Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:17

_O- suikerpinda.

Super hoor!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:37

Ik was al aan het zoeken naar je akkefietje Fransje. Heb je verhaal gelezen. Wat een achterlijke idioten bestaan er toch op de wereld. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden. Hoe is het nu afgelopen met die eigenaar eigenlijk?

Sizzle in de hoefschoenen. Bevallen ze?

CalipsoLover: Ik zou zeggen doen die jonge paarden competitie. Alleen maar leuk om te doen en die paarden raken gelijk gewend aan op ander terrein rijden.

Die van ons gaat na de herstart met een andere 'grondpersoon' ook weer als een speer. Waar de ander het paard niet rechtsom kreeg en het veel spanning gaf is het met de huidige grondpersoon een fluitje van een cent en veel rust en ontspanning. Nog een a anderhalve week dit werk in de ring en dan is hij klaar voor de grote baan.
Mijn dochter heeft ook ingeschreven voor de VWF jonge paarden competitie in oktober. Volgens de huidige instructrice gaat ie dat makkelijk halen. We gaan niet voor de winst (uiteraard) maar voor de ervaring op ander terrein. Zijn ze er niet klaar voor, dan kunnen we altijd nog cancellen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:40

Jeetje wat is Piinda toch een prachtig paard en dan ook nog altijd zo d‘r best doen voor je <3
Super leuke foto en zo fijn dat ze weer de oude is :)

De band aan de bovenkant van de schoenen zit heel losjes, dat is geloof ik een soort extra zekerheidje tegen verliezen. We zijn vandaag gelijk maar een stuk op pad gegaan om te testen. Nu kunnen we tenminste ook wat vaker draven.
Afbeelding
Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:50

Oops, door de hitte het topic een beetje vergeten :')
Voor ons nu echt de stop (30 weken zwanger inmiddels). Ik ga er vanuit pony in januari zelf weer op te kunnen pakken.
Hoop dat mijn bijrijdster hem nog wekelijks kan rijden zodat ik tegen de tijd gewoon weer verder kan. <3

En nu eerst bijlezen :D

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:40

Pffff ik had vakantie en heb absoluut niks uigevoerd met Timmie en heb er dus totaal niet aan gedacht dat jullie misschien wel van alles te vertellen hadden ;-)
Heb dus een beetje vluchtig plaatjes gekeken enzo O:)
Timmie is weer aan het groeien, dus het is maar goed dat we even niets doen, af en toe wat clickerwerk als we er allebei zin in hebben en that's it.
Ga proberen nu weer braaf mee te lezen enzo :o

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:08

Hallo daar zijn we weer! :D
Afbeelding
Afbeelding

Wat een heerlijke foto's Sizzle! Ik wil dat met Joy echt vaker gaan doen. In de vakantie hebben we onze eerste rit gemaakt en dat ging supergoed. Ze vond het ook echt heel leuk!
Afbeelding

Gister weer heerlijk gereden. Ze gaat met sprongen vooruit en ook de galop gaat nu echt heel fijn!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:58

Gimme_Joy schreef:
[ [url=m/XU8txx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZBLO5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke foto's Sizzle! Ik wil dat met Joy echt vaker gaan doen. In de vakantie hebben we onze eerste rit gemaakt en dat ging supergoed. Ze vond het ook echt heel leuk!
[ [url=m/AmRrLY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gister weer heerlijk gereden. Ze gaat met sprongen vooruit en ook de galop gaat nu echt heel fijn!
[ Video ]

[ Video ]

Ziet er heel relax uit, leuk

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:22

Ziet er fijn uit Gimme_joy!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:11

Waar laat je de hoefschoenen aanmeten? Doet je hoefsmid dat zelf of laat je daar iemand voor komen?
Ik vind hoefschoenen wel veel gedoe, zeker in de winter met blubber enzo maar het is beter dan niet buitenrijden :D

Zo'n dressuurwedstrijd is natuurlijk ook een beetje wat je er zelf van maakt. Als je gaat met de insteek 'het moet perfect' zou ik overslaan, maar als oefening en je niet druk maken om de punten kan prima. Zelf zou ik dan waarschijnlijk toch snel meer mn paard pushen dan ik wil en daar achteraf spijt van krijgen :p

Wat fijn dat Pinda weer goed gaat, wat kunnen die tanden toch veel uitmaken he! Wel grappig die suikerpinda! Maar toch dapper gedaan :)

Ik vond het ideale plekje vinden met mijn wensen ook onmogelijk. Uiteindelijk gekozen voor een topplek voor mijn paard en dan maar wat minder luxe voor mezelf: altijd buiten (in een kudde met speelmaatjes), schuilmogelijkheden, voldoende (goede kwaliteit) voer, niet 24/7 vet gras, veel ruimte, rijbak met verlichting (maar wel slechte bodem), slechte uitrijmogelijkheden, geen mogelijkheid tot trailer stallen, geen spuitplaats (wel een waterslang met grondwater) etc.
Blij met deze keuze, Koda zit goed in zijn vel en doet het echt goed hier, hij is blij, hij is redelijk op gewicht, hij glimt en komt goed in zijn spieren. Dat vind ik dan belangrijker dan een mooiere plek voor mezelf, ik ben er toch het grootste deel van de tijd niet ;) En kan hier ook zonder schuldgevoel niet gaan. In het begin echt wel heftig geweest en stress gegeven voor hem om in de kudde te komen, maar na 2 maanden doorbijten weet ik zeker dat dit een goede keuze was :D

Leuk dat het bij jullie ook weer goed gaat babootje!

Jodym wel ideaal zo'n bijrijder! Als ik ooit zwanger ben wil ik ook een bijrijder :p Maar ik verwacht dat Koda tegen die tijd al heel braaf is.

Hoe merk je dat timmy aan het groeien is?

Onze buitenrit ging top zaterdag, hij liep netjes de trailer op en eerst even wat gepoetst en ontspannen op de trailer voor het wegrijden. Wegrijden vond hij spannend en flink gehinnikt maar twee straten verder werd hij al rustiger. Na een kwartiertje waren we al bij het bos (Leersumse veld) en daar was hij een beetje gespannen maar wel braaf. Vriendin erop en ik te voet, had touwtje mee maar die was niet nodig :) Hij deed het heel goed, ze kon voor me uit wegrijden (stap/draf/galop) en ook een aantal keer geoefend dat ik wegrende en hij moest wachten, ook prima. Hij vindt het bos echt leuk. Wil komende periode proberen tweewekelijks de trailer te pakken naar het bos, zodat hij de associatie trailer=leuk gaat snappen. We hopen dan 4 oktober mee te doen aan een puzzelrit (samen met een vriendin), ben benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:05

Malenka schreef:
_O- suikerpinda.

:') :') Geweldig hahaha

Gimme_Joy schreef:
[ [url=m/XU8txx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZBLO5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AmRrLY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

[ Video ]

Billuhhhh!!! Heerlijk <3 <3

s1993 schreef:
Onze buitenrit ging top zaterdag, hij liep netjes de trailer op en eerst even wat gepoetst en ontspannen op de trailer voor het wegrijden. Wegrijden vond hij spannend en flink gehinnikt maar twee straten verder werd hij al rustiger. Na een kwartiertje waren we al bij het bos (Leersumse veld) en daar was hij een beetje gespannen maar wel braaf. Vriendin erop en ik te voet, had touwtje mee maar die was niet nodig :) Hij deed het heel goed, ze kon voor me uit wegrijden (stap/draf/galop) en ook een aantal keer geoefend dat ik wegrende en hij moest wachten, ook prima. Hij vindt het bos echt leuk. Wil komende periode proberen tweewekelijks de trailer te pakken naar het bos, zodat hij de associatie trailer=leuk gaat snappen. We hopen dan 4 oktober mee te doen aan een puzzelrit (samen met een vriendin), ben benieuwd!

[ [url=m/lho41n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AkykSM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/msNB5F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn zeg!!!! +:)+ Puzzelrit vind ik ook altijd erg leuk om te doen :D :j Veel plezier alvast!!!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:23

s1993 wat tof dat het zo goed ging in het bos! Over Timmie en groeien, zijn kont stond ineens weer hoger dan zijn schoft, en ik neem aan dat de voorkant nog niet aan het krimpen is ;-)

Joy gaat ook lekker!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:23

WoW, ik heb even een drukke periode achter de rug.
Op iedereen reageren zal vast niet lukken zo uit m’n hoofd. Maar ik ga m’n best doen.

