Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:Gister weer een paard bekeken.
Heel leuk en lief dier, maar zit nog wel wat werk aan, ze maakte me ook wat onzeker, maar dat ligt meer aan mij dan aan haar. Niet precies wat ik zoek, maar nu na zo'n 2 maanden zoeken heb ik wel het idee dat er, voor het geld wat ik wil uit geven, gewoon niet veel beters is momenteel.
Nu is het dilemma; ga ik voor een paard waar nog wat werk in zit en betaal zo rond mijn budget voor dit dier, of ga ik wachten tot deze idiote markt over zijn piek is en koop dan precies wat ik hebben wil.. Maar gaat die markt wel afnemen binnenkort of wordt het alleen maar gekker. Ik wil ook geen jaren wachten (heb sowieso weinig geduld).
Een andere optie is natuurlijk meer geld bij leggen, maar dat krijg ik er hier niet door heen thuis.. Plus ik vind dat mijn budget (rond de 7000) prima is, voor wat ik wil (een braaf opstappen en wegrijden paard of grote pony, bloedlijnen en afstamming interesseren me niet, zolang het dier me maar aanspreekt en lief is).
Wat is wijsheid jongens (vooral meisjes hier), help mij
Getup schreef:Je moet vooral "iets " met een paard hebben, of er nu werk aan zit of niet. Dat je echt denkt: jaaaaaa deze is leuk!
cijsalover schreef:Ah bekend dilemma! Voelde je een klik?
Autumnn schreef:Ik heb uiteindelijk gekozen voor een dier waar nog wel wat werk aan zit. Nog steeds heel blij met mijn keuze. Ik verwacht namelijk niet dat de piek in zicht is en met dit dier had en heb ik nog een steeds een klik. Wie weet stort de markt over 3 jaar pas in, maar vind je geen dier waar je een klik mee hebt
Alja schreef:Mij lijkt je budget ook meer dan toereikend
Zeker voor een grote pony of klein paard.
Dilan93 schreef:Ik zou, gezien jouw budget, zeker verder kijken. Lijkt mij dat er voor 7000 echt wel een fijn rijpaard te vinden is waar jij je fijn bij voelt
Weet niet of je hogere sport ambities hebt? Dat kan natuurlijk nog uitmaken. Maar een fijn te rijden allrounder moet er toch in die prijscategorie te vinden zijn
LunarEclipse schreef:Dat lijkt me lastig Lies.
Ik denk dat je bij jezelf moet afvragen of jij het er voor over hebt om er tijd/geld in te steken? Vind je het erg (of misschien zelfs wel leuk) om er wat werk aan te hebben? Heb je een goede instructie op het oog die je hiermee eventueel mee kan helpen? En hoe is de klik met het paard? Maakt dat het waard om er wat extra werk in te steken dan je had gewild? Ook niet onbelangrijk; vind je dat de prijs waard? Je budget lijkt best ruim.
Ik begrijp je gedachtegang, maar laat je niet te veel opjagen door de markt. Wat flexibeler zijn en concessies sluiten in je wensenlijstje voor het juiste paard is denk ik niet erg, maar je moet 'm niet kopen omdat je denkt dat je niets beters gaat vinden. Paarden zijn nu duur en gaan snel, maar tegelijkertijd komen er ook dagelijks weer nieuwe paarden bij. Als je niet zeker bent van deze, dan zou ik toch gewoon rustig verder zoeken.
Getup schreef:Je moet vooral "iets " met een paard hebben, of er nu werk aan zit of niet. Dat je echt denkt: jaaaaaa deze is leuk!
Christel1 schreef:Maakt de gedachte je onzeker? Want als je je ook onzeker voelde op het paard zelf zou ik het niet zo snel doen... maar als het alleen gaat om de gedachte dat er nog veel werk aan zit, zou ik het wel doen denk ik en dan natuurlijk goede begeleiding zoeken.
Kiwiaa schreef:Dat vind ik ook! Heb zelf ook wel heel erg aan het twijfelen geweest over een maar ik dacht, als ik dit paard koop, ga ik dan blijven kijken naar andere mensen hun paard of is deze hét voor mij? En dan dacht ik.. oke nee ik ga blijven verliefd kijken naar de paarden van vriendinnendus ik ben verder aan het zoeken naar eentje waarvan ik denk KIEK T IS MIJNE
Of die nu perfect is of niet, dat maakt op zich niet uit.
