Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:Zo Fransje wat enorm heftig! Ook dat de eigenaar de hond bewust los laat, gewoon bizar.
Sizzle, fijn dat er weinig op aan te merken was! Heb je al ervaring met hoefschoenen? Heb er voor mijn oudste voor gekeken, die kan soms gevoelig zijn op stenen. Maar er zijn er zooooo veel...
PSvanLot, nu deel ik die mening niet (recht paard krijg je door recht te trainen), maar dat terzijde. Denk ik niet dat je de clip moet zien om een perfecte rit te doen met perfect 50% links en rechts om. Maar vooral als tool om te zien of je gevoel klopt en wat de sterke en zwakke punten zijn, je paard symmetrisch is, enz. Maar ook om de eerste (minimale) afwijkingen direct te kunnen zien en uiteraard om progressie te zien.
Voor nu vind ik het vooral enorm fascinerend. Hoop dat het in de toekomst mij ook op een andere manier kan gaan helpen. Door mislukte hersenoperaties en andere gebeurtenissen waar hersenen niet zo blij van worden, ben ik verlamd geweest. Kan mijn lichaam weer enigszins "aansturen", maar voel niets meer in mijn linkerzijde en ook geen kracht. Ook de voornaamste reden dat ik nu dus nauwelijks rij.
Ben een tijd op zoek geweest naar een bijrijder die mijn scheefheid zou kunnen voelen en corrigeren. Dat is in Zweden alleen mission impossible 10.9 helaas. Komt dat ook deels door mij, doordat ik paarden opgeleid heb tot hoogste niveau is mijn gedachtegang over de training en management van een paard toch heel anders dan van iemand die van de manege komt. Waar niets mis mee is overigens, maar gewoon niet bij mij past.
Maar ben heel benieuwd naar de clip komende tijd en ook benieuwd of ik dankzij de clip toch bewuster of anders op bepaalde vlakken ga trainen!
fransje23 schreef:
Noisy schreef:fransje23 schreef:
Ik heb je verhaal gelezen. Wat een mafklapper zeg, echt bizarHeel vervelend dat het zo'n lange nasleep heeft.
Gelukkig heeft Joya er geen trauma aan over gehouden.
Pinda weer on the road! Fijn te lezen dat jullie weer de goede richting op gaan
Stalgenoot van mij heeft geloof ik ook zo'n saddle clip. Wel interessant
Ziet er goed uit Keona! Tis een stevige tante zo te zien?
Sizzle schreef:Quir, op een van mijn vorige stallen maakten ze ook sneeuw stiften in de zool van de schoen. Nu zou ik niet handig genoeg zijn om zoiets te knutselen, maar een hoefsmid die er een beetje voor open staat wel. Misschien bestaan die ook wel kant en klaar, zou me niets verbazen.
In jouw specifieke geval zou ik voor kijken naar modellen waar je weinig kracht bij nodig hebt.
Wat ik begreep zijn scootboots heel makkelijk aan te trekken, maar ik heb die nog niet zelf geprobeerd.
Als schoenen niet goed zitten en je verliest ze of ze draaien dan is dat rete irritant, dat is ook gewoon een feit.
Edit: uiteraard kun je dat gewoon kopen https://www.ebay.de/itm/CAVALLO-STOLLEN ... 2377712528