Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kadankovitch schreef:Op dit punt voel ik mij verplicht om toch mijn mening te geven. Ik heb het laatste uur de video steeds weer opnieuw bekeken. Ik zie geen structurele onregelmatigheid in de beweging. Zou het mijn paard zijn, zou ik geen reden zien om het medisch te laten onderzoeken. Ook denk ik niet dat het zadel het probleem is.
Ik zie een paard dat niet voldoende in evenwicht loopt. U geeft het dier te weinig leiding/begeleiding. Paarden die zo gereden worden, met de beste bedoelingen, vallen terug op hun natuurlijk bewegingsapparaat met de oplossingen die niet adequaat zijn voor een onnatuurlijke situatie als het 'gereden worden'. U rijdt 'te' vriendelijk, waardoor u geen leiding geeft. Zodoende geeft u het paard te weinig begeleiding in het vinden van de juiste houding en evenwicht onder het zadel.
Zoals SinneJ ook al heel terecht stelde, ben ik van mening dat u er het beste aan zou doen degelijke instructie te zoeken. Op de lange termijn is dat ook de goedkoopste oplossing. In dit geval is 'goed-rijden', mijn inziens, de beste dierenarts.
Sizzle schreef:Dat met de les klopt, maar het heeft ook geen zin als ze dadelijk weer zo gestressed op haar paard zit dat hij alleen maar slechter wordt.
Dat was bij de vorige instructie duidelijk aan de orde. Iedere dag alleen wel lekker maar steeds slechter in de les. De faalangst van TS neemt het dan gewoon te veel de overhand heb ik het gevoel (al ken ik TS niet). Dat is niet anders bij het autorijden.
Belangrijk is dis hier vooral om iemand te vinden waarbij je je op je gemak voelt.
Sizzle schreef:Dat met de les klopt, maar het heeft ook geen zin als ze dadelijk weer zo gestressed op haar paard zit dat hij alleen maar slechter wordt.
Dat was bij de vorige instructie duidelijk aan de orde. Iedere dag alleen wel lekker maar steeds slechter in de les. De faalangst van TS neemt het dan gewoon te veel de overhand heb ik het gevoel (al ken ik TS niet). Dat is niet anders bij het autorijden.
Belangrijk is dis hier vooral om iemand te vinden waarbij je je op je gemak voelt.
Getup schreef:ik ben een van degenen, die zeggen blij te zijn. Om het feit, dat ze nu lekker met haar paarden aan het werk is, met ze kan gaan wandelen, meer zelfvertouwen heeft en haar paarden in t hoofd ook rustiger.
,
Kadankovitch schreef:Op dit punt voel ik mij verplicht om toch mijn mening te geven. Ik heb het laatste uur de video steeds weer opnieuw bekeken. Ik zie geen structurele onregelmatigheid in de beweging.
Getup schreef:Getup schreef:ik ben een van degenen, die zeggen blij te zijn. Om het feit, dat ze nu lekker met haar paarden aan het werk is, met ze kan gaan wandelen, meer zelfvertouwen heeft en haar paarden in t hoofd ook rustiger.
,
Volgens mij is er niemand blij met een kreupel paard. maar Limo heeft nooit een lange periode van rijden ( of: rijden zonder stress) gehad, ben heel benieuwd, hoe hij zich nu verder ontwikkelt.
Babootje schreef:Kadankovitch schreef:Op dit punt voel ik mij verplicht om toch mijn mening te geven. Ik heb het laatste uur de video steeds weer opnieuw bekeken. Ik zie geen structurele onregelmatigheid in de beweging.
Dat heb ik ook gedaan en ben ik toch zeker niet met je eens. LV onregelmatig/kreupel, linksom duidelijker. Voor de rest stijver dan ik van m gewend ben (in oudere filmpjes van hem heb gezien).
De stijvigheid zou nog kunnen als gevolg van het andere regime. Hij heeft het in de eerste weken best koud gehad. Dat zie ik ook niet direct als probleem en zou met goed en gelijkmatige beweging beter kunnen worden. Ik denk ook niet dat het zadel een probleem is.
Art_Ificious schreef:Ja ok maar het was zo groot niet. Zou hij zichzelf dan toch steeds aantikken waardoor de eerst kleine wond groter geworden is?