Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:23

Leuk topic, in mijn ogen zijn er ZAT leuke en goeie paarden te koop.

Bovendien, een goed paard mag wat aan mankeren, de perfecte bestaat niet.

Het is aan één ieder om te beslissen waar je mee kunt leven natuurlijk, maar de gemiddelde recreatie ruiter (lees: iemand die zijn of haar geld niet hoeft te verdienen met paardrijden) in de basissport kan veel plezier hebben met een goed paard met een röntgenologische bemerking. Dat is dan vaak ook de enige reden dat zo'n paard financieel haalbaar is voor iemand met een modaal inkomen. Of je kiest wat een gewoner paard zonder bemerkingen, maar dan loop je weer tegen het feit aan dat je paard het net niet heeft, tsjah; het leven bestaat uit het maken van keuzes ... ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:27

Gedeeltelijk mee eens. Ik heb mijn droom merrie, een 3 jarige KWPN merrie met vol papier, uit een keurmerrie, met mooie bewegingen gekocht en laten keuren. Röntgen geen 1 bemerking. En heb er €1.750,- voor neer gelegd.
Mazzel? Misschien, maar ben er wel ontzettend blij mee.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:18

Die tinker is op voorbehoud van keuring verkocht, helaas. Is natuurlijk logisch dat zo een leuk paard niet lang te koop zou staan. Maar goed. We kijken weer rustig verder. Moet wel zeggen dat ik met dit weer niet zo rouwig ben dat ik nog geen paard heb. (Ja Marleen en mijn logeetje wel) maar ik hoef in ieder geval niet te rijden in mijn zeiknatte bak. Eigenlijk maar een paar maandjes rustig aan doen, tot het weer wat beter word. :-) Elk nadeel heeft zijn voordeel.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:06

jammer wreckh! maar je kijkt er wel mooi positief tegen aan!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:44

wreckh schreef:
Die tinker is op voorbehoud van keuring verkocht, helaas. Is natuurlijk logisch dat zo een leuk paard niet lang te koop zou staan. Maar goed. We kijken weer rustig verder. Moet wel zeggen dat ik met dit weer niet zo rouwig ben dat ik nog geen paard heb. (Ja Marleen en mijn logeetje wel) maar ik hoef in ieder geval niet te rijden in mijn zeiknatte bak. Eigenlijk maar een paar maandjes rustig aan doen, tot het weer wat beter word. :-) Elk nadeel heeft zijn voordeel.

En als je wel zin hebt om te rijden kun je altijd wel frances terecht :) dr is niemand die echt een klik met tyske heeft en tamara heeft het toch te druk met de rest vd paarden haha

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:49

Je hebt echt mazzel gehad Wendy_Komen, echt een mooie merrie!

Jammer hoor wreck, maar er komt vast wel een paard op je pad. Ik doe het nu ook lekker rustig aan maar zie helemaal niets wat mij aanspreekt.
Ik wil gewoon echt geen schimmel/witte Andalusier, dat maakt de zoektocht toch al een stukje moeilijker.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:56

Lante schreef:
Leuk topic, in mijn ogen zijn er ZAT leuke en goeie paarden te koop.

Bovendien, een goed paard mag wat aan mankeren, de perfecte bestaat niet.

Het is aan één ieder om te beslissen waar je mee kunt leven natuurlijk, maar de gemiddelde recreatie ruiter (lees: iemand die zijn of haar geld niet hoeft te verdienen met paardrijden) in de basissport kan veel plezier hebben met een goed paard met een röntgenologische bemerking. Dat is dan vaak ook de enige reden dat zo'n paard financieel haalbaar is voor iemand met een modaal inkomen. Of je kiest wat een gewoner paard zonder bemerkingen, maar dan loop je weer tegen het feit aan dat je paard het net niet heeft, tsjah; het leven bestaat uit het maken van keuzes ... ;)

haak hier even op in en kom binnenvallen..

Lees stiekem mee, al ben ik zelf niet op zoek, vind leuk om
zoektochten te volgen...

