Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:40

Ik vind het wel meevallen eigenlijk...? Nog even goed gekeken en ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind hem nu "normaal" terwijl ik hem inderdaad voorheen wel opvallend hoogbenig vond :j Misschien is het de wintervacht ofzo :+

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 19:54

:j Als hij meer barok wordt, wat wel zo lijkt, zou hij nog wat hoogbeniger moeten worden om echt in verhouding te zijn. Meer vierkantsmodel dan rechthoek... We zullen het volgend jaar vanzelf zien. :D Zijn kont staat terug wat hoger dan zijn schoft dus hij is iig nog niet klaar.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:20

Die hals en front van Joy :wow:

Hallo bink!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:32

Ik vind het twee leuke ventjes. Ze kijken allebei wakker en nieuwsgierig de wereld in. Dat vind ik het belangrijkste. Die bouw daar kun je in dit stadium nog weinig van zeggen. Het is hoogstens een indicatie van welke kant het uit zou kunnen gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 20:44

Ik denk dat we iig kunnen stellen dat niemand ooit gaat twijelen of Joy een hengst is of niet als hij dit front behoud. _O- Bij Rêve heb ik de vraag al meermaals gehad maar ik denk niet dat ze het gaan vragen bij Joy. :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:20

Hij zal zeker de aandacht trekken later. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:33

Het is echt wel een bonk van een paard hoor <3 prachtig je gaat in de split straks :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 21:29

Mer1980 schreef:
Het is echt wel een bonk van een paard hoor <3 prachtig je gaat in de split straks :D

Ik hoop dat dat mee gaat vallen. :=

Zo wat een dag vandaag. Het heeft de hele dag gesneeuwd. De paarden (en de veulens) leken daar weinig issue mee te hebben. Maar ik moest naar mijn fysio. Strooiers en sneeuwruimers kregen het niet bij gehouden dus het dorp waar mijn fysio zit is geen prioriteit. Terwijl ik op weg naar daar een auto passeerde (in tegenovergestelde richting) die niet boven geraakte en zelfs er niet in leek te slagen om zijn auto er van te weerhouden naar beneden te glijden gezien de file achter hem geleidelijk aan achteruit aan het gaan was om hem ruimte te geven moest ik mijn auto (SUV die normaal echt enorm betrouwbaar is.) ook een paar keer corrigeren. 1 bocht heb ik tegen 10 per uur genomen (tegenliggers en smalle straat) en nog slipte de achterwielen weg. :x :x Gelukkig hield iedereen wel duidelijk rekening met elkaar. (bij de wegversmallingen werd er geen voorrang genomen maar eerst gekeken of de tegenligger stil geraakte.)

Geraakte bij mijn fysio niet op de 1e parking door de "goot" die basically gevuld was met ijs waar mijn voorwielen geen grip op kregen en is een beetje bergop. Dus tweede parking op gereden denkende "ik hoop dat ik hier straks nog af geraak."

Terwijl kon ik in mijn sportschoentjes (gelukkig enkelhoog maar alsnog) door 15cm sneeuw. >;) >;) Ellende!

Ik heb geen ide of de auto boven geraakt is. Toen ik hem passeerde leek hij van plan om te keren maar ik ben vrij zeker dat ie achterwielaandrijving had (gebaseerd op hoe de auto reageerde) en keren leek even succesvol te zijn als boven geraken. (hij ging met zijn snuit alle kanten uit en je hebt daar aan twee kanten een behoorlijke bergaf die aan één kant eindigt in een kanaal dus daar wil je echt niet in de berm komen.. :+)

Hij is weg geraakt dus ik veronderstel dat het gelukt is, hetzij met hulp van anderen (ik denk dat ze dat ding naar boven hebben moeten duwen of hebben moeten helpen met keren. Was een kleine auto dus met een paar man zou dat vast lukken zolang iemand stuurt. Ben nog steeds aan het bedenken welk merk het was. :x :x

Hij lijkt een beetje op de jaguar X serie maar de koffer is uit verhouding en veel platter en heeft een soort golvende "richels". De koffer ziet ook uit alsof ie er per ongeluk mee in de pers gezeten heeft terwijl de rest van de auto wel de normale lijnen hanteert.

