Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:25

Ja er moeten er eens een paar de camping in de Veluwe of zo over denderen en daar ook eens iemand bijten wil er wat veranderen.... Iemand daar op vakantie die er anders geen last van heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:27

Onali schreef:
tienus63 schreef:
Wat dat laatste betreft ben ik ‘blij’ dat er een schaap gepakt is in Leersum bij park Broekhuizen.
Een hond die gepakt wordt op de UH of verder westwaarts, schudt ze ook wakker.

Het interesseerde ze geen flikker dat er vorig jaar januari schapen gepakt werden in Amerongen, wel dat diezelfde wolf dezelfde dag dood werd gereden op de A2.
Het interesseerde niemand dat een wolf steeds contact zocht bij het hondenuitlaatgebied bij Amerongen (en Zeist!).
Het interesseerde niemand dat er al meerdere schapen gepakt zijn bij Langbroek.

De wolf loopt al westerlijker bij Austerlitz, Zeist, Baarn en Soest.

Mensen schrokken van een aanval bij Hilversum.
Maar Leersum, nee hoor, dat maakt niemand iets uit.

Even voor de duidelijkheid, Amerongen ligt rechts naast Leersum, Langbroek links.

Dus nee Leersum ligt absoluut niet op een kantelpunt in de maatschappij.

Ik wandel op de Heuvelrug met de hond, dagelijks. Ik wil echt niet dat daar een hond gepakt wordt ;( lijkt me vreselijk om mee te maken als honden eigenaar. En idd de meeste mensen weten niet waar Leersum ligt. Er zijn heb ik me laten vertellen al honden aangevallen in Nederland maar dat wordt stil gehouden. Of dat echt zo is weet ik niet maar heb dat van iemand uit de familie gehoord. Ik fijn dat soort verhalen altijd lastig.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:42

DuoPenotti schreef:
Ja er moeten er eens een paar de camping in de Veluwe of zo over denderen en daar ook eens iemand bijten wil er wat veranderen.... Iemand daar op vakantie die er anders geen last van heeft.

Ja precies, maar dan het liefst op grotere schaal.
Anders zal zo’n lokale campingeigenaar vast eerst de instructies krijgen dat zijn hekwerk naar 120 cm moet… 8)7

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 12:02

Helemaal eens met Afanaisa.

Randstad moet eerst zelf merken dat ze niet meer kunnen recreëren in de natuur voordat er een kwartje gaat vallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:40

Brandbrief van moedeloze dierhouder aan burgemeester Westerveld.
Bron meldingen in Westerveld/ RTV Drenthe

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/149170 ... QJsfHszc30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toevoeging:
Nadat ik deze brief op mijn tijdlijn Facebook had gedeeld, binnen twee minuten onderstaande melding van Facebook.

Afbeelding
Inmiddels status gewijzigd in openbaar bericht en de nodige media getagd in de reactie eronder.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 30-01-24 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:42

Zichtmelding Klazienaveen/weiteveen

Bron meldingen wolven in Westerveld
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:49

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:50

Weer akelig dichtbij die aanval in Leersum. Het voelt ook gewoon niet prettig meer om met mijn puppy op de heuvelrug te wandelen. Ik doe het uiteraard wel, maar je houdt die wolf toch steeds in je achterhoofd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:18

Onali schreef:
tienus63 schreef:
Wat dat laatste betreft ben ik ‘blij’ dat er een schaap gepakt is in Leersum bij park Broekhuizen.
Een hond die gepakt wordt op de UH of verder westwaarts, schudt ze ook wakker.

Het interesseerde ze geen flikker dat er vorig jaar januari schapen gepakt werden in Amerongen, wel dat diezelfde wolf dezelfde dag dood werd gereden op de A2.
Het interesseerde niemand dat een wolf steeds contact zocht bij het hondenuitlaatgebied bij Amerongen (en Zeist!).
Het interesseerde niemand dat er al meerdere schapen gepakt zijn bij Langbroek.

De wolf loopt al westerlijker bij Austerlitz, Zeist, Baarn en Soest.

Mensen schrokken van een aanval bij Hilversum.
Maar Leersum, nee hoor, dat maakt niemand iets uit.

Even voor de duidelijkheid, Amerongen ligt rechts naast Leersum, Langbroek links.

Dus nee Leersum ligt absoluut niet op een kantelpunt in de maatschappij.

Goed gezegd! Helaas is het de waarheid.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:48

tienus63 schreef:
Zichtmelding Klazienaveen/weiteveen

Bron meldingen wolven in Westerveld
[ [url=m/vrjxk1.png]Afbeelding[/url] ]

Het was de laatste tijd al zo rustig met de meldingen in deze buurt dat ik stilletjes hoopte dat ze vertrokken waren. Maar helaas.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:59

Gemeente Ooststellingwerf houdt vanavond een stemming in de gemeenteraad.
Aantal partijen vindt het aantal wolven in DFW te groot.

Citaat:
De gemeenteraad van Ooststellingwerf stemt dinsdagavond 30 januari over een wolven-amendement. Daarin wordt uitgesproken dat het nationaal park Drentse-Friese Wold als leefgebied te klein is voor een roedel wolven.

Het voorstel van het CDA wordt mede ingediend door de fracties van VVD, ChristenUnie en Ooststellingwerf Belang. Die partijen hebben tien van de 21 zetels in de gemeenteraad. Het is nog even afwachten of het voorstel dus een meerderheid krijgt.