Echter hebben wij hier wel een ontzettend leuk en mooi dier staan
die wij echt niet kwijt raken.
Paard is 8, goed lopen, mooi dier (=goedkoop vanwege oude blessure
(weer helemaal goed, getraind en m2/z1 uitgebracht) en moet weg wegens tijdgebrek.
Vragen er weinig voor, zou een ideaal leerpaard zijn, vertellen alles eerlijk maar mensen durven het niet aan...willen zekerheid en dat kan helaas niemand
ze geven.

Dus zowel zoektocht als verkoop paard kan frustrerend zijn, haha

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:11

Wat zouden jullie willen betalen voor een 4 jarige E pony ruin, afstamming onbekend, braaf te rijden?

Ik had hem al eerder zien staan maar toen was hij te duur voor mij, nu is hij in prijs gezakt. Maar ik wil graag jullie mening weten ajb. Linkje via pb. :)

Het heeft wel enige haast..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:17

pb met linkje graag :) is makkelijker oordelen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:18

ik zou het linkje ook wel willen zien ..

afgaande op wat je hier beschrijft is het écht tussen de 500 en 1500 euro.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:23

dank u voor de snelle reacties. Pb is al verzonden. Ik ben nog niet gaan kijken maar wil wel gaan bellen. Tenzij jullie zeggen dat het belachelijk is. :+ /3

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:30

heb gereageerd :) vanwaar de spoed eigenlijk?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:31

omdat ze nu wil bellen en kijken *\o/* :P

nee geintje hoor. maar zo zou ik wel zijn. *D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:38

dat mag hoor, zo ben ik ook wel maar wil het gewoon graag weten :)

Ik zit maar te wachten tot het maandag is!
Morgen even naar stal om mijn trailer klaar te maken, beetje stro op de bodem, wat hooi er in en banden even nakijken etc en dan vertrek ik maandag rond 11.00 weer richting Haaksbergen. Hoop zo dat ik met paard terug kom.
Anders wordt het een heeeeeeeeeeele lange reis terug met lege trailer.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:43

aah dat hoop ik dan ook voor je :)
ik had het vorige week :) stalletje klaar gemaakt, 3x alles checken haha,
lijstjes maken voor wat er nog moest komen, en wat mee moest.
en zaterdag was ik om half 7 al wakker :P en in de weer.
om half 3 stond mijn nieuwe paardje op stal :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:48

Duim duim :)

stal wacht ik wel mee, mocht ie goed zijn dan bel ik even dat ze er stro in doen, moet toch nog 3 uren terug rijden ofzo.

Jouw zoektocht was wel erg kort! maar wel fijn dat je zo snel geslaagd bent.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:00

haha ja, voor mijn gevoel was de zoektocht nog niet eens begonnen, en had gedacht dat ik het eng zou vinden, omdat het toch een grote verantwoordelijkheid is. maar dit voelde zo goed, ik kreeg alleen maar zin om aan de slag te gaan :). en ook dat gaat goed al zijn we pas een week verder, hebben alleen nog maar wat gelongeerd :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:28

Hallo allemaal :wave: ,

Sinds een paar dagen volg ik dit topic, leuk om jullie ervaringen te lezen.

Op 31 oktober is volkomen onverwachts mijn geweldige en bijzondere merrie Usha overleden. Ik mis haar ontzettend maar merk dat een leven zonder een eigen paard niet compleet is. Ik ben heel voorzichtig aan het rondkijken of het toch weer gaat kriebelen. Belangrijk is voor mij dat er dé klik is.

Waar ik naar op zoek ben:
Een 2,5 tot 4,5 jarige gezonde, onbeleerde KWPN merrie met een stokmaat die wordt verwacht rond minimaal 1.68m. Ik zoek een paard in de normale/lagere prijsklasse. Morgen ga ik naar een jonge KWPN merrie kijken die hier op Bokt staat.
Het liefst koop ik een paard rechtstreeks van een fokker. Geen merrie met hengstigheidsproblemen (gedrag). Ik wil haar beleren met als basis de NH methode en de Academische Rijkunst. Doel is een maatje voor het leven waarmee ik zowel kan dressuren, buitenrijden en ook een sprongetje dan wel crosstraining kan rijden.
Uiteraard heb ik al op de diverse sites wat rond gekeken (SH, MP en Bokt) maar of ze zijn net verkocht, of het zijn paarden via handelsstallen dan wel vallen ze in een voor mij te hoge prijsklasse.
Wie weet kennen jullie nog een paard wat voldoet aan mijn wensenlijstje?

