Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jennglenn schreef:Ik plaats hier ook nog even een keer mijn zoekertje. Het paard dat ik lease loopt nu al een aantal weken niet goed en mijn contract loopt in augustus af, dus ik ga weer rustig op zoek. Ondanks dat ik mijn huidige paard echt fantastisch vind, uiteindelijk wil ik niet een paard huren om er alsnog niet op te rijden en beperkt te zijn in de mogelijkheden om bijvoorbeeld rust op het land te geven. Er kan altijd iets gebeuren maar er zitten nu ook gewoon veel beperkingen aan wat ik kan doen.
Ik zoek:
Merrie of ruin
Max. 13/14 jaar
Liefst minimaal 1.65, kleiner kan maar wat breder gebouwd.
Gereden en het liefst wat ervaring met springen
Verkeersmak
Budget is tot +- 9.000 zit wel wat rek in als het echt aan alles voldoet wat ik zoek.
Hoeft ook geen extreem talent te zijn, ik wil alleen uiteindelijk een B parcours kunnen springen, maar het paard moet het wel leuk vinden om te doen.
Fly_high schreef:jennglenn schreef:Ik plaats hier ook nog even een keer mijn zoekertje. Het paard dat ik lease loopt nu al een aantal weken niet goed en mijn contract loopt in augustus af, dus ik ga weer rustig op zoek. Ondanks dat ik mijn huidige paard echt fantastisch vind, uiteindelijk wil ik niet een paard huren om er alsnog niet op te rijden en beperkt te zijn in de mogelijkheden om bijvoorbeeld rust op het land te geven. Er kan altijd iets gebeuren maar er zitten nu ook gewoon veel beperkingen aan wat ik kan doen.
Ik zoek:
Merrie of ruin
Max. 13/14 jaar
Liefst minimaal 1.65, kleiner kan maar wat breder gebouwd.
Gereden en het liefst wat ervaring met springen
Verkeersmak
Budget is tot +- 9.000 zit wel wat rek in als het echt aan alles voldoet wat ik zoek.
Hoeft ook geen extreem talent te zijn, ik wil alleen uiteindelijk een B parcours kunnen springen, maar het paard moet het wel leuk vinden om te doen.
Ik heb in het voorjaar hetzelfde gezocht (en gevonden) en denk dat het prima haalbaar is al je open staat voor bijv. een volbloed. Bij KWPNers vrees ik dat je al gauw concessies moet doen op stokmaat, gezondheid, rijdbaarheid of springervaring. Niet dat het erg is, maar iets om rekening mee te houden
Lukasje schreef:AlwaysH schreef:Dat zegt ze Lukasje.
Oja sorry, ik was behoorlijk in de war…
Met een oudere ook … Je moet toch een portie geluk hebben ook.
upendo schreef:Een maagzweer is niet heel gek als dat ontstaat bij een nieuw paard.
Nieuwe omgeving, nieuwe baas, mogelijk een ander voerbeleid. Ik calculeer altijd wel een behandeling voor maagzweren in bij nieuwe paarden. banketstaaf is dat die medicatie zo bizar duur is.
Phonix schreef:upendo schreef:Een maagzweer is niet heel gek als dat ontstaat bij een nieuw paard.
Nieuwe omgeving, nieuwe baas, mogelijk een ander voerbeleid. Ik calculeer altijd wel een behandeling voor maagzweren in bij nieuwe paarden. banketstaaf is dat die medicatie zo bizar duur is.
Ja, precies. Heb ik nu wel van geleerd. Had een heeeeul leuk paard kunnen kopen voor het geld dat ik nu in de maagzweer heb gestoken.
Achteraf had ik het ook kunnen voorspellen aangezien ze kwam van een kleine privé stal naar een grote drukke stal. Is wel misschien iets voor andere om even aan te denken ook
xsensibel schreef:Ik kocht mijn veulen in September vorig jaar en eind November moest ik de keuze maken, inslapen of koliek operatie.. met mijn merrie in 7 jaar nog nooit gezeur gehad..
Ieder paard kan iets overkomen.. maakt niet uit wat.
Mijn merrie is verzekerd! Betaal dus al jaren €60pm verzekering en vrijwel nooit gebruik van gemaakt.. Maar het veulen was niet verzekerd en ik kan vertellen die (spoed)operatie om 03:00 op een Zaterdag is niet goedkoop haha
Phonix schreef:upendo schreef:Een maagzweer is niet heel gek als dat ontstaat bij een nieuw paard.
Ja, precies. Heb ik nu wel van geleerd. Had een heeeeul leuk paard kunnen kopen voor het geld dat ik nu in de maagzweer heb gestoken.
Achteraf had ik het ook kunnen voorspellen aangezien ze kwam van een kleine privé stal naar een grote drukke stal. Is wel misschien iets voor andere om even aan te denken ook
jennglenn schreef:Ik ben zeker bereid naar andere rassen te kijken, ook bewust geen soort paard genoemd al sta ik voor de een meer open voor de ander. Het gaat mij erom dat ze met plezier en ook een beetje gemak kunnen springen vooral en dat er een klik is. Heb ook een ottb in Canada gereden en zij waren prima geschikt om een leuk parcourtje mee te springen.
Voor een kwpn'er of gelijksoortige kan mijn budget wellicht ook nog wel schuiven. De merrie die ik nu rij is een afstammeling van Nabab de Reve en moet zeggen, dat rijdt wel heel fijn over de sprong, zonder dat ze extreem heet wordt. Zoek eigenlijk haar, maar dan gezond, maar mijn portemonnee gaat dan heel hard huilen. Zou haar zelfs nog wel willen kopen en kijken of ik haar beter krijg, maar verkopen doen ze haar niet.