Zonnetje81 schreef:Ik vind boven budget kijken niet netjes. Want als het niet lukt is het verspilde tijd en er komt altijd meer bij kijken dan alleen het paard kopen. En dan de reden van ik heb niet meer geld vind ik als verkoper een irritante reden, dat is niet mijn probleem, je wist dat het dier moest kosten, wat je niet hebt kan je niet uitgeven.
Net als bij keukens en autos zijn vraagprijzen van paarden toch vrijwel altijd (iets) onderhandelbaar. Je moet natuurlijk niet gaan kijken bij eentje die veel te ver boven budget is. Ik denk meer dat je jezelf als verkoper in de vingers snijdt als je je zo strak vasthoudt aan de vraagprijs. Elke maand dat het paard er langer staat kost die ook zo maar €500.
Verkoper kan er dan beter direct bijzetten dat het een vaste prijs is als ze zich daar perse aan willen vasthouden. Persoonlijk zou ik eerder incalculeren dat kopers altijd iets willen onderhandelen en daar mijn vraagprijs op aanpassen. Stel ik wil minimaal €12,5k dan zou ik persoonlijk €13-14k als vraagprijs noteren. Even afhankelijk van hoe de markt op dat moment is.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 13-11-24 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt