suikerpinda. Super hoor!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
suikerpinda.

Gimme_Joy schreef:Hallo daar zijn we weer!![]()
[ [url=m/XU8txx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZBLO5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een heerlijke foto's Sizzle! Ik wil dat met Joy echt vaker gaan doen. In de vakantie hebben we onze eerste rit gemaakt en dat ging supergoed. Ze vond het ook echt heel leuk!
[ [url=m/AmRrLY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister weer heerlijk gereden. Ze gaat met sprongen vooruit en ook de galop gaat nu echt heel fijn!
[ Video ]
[ Video ]

En kan hier ook zonder schuldgevoel niet gaan. In het begin echt wel heftig geweest en stress gegeven voor hem om in de kudde te komen, maar na 2 maanden doorbijten weet ik zeker dat dit een goede keuze was 
Hij deed het heel goed, ze kon voor me uit wegrijden (stap/draf/galop) en ook een aantal keer geoefend dat ik wegrende en hij moest wachten, ook prima. Hij vindt het bos echt leuk. Wil komende periode proberen tweewekelijks de trailer te pakken naar het bos, zodat hij de associatie trailer=leuk gaat snappen. We hopen dan 4 oktober mee te doen aan een puzzelrit (samen met een vriendin), ben benieuwd!

Malenka schreef:suikerpinda.
Geweldig hahahaGimme_Joy schreef:Hallo daar zijn we weer!![]()
[ [url=m/XU8txx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZBLO5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een heerlijke foto's Sizzle! Ik wil dat met Joy echt vaker gaan doen. In de vakantie hebben we onze eerste rit gemaakt en dat ging supergoed. Ze vond het ook echt heel leuk!
[ [url=m/AmRrLY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister weer heerlijk gereden. Ze gaat met sprongen vooruit en ook de galop gaat nu echt heel fijn!
[ Video ]
[ Video ]

s1993 schreef:Onze buitenrit ging top zaterdag, hij liep netjes de trailer op en eerst even wat gepoetst en ontspannen op de trailer voor het wegrijden. Wegrijden vond hij spannend en flink gehinnikt maar twee straten verder werd hij al rustiger. Na een kwartiertje waren we al bij het bos (Leersumse veld) en daar was hij een beetje gespannen maar wel braaf. Vriendin erop en ik te voet, had touwtje mee maar die was niet nodigHij deed het heel goed, ze kon voor me uit wegrijden (stap/draf/galop) en ook een aantal keer geoefend dat ik wegrende en hij moest wachten, ook prima. Hij vindt het bos echt leuk. Wil komende periode proberen tweewekelijks de trailer te pakken naar het bos, zodat hij de associatie trailer=leuk gaat snappen. We hopen dan 4 oktober mee te doen aan een puzzelrit (samen met een vriendin), ben benieuwd!
[ [url=m/lho41n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AkykSM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/msNB5F.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veel plezier alvast!!!

Gelukkig allemaal goed afgelopen!
Noisy schreef:Jeetje PS, waarom heeft de beste man in godsnaam pensionstallen. Zal voor jullie echt een verademing zijn op de nieuwe stal denk ik
Vind het wel spannend hoe de kudde dan reageert als Koda een tijdje weg is geweest.
Gister een uitgeprobeerd, hij vind dingen die zijn neus raken snel kriebelen dus heeft behoorlijk geproest. Heel kort wat grondwerk gedaan en toen gereden (was er een met 3 ringetjes). Dat ging heel goed totdat er hooi werd gevoerd in de kudde, toen was er 0 concentratie want hij wilde eten
Besloten het sturen etc even te laten wat het is en fanatiek met overgangen bezig te gaan, dat hielp een stuk beter
Daarna nog het hek geopend vanaf zijn rug (succesvol bij poging 3
) en een rondje over het erf uitgestapt

Ideaal zo'n camera, geeft een hoop rust als je kunt zien wat ze uitspoken. Puzzelritten zijn leuk, veel plezier!
Dat is toch wel een van de nachtmerries met paard op buitenrit....gelukkig zijn jullie allebei ongedeerd
Jullie staan wel knap samen op de lesfoto's! En dapper, zo vroeg al aan de schapen en koeien drijven 
Doe ik ook hoor, als er niemand op stal is ga ik niet rijden. Je weet maar nooit, toch een extra risico zo'n pup.
Morgenochtend zwerf ik ook over de Veluwe, maar dan met een gehuurd paard 
Morgen weer les
Wel nog wat werk aan de winkel om de aanleuning weer goed stabiel te krijgen natuurlijk, maar dat is puur rijtechnisch. Ze gaat in elk geval per keer rijden met sprongen vooruit, als ze zo doorgaat is ze met een week of 2 zelfs alweer terug B-proef klaar
Het lijkt dus inderdaad dat de tandarts de oplossing was.