Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 06:13

gerda71 schreef:
Ik meld mij ook aan. Ben onderhand ook super gefrustreerd en zit nog in de zoektocht voor mijn droompaard. En mijn toekomstig paard is alleen voor recreatief dressuur en buitenritten. Wel de eis; braaf lief zo bomproof mogelijk en gezond. Leeftijd tot 11 jaar, schoft vanaf 1.55 - 1.68 ( klein is fijn) en L nivo is voldoende. Ras voorkeur Spaans of Fries en graag met veel mooi behang. Wel barok maar absoluut niet breed.. Alleen moeilijk te vinden of echt binnen 1 dag dus gelijk verkocht. Mijn budget is rond de 7000.- voor recreatief gebruik. Dit moet toch voldoende zijn?? Graag advies waar te zoeken

Die heb ik particulier gevonden :D

Heb je alle grote Friezenstallen al afgebeld?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:18

N0a schreef:
Ik zie mogelijkheden.. Niemand probeert ons dan ook te belazeren, anders krijgen ze de hele scoobygang achter zich aan :')

Ik denk alleen wel dat we allemaal hetzelfde zoeken. Dus als 1 van ons iets koopt, worden we allemaal bijrijder }:0 :Y)

Nouja.. ik denk dat wij er inmiddels allebei eentje kennen die voor niemand bang is :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:33

Galuppy0546 schreef:
N0a schreef:
Ik zie mogelijkheden.. Niemand probeert ons dan ook te belazeren, anders krijgen ze de hele scoobygang achter zich aan :')

Ik denk alleen wel dat we allemaal hetzelfde zoeken. Dus als 1 van ons iets koopt, worden we allemaal bijrijder }:0 :Y)

Nouja.. ik denk dat wij er inmiddels allebei eentje kennen die voor niemand bang is :+

Dat klopt. Die gaat over lijken :7

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:34

N0a schreef:
Ik meld mij aan. Het is vrij uitzichtloos. Tenzij ik de loterij win :')

Crowdfundingsactie starten?

Babootje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:42

Staat echt bij mij op stal een hele leuke te koop. Wel een budget van 14K meebrengen.
Even oud als die van mij. Komt van dezelfde fokker (ze hebben nog samen in 1 stal gestaan :D :D )
Wel 3 jaar en vrij groen dus. Maar uberbraaf. Nog maar een keer of 12 onder het zadel geweest, maar laatst kwamen er kijkers voor (je weet wel, rijders :+ ). Die konden wel zo opstappen en ermee wegrijden in de 20x60 bak. Jong zegt niet altijd wat. Als ze jong niet braaf zijn, dan blijft het ook als ze beleerd zijn vaak opletten. In de omgang een enorme knuffel. Wel nog hengst maar hij weet dat zelf echt nog niet. Compleet gekeurd en 100% goed. Die verdient echt een leuk baasje.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:56

Bij de 14K gaat het mis :') daar haak ik af

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:53

Tuurlijk zijn ze braaf was de mijne ook tot ik um maandje of 3 had was ze toch minder braaf

Nooit meer 3jarige

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:56

Ik kom alvast even vragen. Ik ben me aan het oriënteren om deze winter weer een paard te kopen. Nu ben ik wel benieuwd bij wat voor budget jullie uitkomen bij mijn eisen. Ik zoek:

-Warmbloed, tussen 6 en 11 jaar, groter dan 1.68 (vriend is 1.85). Voorkeur voor een ruin.
    -Braaf/niet te schrikkerig (vanwege een neurologisch probleem aan mijn benen)
    -Sensibel aan de hulpen, voorwaarts, of technisch wat ingewikkelder is echter geen probleem, en heeft de voorkeur over een flegmatiek paard (gezien dat ook lastig is met mijn neurologische situatie).
    -Hoeft geen leermeester te zijn, gewoon ervaring naar leeftijd (basis B/L niveau is prima, hoger is leuk meegenomen).
    -Dressuurgericht, maar moet op basisniveau kunnen springen/SGW'en.
    -Hoeft geen uitzonderlijk getalenteerd paard te zijn, maar wel met enige dressuuraanleg en souplesse.

