Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Playle

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:02

Meen je Kippie verschrikkelijk daar wordt je lekker vrolijk van!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:03

idd dat was echt een dikke domper want je moet wel weer 2,5 uur terug dus je hele dag
naar de knoppen en natuurlijk de kosten van de benzine. Die vrouw zei ook nog leuk, willen
jullie nog wel iets drinken? uh nee bedankt.. >;)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:05

kippiekipp schreef:
hihi heb je al een afspraak gemaakt? want dat hoeft het geen sst toch :P

Als wij weer paardjes gaan kijken maak ik in ieder geval goeie afspraken met degene
die het paard verkoopt. Stuur direct mijn mobiel nummer mocht er dan iets tussenkomen
of paard ineens verkocht zijn kunnen ze bellen. Wij zijn ooit een van hier naar limburg
gereden, zo'n 2,5 uur onderweg kwamen we daar zegt die vrouw ja sorry er zijn vanmorgen
mensen geweest en die hebben haar gelijk meegenomen... _-:( |o

Meen je!? jeetje, nee dat zal mij niet gebeuren idd. Heb nog nooit een paard gekocht, dus deze keer wordt mijn eerste. Het is wel de bedoeling dat ik echt een maatje ga kopen voor minimaal de komende 10 jaar. Die ene foto in haar advertentie spreekt me dan ook erg aan (die knuffel). Dus ben benieuwd!

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:05

kippiekipp schreef:
idd dat was echt een dikke domper want je moet wel weer 2,5 uur terug dus je hele dag
naar de knoppen en natuurlijk de kosten van de benzine. Die vrouw zei ook nog leuk, willen
jullie nog wel iets drinken? uh nee bedankt.. >;)

Belachelijk :(

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:10

Ja zulke dingen hebben wij altijd.. :Y) maarja dat is wel een les, zoiets gebeurd je 1 keer
en niet weer. Ik wil best een eind rijden voor een paard geen probleem, ik bedoel je hebt er
als het goed is jaren plezier van dus dat is zo'n rit wel waard maar dan wel even goeie
afspraken maken

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:12

kippiekipp schreef:
hihi heb je al een afspraak gemaakt? want dat hoeft het geen sst toch :P

Als wij weer paardjes gaan kijken maak ik in ieder geval goeie afspraken met degene
die het paard verkoopt. Stuur direct mijn mobiel nummer mocht er dan iets tussenkomen
of paard ineens verkocht zijn kunnen ze bellen. Wij zijn ooit een van hier naar limburg
gereden, zo'n 2,5 uur onderweg kwamen we daar zegt die vrouw ja sorry er zijn vanmorgen
mensen geweest en die hebben haar gelijk meegenomen... _-:( |o

Oh... wat lijkt me dat erg.....
Ik heb dacht ik eindelijk de ideale pony gevonden!
Maat, kleurtje, karakter, enz...
wil de eigenaresse haar liever bij haar in de buurt verkopen zodat ze de pony af en toe kan bezoeken.
Ik kan me voorstellen dat als je je enorm gehecht bent aan een pony en als lief en leed gedeeld hebt, dat je voor je eigen gevoel haar het liefste in de buurt wil houden. Heb ik vroeger ook gehad met mijn pony. Maar uiteindelijk heb ik de paarden die ik tot nu toe verkocht heb vrijwel nooit weer gezien in het echt. Wel op foto's youtube ed en heb ik facebook-contact met de eigenaars. Ik hoop stilletjes dat ze zich bedenkt :o

Is hier iemand die weet leuks weet te staan????
E-pony
leeftijd 6-12 jaar
Hoogte 1.53-1.60
Lief voor kinderen en braaf te rijden.

Prov. groningen,friesland,drenthe,overijssel,flevoland, eventueel gelderland

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:15

Oh meen je niet, en wat als diegene aan wie ze hem verkocht heeft hem nou weer verkoopt?
dan kan het paard toch ook naar de andere kant van het land gaan? en als ze zo gek op de
pony is heeft ze er toch zelf wel een paar uur rijden voor over om hem eens op te zoeken lijkt
mij

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:16

Hoi Nienke!

balen zeg..in de gaten houden dan.
Zelf al wat reactie's gehad op je merrie?

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:20

Ik krijg een kijker via bokt aanstaande zaterdag!
En ik heb via een vorige kijker uit duitsland bericht gekregen dat zij met 2 mensen binnenkort langs wil komen. Dus ik ben benieuwd. Het betere seizoen komt er aan voor het verkopen.

En wat betreft de E-pony, die zoek ik voor mijn nichtje en mijn nichtje woont in frankrijk. Ik zoek al een hele tijd en heb nu een paar gezien maar die vielen tegen. We gaan in Mei daar naar toe en nemen de pony dan mee.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:28

Fijn! hopen dat het wat gaat worden.

Dan heb je nog even om rond te kijken vaak wanneer je er niet zo bovenop zit dan is het er ineens die ene hahaa

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:30

Het is een obsessie aan het worden. Ik kijn 2 keer per dag op de verkoopsites vanaf half december...hahah

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:32

Hahaha stalker!

