de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:34

Ik heb ook Lifeforce besteld, vanmiddag zou het bezorgd worden, maar ik moest jureren. Nu komt het maandag.
Ik hoop dat het hier helpt tegen de mok.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:10

Ik heb gehoord dat Lifeforce daar inderdaad tegen helpt, ik ben ook zeer benieuwd, Karin.

@Anonymous: kan hoor, dat het met afwachten ook beter wordt maar ik weet ook dat het gunstig werkt bij merrie's met een veulen aan de voet. Ik zou even bellen met Balaiko.

Slechte hoeven is heel lastig, ik heb ook een paard wat niet zonder ijzers kan terwijl ik eigenlijk voor het gebruik geen ijzers nodig heb. Ik heb geen tips voor je, behalve dat modderbadjes erg goed zijn omdat ze dan echt goed vocht op kunnen nemen.

Ik heb vandaag echt zo fijn gelest! Hij doet echt zo zijn best en technisch wordt hij ook steeds beter. Soms blijf ik mezelf er over verbazen hoe leuk het is om een jong paard te rijden, dat had ik echt nooit gedacht van mezelf.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:14

Ja, een modderbad bij de waterbak maken. En ik heb een paard met slechte voeten jaren biotine gegeven, maar dat was meer omdat ze ook slecht groeiden.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:49

Weet ik wat me te doen staat! Ik zal morgen eens een modderbadje klaarmaken. Dankjewel voor de tips!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:54

Ik voer George sinds kort ook Lifeforce met zelfde reden als Anneruth. :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:17

Hier ook geen slechte hoeven gelukkig. Donderdag komt voor het eerst de hoefsmid sinds ze bij ons is. Ben benieuwd omdat ik in het begin nog geen been aan kon raken zonder bang te zijn dat ik een hoef tegen mijn hoofd aan kreeg := . Maar dat zal ook wel wat stress van de verhuizing geweest zijn, en na veel oefenen kan ik nu gewoon netjes hoeven krabben. Ben dus benieuwd hoe het gaat donderdag!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:31

Komt vast wel goed!

Heb bij mijn gupje vandaag voor het eerst de benen opgeschoren en hij was super braaf!
Zag er iets tegen op, omdat hij nogal kriebelig is op de benen, maar hij reageerde helemaal niet zo extreem. Achterbenen wel iets lichtgeraakt, maar wel te doen.
Toppertje! En toen ik vandaag aan het rijden was kwam er iemand tegen me zeggen dat het zo'n fijn atletisch paard is :+:

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:56

Mag vandaag starten op de finale van de SBB-competitie voor jonge paarden :) Deze ochtend al een proef gereden en deze namiddag nog eens. Omdat de wedstrijd bijna in onze achtertuin is, zijn we tussen de 2 proeven naar huis gekomen. Toch aangenamer dat Guapa enkele uren op stal kan staan ipv aan de vrachtwagen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:56

Hoe is het gegaan Nathiie!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:20

Ja, ik ben ook benieuwd :)

Ik heb gister op die van mij gereden voor de 2e keer. Voor mijn gevoel ging het niet heel denderend maar het filmpje viel redelijk mee. Degene die hem beleerd zei ook dat het goed ging maar ik ben nooit zo zeker van mezelf ;) Zeker als ik dan zie hoe Grand met haar loopt!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:33

wat leuk dat t goed ging! zo zie je maar!

Ik mag zaterdag met Golden Girl om 8.20 PAVO rijden, lekker vroeg met t warme weer prima!

Mn veulen werd zaterdag 2e in Duitsland, we werden gevraagd op de nakomelingendag van Goldberg(1e jaargang) bleek het een keuring te zijn. Hartstikke gaaf en een leuke voorloper op de keuring van a.s zaterdag en de veiling van 4 sept.
Waren veel mensen geinteresseerd in em, dus hopen dat deze mensen ook naar de veiling komen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:44

Ik vrees voor je, Peetje dat het ook om 8.20 al bloedje heet is. Succes in ieder geval. Heb je hoge verwachtingen van haar of doe je het voor de ervaring? Gefeliciteerd met de tweede plek van je veulen!

Ik ben ook benieuwd, Nathiie ;-).

@Clau: soms komt je gevoel ook niet overeen met het beeld maar liever zo dan andersom, toch? Wanneer neem je Grand helemaal over?