Dees schreef:Weet je, paarden met een makkelijke leeftijd, een mooi koppies en bijpassend lijf waar je prima een proefje of een parcoursrecord mee rondkomt, geschikt voor volwassenen, gezond en dan ook nog zo braaf dat ook ietwat onzekere ruiters er mee kunnen rijden.....
Die kun je op ieder moment van de dag met gemak voor 7K verkopen.
Die gaan niet zakken in prijs, die waren altijd al aan de prijs. Imo terecht.
Dees schreef:Weet je, paarden met een makkelijke leeftijd, een mooi koppies en bijpassend lijf waar je prima een proefje of een klein parcours mee rondkomt, geschikt voor volwassenen, gezond en dan ook nog zo braaf dat ook ietwat onzekere ruiters er mee kunnen rijden.....
Die kun je op ieder moment van de dag met gemak voor 7K verkopen.
Die gaan niet zakken in prijs, die waren altijd al aan de prijs. Imo terecht.
Bentuh schreef:Ik meld mezelf hier ook..
Ik ben afgelopen week bij een vos wezen kijken van 4 jaar oud. Deze toen ook proefgereden nadat die alreeds was voorgereden. Aan het meisje die voorreed ook gevraagd of ze iets wilde verruimen of tempo wisselingen wilde doen. Dit deed ze echter niet echt, toen ik erop zat was zijn muntje eigenlijk wel op.
Nu ga ik aankomende zaterdag weer kijken en ga ik er direct zelf op en kijken of die dan wel wat meer voorwaarts wilt komen.
Paard is volledig nagekeken door de dierarts en zijn ook foto's enz gemaakt.
Als dit paard hem wordt, wat raden jullie dan aan? Compleet opnieuw na laten kijken of alleen de standaard buigproeven enz?
absque_dubio schreef:Getup schreef:Je moet vooral "iets " met een paard hebben, of er nu werk aan zit of niet. Dat je echt denkt: jaaaaaa deze is leuk!
Zoek jij nou eigenlijk nog wat?
Weet nog wel een kwaliteitsvolle 3 jarige beleerde C. Nog niet online. Kan me heugen dat er in dit topic er een gezocht werd, maar kan het niet terug vinden.
LunarEclipse schreef:Bentuh schreef:Ik meld mezelf hier ook..
Ik ben afgelopen week bij een vos wezen kijken van 4 jaar oud. Deze toen ook proefgereden nadat die alreeds was voorgereden. Aan het meisje die voorreed ook gevraagd of ze iets wilde verruimen of tempo wisselingen wilde doen. Dit deed ze echter niet echt, toen ik erop zat was zijn muntje eigenlijk wel op.
Nu ga ik aankomende zaterdag weer kijken en ga ik er direct zelf op en kijken of die dan wel wat meer voorwaarts wilt komen.
Paard is volledig nagekeken door de dierarts en zijn ook foto's enz gemaakt.
Als dit paard hem wordt, wat raden jullie dan aan? Compleet opnieuw na laten kijken of alleen de standaard buigproeven enz?
Leuk, hopelijk bevalt het zaterdag
Ik zou 'm klinisch opnieuw laten keuren door eigen DA en bestaande foto's opnieuw laten beoordelen.
Waar ik vooral versteld van sta als ik marktplaats/etc bekijk is de hoeveelheid geblesseerde paarden die als weidemaatje, fokmerrie etc. worden verkocht of 'misschien ooit nog geschikt om te rijden als je het wat tijd geeft'. Ik weet niet of dat van alle tijden is, of dat mensen nu extra makkelijk zijn, maar ik kan daar gewoon niet bij gewoon met oog voor het paard (zeker gezien alle verhalen van verkapte handelaren die zo'n geblesseerd paard uiteindelijk weer als rijpaard verkopen). Het kan natuurlijk zijn dat het herstel lang duurt en je ineens écht niet meer voor je paard kan zorgen voor wat voor reden dan ook, maar heb zo'n flauw vermoeden dat dit vaak niet aan de orde is.