Wat een verhaal Fransje, maar wat fijn dat Joya er weinig aan over heeft gehouden uiteindelijk. En echt heerlijk dat zwemmen!

Ik las dat Quir een saddleclip heeft, lijkt me zo interessant. Maar ik heb nog niet ontdekt of dat ook interessant is in de westernsport. Ik vind het wel heel leuk om te zien wat je er allemaal mee kunt.

En Sizzle’s knappe paardje heeft hoefschoenen. Ziet er goed uit en fijn dat ze goed zitten! Op naar heerlijke ritten.

Vientje wat is je suikerpinda al volwassen aan het worden zeg! Ze oogt helemaal niet meer zo puppy. Stoer groot paard!

En wat ziet Joy er ook goed uit zeg! Gaat lekker bij jullie zie ik!

En Koda mee het bos in, lekker hoor! Leuk als je dat uit kunt breiden en inderdaad een puzzelrit is altijd leuk!

Bij PSvanLot gaat het ook lekker las ik, fijn!

En ook bij Babootje heeft de nieuwe instructie geholpen.

Lekker dat jullie allemaal zo goed gaan!

Sorry voor degenen die ik vergeten ben.

Bliss en ik hebben ook plezier! Zaterdag wel een heel avontuur gehad. We gingen voor het eerst zonder ander paard op buitenrit en dat ging kei goed. Tot ze schrok van een vallende eikel/vogel/konijn/muis/kikker of weet ik wat het was. Ze ging vol in de ankers en draaide 180 graden. En ik kan veel, maar dat uitzitten lukte niet. En toen ging madammetje er vandoor. In het grote bos, waar ze de weg nog niet goed weet. Gelukkig had ze m’n telefoon in de zadeltas bij zich en konden we haar daarmee volgen (halleluja voor Find My iPhone). Maar ze ging vrij snel en uiteindelijk hebben we haar pas na een uur kunnen vangen. Dus wat een ritje van een klein uurtje en een km of 5 moest worden, werd een uur zoeken, een half uur rijden en een half uur in het donker naar huis lopen. Maar we zijn allebei op wat spierpijn na gelukkig ongedeerd. Ze vindt het nu alleen wel een beetje spannend alleen. Dus ik ga maar even een paar keer met haar wandelen.

Afbeelding
Toen we haar te pakken hadden, ben ik er een stukje op gaan zitten terwijl iemand haar vast had. Dat was even nodig voor beiden.

Verder hebben we onze eerste les maandag gehad. En voor een jong paard met een ruiter die al jaren geen echte westernles meer gehad heeft, vond ik het echt heel goed gaan. We hebben een begin met de stops en rollbacks gemaakt en zelfs een beetje geoefend op spinnen. Wat uiteindelijk met een mooi ritme draaien werd. Zo blij met dit lieve dier! <3

Afbeelding
Lekker ontspannen. Ze blijft al steeds beter met haar hoofd laag.

Oh en nog een ritje gemaakt eerder vorige week waar ze kennis kon maken met wat koeien en de schapen van m’n vriendin die ontsnapt waren, dus die we te paard gingen vangen. Braaf paard _O-

Afbeelding
Ogen op steeltjes door de koeien

Afbeelding
En achter onze rijmaatjes met de schapen aan, oortjes strak naar voren, maar ze deed het wel gewoon.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:35

Wow Kruimel, dat was schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen pfff. Bij wie heb je gelest?

Rudi heeft het makkelijk op dit moment. Telkens als ik met hem bezig ben is er net niemand op stal en dan ga ik er dus niet op. Ik heb niemand nodig maar zo'n jonkie kan soms raar uit de hoek komen dus ik vind het wel fijn dat er in ieder geval iemand rondloopt doe ons een beetje in het oog houdt. Nog een paar nachtjes en dan gaat de echte training beginnen :):)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:14

CL, weet je al wat je gaat doen met de aanlegtest?
Op zich mooie oefening maar als het te stressvol is kan het ook averechts werken.

Supergoede suikerpinda! *\o/*

Fijn dat jullie weer als een speer gaan, Babootje.

Testrit geslaagd, Sizzle?

Jodym, zou toch perfect zien als je hem in januari iets verder doorgereden weer kunt oppakken.

