slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsex

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:56

hmm even denken, o ik weet het al, is dat dan paardenhaar en paardenleer , ik vind de tassen persoonlijk niet mooi Vork Tong uitsteken , maar als iemand anders het wel vind ook goed ieder zijn mening toch ?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:57

Ja in Braobant Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:58

Miryamk schreef:
Ja in Braobant Clown

Klopt, in Nop komt het over een jaar of 10 wel ROFL

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:59

Boos! je gaat offtopic Ellen....

baukjerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:05

Ik heb in december helaas ook de keuze moeten maken om mijn paard van nog maar 13 jaar in te laten slapen, en ik kan je vertellen dat is niet makkelijk. Ze was echt nooit kreupel, zelfs nog nooit geweest ook, tot ik na een super wedstrijd van bijna 200 punten te hebben gescoord er de volgende dag weer mee zou rijden, kreupel. Rust rust en nog eens rust gegeven na een aantal weken mee naar de kliniek gehad en daar zagen we dat ze spat had, en zelfs zo erg dat ze normaal gesproken hier al maanden lang kreupel op had moeten zijn, zo ver was het bot al opgelost. Advies rust en hopen dat er brugvorming komt, NIET DUS. Ze kreeg meer pijn kon bijna niet lopen en accepteerde alleen ons(mijn vriend en ik) nog in haar buurt. Ze werd boos op alles en iedereen, terwijl ze een heerlijk karakter had. Ze had dus al die maanden voor mij gevochten tegen die pijn, ze is gewoon door blijven gaan. Als je paard zoveel voor mij overhad moest ik nu ook een keuze voor haar gaan maken. 13 december was het (ik) zover, ik zou en moest er bij blijven ik wou haar niet in de steek laten, maar de 13e heb ik er toch voor gekozen om dit niet te doen ik had nu al bijna 4 weken elke nacht ziek liggen wezen van de gedachte. Gelukkig wilde mijn vriend er wel bij wezen en dit was een hele geruststelling voor mij. nadat het was gebeurt (laten inslapen bij de pensionstal dus) kwam hij huilend thuis en zij dat alles rustig was verlopen, ik ben er toen meteen met hem heen gegaan zodat ik haar nog kon zien en kunnen geloven. Op dat moment kreeg ik er vrede mee en wist ik dat ik een juiste keuze had gemaakt. Het was wel heel erg dat ze daar nog moest liggen tot ze werd opgehaald.
Maar na dit hele verhaal wil ik ook nog even zeggen dat ook slachten een diervriendelijke manier is, je bent volgens mij namelijk een dierenvriend als je deze keuze voor een dier maakt!!!
Sorry is wel wat lang geworden

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:08

@ baukjerosa, klopt dat er slachten op een vriendelijke manier is, daar heb je helemaal gelijk in . maar ik zie zo vaak van die gruwelijke filmpjes waarbij ik gewoon bijna huil om die arme beestjes, niet dat dat met je paard zou gebeuren als je hem liet slachten maar ik vind het gewoon echt een naar gevoel dat mijn paard zou worden geslacht, ik zou voor inslapen kiezen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:09

@Baukjerosa: Fijn dat je zelf vrede met je keuze had, tis nooit leuk natuurlijk. Ach gut

@Ilsex: die filmpjes komen bijna 100% zeker niet uit Nederland, zo gebeurt het hier niet.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:10

Maar Ilsex als je je eigen paard naar de slager brengt gaat het echt wel op een nette lieve manier (lees ook de ervaringen van mensen in dit topic)

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:10

@ ik ben ellen, ja dat weet ik maar het word natuurlijk wel er anders tegenaan kijken, tensminte bij mijn wel . Dat verschilt denk per persoon.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:12

@miryamk weet ik, maar ik denk dat als ik ooit voor de keus kom te staan toch voor inslapen kies. Ja ik heb sommige berichten gelezen van mensen die voor de andere keuzen hebben gekozen tegen die mensen heb ik ook echt geen bezwaar want dat ik hun keuze. Iedereen zijn eigen mening.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:12

Kan je wel een filmpje sturen hoe ze in Afrika een kip slachten....