De weg terug verliep gelukkig een stuk aangenamer. Dobby (ja mijn auto noemt Dobby) had geen issues met diezelfde berg op geraken en met beduidend minder volk dat rond me aan het slippen was kon ik ook veel meer ontspannen rijden. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:14

Als ik de beelden op het nieuws was het in die streken inderdaad ferm aan het sneeuwen. West-Vlaanderen ontsnapte daar gelukkig wel aan. Al kregen wij gisteren na 16u dan weer een paar hagelbuien.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:44

ik hoorde het, dat het aan jullie kanten zo stevig is geweest ja. Gelukkig ben je zonder ongelukken heen en terug geraakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 01:21

Het is nog niet voorbij helaas. Hoop dat het tegen maandag is zoals nu. De meeste wegen zijn nu open maar er ligt nog steeds sneeuw en vannacht komt mogelijk nog meer. :x

De veulens lijken er weinig issues mee te hebben maar Sam heeft last van de ongelijk bevroren sneeuw. Ze staan bewust in de paddock omdat die het meest vlak ligt maar met lopen hebben ze natuurlijk een ongelijke laag sneeuw gecreëerd die zo bevroren is. Hij heeft zijn back in Tracks terug aan nu. :(:) hij wordt ook niet jonger natuurlijk… :\ Hij staat bovendien van nature plat op de voorhoeven wat niet helpt. Hij is maximaal gecorrigeerd met ijzers maar omdat ze hem als veulen niet gecorrigeerd hebben is ‘maximaal’ nog steeds plat. Anders loopt hij mank. Zijn lijf reageert net als het mijne op de koude… misschien moet ik hem een BOT Winterdeken kopen. :o

De veulens krijgen nu ook extra vitamines bij. S zei dat ik moest tellen wat dat extra kost omdat we in overleg ook extra energie gaan voorzien voor Sky (muscleboost en coolstance omdat ze al lijnzaadolie dus alle varianten van gemicronizeerd lijnzaad vallen af.)
Coolstance geeft ook extra vezels zonder dat het volume in het voer enorm omhoog moet. (Wil ook aan de magen denken.)

Maar vindt het moeilijk om dat door te berekenen. Voor vitamines krijgen ze overbalance van vitalstyle maar Sam en Rêve krijgen die ook. (Januari geef ik altijd iets bij aan vitamines omdat ze én de steeds ellendiger wordende winters al getrotseerd hebben (nat en koud) dus die vind ik helemaal moeilijk om te berekenen ik zou natuurlijk zijn maandelijkse grammen kunnen betekenen… maar is dat niet flauw?

Ook heb ik dat soort van ongevraagd gedaan omdat Sky geen reserves heeft en ik zag dat hij wat in viel, de muscleboost en coolstance is wel in overleg omdat ze aan gaf dat hij dat in gevallen was dus dat zou ik wel kunnen uit rekenen. Joy heeft geen muscleboost nodig. Dus die is echt 100% voor Sky. De coolstance gaat Joy wel ook van krijgen..

Toen ze dat zei heb ik gezegd dat hij nu terug darmbalans (ook vitalstyle) kreeg omdat ik het ide had dat ze dat nodig hadden. En ook dat ze de oerbalans kregen. Ze was vooral blij dat ik zonder dat ze het moest vragen al aanpassingen gedaan had. (Ze heeft me daar ook toestemming voor gegeven omdat ik ze elke dag zie.) maar toch voelt het fout om iets aan te rekenen waar niet om gevraagd is. Sky wordt gewoon behandeld zoals al mijn paarden war wil zeggen dat als ik merk dat hij iets nodig heeft, hij dat krijgt. :o en dat gaat vooral intuïtief. Hij had terug wat diarree (heel minimaal ) maar vrees dat dat van het koude water/sneeuw eten is… ze krijgen de darmbalans nu een tweetal weken dus die zal nu geleidelijk wel gaan werken.

Zouden jullie de muscleboost aanrekenen?

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 02:09

Iedereen wil zo een stalhoudster!

En ja. Je kan afspreken bv dat je maandelijks tot een bepaald extra bedrag "vrij" mag regelen en achteraf factureren. Als je denkt dat hij boven dat bedrag uit gaat komen, dus echt een prijzig supplement nodig heeft, dan eerst in overleg voordat je het aanschaft/geeft.

Een dergelijke constructie zou ik fijn vinden als eigenaresse van het paard. Zo kan ze vertrouwen op jou expertise/intuïtie, maar komt ze niet achteraf voor extra hoge kosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 08:38

Ik zou me er niet prettig bij voelen als een "stalhoudster" maar allerlei extra kosten voor mijn paardje gaat dragen, het moet voor jou ook nog wel de moeite waard blijven qua kosten zeg maar. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de afspraken verder zijn qua "all-in" wat voeren enzo betreft, en in hoeverre je marge dit toelaat zeg maar.

Iets dat echt alleen voor Sky gebruikt wordt dat lijkt me zeker wel normaal om erbij te berekenen, of nog beter: door het haar gewoon te laten bestellen en bij je laten bezorgen, in plaats van dat jij het bestelt? Dat zou ik tenminste voorstellen als ik het baasje van Sky was, om jou het dilemma van "om geld vragen" uit handen te nemen :)

Ik kan me overigens wel voorstellen dat het voor jou wellicht prettiger is om zelf gewoon alles in huis te halen dat je wilt geven zodat je niet hoeft te wachten op iemand anders die het wellicht minder vlot regelt dan je zelf zou doen...