S1993! Topdag voor jullie zaterdag! Leuke foto's ook :j
Met wat oefening komt die puzzelrit vast ook goed. Leuk!

Wat een avontuur weer Kruimellover :oo Gelukkig allemaal goed afgelopen!
Ook leuk om het lessen weer op te pakken.

Ik heb afgelopen zaterdag weer les gehad. Weinig geoefend voor die tijd, door de hitte, maar les ging best goed.
Morgen vertrekken we richting de Veluwe voor een lang weekend. Heel veel zin in!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:35

Jeetje dat is schrikken kruimellover!! Hopelijk kunnen jullie snel weer ontspannen lekker alleen naar buiten!

Veel plezier fransje :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:58

Oe kruimel wat spannend! Gelukkig goed afgelopen. Tof paard hoor!!

Cool Fransje, gaan de paarden mee naar de Veluwe? Hopelijk valt het weer mee!

Ik ga mijn paard 1 september van stal wisselen. Het is niet te doen waar ze nu staat. Het is super bedoeld allemaal maar het gaat niet. Ze staan nog steeds niet op de wei, ik moet er echt teveel doen nu ik week 5 dagen in de week werk en er is te weinig expertise. De man weet er echt te weinig van.

Gisteren kom ik eraan tussen de middag, snel even erheen vanuit werk omdat ze anders van 0700 tot 1700 niks te eten hebben. Kom ik daar aan, hebben ze de draad eruit gelopen welke de bak in 2en deelt en staan ze met drieën bij elkaar. Mijn merrie staat altijd alleen dus dat was niet relaxed. Nu lag de draad plat, voor hetzelfde geld draait ie om der been...

Vandaag kom ik op stal om 2015, kan ik niet bij het tuig. Ben toen aan halster maar even gaan longeren en dat was maar goed ook. Komt hartstikke kreupel uit stal en hoor meteen dat er een steen zit. Kijk ik onder der voet, zit een van haar eigen doppen in der voet geduwd. Op zich al knap dat je die verliest uit je mond en er precies op gaat staan maar oké haha.

Komt de staleigenaar toevallig erbij uitgelopen, zegt ie: Ik vond ze vanmiddag al raar lopen (ze waren even een uurtje binnen geweest omdat de smid kwam) toen dacht ik uuhhh... als ik er der nu dus niet gelongeerd had dan had ze van vanmiddag tot morgenavond als ik weer kwam dus met een scherpe dop in haar voet gelopen?

Ik ga naar een hele kleine stal, eigenaresse 2 paarden (en nog veel jong spul, fokt veel) en 3 pensionklanten. Ken ze allang maar wist eigenlijk niet dat ze een box vrij had. Heel veel weitjes, fijne buitenbaan en longeercirkel en grote boxen op stro.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:32

Wat zal dat zeer doen zo een kies in haar voet! Dubbel pech zere mond en zere voet! Is inderdaad wel heel erg knap gedaan.
Wel slordig dat ze niet even gecheckt hebben.
Ook flut dat ze niet op de wei heeft gestaan. Meer dan genoeg redenen om te verhuizen.

Paarden gaan inderdaad mee naar de Veluwe *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:36

Jeetje PS, waarom heeft de beste man in godsnaam pensionstallen. Zal voor jullie echt een verademing zijn op de nieuwe stal denk ik

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:16

Noisy schreef:
Jeetje PS, waarom heeft de beste man in godsnaam pensionstallen. Zal voor jullie echt een verademing zijn op de nieuwe stal denk ik

Is in principe geen pension, zijn dochter heeft al sinds de ponys dieren aan huis.

Van der tanden niet veel last. Gisteren krachtvoer niet op in de ochtend, in de avond at ze weer goed en vandaag weer als een bootwerker.

Wat stinkt zo'n dop... dacht er even aan te ruiken, waarom? Geen idee haha

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:23

Wow kruimel dat is inderdaad schrikken, paard kwijt! Nooit zo aan gedacht, ik probeer juist altijd mn telefoon bij mij te hebben zodat ik kan bellen als ik (hard) val.

Waar op de veluwe zitten jullie Fransje? Leuk zo'n weekendje weg! Zit ook in mijn toekomstplannen :D Vind het wel spannend hoe de kudde dan reageert als Koda een tijdje weg is geweest.