De mijne krijgen overigens ook een spuitje Ilsex Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:13

Nou stuur mij dat filmpje van die kip maar Ellen Haha!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:15

@ ik ben ellen , oke dus jij gaat ook voor inslapen of zou je misschien ook kiezen voor slachten , je mening kan namelijk zo veranderen dat gebeurd bij zat mensen denk ik..

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:19

Ik ben ook voor slachten.
Helaas sta ik nu voor die keuze....
Misschien kan iemand mij een goed adres geven waar ze goede ervaringen mee hebben het liefst in de randstad, omg haarlem zou helemaal fijn zijn. Ik wil niet meer heel ver met hem reizen als het even kan...
Graag in PM

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:19

@ beli, sterkte Ach gut

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:22

thx!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:25

Ilsex schreef:
@ ik ben ellen , oke dus jij gaat ook voor inslapen of zou je misschien ook kiezen voor slachten , je mening kan namelijk zo veranderen dat gebeurd bij zat mensen denk ik..

Zeg nooit nooit, maar ik denk niet dat ik daarin van mening verander. Maar ik respecteer ieders mening, denk dat slachten ook diervriendelijk is zolang je een paar dingen in acht neemt. Vind dat alleen voor mezelf niet prettig, omdat ik er tot het laatst bij wil blijven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:27

Hallo Beli, ken je niemand in je omgeving die paard heeft laten slachten? Kan je helaas niet helpen, kom uit NB. Sterkte iig.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:28

Sterkte Beli, helaas heb je aan mij ook niks.....
Maar echt heel veel sterkte...

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:30

@ikbenellen , ik zeg ook niet dat ik nooit van mijn mening af zal stappen misschien over een paar jaar , maar ik vind het net zoals jij gewoon fijn om erbij te zijn. Ik heb het al een keer meegemaakt met mijn hond ,waar ik ook lekker offtopic mee ging , excusus daarvoor, en ik vond het fijn hem te zien sterven het ik misschien heel erg gemeen gezegt maar vanaf dat moment wist ik dat hij uit zijn lijden verlost was.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:31

@ beli , ja sorry ik kan je ook niet verder helpen. , heel stom gezegt maar misschien even in de telefoongids kijken of je een goed slachtbedrijf kunt vinden. nogmaals sterkte Ach gut

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:36

Beli als je de zoekfunctie gebruikt (paardenslager omg. haarlem) vind je er een topic over.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:37

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:42

Ilsex schreef:
@ikbenellen , ik zeg ook niet dat ik nooit van mijn mening af zal stappen misschien over een paar jaar , maar ik vind het net zoals jij gewoon fijn om erbij te zijn. Ik heb het al een keer meegemaakt met mijn hond ,waar ik ook lekker offtopic mee ging , excusus daarvoor, en ik vond het fijn hem te zien sterven het ik misschien heel erg gemeen gezegt maar vanaf dat moment wist ik dat hij uit zijn lijden verlost was.

Vond niet dat je heel erg off topic ging hoor Knipoog en prima hoor, hoe je er over denkt. Je denkt er in ieder geval over na. Er zijn hier gewoon erg veel kinderen cq penny's die ongefundeerd wat roepen.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:50

cg penny's ? Ja ben nog niet zolang op bokt Tong uitsteken, en weet nog niet alles. Je hebt gelijk , maar zo was ik eerst ook ik had mijn mening gezegt maar niet erbij waarom en nu wel , tenminste ik vind dat ik dat was als ik terug ga kijken,want ik gaf me mening maar zette er niet bij waarom, en ik blijf er toch altijd over na denken wat het zal denk ik ook wel een onderwerp zijn om over na te denken.. Scheve mond