Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:53

AlwaysH schreef:
Ons bezoek bij de jonge hengst was onwijs leuk en het klikte gelijk, ook tussen ons en de fokker. We gaan hem nogmaals laten checken en als ‘ie ook daar goed uitkomt wordt hij geruind en gaat ‘ie naar ons! :D

Heerlijk geknuffeld.
[ [url=m/1mYtuw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duimen jullie mee? :):)

Wat een dotje! <3 Ik duim voor jullie!

Phonix

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:12

Ik duim ook! :)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:16

Ik kom mij ook even melden!

Langzamerhand ben ik ook rustig op zoek naar een leuk allround paard
- Voorkeur ruin, merrie mag ook
- Tussen de 4 en 10 jaar oud
- Minimaal 1.60

Mag best wat karakter hebben, ben zeker niet op zoek naar een dooie, maar wil er geen met een uitgebreide beschrijving of een verleden. Lage tot normale prijsklasse.

Wil graag een paard waar ik vooral springgericht mee aan de gang kan, wekelijks naar de verenigingsles (springen en dressuur) en lekker het bos mee in kan <3

Als jullie wat hebben staan dan hoor ik het graag via een pb! :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:23

Als ik nog wat in mn pb box heb staan laat ik het wel weten Isabelle98!

Bedankt dames!!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:59

Ik zag in een advertentie voorbij komen een opmerking bij een röntgenlogische keuring. De opmerking was: röntgen aanwijzing van hoornzuil. Hoe moet ik dit zien? Als ze dit zien op de foto is dat dan perse slecht? Kan je dat een beetje zien als een 4 op het straalbeen kwa advies?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:31

Ik zou die vraag bij een andere dierenarts neerleggen eerlijk gezegd.

Gisteren bij 5 paarden wezen kijken, 400km verder :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:48

paljaslaura schreef:

En?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 20:23

tirzasarah10 schreef:
Ik zag in een advertentie voorbij komen een opmerking bij een röntgenlogische keuring. De opmerking was: röntgen aanwijzing van hoornzuil. Hoe moet ik dit zien? Als ze dit zien op de foto is dat dan perse slecht? Kan je dat een beetje zien als een 4 op het straalbeen kwa advies?

Hoornzuil is een vervelende aandoening in de hoef, moet vaak worden geopereerd en vraagt lange herstel tijd. Google er maar op.
Kan geheel genezen, kost tijd.
Ervoor vaak van de ene hoefzweer naar de volgende, ookvaak onregelmatig en kreupel erdoor

Mate waarin dit dier dat heeft moet je inderdaad navragen bij DA adhv foto’s

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 20:58

Lieser schreef:
paljaslaura schreef:

En?

Er gaat er eentje gekeurd worden. Dus duimen draaien dat ze helemaal goed is :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:15

pantarhei schreef:
tirzasarah10 schreef:

Hoornzuil is een vervelende aandoening in de hoef, moet vaak worden geopereerd en vraagt lange herstel tijd. Google er maar op.
Kan geheel genezen, kost tijd.
Ervoor vaak van de ene hoefzweer naar de volgende, ookvaak onregelmatig en kreupel erdoor

Mate waarin dit dier dat heeft moet je inderdaad navragen bij DA adhv foto’s

Ik ben idd gaan Google en vond mijn antwoord. Hoop dat dit dier goed terrecht komt, was niet het enige wat hij mankeerde.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:30

paljaslaura schreef:
Lieser schreef:
En?

Er gaat er eentje gekeurd worden. Dus duimen draaien dat ze helemaal goed is :)

Super spannend!
Ik duim ook voor jou.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:42

Hi, ook ik kom me weer melden. Ik heb me wel vaker tussen jullie begeven (in dit topic of de huiskamer versie :P) maar ga nu weer een beetje vrijblijvend op zoek. Maar altijd leuk om dat soort ervaringen te delen met anderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:00

Ik merk nu toch ook wel dat het wel wat kriebelt, ben niet perse op zoek maar kijk wel wat om mij heen, qua tijd heb ik tekort voor een rijpaard maar een veulen is ook zeker een optie, momenteel met iemand in gesprek, en wil wellicht wel gaan kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 11:16

Romy1234 schreef:
Ik merk nu toch ook wel dat het wel wat kriebelt, ben niet perse op zoek maar kijk wel wat om mij heen, qua tijd heb ik tekort voor een rijpaard maar een veulen is ook zeker een optie, momenteel met iemand in gesprek, en wil wellicht wel gaan kijken.

