Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sterregoud schreef:aisa schreef:meestal zijn ze snel dood,als ze in de keel gepakt worden,ze schudden ze zo hard dat de nek vaak breekt en dan is het zo klaar....de rest is gruwelijk om te zien maar voor het dier maakt het niks meeruit hoe cru ook.
Nou, ik heb helaas al tig foto’s gezien van schapen die wel gewond waren aan keel, of buik, maar nog wel leefden. Soms zelfs nog overeind stonden met hun bloederige gewonde lijf. Dus nee, ze zijn niet meestal snel dood….
tienus63 schreef:Hier bericht van schapenhouder die zich in heeft gezet om zijn schapen zoveel mogelijk bescherming te bieden.
Ondanks dat, veel te veel ellende bij hem en hebben ze besluit genomen om kudde in te krimpen.
[ [url=m/XykRvl.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sqgUkd.png]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:Ja er moeten er eens een paar de camping in de Veluwe of zo over denderen en daar ook eens iemand bijten wil er wat veranderen.... Iemand daar op vakantie die er anders geen last van heeft.
Wintu schreef:Bij deze mijn excuses voor mijn vasthoudendheid en verdedigen van wolfwerend hekwerk. Het helpt niet, ik zat fout en velen hier hadden gelijk. Het gaat hier gruwelijk mis overal en veel stond achter goed geplaatst hekwerk. Dus ik zat compleet er naast, wilde ik toch even zeggen.
Wintu schreef:Bij deze mijn excuses voor mijn vasthoudendheid en verdedigen van wolfwerend hekwerk. Het helpt niet, ik zat fout en velen hier hadden gelijk. Het gaat hier gruwelijk mis overal en veel stond achter goed geplaatst hekwerk. Dus ik zat compleet er naast, wilde ik toch even zeggen.
Kaja schreef:Mijn vasthoudendheid omtrent een wolfwerend hekwerk is niet gebaseerd op de werking ervan. Integendeel. Ik heb al vaker gezegd dat zelfs mijn honden met die hoogten geen moeite hebben, laat staan een wolf. Echter om een vuist te maken, dien je te voorkomen dat EC gaat wijzen naar het hekwerk. Zij staan immers achter de aanbevelingen van de zogenaamde experts. En ook daar heb ik al aangegeven dat ze vervolgens gaan zeggen: 1.20 werkt niet, we verhogen het naar 1.40m. Onze excuses, maar de ervaring leert dat we met ons eerdere advies er naast zitten.
Dat weten wij allemaal allang. Niet voor niets dat dierentuinen enorme hekwerken hebben voor dergelijk slimme prooidieren.
Maar laat dat nou niet de kern zijn. Nee. Het uiteindelijke doel gaat veel verder dan dat.
Dus nee wolfwerende omheiningen zijn niet zaligmakend, dat heb ik ook nooit beweerd. Mijn beweegredenen zijn tweeledig. Ik pleit ervoor om dieren te beschermen. Er staan nog ontzettend veel dieren achter een simpel draadje. En daarnaast, hoe eerder we kunnen zeggen, we voldoen aan de eisen het werkt niet.
Ik weet dat het veel geld en tijd kost en ja, ook ik denk dat het tevergeefs is. Het uiteindelijke doel van minder vee, minder boeren zal werkelijkheid worden. En daar is het ze om te doen…
rien10 schreef:Kaja schreef:Mijn vasthoudendheid omtrent een wolfwerend hekwerk is niet gebaseerd op de werking ervan. Integendeel. Ik heb al vaker gezegd dat zelfs mijn honden met die hoogten geen moeite hebben, laat staan een wolf. Echter om een vuist te maken, dien je te voorkomen dat EC gaat wijzen naar het hekwerk. Zij staan immers achter de aanbevelingen van de zogenaamde experts. En ook daar heb ik al aangegeven dat ze vervolgens gaan zeggen: 1.20 werkt niet, we verhogen het naar 1.40m. Onze excuses, maar de ervaring leert dat we met ons eerdere advies er naast zitten.
Dat weten wij allemaal allang. Niet voor niets dat dierentuinen enorme hekwerken hebben voor dergelijk slimme prooidieren.
Maar laat dat nou niet de kern zijn. Nee. Het uiteindelijke doel gaat veel verder dan dat.
Dus nee wolfwerende omheiningen zijn niet zaligmakend, dat heb ik ook nooit beweerd. Mijn beweegredenen zijn tweeledig. Ik pleit ervoor om dieren te beschermen. Er staan nog ontzettend veel dieren achter een simpel draadje. En daarnaast, hoe eerder we kunnen zeggen, we voldoen aan de eisen het werkt niet.
Ik weet dat het veel geld en tijd kost en ja, ook ik denk dat het tevergeefs is. Het uiteindelijke doel van minder vee, minder boeren zal werkelijkheid worden. En daar is het ze om te doen…
Ik snap je. Stel nou dat ze wel werken….
Maar. Helaas. Jouw beschermende maatregelen van een Wolfwerend hek (voor schapen een bescherming in theorie)maar een doodvonnis voor reeen, herten, roofvogels, hazen, konijnen, egels, dassen, vossen. Ik snap niet -echt niet- dat daar bijna geen aandacht voor is.
Het nadeel van zo’n hek is zeer groot!
rien10 schreef:tienus63 schreef:@rien10 omdat helaas de groep die voor rewinding is, een hele hand in de media pap heeft.
Zowel landelijk als regionaal, de gedrukte media en tv en radiowereld.
Krom. Krom. Krommer dan krom.
Een haas mag verrekken omdat “wij” wolven willen hebben?
DuoPenotti schreef:Maar die hekwerken zijn er nu veel meer, dus meer dieren die verstrikt raken.
Daar waar eerst 2 draadjes gespannen werden huppelen de konijnen enz gewoon rond.
Met die stroomrasters niet meer.
Voor de wolf werkt het niet, de andere dieren zijn de klos.
En niet alleen betreft vast zitten, maar ook dat hun leefgebied kleiner word.