Ik denk overigens dat je natuurlijk sowieso wel op een rijtje kan zetten wat die kleine allemaal extra krijgt. Zo van de komende weken / afgelopen weken dagelijks zoveel gram van dit en van dat. Om eigenaresse op de hoogte te houden, maar dat lijstje kan je dan ook gebruiken om te berekenen wat hij die maand extra heeft gekost :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:38

parnassia schreef:
Iedereen wil zo een stalhoudster!

En ja. Je kan afspreken bv dat je maandelijks tot een bepaald extra bedrag "vrij" mag regelen en achteraf factureren. Als je denkt dat hij boven dat bedrag uit gaat komen, dus echt een prijzig supplement nodig heeft, dan eerst in overleg voordat je het aanschaft/geeft.

Een dergelijke constructie zou ik fijn vinden als eigenaresse van het paard. Zo kan ze vertrouwen op jou expertise/intuïtie, maar komt ze niet achteraf voor extra hoge kosten.

Deze vind ik slim en fijn voor beide partijen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:08

Je zou een vast bedrag kunnen rekenen, of bijvoorbeeld eigen zakken voor sky kopen en apart in een ton bewaren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 14:56

Ik ben overigens niet van plan om haar de vitalstyle aan te rekenen voor alle duidelijkheid. Daar heb ik zelf voor gekozen om hem daar ook van te voeren (die heb ik initieel aan gekocht voor mijn eigen paarden.).

Vooral de muscleboost die echt specifiek (en in samenspraak) besteld is voor Sky gaat het mij in wezen om. :)

De muscleboost zal dus idd ook in een aparte ton komen want die is alleen voor Sky.

De vitalstyle oerbalans kost vrij veel om daar een aparte zak van te kopen speciaal voor Sky die daar dan wsl een jaar mee toe komt. := (denk dat ze maar 6 maanden goed blijven na opening.) nu opnieuw, de vitalstyle maakt me echt weinig uit, dat beetje wat Sky daarvan krijgt gaat mijn rekening niet maken. Dat is voor Sky 70gr per dag ongeveer. Ik denk, als ik goed reken (en dat is twijfelachtig als ik eerlijk ben. _O-) dat dat op 12 cent per dag komt?

(128 euro voor een zak van 15kg)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 23:56

S stuurde vandaag or ik nog naar de veulens moest en kwam even langs. Ik mag haar. :j

Sky slaagde er in om voer over zich af te gooien en alsof dat nog niet erg genoeg was viste hij vervolgens ook nog eens een stukje uit zijn vacht. _O-
We kwamen niet meer bij. De paarden equivalent van snoep in je kleding vinden en in je mond proppen. :))

Tegen haar voornemens in heeft ze toch wat wrokkig gereageerd op de vorige stal houdster, die stuurde blijkbaar ineens dat ze bevallen is. (Terwijl S er geen geheim van maakt dat ze geen kinderen wil en ook geen interesse er in heeft dus waarom je dat zou sturen naar iemand die pissig op je is weet ik ook niet. :+ )
Ze had teug gestuurd ‘proficiat. Hopelijk geef je die meer eten dan Sky.’

Het is zo fout maar ik kon het niet helpen dat ik in de lach schoot. _O- s en ik gaan geen goede invloed hebben op elkaars people-skills, _O-

Sky wilde wel mijn hulp met zijn voerzak complicaties en niet die van S… := wat niet heel abnormaal is gezien hij mij elke dag ziet natuurlijk maar vond het wel even sneu voor S :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 07:57

Oef ja kan me voorstellen dat je goede voornemen om er boven te staan, gemaakt is met in gedachten dat je diegene nooit meer ziet of hoort en als zij zich dan ineens zo "aanbiedt" met zo'n (voor S) stom bericht.... dan ligt het ook wel voor de hand dat je daar op die manier op reageert :=

Zal wel een soort bevallingsrush zijn waarin sommige moeders denken dat hun kind het middelpunt van ieders bestaan ingenomen heeft zodra het ter wereld kwam :=

Oeps..... tja logisch dat Sky naar degene gaat van wie hij zeker weet dat die kan helpen, maar wel lüllig inderdaad.....tja het is niet anders :(:) Wel goed om te zien dat hij "thuis" is bij je, dat wel :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:22

Tja, moet zeggen dat ik misschien ook wel zo'n bericht had terug gestuurd. Zou wel van mijn gemoedstoestand af hangen op dat moment.

Die muscleboost zou ik zeker aanrekenen dat is tenslotte enkel voor sky bedoelt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:09

Oeps, dat bericht. Zo fout, maar mijn lach klaterde hier door de kamer, hahaha.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:22

Wahaha, schitterende reactie van S. _/-\o_ :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:51

Ben stiekem wel nieuwsgierig of S nog reactie terug heeft gekregen daarop :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 13:49

Nee, helaas geen reactie terug gekregen er op. _O- Dat vonden we beide erg flauw. :j :))

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:56

Hè verdorie!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:20

Ze is druk met zogen.