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:57

Ik denk idd ook dat het dan al best warm is maar je hebt wel een groot voordeel tegenover anderen die later moeten! Heel veel succes alvast :) Hou de Uphill-eer hoog hihi :))

Ja, dat zeker Anne-Ruth! Ik moet er ook rekening mee houden dat ik er een tijdje uit geweest ben en dat ik dan ook nog op een net zadelmak paard zit. Ideale combinatie, not ;) De beleerster heeft 12 juli een hc B-wedstrijdje met hem en aan de hand daarvan kijken we wanneer hij weer naar 'huis' komt :) Ik rij hem eerst een aantal keer nog bij haar zodat we elkaar al een beetje kennen voordat hij weer naar huis komt. Ze geeft me al handige tips en door die filmpjes zie/leer ik ook weer wat mijn verbeterpunten zijn.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:00

_clau_1991 komt vast goed hoor, gewoon lekker rustig aan doen.

Go Golden Girl! Uphill rules! :D

Nathiie ik ben ook benieuwd!

Vanavond ga ik nog ff met mijn moeder het bos is, vandaag is het nog wel uit te houden.
De rest van de week zal rijden wel niets worden, (behalve voor de extreem vroege vogels die om 6 uur op het peerd zitten ;)
Ik heb morgenavond eigenlijk les, maar dat zal wel niets worden

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:21

Hoe is het gegaan nathiie?
Spannend hoor clau-1991, hoelang is ze nu onder het zadel?
Succes peetje82, ik hoop dat het te doen is met de hitte. Ik ga vanavond weer rijden. Afgelopen zaterdag liep ze echt fijn. Ik kwam echt aan rijden toe zeg maar, overgangen, tempowisselingen, wat pasjes opzij voor het been. Ik hoop dat ze vanavond weer net zo fijn gaat!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:44

Hihi ik hoop/denk het ook Iwanluver! Grand is wat dat aangaat zo super braaf. Daar heb ik wel echt geluk mee. Met een hypersensibele was het nooit goedgekomen :P

Veel plezier met je buitenritje vanavond! Lekker genieten :)

@Anonymous, hij is nu 1,5 maand zadelmak. Super kort dus maar. Maar hij is wel al redelijk ver voor 1,5 maand zadelmak. Scheelt ook dat hij professioneel zadelmak gemaakt is. Zij weet exact hoe ze alles moet doen en bepaalde knopjes erop moet zetten.

Ik hoop met je mee dat Guusje het vanavond weer zo fijn doet :D Mooie afsluiter van de dag zou dat zijn!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:23

In de voormiddag een 2de plaats behaald. In de namiddag was ze niet goed aan mijn been, dus niet zo fijn kunnen rijden. Maar toch een 1ste plaats behaald. In het eindklassement zijn we daarmee nipt 2de geworden. We hadden maar 4 punten minder dan de winaar... Een beetje balen, maar ben echt heel trots op haar. We zijn naar huis gegaan met een zilvere medaille en een hoop natura prijzen.
Guapa was trouwens super braaf tijdens de prijsuitreiking en wat kan ze dan stoer draven :))

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:14

Gefeliciteerd :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:17

gefeliciteerd!

Mijn paarden hebben al 3 dagen om 4.45 gelopen hoor, lekker!
8.20 is met de hitte natuurlijk nog te doen he, is dan echt nog geen 30 graden.
Mogen in zomertenue maar dat doe ik sowieso nooit, echt geen gezicht. Gewoon jasje aan opstappen en rijden, niks in t padje!

Bij mij lopen ze s nachts lekker buiten en heb ze om 6.30 vanmorgen binnen gehaald, lekker hoor.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:03

Gefeliciteerd Nathiie!
En wat vroeg peetje! Ik rijd juist 's avonds heel laat, dan koelt het ook lekker af.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:25

dan heb ik geen puf meer, drukke werkdagen, druk gezin enz enz.
Nu wel lekker hoor, kom ik thuis, koken wat was doen enz en daarna duik ik in mn zwembad met de kindjes.Vanmorgen om 6.10 was ik al baantjes aan het trekken haha, paarden gingen fijn dus snel klaar.
Water is 30 graden dus met opkomend zonnetje echt heerlijk!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:34

Zo, al lekker gereden vanmorgen en al vanaf 7u op mn werkplek!
Vanavond lekker bbq aan mn zwembad met vrienden en daarna weekend {:}

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:15

Respect hoor dat vroeg rijden! Ik ben echt geen ochtend mens dus ik rij dan liever savonds.
Nu ga ik naar stal om even een stuk te wandelen. Rijden is het nu al te warm voor hier.

Veel plezier iedereen die gaat zwemmen en/of bbq'en, ik heb vanavond mijn diploma uitrijking :)
En dan ben ik echt helemaal klaar *\o/*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:59

super!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:47

Oh wat fijn pradadaan...

Ik heb morgenavond wedstrijd maar denk dat ik afmeld, vind het niet zo fair met deze temperaturen.