Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:47

Sterre vandaag weer 2 puntjes erbij. Echt een supee fijne eerste proef kunnen rijden. Ze is echt een gave pown. :+:
Nu waarschijnlijk even wedstrijdstop met haar en verder met Eli. :')

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:43

Hé je hebt de goede lijn met haar dus te pakken. Leuk!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:12

Ja :))
Opeens stromen de puntjes binnen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:51

Leuk Miriam, laat jij nu andere dingen zien of is Sterre zo verandert? Of wordt er nu opeens zo anders gepunt?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:00

Ik vraag middendraf nu niet meer over hele diagonaal, zodat de jury het ziet. Galop gaat stuk netter, dus daar wat meer puntjes. Verder volgens mij niet eens veel verschil. Tis denk ik ook net welke jury ik heb.
Merk wel dat heel veel mensen niet door hebben dat ze een D-pony is en haar pony gangen dys afstraffen als zijnde "gespannen". Dan is het blijkbaar minder handig dat ze geen pony lijkt onder mij. :')

Wel leuk dat vandaag een wild vreemde na mijn 1e proef haar duimen omhoog stak, niet alleen ik en mijn moeder vonden het dus een super proef. :))

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 09:47

Wat leuk mirjam gefeliciteerd!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:24

*\o/* *\o/* *\o/*

OMG *\o/* *\o/*

Ik zit in de race voor de trainings dagen *\o/* *\o/* duim met mij mee. Ergens vanavond wordt de winnaar bekend gemaakt en ik zit bij de laatste 8 *\o/*
Ik weet zo even niet wat ik moet. Van de week besloten om stap terug te doen. Wat meer aan de longe indien het weer dit toe laat. Hij is wel veel meer voorwaarts maar ik heb zo'n strijd met mijzelf van hoe nu voorwaarts neerwaarts te rijden zonder dat ik mijn hand terug doe. Heb het idee dat ik aan de ene kant te makkelijk ben maar aan de andere kant ik stiekem met mijn hand dingen die die niet mogen :( . laat staan onze galop. Oké ik ga niet helemaal met stuurloos die de bak. Althans op de linker hand. Maar aanspringen en alles het blijft een drama dus dacht misschien kan ik het beter aan de longe proberen. Maar hier probeert ie dan ook wel uit te naaien. Gisteren 4x ff kort aan gesprongen in de linker galop waarbij veel gekreun en gesteun en na 1a2 passen er alweer uitviel maar hij probeerde wel goed aan te springen ipv vol gas ervan door. Dit deed ie alleen de 1e keer. Dus vond dat stukje toch positief. Dus morgen weer. Bij mijn les ben ik momenteel niet tevreden, veelste veel in de bak en hij begon laatst ja geloof het of niet, of ik de travers al eens geoefend had _-:( dus ik denk dat ik voorlopig niet heen ga :(

Dus duim voor mij vanavond al gun ik het de rest uiteraard ook :D

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:09

En BravoT?

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:09

Promisse schreef:
En BravoT?

Helaas niet :( ze ging er 1 tje trekken. Baal stiekem wel :( heb de sprengenhorst een mail gedaan om gewoon een les te volgen. Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat dat ook kon. Dacht stuur gewoon een mail of dit kan en anders is het wachten tot er ergens een clinic wordt gegeven, en je je optijd opgeeft want begrijp van hier dat die al snel vol zitten los dat ik ze tegen kom.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:25

:(:)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:55

Oh kan dat gewoon een les bij sprengenhorst!? Dat wist ik niet wow! Ik ga ook mailen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:00

Meestal geeft Romy dan les. Maar misschien Rien nu ook weer nu hij geen bondscoach meer is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:06

BravoT schreef:
Promisse schreef:
En BravoT?

Helaas niet :( ze ging er 1 tje trekken. Baal stiekem wel :( heb de sprengenhorst een mail gedaan om gewoon een les te volgen. Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat dat ook kon. Dacht stuur gewoon een mail of dit kan en anders is het wachten tot er ergens een clinic wordt gegeven, en je je optijd opgeeft want begrijp van hier dat die al snel vol zitten los dat ik ze tegen kom.

He, balen dat je het net niet bent geworden.
Overigens is lessen bij Rien niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Romy weet ik niet, maar zou ik wel een keer willen proberen. Maar eehhh… dan moet ik eerst verhuizen of zo :+ .

Beige die naar mijn idee niet fijn liep van voor tot achter op de foto geweest, en conclusie daar bij de kliniek was dezelfde als die ik al dit tijd al getrokken had, stijve hark vanuit spieren/rug/boven lijn, en ondertussen moddervet, wat ook niet gaat helpen, dus beige balletje mag weer hard aan het werk :Y) :+ :D ipv dat ze voordeel van de twijfel kreeg en stond in te dikken.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:17