Maar je stopt zelf helemaal met de paarden tenminste geen eigen paard meer?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:35

zo ik heb mn profiel even aangepast :)

Klopt Nienke, als het weer wat beter word hebben mensen volgens mij ineens meer zin
om een paard te gaan kopen :P en binnenkort komen natuurlijk weer de belastingcentjes
en vakantiegeld

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:35

haha
Nee ik heb nog een dochter van haar en een kleine pony voor gezelschap.
Ik heb het te druk voor twee. Doe liever 1 goed dan twee half. :+

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:39

Kippie leuk paard hoor! Paar jaar geleden zou ik zeker zijn komen kijken! Heel veel succes

Nienke je hebt gelijk soms is het gewoon teveel er zijn ook nog andere verplichtingen.
Hou ons op de hoogte ben zeer benieuwd.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:41

Gaat vast lukken, het is een mooie verschijning en dat is toch vaak iets waar
mensen wel op vallen :) Maarja we willen wel een goeie plek voor hem, blijft
natuurlijk moeilijk om hem weg te doen

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:43

Hadden jullie al gezien dat ze de BTW voor handelspaarden nog tot 1 juli op 6% houden ipv nu al de verhoging naar 19% te laten ingaan (zie VN)? Ben benieuwd of dat bij handelsstallen nog verschil zal maken in de bereidheid tot verkoop. Voor particulieren maakt het niks uit lijkt me. Zou het nou juist sneller of langzamer verkopen? Volgens mij heeft iedereen er baat bij een paardje voor die datum nog te verkopen. Kan misschien opwegen tegen de lenteprijzen :D

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:45

kippiekipp schreef:
Gaat vast lukken, het is een mooie verschijning en dat is toch vaak iets waar
mensen wel op vallen :) Maarja we willen wel een goeie plek voor hem, blijft
natuurlijk moeilijk om hem weg te doen

Begrijp ik is nooit leuk om van een dier afstand te moeten doen...maar hij is echt gaaf!
Succes met de verkoop Kippie

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:49

@Nienke, waarom kijken jullie niet in Frankrijk zelf? daar liggen de prijzen gemiddeld wel wat lager of zijn jullie daar niks leuks tegen gekomen?

Een vraagje aan jullie in het algemeen;
Sommigen hebben al best veel paarden gezien en niet gekocht omdat er geen klik was, maar wat misten jullie dan specifiek aan dat paard?
Mijn ruin heb ik een keer een half uurtje gereden en ik vond hem leuk en een uitdaging, maar om nou te zeggen dat ik meteen een enorme klik ermee had...nee.
Naar mijn idee moet dat met de maanden groeien en heb je dat niet meteen.
Tuurlijk, een paard zijn karakter of bewegingen kunnen je niet liggen, maar ik zou na een keer rijden niet meteen een klik hebben.
Hoe denken jullie daarover?

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:07

Nou lekker dan ben tevens opzoek naar zadel,laarzen enz en alles waar ik wel intresse in heb dat is bovenin Leeuwarden mag ik wel een weekend voor uit trekken hahaha maar er staat waarschijnlijk ook wel een paardje waar ik wil gaan kijken!

En een klik hebben is zeker belangrijk en mekaar leren kennen gaat ook wel een ruime tijd overeen maar denk wel dat je gelijk zoiets moet hebben van YES dit is hem!
Net als op de huizenmarkt deze tijd is het denk ik ook zo je meer tijd om rond te kijken en een goede keuze te maken.

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:16

Hoi, weten jullie eigenlijk hoe het zit als je al ja gezegd hebt en later toch spijt krijgt dat je ja gezegd hebt omdat er toch het een en ander aan mankeerde?
Er is verder nog niks getekent ofzo.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:21

nobel1 schreef:
@Nienke, waarom kijken jullie niet in Frankrijk zelf? daar liggen de prijzen gemiddeld wel wat lager of zijn jullie daar niks leuks tegen gekomen?

Een vraagje aan jullie in het algemeen;
Sommigen hebben al best veel paarden gezien en niet gekocht omdat er geen klik was, maar wat misten jullie dan specifiek aan dat paard?
Mijn ruin heb ik een keer een half uurtje gereden en ik vond hem leuk en een uitdaging, maar om nou te zeggen dat ik meteen een enorme klik ermee had...nee.
Naar mijn idee moet dat met de maanden groeien en heb je dat niet meteen.
Tuurlijk, een paard zijn karakter of bewegingen kunnen je niet liggen, maar ik zou na een keer rijden niet meteen een klik hebben.
Hoe denken jullie daarover?

Daar ben ik het wel met je eens. Als je in de mogelijkheid verkeerd dan kun je natuurlijk altijd vragen of je nog eens mag komen rijden. Mijn eigen paard verschilt per dag qua rijden. "Als" ik een kijker heb dan vermeld ik dat er altijd even bij. Ik heb laatst 2 pony's bekeken. De eerste was heel lief maar ik vond haar minder geschikt voor de doeleinden waarvoor ik haar zou willen kopen. De tweede had een verzwegen stalgebrek.

Het moet inderdaad ook groeien!

Wat betreft het zoeken in frankrijk... Ik kijk op twee populaire sites daar maar 95% is draver of volbloed en heeft een ervaren ruiter nodig. De rest (5%) is heel duur of oer lelijk :+

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:24

Farah83 schreef:
Hoi, weten jullie eigenlijk hoe het zit als je al ja gezegd hebt en later toch spijt krijgt dat je ja gezegd hebt omdat er toch het een en ander aan mankeerde?

Netjes bellen of langs gaan en het voorleggen waarom je ervan af ziet.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:24

Farah83 schreef:

Mondeling toezeggen is ook geldig naar mijn weten. Kijk daarom goed uit wat je zegt. Maar als het verzwegen gebreken zijn dan moet de verkoper het dier terugnemen. Daarom doe ik ATIJD ALLES per mail!!!!!! Ik wil open en eerlijk zijn over mijn paard en dat verwacht ik ook van een ander. Ben wel van het principe dat verkocht, verkocht is als alles eerlijk en open besproken/gemaild is.

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:28

Het paard staat ook nog daar op stal, maar in pricipe hebben we afgesproken dat het ok was.
Ben je dan toch verplicht om het paard te kopen als je er later goed over nagedacht hebt?