Ik heb uiteraard zelf een budget in gedachten, maar vraag me af hoe realistisch dat is in de huidige markt. Wat denken jullie dat het bovenstaande paard ongeveer zou kosten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:20

Dat begint grofweg bij 4k en daarna is the sky the limit.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:46

Urbiezira schreef:
Ik kom alvast even vragen. Ik ben me aan het oriënteren om deze winter weer een paard te kopen. Nu ben ik wel benieuwd bij wat voor budget jullie uitkomen bij mijn eisen. Ik zoek:

-Warmbloed, tussen 6 en 11 jaar, groter dan 1.68 (vriend is 1.85). Voorkeur voor een ruin.
    -Sensibel aan de hulpen, voorwaarts, of technisch wat ingewikkelder is echter geen probleem, en heeft de voorkeur over een flegmatiek paard (gezien dat ook lastig is met mijn neurologische situatie).
    -Hoeft geen leermeester te zijn, gewoon ervaring naar leeftijd (basis B/L niveau is prima, hoger is leuk meegenomen).
    -Hoeft geen uitzonderlijk getalenteerd paard te zijn, maar wel met enige dressuuraanleg en souplesse.

Ik heb uiteraard zelf een budget in gedachten, maar vraag me af hoe realistisch dat is in de huidige markt. Wat denken jullie dat het bovenstaande paard ongeveer zou kosten?

Niet om demotiverend te zijn, maar alles wat gewoon degelijk EN gezond is gaat momenteel niet voor minder dan 7,5k, ongeacht ras, leeftijd ect in mijn ervaring. Zit je dan te kijken naar een fatsoenlijk aangereden allrounder zit ik al gauw op 10k in de huidige markt ben ik bang. -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:04

Urbiezira schreef:

Ik vind jouw zoekplaatje nog best ingewikkeld.
Paard moet sensibel n voorwaarts zijn maar toch een voorkeur voor een flegmatiek paard. Dat kan ik niet zo goed rijmen. Ik weet niet wat jouw neurologische probleem is natuurlijk maar als je weinig kracht hebt in de benen lijkt me eentje die "zelf loopt" een betere keuze dan een "trapzak" om maar even te chargeren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:28

Ze heeft een voorkeur voor sensibel, boven flegmatiek zo lees ik het.
Ik denk dat je flink mag sparen dan. Ik denk ook niet dat je onder de 7000 euro uit komt. Of de markt moet instorten maar ik denk zo lang de economie nog niet ingestort is. De paardenmarkt ook gespannen blijft.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:34

Inderdaad een sensibel boven flegmatiek, dus juist niet flegmatiek. Excuses voor de onduidelijkheid!

Wat jullie tot nu toe noemen qua budget zit nog een redelijk stuk onder mijn huidige budget, waarvan ik dus dacht dat ik het nog moest gaan ophogen. Ik zit nu rond de 10-12k qua budget. Daarmee moet het dus goed lukken volgens jullie, op de huidige markt?

Edit: inderdaad een probleem met kracht in mijn benen, inderdaad. Met een zweepje rijden helpt op flegmatieke paarden, waar ik met m’n been niet consequent genoeg kan zijn en blijven, maar daardoor is een sensibeler paard zowel voor mij als voor het paard eerlijker en fijner.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:20

Wil je dat het paard helemaal gezond is? Dan moet je minimaal aan 10 denken met de rest van je eisen. Als je het goed vind als het paard een bemerking heeft of gebreken vind je vanaf 8 wel wat.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:57

Helemaal gezond, ja. Ik wil keuren voor de sport. :j vandaar dat ik dus inderdaad ook tegen de 10k dacht.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:50

Dan ben ik ook wel benieuwd.
Nou moet ik nog wel een paar maandjes wachten voordat ik daadwerkelijk met mijn zoektocht kan beginnen, maar wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor een leuke boshobbelpony ?

Ik zoek een pony tussen de 145 en 150, beetje stevig (zelf ben ik 161 cm en 57kg)
merrie of ruin. Kleur maakt niet uit.

Gezond (wordt minimaal klinische gekeurd). Geen zomereczeem, komt in bosrijke omgeving te staan.
Hoeft niet super braaf te zijn, maar nuchter genoeg om (uiteindelijk) de weg mee op te kunnen.

Hoeft geen spectaculaire gangen of talenten te hebben, maar wel 3 fatsoenlijke basis gangen.
Onbeleerd is een optie, maar dan wel echt braaf aan de hand en in de omgang.

Ik zat zelf richting een Haflinger te denken, maar ik ben niet rasgebonden.
Tinkers vind ik meestal niets aan.

Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:35

gerda71 schreef:
Ik meld mij ook aan. Ben onderhand ook super gefrustreerd en zit nog in de zoektocht voor mijn droompaard. En mijn toekomstig paard is alleen voor recreatief dressuur en buitenritten. Wel de eis; braaf lief zo bomproof mogelijk en gezond. Leeftijd tot 11 jaar, schoft vanaf 1.55 - 1.68 ( klein is fijn) en L nivo is voldoende. Ras voorkeur Spaans of Fries en graag met veel mooi behang. Wel barok maar absoluut niet breed.. Alleen moeilijk te vinden of echt binnen 1 dag dus gelijk verkocht. Mijn budget is rond de 7000.- voor recreatief gebruik. Dit moet toch voldoende zijn?? Graag advies waar te zoeken

Ik denk dat je beter particulier moet zoeken met jouw budget.
Echter kun je alle Friezenstallen natuurlijk even benaderen, maar met jouw budget heb je dan vaak een oudere of een jonkie.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:55

Zonnebloem92 schreef:
gerda71 schreef:

Echter kun je alle Friezenstallen natuurlijk even benaderen, maar met jouw budget heb je dan vaak een oudere of een jonkie.

Bij Nieuwe Heuvel in Lunteren zaten we voor een 3e premie merrie 3 a 4 jr oud, zadelmak op eur 7500.

Ouder en braaf gereden tegen de eur 8000/9500 op andere stallen (geen sportprestaties).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:26

gerda71 schreef:

Zonnebloem92 schreef:

Volgens mij weten particulieren ook flinke (fantasie) prijzen te vragen voor de kwaliteit die wordt aangeboden.
Terwijl je garantie tot de voordeur hebt. Tegen de 4000 euro voor een paard dat alleen nog geschikt is voor recreatief gebruik...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:39

Ja ik zie ook rare prijzen bij particulieren met dieren waarbij ik van denk, al geef je me geld toe, dan nog niet. Maar ik zie toch ook wel redelijk geprijsde dieren voorbij komen (als de advertentie klopt tenminste).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:55

Particulier ook, omdat het kan. Er is genoeg vraag en niet zoveel aanbod dus kunnen ook particulieren flink wat vragen maar ten opzichte van handelsstallen toch vaak goedkoper en soms zelfs betere kwaliteit.
Maar het is een kwestie van geluk hebben en goed zoeken uiteraard, de echte pareltjes zijn vaak snel weg.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:01

Denk dat je bij particulieren die oprecht een goed nieuw huis belangrijk vinden, wel kans hebt. Dan krijg je ook meestal wel de tijd om een paar keer te komen kijken en eventueel uitproberen of er een goede klik is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:47

Sosha schreef:
Dan ben ik ook wel benieuwd.
Nou moet ik nog wel een paar maandjes wachten voordat ik daadwerkelijk met mijn zoektocht kan beginnen, maar wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor een leuke boshobbelpony ?

Ik zoek een pony tussen de 145 en 150, beetje stevig (zelf ben ik 161 cm en 57kg)
merrie of ruin. Kleur maakt niet uit.

Gezond (wordt minimaal klinische gekeurd). Geen zomereczeem, komt in bosrijke omgeving te staan.
Hoeft niet super braaf te zijn, maar nuchter genoeg om (uiteindelijk) de weg mee op te kunnen.

Hoeft geen spectaculaire gangen of talenten te hebben, maar wel 3 fatsoenlijke basis gangen.
Onbeleerd is een optie, maar dan wel echt braaf aan de hand en in de omgang.

Ik zat zelf richting een Haflinger te denken, maar ik ben niet rasgebonden.
Tinkers vind ik meestal niets aan.

Ik ben benieuwd.

Ik heb een draver gekocht. Topbraaf, heeft al veel gezien en is nergens van onder de indruk. Daarnaast is ie ook nog eens heel knap. Heeft 3 super nette gangen, alleen de galophulp (galopperen kan hij écht goed) moet er nog goed op. Uiteindelijk heb ik maar de helft van m’n budget uitgegeven omdat ze nou eenmaal niet duur zijn. Zit misschien iets meer werk aan, maar dat is voor mij geen probleem. Maarja, je moet het maar net willen!

Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:28

Zolang ze van zichzelf maar wel goed kunnen galopperen, heb ik geen bezwaar tegen een draver.
Maar ken er wel waarbij de galop onder het zadel altijd een probleem is gebleven met dressuur rijden. Maar goed, recht toe recht aan in het bos zou met de meeste toch wel moeten lukken, denk ik dan.
Waar koop je dravers? ik heb er nog nooit een aangeboden gezien die direct van de baan kwam.