Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:05

DuoPenotti schreef:
elnienjo schreef:
Hoop dat de beschermde status van de wolf z'n langste tijd gehad heeft.

Maar geitenwollensok heeft in Nederland veel inbreng.
Je leest in comments nog steeds boeren moeten maar beter afrasteren. Eigen schuld.
Dat je dan zegt dat het vaak niet eens boeren zijn reageren ze niet op en je ziet ze daarna hetzelfde zeggen.

Bij boeren mogen de schapen wel het leed hebben want zijn toch voor de slacht.
Niet beseffend dat de stress en vaak geen nekbeet veel naarder is.

En pony's moeten maar op stal.... en waarschijnlijk tetteren ze in een ander bericht dat het belachelijk is dat dieren opgehokt zitten.

Maar dat is wel een groep met een grote smoel en veel bepalen...

Jammer dat het volgens mij vaak de stedelijken zijn die totaal geen voeling hebben met het platteland en met grotere dieren dan hun kat of handtashondje.

Mist

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:03

Als ze een nwe tramlijn dwars door Amsterdam willen leggen krijgen wij ook geen inspraak, maar de wolf kan gewoon bij het platteland door de strot geduwd worden

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 11:19

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:39

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:55

jobamara schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8755488053

Weer 2 pony's, grens Belgie/Nederland

Een goeie schuin tegenover waar wij wonen en onze paarden houden. Afschuwelijk is het ! En we moeten dit allemaal maar gewoon accepteren ??
Dit zet de teller deze week op 4 !! paarden bij ons in de buurt. Boos word ik hierom.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 00:08

Lukasje schreef:
jobamara schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8755488053

Weer 2 pony's, grens Belgie/Nederland

Een goeie schuin tegenover waar wij wonen en onze paarden houden. Afschuwelijk is het ! En we moeten dit allemaal maar gewoon accepteren ??
Dit zet de teller deze week op 4 !! paarden bij ons in de buurt. Boos word ik hierom.

Pfff heel veel sterkte, las net dat 1 vd pony's nog levend aangevreten al gillend over de grond kroop.
Het is niet normaal ik heb hier al lang geleden voor gevreesd, schapenhouders stoppen, mensen met pony's stoppen met hun hobby, de wolven gaan steeds groter vee aanvallen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:14

jobamara schreef:
Pfff heel veel sterkte, las net dat 1 vd pony's nog levend aangevreten al gillend over de grond kroop.

Het zijn gewoon saddistische monsters.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:47

Dat is ook erg overdreven.. Dieren weten niet wat sadisme is.. Daarnaast blijven het dieren en geen monsters..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 01:00

Ja, nog ff en het zijn troeteldieren!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 01:07

Popstra schreef:
Ja, nog ff en het zijn troeteldieren!

Dat kan zo'n naïeve wolvenknuffelaar nog weleens gaan bezuren. Na het troetelen kruipt die zelf gillend over de grond.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:23

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:05

Ik ben zeker geen wolvenknuffelaar.. Maar ik demoniseer ze ook niet.. Het zijn dieren die niet beter weten en hun natuur volgen..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:29

nine1987 schreef:
Ik ben zeker geen wolvenknuffelaar.. Maar ik demoniseer ze ook niet.. Het zijn dieren die niet beter weten en hun natuur volgen..

Ze lijden zelf net zoveel onder hun aanwezigheid in deze totaal ongeschikte landen als dat hun slachtoffers lijden. Dat de natuur onderling wreed is weten we allemaal. Uit de situatie die nu ontstaan is, zijn echter alle partijen slachtoffer en dat door een idiote beschermstatus waardoor er overbevolking is qua aantallen wolven

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:44

Dat ben ik volledig met je eens.. :j
Maar het ging mij erom dat iemand ze sadistische monsters noemde en dat vond ik nou ook weer overdreven.. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:35

Ik merk wel dat ik er steeds ongeruster op word.
Er worden steeds meer pony’s gepakt en de wolven komen dichterbij.
Hoe kun je op een gehuurd weiland een veilige plek maken als je geen dichte stallen mag plaatsen of metershoge hekken?
Paarden hebben zo veel baat bij het buiten lopen, moeten mensen dan allemaal hun paarden ophokken?

Dit geldt uiteraard ook voor andere dieren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:44

24/7 buiten scheelt berg werk en dieren zijn er een stuk makkelijker van in de omgang. Echter het mag niet qua goede stalling is ernstiger dan het 's nachts op stal moeten zelf. Er zullen 2 dingen moeten gebeuren : 1. afschot probleemwolven aka wolven die vee eten/zich aan mensen laten zien en 2. de wettelijke verplichting tot vee beschermen tegen roofdieren = goede stal op perceel waar vee gehouden mag worden. De vrijstelling van 30m2 die in andere gevallen geldt, zou daar al een heel stuk aan oplossen.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 02:41