Whaha ik zei het een paar weken geleden al ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:49

Alja schreef:
Romy1234 schreef:

Whaha ik zei het een paar weken geleden al ;)

Haha ja oeps _O-
Meld hier wellicht op korte termijn dat ik een veulen heb gekocht :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:06

Whaha geld wipt ook in de broekzak hè :+
Ik heb het ook naar de verkoop van mijn paard hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:37

Ik moet zeggen dat ik het nu wel lekker vind hoor even niet die verplichting en gepuzzel wanneer naar stal te moeten, en of ik dan nog puf heb om te rijden, iemand regelen als ik een dag, weekend of op vakantie wil.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:45

Leuk romy, wat voor veulen hoop je tegen het lijf te lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:42

LuffB schreef:
Leuk romy, wat voor veulen hoop je tegen het lijf te lopen?

Ik heb een behoorlijke zwak voor (met name schrabrakbont) appaloosas maar ik wil mij niet op ras of kleur richten, als hij mij aanspreekt spreekt hij mij aan.
Enige wensen die ik wel heb is geen merrie en uitkomen op een stokmaat tussen de 1.60 en 1.70 m ongeveer.
Uiteindelijke doel is recreatief maar vooral lol met je knol

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:00

Ik zag wel echt een leuk appa veulen voorbij komen van de week!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:46

AlwaysH schreef:
Ik zag wel echt een leuk appa veulen voorbij komen van de week!!

Welke? Ik heb contact met 2 gehad, bij 1 ga ik waarschijnlijk volgende week kijken

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:39

Ik pb je even!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:04

Ik heb ook een veulen gezien en leuk contact gehad met de eigenaar. Helaas komt er al iemand kijken dus heel hard hopen dat dat niks wordt. Dan ga ik kijken. Ze is alles wat ik eigenlijk niet naar op zoek was := _O- maar ben verkocht... en dat alleen van foto's dus hopelijk als ik in het echt kom kijken het nog net zo'n leuk ding is

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:50

Helaas ga ik binnenkort ook op zoek naar waarschijnlijk een veulen. De bedoeling was er zelf eentje te fokken maar dat lijkt niet te gaan lukken.
Nou heb ik 0,0 ervaring met het aankopen van een veulen. Dus tips waar je op moet letten zijn welkom. Een veulen is toch wel heel iets anders om aan te schaffen als een groene van 3-4 jaar.

Maar ook vooral praktische zaken, zoals:
  • Hoe je dingen afspreekt tot het moment van leveren?
  • Hoe wordt leveren normaal gesproken geregeld? Ik zie het bv niet zitten om een veulen op te halen dat dan net bij de moeder weg is en nog nooit vervoerd is?
  • Wie bepaalt het moment van afspenen? Mijn voorkeur zou uitgaan naar afspenen op 5-6 maanden (Bij mijn eigen merrie zou ik uitgegaan zijn van 6 mnd), maar is dat realistisch om te vragen?
  • Laat je een veulen keuren?
  • Is er een manier om te checken of een veulen voldoende biest heeft gehad omdat dat nogal grote gevolgen voor de gezondheid op latere leeftijd kan hebben. Ik had zelf gepland na de bevalling sowieso bloed te trekken voor controle op antistoffen, maar is dat een kwestie van goed vertrouwen als je een veulen koopt?

Ik had zelf helemaal in mijn hoofd hoe ik het wou voor mijn merrie en veulen, maar wil niet straks alle verkopers voor het hoofd stoten met mijn vragen. Dus wat is realistisch om te vragen als je een veulen gaat bekijken? En wat zijn de huidige prijzen voor gewoon een leuk veulen voor de sport, maar hoeft niet de topsport te zijn. Veulen wordt voor mijzelf en ik ben zelf ook geen topsporter. Dus gewoon voor de basis sport in alle 3 de disciplines, eveninting, springen, dressuur.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:02

Ik moet zeggen, ik zit net even te kijken naar de KWPN online veulenveiling die over 10 minuten afloopt, maar ik vind de prijzen nogal meevallen. Hoe liggen prijzen op een veiling normaal gesproken ten opzichte van als je een veulen gewoon gaat bezichtigen en bij de fokker kopen? Want de veulens die ik geselecteerd heb om te gaan bekijken de komende weken (als ik zeker weet dat mijn merrie gust is) zijn wel een stukje duurder in vraagprijs....Mijn waarschijnlijk niet bestaande veulen bij mijn merrie heeft al meer gekost als de veilingprijzen die ik zie....

Of komt er bij kopen op een veiling nog een bult aan veilingskosten bij?