Nou je kan er dus blijkbaar lessen *\o/* ik kreeg een mail terug met een Mob nr om mijn beschikbare datums door te sturen dus dat heb ik net gedaan. Geen idee op wat voor termijn hun kunnen ik ben aardig flexibel door ons eigen bedrijf dus nu afwachten tot ze reageert. Ook nog geen enkel idee wat het kost :D _O- maar goed ik heb er best 80 euro ofzo voor over. Ik kwam een clinic tegen van Rien en dat kostte dacht ik 86 of 68 weet niet meer laten we van het duurste uitgaan. Maar zoals het nu gaat heb ik ze gewoon nodig, vooral omdat ik ook geen dressuur ruiter ben en uit de dravers kom en wij een totaal ander balans van onze paarden vragen dan jullie. Maar ik wil dit heel graag en de 3 mensen die ik ken of les geven of zelf hoog Z rijden rijden vind ik van voor naar achteren ipv andersom dus dan liever nu ff betalen en dat ik dan snap wat de bedoeling is dan door prutsen. Los dat mijn man net zegt : dan geef ik je dit voor je verjaardag Y)(^) . gezegd dat ik ook nog niet wist wat het ging kosten en hij zij toen dan zou ik maar snel ja zeggen als ik jou was _O- dus bij deze hoef ik de 1e les in ieder geval niet uit eigen zak te betalen _O- voor mij is wenum wiesel ook om de hoek. En van wie ik les heb maakt mij denk ik niet uit. Natuurlijk heb ik heel graag Rien maar ze rijden beide op zijn manier dus dat zou goed moeten komen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:45

Super leuk voor je!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:12

Ik heb op 28 december les *\o/* *\o/* geen idee van wie :D durf ik eigenlijk ook niet te vragen haha. Maar ja de :$ zijn inderdaad iets meer dan de 86 die ik bij die clinic zag :o maar ja manlief [o] haha voor diegene die er wil lessen moet er 14 euro bij op doen. Maar ik heb het er voor over, althans na de les kan ik hier pas echt over oordelen haha wordt vervolgd.

Vandaag heb ik hem gelongeerd en wat vind ie galopperen moeilijk niet normaal maar ging al veel beter dan eergisteren. Hoop toch dat ik namelijk klein beetje beter heb dan nu want anders zullen ze ook denken, OMG wat is dit voor iemand die als kip zonder kop door de bak rijdt haha

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:23

Inge is ook heel leuk om les van te krijgen :))

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:40

BravoT, echt leuk! Dat zou ik ook graag willen, een lesvan Rien.. ah... waarom is het zo ver vandaan.
Wij horen graag hoe het ging en wat voor goeie tips zal je krijgen.
Persoonlijk vind ik dat af en toe is beter meer geld uitgeven on echt goed les, dan wekelijks proesten en 'rondjes rijden'

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:44

Skogan schreef:
BravoT, echt leuk! Dat zou ik ook graag willen, een lesvan Rien.. ah... waarom is het zo ver vandaan.
Wij horen graag hoe het ging en wat voor goeie tips zal je krijgen.
Persoonlijk vind ik dat af en toe is beter meer geld uitgeven on echt goed les, dan wekelijks proesten en 'rondjes rijden'

Inderdaad daarom wil ik dit zo graag. Tot die tijd neem ik denk ik geen les meer bij mijn rijvereniging, misschien Spring les maar geen dressuur.

Ga proberen om iemand mee te nemen die wil filmen :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:57

Dan heb je wel een uur les hoop ik, voor dat geld. := :))

Moet ook weer les afspreken bij Frenk. Maar eerst vrijdag de tandarts.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:31

Wat ontzettend leuk bravo.

Voor mij is het qua afstand ook wel te doen. Misschien toch maar eens overwegen om ook daar te gaan lessen

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:38

Wauw wat super leuk bravo! Ik ben heel benieuwd hoe de les gaat bevallen als je er echt veel aan heb ga ik ook een berichtje sturen. Het wordt voor mij wel nog wat duurder omdat het erg ver is en ik een trailer moet huren iemand die voor me rijdt en benzine.. Maargoed als je er echt veel aan heb liever 1x les daar dan 30x thuis denk ik dan maar.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:56

Even een update hier. Vorige week donderdag hadden we plotseling een hele fijne dag ertussen dus ik heb weer hoop! Ik heb heel erg geprobeerd mijn been eraan te houden want onbewust steek ik die toch af als ze zo hard gaat. Verder armen blijven ontspannen ook als ze harder gaat eerst rustig weer met hand opzij en naar voren uitnodigen om hoofdje te laten zakken zoals Rien uitlegt dan ontspant ze bijna direct weer en vanaf daar kan ik haar veel makkelijker terug nemen dan krijg ik tenminste reactie. En jullie tips ook gebruikt bij het terugnemen echt even doorzetten tot ze op mijn tempo loopt en daarin ontspant.
Verder niet teveel verwachten ze moet natuurlijk weer even sterker worden dus qua buiging en overgangen even genoegen nemen met minder dan hoe het een paar weken terug was.

Blijkbaar werkte het. Heb ook een filmpje het is niet heel goed te zien maar sommige stukken wel als we even in het licht komen.
Er valt nog genoeg te verbeteren natuurlijk maar ik ben al heel blij dat ze het bit hier weer wil aannemen en niet gaat rennen.

Overigens de dagen erna ging het weer wat minder maargoed even geduld hebben maar. Er zitten wel steeds een aantal fijne ontspannen stukken tussen nu als ik ga rijden. Hopelijk gaat dat in de toekomst weer de hele rit lukken.

https://youtu.be/Fsa8J24nH6I

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:20

Wow Proven, dit lijkt totaal niet op het paarde van de beschrijving van laatst! Super!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:23

Vind het lastig om echt goed te zien, maar ik zie een paard met een heerlijk swingende draf. Daar ga je nog veel plezier van hebben!
Hier een paar dagen rust, vandaag gaat ie weer aan de longe en dan morgen weer rijden :)
BravoT, super dat je gaat lessen!