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:27

Toen ik mijn paard heb gekocht had ik al 10 andere paarden bekeken.
Zij was het elfde paard waar ik naar gekeken heb.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:38

Het was niks...
Ik moet eerst ff bijkomen := ;) ..zometeen een berichtje.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:59

oeh nou maak je me nieuwsgierig!

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:14

Iessie schreef:
Het was niks...
Ik moet eerst ff bijkomen := ;) ..zometeen een berichtje.

Dat gevoel had ik ook nadat ik voor precies de tiende keer een paard had bekeken.
Thuisgekomen keek ik op Marktplaats en zag dat net die middag mensen bij ons in de buurt hun paard te koop hadden gezet.
Omdat het in de buurt was ben ik de volgende dag maar gaan kijken, en dat bleek toen dan eindelijk een perfecte match te zijn.
Ik heb haar nog steeds en zou haar niet weer kwijt willen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:41

Iessie, wat dan? Ben benieuwd naar je verhaal.

Ik heb net een heerlijke rit gemaakt op de fries, heerlijk. Lekker weer, fijne gangen, heb echt genoten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:45

Nou hier het verslag voor diegene die het willen lezen:

Pony zag er leuk uit, mooi maatje voor mij (rond de 1.50 m).
Gepoetst en gezadeld, en op naar de bak (die erg modderig was maargoed dat was niet heel erg belangrijk).
Na een kwartiertje in de bak te hebben gereden gaf ik aan dat ik ook wel naar buiten wilde, ik zoek tenslotte een pony waar ik vooral mee naar buiten wil.
Dat was geen probleem, ik mocht er zelfs alleen mee naar buiten.
Nog gevraagd of dit wel verstandig was, ken het paard en de omgeving niet. Maar nee, er kon niemand mee en de pony was 100% braaf, er rijden zelfs kleine kindjes op en ze vond dat ik ervaring genoeg had. Ze wees een rondje aan hoe we konden rijden en zo vertrokken we.

Echte verhaal
Dus ik naar buiten met de pony. Hij was wel kijkerig (daar houd ik niet zo van), maargoed op wat gesnuif na liep hij goed door.
We waren een 10min/kwartiertje onderweg toen we 2 alpaca's (dat zijn een soort lama's) in een weitje naast de weg tegenkwamen. De pony nam een grote rodeosprong naar voren maar ik bleef wel zitten. Ik dacht dat hij het toen wel gezien had en dat we verder konden.
Maar 2 seconden later viel de pony met mij erop op de grond. %) Ik had mijn benen deels onder zijn lijf, en de pony was aan het spartelen.
Ik dacht alleen maar: snel opstaan anders ben ik de sjaak (hoef in mijn gezicht ofzo).
Ik was uiteindelijk overeind en de pony bleef nog even plat liggen, op zijn zij, met het hoofd op de grond en de benen recht naar voren.
Even dacht ik dat de pony een insult zou hebben, maar na twee keer zijn naam te hebben geroepen en aan de teugels te hebben getrokken stond hij op alsof er niets was gebeurd.
Dit alles gebeurde in een minuut tijd ong.
Einde

Ik ben lopend terug naar stal gegaan en heb gezegd wat er gebeurd was. Volgens haar was de pony gestruikeld en kon dat wel eens gebeuren.
Ik heb gezegd dat ik de pony niet hoef.
Ik ben al geen held en dit soort dingen maakt mij best onzeker. Ik was toen het gebeurde niet bang maar in de auto bedacht ik me wel dat dit heel raar (en gevaarlijk) was. Het was een enge ervaring.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:02

@Iessie: tjee, wat ontzettend gek, allemaal :oo , had idd wel verkeerd af kunnen lopen en wat reageren die mensen laconiek, sowieso loop je toch wel even mee, of houdt een oogje in het zeil...