Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:26

Murphylover schreef:
xkusjeirene schreef:
Hoi hoi, sorry als ik door mensen heen ga.. Zijn er hier mensen in omgeving Rotterdam/ Zeeland die een goede paardenarts kennen die kan keuren (zowel klinisch en röntgenologisch met hals en rug) die ook op Zaterdag keurt? Ik zou graag wat info willen dan, want ik ben het spoor echt een beetje bijster... :n

Ik kruip even onder mijn meeleest steen vandaan !

Ik kan anke grolle van de waert (heinenoord) aanraden. Ze doet keuring aan huis (ook eventueel röntgenologisch). Wij hebben haar zelf ruimschoots 6 jaar als da gehad. Ze is kritisch, maar denkt wel altijd met je mee. Helaas zijn wij verhuist naar het oosten, maar wat missen we onze da, hier in het oosten hebben we de juiste da nog niet gevonden :(

Toevallig woon ik ook in het oosten, ik weet niet waar je woont haha?

Ik heb een DA gevonden, ik laat keuren via Equidoc, fijn contact mee tot nu toe, alles wordt gedaan met hals en rug erbij. 3 mei heb ik als datum staan (spannend....) eerst vrijdag nog rijden, lang verhaal kort, ik heb hem alleen nog vanaf de grond gezien (hij was geweldig) want hij was gebeten in de wei, had wondjes precies op de plek van het zadel. Dus dan maar even wat rustiger aan doen. En dan hopelijk dat het keuren allemaal goed is.

xkusjeirene

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:35

Nog even een vraagje, ik ben nu druk opzoek naar een koopcontract. Via de KNHS wel 1 gekregen, nog 1 online gevonden waar heldere dingen op staan. Maar hoe doen jullie dit/ hebben jullie dit gedaan? Via een hippisch advocaat, zelf opgesteld? Ik wil mezelf maar gewoon indekken, want tegenwoordig komen mensen al bij de (rijdende) rechter voor een zere teen :P

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:13

Nooit gebruikt eigenlijk, zo'n koopcontract. Ik doe het liefst alles even bevestigen via whatsapp of mail. Als het maar ergens zwart op wit staat, voel ik me altijd wel ingedekt.

Fly_high, hoe ver ben jij nu? Heb je een tweede bezichtiging gepland? Of zelfs al een bod gedaan? Vertel!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:16

Een contract opstellen waar je echt wat aan hebt, is een vak. Daarvoor heb je een advocaat nodig. In een contract worden ook sancties benoemd bij niet naleving van zo'n contract.

Wat vaak veel beter werkt is gewoon een bevestiging van gemaakte afspraken. Mag zelfs per app. Zolang je het maar goed bewaren kunt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:29

Dees schreef:
Een contract opstellen waar je echt wat aan hebt, is een vak. Daarvoor heb je een advocaat nodig. In een contract worden ook sancties benoemd bij niet naleving van zo'n contract.

Wat vaak veel beter werkt is gewoon een bevestiging van gemaakte afspraken. Mag zelfs per app. Zolang je het maar goed bewaren kunt.

Welnee, geen advocaat nodig. Er zijn genoeg voorbeeldcontracten te vinden op internet.
Belangrijk verder is dan dat beide partijen de handtekening eronder zetten :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:51

Heuj hier snel gehandeld, advertentie gezien, doorgesproken, wezen kijken en besloten te gaan keuren. Allemaal in 1 dag. Duimen draaien dus :+

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:54

Babootje schreef:
Dees schreef:

Welnee, geen advocaat nodig. Er zijn genoeg voorbeeldcontracten te vinden op internet.
Belangrijk verder is dan dat beide partijen de handtekening eronder zetten :D :D

Ik heb via de KNHS een voorbeeld contract gekregen. Nu had sporthorses er ook 1. Dus die zijn wel juridisch dichtgetimmerd?

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:57

Robijntjah schreef:
Heuj hier snel gehandeld, advertentie gezien, doorgesproken, wezen kijken en besloten te gaan keuren. Allemaal in 1 dag. Duimen draaien dus :+

Succes!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:50

Robijntjah schreef:

Goodluck! *\o/*

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:01

Robijntjah schreef:

Spannend! Wanneer ga je keuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:02

We zijn bezig voor over een week.

Iets met druk :+

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:10

Christel1 schreef:
Welkom Bentuh!
Leuk dat je al een paard op het oog hebt. Ik zou klinisch sws doen, wanneer zijn de röntgenfoto’s gemaakt? Daar zou het bij mij van afhangen en daarnaast speelt de prijs van het paard ook wel een rol. Wat je ook zou kunnen doen is de foto’s laten herbeoordelen door je eigen dierenarts

Hoi bedankt!! Paard is begin april gekeurd op de kliniek! Dus dat is wel echt heel resent nog. Paard is valt in de hogere prijsklasse!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:10

Robijntjah schreef:

Spannend zeg!! Hopelijk loopt het allemaal soepel.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:13

Spannend! En lekker spontaan zeg ik ga voor je duimen :D

Ik ga pas in het weekend voor de tweede keer proefrijden maar mijn geduld is nu al op :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:18

Robijntjah schreef:

Spannend! Ik hoop dat ie goed door de keuring komt :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:56

xkusjeirene schreef:
Ik heb via de KNHS een voorbeeld contract gekregen. Nu had sporthorses er ook 1. Dus die zijn wel juridisch dichtgetimmerd?

Ja hoor. En een koopcontract is hoe dan ook beter dan geen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:29

Robijntjah schreef:

Haha, ja die klinieken worden ook gek gebeld denk ik.
Succes!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:30

Fly_high schreef:
Spannend! En lekker spontaan zeg ik ga voor je duimen :D

Ik ga pas in het weekend voor de tweede keer proefrijden maar mijn geduld is nu al op :')

Leuk man! En ja, herkenbaar.. geduld is een eigenschap die ik ook niet bezit. Geeft niks.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:27

Misschien kunnen de linkjes van een koopcontract in de OP worden gezet? Erg handig voor anderen ook :D
Goede tips hier!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:24

Iemand nog een betaalbaar adres voor een keuring met fotos(alleen benen) in noord Brabant?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:35

Ik vind dap meijerij in sint oedenrode wel altijd fijn en ook qua prijzen interessant

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:34

Babootje schreef:
xkusjeirene schreef:

Ja hoor. En een koopcontract is hoe dan ook beter dan geen.

Dat is zeker waar! Dan ga ik maar gewoon daar voor. Tuurlijk is het meer ingedekt via een advocaat, maar ook vele malen duurder haha

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:36

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:43

carika schreef:
Iemand nog een betaalbaar adres voor een keuring met fotos(alleen benen) in noord Brabant?

Vlas veterinair komt aan huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:23

Iemand een in omgeving Lunteren met mobiele Röntgen?