Bron: nieuwe oostellingwerver

https://nieuweooststellingwerver.nl/dor ... yUy9qFdzII

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:02

Dat het er teveel zijn snap ik. Maar wat willen ze er aan doen dan? Afschieten? Ergens anders uitzetten?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:06

Ze mogen ze van mij afschieten. Met een welgemikt schot.
Als er een richtlijn is, kan er gehandhaafd worden.
Ik dit als voorbereiding op een apv regel of provinciale regel dat er veel probleemwolven in de regio zitten.
En bewezen probleemwolven mogen aangepakt worden in andere Europese landen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:16

Skessa_ schreef:
Dat het er teveel zijn snap ik. Maar wat willen ze er aan doen dan? Afschieten? Ergens anders uitzetten?

Niet hier! Ze hebben de wolven zelf zonder beheer hierheen laten wandelen, die oplossing is aan hen. Allesbehalve hier.

https://www.verkeersnet.nl/actueel/5231 ... dpr=accept

Exact waar ze op uit zijn!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:12

In westerveld is in november 2022vook al een bijeenkomst geweest voor de inwoners. Daar was Jumulet vd provincie de burgemeester Bij12 en nog een stuk of wat. Ze waren het er allemaal over eens dat dit niet zo door kan gaan en waren heel meelevend met de angstige inwoners. Heeft het nut gehad? Nee niets het is alleen maar veel erger geworden. en ze verschuilen zich allemaal achter " we willen wel wat doen, maar we mogen niks". Dus wat zal een nieuwe bijeenkomst betekenen helemaal niks.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:25

Ik geloof echt wel dat er mensen met een bepalende functie zijn die iets willen maar niet kunnen. Maar ik word er wel tureluurs van dat er niemand een vuist kan maken. Het is potverdorie ons land, tot nu toe word je nergens echt gehoord waar daadwerkelijk actie op wordt ondernomen. Waar gaat dit dan mis? Zijn we te makkelijk? Te stil? Te gehoorzaam?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 16:25

Dat denk ik wel Kaja.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:48

Kaja schreef:
Ik geloof echt wel dat er mensen met een bepalende functie zijn die iets willen maar niet kunnen. Maar ik word er wel tureluurs van dat er niemand een vuist kan maken. Het is potverdorie ons land, tot nu toe word je nergens echt gehoord waar daadwerkelijk actie op wordt ondernomen. Waar gaat dit dan mis? Zijn we te makkelijk? Te stil? Te gehoorzaam?

De burgemeester van Westerveld heeft vorig jaar doorgepakt met het laten schieten van die wolf in Wapse. Vervolgens s zijn er dus tig aangiften tegen hem gedaan. Welke vooraanstaande persoon wil dat? De boeren en burgers moeten gewoon die beesten afschieten. Gat graven en weg geen haan die er naar kraait. Waarom dit niet gebeurd ik weet het niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:50

Als een groene dat ziet in ons kleine Nederland waar die kans daarom echt wel aanwezig is. Dan ga je langer de bak in dan van de Graaf...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:35

Kaja schreef:

Europese wet biedt gewoon ruimte voor afschot. Definitie probleemwolf (kortweg als ze op de lijst van BIJ12 staan) mag volgens het draaiboek ook gewoon geschoten worden. Alleen is dat stukje onder het tapijt geschoffeld door mensen die hun eigen dromen doordrukken ook als die haaks staan op de realiteit. Verhaal zingt dus rondt van kan niet, wetende dat het enkel wil niet is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:38

tamary schreef:
Kaja schreef:

Europese wet biedt gewoon ruimte voor afschot. Definitie probleemwolf (kortweg als ze op de lijst van BIJ12 staan) mag volgens het draaiboek ook gewoon geschoten worden. Alleen is dat stukje onder het tapijt geschoffeld door mensen die hun eigen dromen doordrukken ook als die haaks staan op de realiteit. Verhaal zingt dus rondt van kan niet, wetende dat het enkel wil niet is.

:j

Precies net als alle andere leugens.

En dat men niet door durft te pakken snap ik wel.
Extreem links is gevaarlijk.
En over die lui heb je het dan.

Niet over truusje die GL of PvdD stemt om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:31

tamary schreef:
Kaja schreef:

Als ik hier ga schrijven wat ik denk, dan wordt dat helaas afgedaan als complotdenker.
Aangezien ik daar zo ver van af sta, herken ik mezelf daar niet in. Echter komt het wel steeds een stapje dichterbij…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:52

@kaja, je twee laatste zinnen. Heel herkenbaar.
Ook voor veel mensen in mijn omgeving.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:56

Door de wolf heb ik enorm doen beseffen dat onze onafhankelijk media niet zo onafhankelijk is.

Ik wist dat al wel. Maar ergens is nu pas het kwartje goed door gevallen.

Dus als dat met iets als
"maar" een wolf is. Hoe zit dat dan met andere onderwerpen?

Klinkt ook wel als complotdenken...
En waar vind je wel de waarheid?
Niet dat je bij gekke henkie je info opdoet :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:06

Daar heb je wel een punt DP. Wij lezen de Volkskrant. Alles wat daar tot nu over de wolven in heeft gestaan klopt van geen kant. Het is heel erg positief richting wolf gekleurd. Dat heeft mij ook erg aan het denken gezet over de vraag wat is waarheid in de krant.