Wat een gedoe psvanlot! Fijn dat je een andere plek hebt gevonden dan :)

Koda heeft een aantal rustige dagen gehad na zaterdag maar gister weer lekker gereden! Mijn stalgenoten bleken meerdere kaptooms te hebben in Koda zijn maat en die mag ik wel lenen :D Gister een uitgeprobeerd, hij vind dingen die zijn neus raken snel kriebelen dus heeft behoorlijk geproest. Heel kort wat grondwerk gedaan en toen gereden (was er een met 3 ringetjes). Dat ging heel goed totdat er hooi werd gevoerd in de kudde, toen was er 0 concentratie want hij wilde eten :o Besloten het sturen etc even te laten wat het is en fanatiek met overgangen bezig te gaan, dat hielp een stuk beter :) Daarna nog het hek geopend vanaf zijn rug (succesvol bij poging 3 :D ) en een rondje over het erf uitgestapt *\o/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:56

Dat klinkt goed s1993 +:)+

Beter dat je lekker naar een ander plekje gaat PSvanLot :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:02

Dat klinkt lekker S1993. Vind in 3 pogingen het hek openen bijzonder knap!

Ze namen het gelukkig goed op dat ik ging verhuizen. Had aangegeven dat het me aan tijd ontbreekt om veel op stal te helpen. Dat begrepen ze.

Gisteren weer gereden sinds 1.5 week. Wat vlug maar zo braaf. Het wordt tijd wat meer te gaan doen met der.
15 juli vrij gegeven.
28 -30 juli gereden
Toen weer vrij ivm het weer
13-16-17 augustus gereden
Toen weer vrij ivm osteo...

in 6 weken tijd wel heel weinig er op gezeten hihi. Maar och ook weleens lekker.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:58

Fijn dat hij zo goed gaat nu Babootje! Leuke plannen met die competitie :)

Heerlijke blije foto's Sizzle :+:

Joy gaat ook als een speer Gimme_Joy! +:)+

Heerlijk zo'n buitenrit s1993! Hij ziet er relaxed uit zo in de trailer :)) Ideaal zo'n camera, geeft een hoop rust als je kunt zien wat ze uitspoken. Puzzelritten zijn leuk, veel plezier!

Heftig avontuur Kruimellover :oo Dat is toch wel een van de nachtmerries met paard op buitenrit....gelukkig zijn jullie allebei ongedeerd :(:) Jullie staan wel knap samen op de lesfoto's! En dapper, zo vroeg al aan de schapen en koeien drijven :))

Heel verstandig Noisy :j Doe ik ook hoor, als er niemand op stal is ga ik niet rijden. Je weet maar nooit, toch een extra risico zo'n pup.

Veel plezier op je weekend Veluwe Fransje! *\o/* Morgenochtend zwerf ik ook over de Veluwe, maar dan met een gehuurd paard :))

Dat klinkt als een goede wisseling van stal PSvanLot, met alle goede bedoelingen op je huidige stal klinkt het toch wel als te veel gedoe anders inderdaad. Knap van haar dat ze dat voor mekaar kreeg met die dop, da's ook wat :oo

Mijn stoere suikerpinda mocht gisteren aan het werk in een modderbak, ze deed het braaf! Maar echt wel voorzichtig op de bodem, dan gaat ze een beetje terughoudend lopen. Voor het eerst zonder les ook weer gewoon links- en rechtsom gedraafd en we zijn echt aan het sleutelen geweest samen daarin, gaat de goede kant op :# Morgen weer les :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:27

Fijn Vientje, is het met haar wegtrekken helemaal goed gekomen, na de tandarts? Of had je iets anders gedaan?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:33

Ze is na even wennen aan geen pijn meer in het mondje hebben nu weer helemaal normaal, links- of rechtsom geeft beiden geen reactie meer :) Wel nog wat werk aan de winkel om de aanleuning weer goed stabiel te krijgen natuurlijk, maar dat is puur rijtechnisch. Ze gaat in elk geval per keer rijden met sprongen vooruit, als ze zo doorgaat is ze met een week of 2 zelfs alweer terug B-proef klaar :) Het lijkt dus inderdaad dat de tandarts de oplossing was.