloof me, ik heb het echt geprobeerd.

Hetgeen waar ik nu naar opzoek ga is een 'rots-in-de-branding' paard die al heel wat kms heeft gemaakt buiten en met een hoop dingen al bekend is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:50

Verstandig, hoop dat je vind wat je zoekt :j
Soms is het ook beter naar iets anders te kijken als je alles al hebt geprobeerd.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:39

Seven schreef:
Verstandig, hoop dat je vind wat je zoekt :j
Soms is het ook beter naar iets anders te kijken als je alles al hebt geprobeerd.

Helemaal mee eens.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:43

Heb Zwingli vrijdag gelongeerd en ook 2 balkjes laten draven, tenminste dat was de bedoeling maar madam dacht ik ben een springpaard en dus spring ik gewoon in één keer over beide heen, gewoon door geprobeerd en toen maakte ze er een in uitje van, ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :D , maar goed op een gegeven moment viel het kwartje en draafde ze er keurig over heen, en ik maar pochen over hoe kanp en goed ze wel niet was, haha.
Zondag heerlijk gereden en woensdag gaat ze voor het eerst mee naar les, ben benieuwd.
Maar tot dusver helemaal gelukkig met mijn nieuwe aanwins

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:45

Klinkt ook heel leuk ulfeino, ik ga vandaag mn dame weer even flink longeren moet echt wat spieren op de rug kweken :D