In Duitsland liep er onlangs weer eentje in stedelijk gebied, in de stad Hannover. Wordt het dier zelf vast ook niet blij van maar ja er zitten daar inmiddels zoveel roedels. Hij moet toch ergens heen. Volgens de berichten had hij de stad inmiddels wel weer verlaten.
https://www.welt.de/vermischtes/kurioses/video240423385/Unheimliche-Begegnung-Hier-spaziert-ein-Wolf-am-helllichten-Tag-durch-Hannover.html

In Thüringen is/was er weer een nest wolfshybriden maar deze zijn wel vrij gegeven voor afschot.
https://www.agrarheute.com/land-leben/wolfshybriden-thueringen-welpen-geschossen-596991

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:43

tamary schreef:
24/7 buiten scheelt berg werk en dieren zijn er een stuk makkelijker van in de omgang. Echter het mag niet qua goede stalling is ernstiger dan het 's nachts op stal moeten zelf. Er zullen 2 dingen moeten gebeuren : 1. afschot probleemwolven aka wolven die vee eten/zich aan mensen laten zien en 2. de wettelijke verplichting tot vee beschermen tegen roofdieren = goede stal op perceel waar vee gehouden mag worden. De vrijstelling van 30m2 die in andere gevallen geldt, zou daar al een heel stuk aan oplossen.

Eens hoor, het mag niet is een groter probleem dan het op stal moeten zetten an sich.

Alles wat je doet op zo'n plek qua bescherming kan door vergunningen of klachten uit de buurt moeilijk gemaakt worden.
Even er vanuit gaande dat buurtbewoners niet zitten te wachten op weides met metershoge omheiningen :Y) .

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:59

Josien_ schreef:
tamary schreef:

Eens hoor, het mag niet is een groter probleem dan het op stal moeten zetten an sich.

Alles wat je doet op zo'n plek qua bescherming kan door vergunningen of klachten uit de buurt moeilijk gemaakt worden.
Even er vanuit gaande dat buurtbewoners niet zitten te wachten op weides met metershoge omheiningen :Y) .

Waar ook nog een flinke klap stroom op zou moeten zitten. (veel meer dan gewoon schrikdraad) leuk als je (of je kind / hond) deze perongeluk aanraakt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:11

Wat denk je er van dat je daar niet eens vergunning voor krijgt.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:27

Meer geld, meer werk en idd vergunningen. Maar buiten dat wil ik die van mij ook niet op stal. Beiden hebben vanaf dat ik ze heb (dus nu ca. 17 jaar niet opgesloten staan. Op vakantie wel een keer maar dat was voor de ene echt geen succes. Stond trillend, zwetend in stal.
Ik heb nu wel 7 draden hangen en flink stroom erop. Tenminste dat probeer ik. Ik heb een app waarop ik een alarm krijg wanneer de stroom onder de 6000 komt en dat is helaas best vaak. Nu bij de ingang weer wat dingen vervangen (hing pas 2 jaar) maar zodra er weer roestvorming is of zo heb je weer minder constante stroom.
En dan het ondergraven nog. We zitten op zand dus je bent er zo onderdoor.
Maar ja als de wolven hier toch dichterbij komen dan zal het toch kiezen worden. Altijd 's nachts op stal met stress of risico lopen. En dat is dan voordat ze overdag beginnen met aanvallen wat in andere regio's al aan de orde is. Dan wordt het 24 uur op stal en alleen onder toezicht buiten maar dat vind ik geen paardwaardig bestaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:34

Ik heb er ook zo een die compleet gestrest wordt. Die app klinkt goed, die hoort bij het apparaat, neem ik aan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:52

Ja het minste wat de gemeente/overheid nu kan doen is de vergunningen loslaten zodat je in elk geval een poging kan doen om je dieren veilig te houden.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:44

mysa schreef:
Ik heb er ook zo een die compleet gestrest wordt. Die app klinkt goed, die hoort bij het apparaat, neem ik aan?

Sommige paarden zijn echt niet gemaakt om in een box te staan. Die andere van mij is het ook niet gewend maar vind het wel prima. Het wordt altijd wel makkelijk gezegd dan zet je ze toch binnen.

Nee is een los apparaat met een app wat aan mijn schrikdraad is verbonden. Ik ben er erg blij mee. Alleen is het internet hier soms zo slecht en dan werkt het niet en de camera's ook niet. Gelukkig wordt het internet hier nu wel flink verbeterd dus hopelijk is dat euvel in de toekomst verholpen.

https://www.solarfence.nl/a-61373740/lu ... escription

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:57

Trieneke schreef:
mysa schreef:

Sommige paarden zijn echt niet gemaakt om in een box te staan. Die andere van mij is het ook niet gewend maar vind het wel prima. Het wordt altijd wel makkelijk gezegd dan zet je ze toch binnen.

Nee is een los apparaat met een app wat aan mijn schrikdraad is verbonden. Ik ben er erg blij mee. Alleen is het internet hier soms zo slecht en dan werkt het niet en de camera's ook niet. Gelukkig wordt het internet hier nu wel flink verbeterd dus hopelijk is dat euvel in de toekomst verholpen.

https://www.solarfence.nl/a-61373740/lu ... escription

Dank! Mooi ding! Vind hem alleen wel duur...