Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:tienus63 schreef:Wat dat laatste betreft ben ik ‘blij’ dat er een schaap gepakt is in Leersum bij park Broekhuizen.
Een hond die gepakt wordt op de UH of verder westwaarts, schudt ze ook wakker.
Het interesseerde ze geen flikker dat er vorig jaar januari schapen gepakt werden in Amerongen, wel dat diezelfde wolf dezelfde dag dood werd gereden op de A2.
Het interesseerde niemand dat een wolf steeds contact zocht bij het hondenuitlaatgebied bij Amerongen (en Zeist!).
Het interesseerde niemand dat er al meerdere schapen gepakt zijn bij Langbroek.
De wolf loopt al westerlijker bij Austerlitz, Zeist, Baarn en Soest.
Mensen schrokken van een aanval bij Hilversum.
Maar Leersum, nee hoor, dat maakt niemand iets uit.
Even voor de duidelijkheid, Amerongen ligt rechts naast Leersum, Langbroek links.
Dus nee Leersum ligt absoluut niet op een kantelpunt in de maatschappij.
DuoPenotti schreef:Ja er moeten er eens een paar de camping in de Veluwe of zo over denderen en daar ook eens iemand bijten wil er wat veranderen.... Iemand daar op vakantie die er anders geen last van heeft.
Onali schreef:tienus63 schreef:Wat dat laatste betreft ben ik ‘blij’ dat er een schaap gepakt is in Leersum bij park Broekhuizen.
Een hond die gepakt wordt op de UH of verder westwaarts, schudt ze ook wakker.
Het interesseerde ze geen flikker dat er vorig jaar januari schapen gepakt werden in Amerongen, wel dat diezelfde wolf dezelfde dag dood werd gereden op de A2.
Het interesseerde niemand dat een wolf steeds contact zocht bij het hondenuitlaatgebied bij Amerongen (en Zeist!).
Het interesseerde niemand dat er al meerdere schapen gepakt zijn bij Langbroek.
De wolf loopt al westerlijker bij Austerlitz, Zeist, Baarn en Soest.
Mensen schrokken van een aanval bij Hilversum.
Maar Leersum, nee hoor, dat maakt niemand iets uit.
Even voor de duidelijkheid, Amerongen ligt rechts naast Leersum, Langbroek links.
Dus nee Leersum ligt absoluut niet op een kantelpunt in de maatschappij.
Citaat:De gemeenteraad van Ooststellingwerf stemt dinsdagavond 30 januari over een wolven-amendement. Daarin wordt uitgesproken dat het nationaal park Drentse-Friese Wold als leefgebied te klein is voor een roedel wolven.
Het voorstel van het CDA wordt mede ingediend door de fracties van VVD, ChristenUnie en Ooststellingwerf Belang. Die partijen hebben tien van de 21 zetels in de gemeenteraad. Het is nog even afwachten of het voorstel dus een meerderheid krijgt.
Skessa_ schreef:Dat het er teveel zijn snap ik. Maar wat willen ze er aan doen dan? Afschieten? Ergens anders uitzetten?
Kaja schreef:Ik geloof echt wel dat er mensen met een bepalende functie zijn die iets willen maar niet kunnen. Maar ik word er wel tureluurs van dat er niemand een vuist kan maken. Het is potverdorie ons land, tot nu toe word je nergens echt gehoord waar daadwerkelijk actie op wordt ondernomen. Waar gaat dit dan mis? Zijn we te makkelijk? Te stil? Te gehoorzaam?
Kaja schreef:Ik geloof echt wel dat er mensen met een bepalende functie zijn die iets willen maar niet kunnen. Maar ik word er wel tureluurs van dat er niemand een vuist kan maken. Het is potverdorie ons land, tot nu toe word je nergens echt gehoord waar daadwerkelijk actie op wordt ondernomen. Waar gaat dit dan mis? Zijn we te makkelijk? Te stil? Te gehoorzaam?
tamary schreef:Kaja schreef:Ik geloof echt wel dat er mensen met een bepalende functie zijn die iets willen maar niet kunnen. Maar ik word er wel tureluurs van dat er niemand een vuist kan maken. Het is potverdorie ons land, tot nu toe word je nergens echt gehoord waar daadwerkelijk actie op wordt ondernomen. Waar gaat dit dan mis? Zijn we te makkelijk? Te stil? Te gehoorzaam?
Europese wet biedt gewoon ruimte voor afschot. Definitie probleemwolf (kortweg als ze op de lijst van BIJ12 staan) mag volgens het draaiboek ook gewoon geschoten worden. Alleen is dat stukje onder het tapijt geschoffeld door mensen die hun eigen dromen doordrukken ook als die haaks staan op de realiteit. Verhaal zingt dus rondt van kan niet, wetende dat het enkel wil niet is.
tamary schreef:Kaja schreef:Ik geloof echt wel dat er mensen met een bepalende functie zijn die iets willen maar niet kunnen. Maar ik word er wel tureluurs van dat er niemand een vuist kan maken. Het is potverdorie ons land, tot nu toe word je nergens echt gehoord waar daadwerkelijk actie op wordt ondernomen. Waar gaat dit dan mis? Zijn we te makkelijk? Te stil? Te gehoorzaam?
Europese wet biedt gewoon ruimte voor afschot. Definitie probleemwolf (kortweg als ze op de lijst van BIJ12 staan) mag volgens het draaiboek ook gewoon geschoten worden. Alleen is dat stukje onder het tapijt geschoffeld door mensen die hun eigen dromen doordrukken ook als die haaks staan op de realiteit. Verhaal zingt dus rondt van kan niet, wetende dat het enkel wil niet is.