Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:21

Mooie punten babootje
Gefeliciteerd Carmen

Arme hudson. Daar gaat zijn mannelijke ego :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:06

Hahaha klopt Leonie dat is ook stiekum een beetje de bedoeling hahaha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:39

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:34

Wat een sjiek ding Babootje. Fijn aan het lopen en braaf aan het werk tijdens de proef. Dat hete is wel te zien maar niet storend. Denk dat je de go later goed kan gebruiken! Fijne locatie om te rijden. Goed opgesloten in de bak waardoor de paarden geen kant op kunnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:12

nickynicole schreef:
Wat een sjiek ding Babootje. Fijn aan het lopen en braaf aan het werk tijdens de proef. Dat hete is wel te zien maar niet storend. Denk dat je de go later goed kan gebruiken! Fijne locatie om te rijden. Goed opgesloten in de bak waardoor de paarden geen kant op kunnen.

Ja dat kun je met zo'n jong ding wel gebruiken. Ik weet niet hoe hij is mochten er alleen maar bordjes staan :D :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:27

knap beest heb je daar babootje. Zier er heel netjes uit. Het hete weet je hier heel netjes voor je te gebruiken.

Ik weet wel al wat die van mij doet: over dat ene bordje wat er dan net staat de ring uit rennen :+ Al is dat nu al veeeeel beter. Wij hebben op de club een bak van 30x60 op een terrein van 2ha, zonder bakrand of afscheiding. Daar leer je wel veel van.
Maar wel fijner als je zo kunt rijden de eerste keren.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:08

Onze bak heeft geen omheining. Er lift een grondwal omheen. Hierdoor loopt Hug goed op eigen benen omdat er geen bakrand is. Maar in het begin vaak naast de betonband gelopen...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:14

nn: dat is inderdaad het voordeel. De eerste keren dat ik op het weiland reed dweilde ik ook vaak een paar meter uit de bocht maar dat is nu wel over. Aan de bakrand plakken kan toch niet zo goed bij ons want ik heb 2 lantaarn palen aan de binnenkant van de lange zijde staan. Niet handig maar je leert wel snel van de rand af blijven.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:50

Gefeliciteerd met de punten ziet er netjes uit babootje

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:36

dresjoepie schreef:
Gefeliciteerd met de punten ziet er netjes uit babootje

Nog een hoop werk aan de winkel hoor. Hij loopt in het loperige nog wel van het achterbeen af en Babette gaat daar nog teveel in mee. Moet leren wat rechter op te blijven zitten en hem op t achterbeen te houden. Dan wordt de verruiming ook mooier. Maar t zit eraan te komen :D :D

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:46

Wij zijn er bijna klaar voor. Paarden vroeg op de wei gezet, rondje hardgelopen zodat de spanning uit mijn lijf is. Zo vlechten en voor de eerste keer op pad met Huegro. We rijden een soort oefen PAVO in Hoogerheide, georganiseerd door een paardenopleiding daar in de buurt. Officiële juryleden aanwezig dus hoop op wat tips.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:04

Carmuh gefeliciteerd met Hum!

Hudson mooie vliegenjas gekregen

Babootje gefeliciteerd met de mooie punten. Proefjes zien er fijn uit.

nickynicole heel veel success vandaag

Ik had gisteren een giga penny moment. Ik moest ’s ochtends mijn laarzen ter reparatie wegbrengen en ging snel even paard dag zeggen (was op de route). Hij lag languit te slapen in de wei, kreeg mij in het vizier en begint naar me te hinniken! Ik geef hem een aai en loop weer terug. Paard liep mee terug naar het hek en bleef naar mij roepen toen ik wegliep… Was het er niet mee eens dat hij niet mee mocht. Toen ik 5 min. later wegreed stond hij nog bij het hek te wachten. <3

Gisterenavond voor het eerst buiten gereden en hij was echt giga braaf! Wij moeten meteen een smalle weg op (stal ligt niet aan het bos) maar fietsers, sloten, borden, wegmarkering hij keek nergens van op. De eerste auto was een beetje spannend maar daarna was dat ook prima! Ben echt heel erg trots op super smurf!

Ik ben trouwens toch voor maatwerk petri's gegaan... Iets vriendelijker voor de portemonnee dan de maatwerk DeNiro's. Ik rij nu al een tijd rond met laarzen die niet helemaal passen dus ik hoop dat de nieuwe laarzen een pak beter zitten.
Laatst bijgewerkt door biancaaaa op 17-06-16 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:09

succes nn. maar vooral lekker genieten.
Bianca: ik voel je penny moment helemaal tot hier :D
Ik smelt ook altijd helemaal als mijn gupje liever even een aai komt halen dan gras eet.

Die vliegenjas: is die niet heel warm? Ik zag hem hier ook in live voorbij komen. Maar dat is bijna een zomerdeken toch? Ik vind de amigo vliegendekens al zo warm hier in de zomer.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:18

Heel veel plezier NN, lekker genieten.
Bianca... Smelt ;)
Pol, hij is 95% UV werend als ik de beschrijving moet geloven ... goed ademende stof ...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:03

Gaaf NN. Super zo'n oefening.
Heerlijk beest Bianca!
En Hudson met een burka aan :D :D
Die zonneklep voor zn neus. Blijft dat een beetje zitten?

Gisteren met History weer bij Den Hoek terug geweest. Het virus is niet meer gemeten in zijn oog *\o/* *\o/*
Dat is volgens hun best snel gegaan. Moet L-Lysine blijven geven (2 x daags) en druppels 2 x daags (nu oraal ipv in het oog druppelen). Over 3 maanden weer controle. Tussentijds blijven opletten. So far so good. Hij voelt zich i.i.g. prima nu.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:43

Stalgenootje heeft een fjord met burka aan. Zo'n zelfde als Hudson.
Die deken is ademend genoeg, ja met echt 30 graden ofzo, dan is het wel warm. Maar het is in zijn geval dat of zich helemaal te barsten schuren.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:34

Nickynicole.....Penny momentjes zijn zo fijn!!!!!
Banootje.....dat is goed nieuws!!

w.b.t de deken heeft die van mij het er nog niet warm onder gehad en die heeft hem toch ook op gehad ten het best warm was hier... Ze staat nu lekker bloot maar zodra er weer vliegjes zijn krijgt ze hem weer om, ze word echt chagrijnig en gek van vliegjes en beestjes op zich

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:37

Wat een goed nieuws Babootje , dat neusnetje blijft goed zitten gelukkig ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 01:03

Wat leuk NN Hoe is het gegaan? zag al her en der wat foto s voorbij komen op fb

Wat fijn Bianca dat die zo braaf was Dat geeft een hoop rust en vertrouwen

Heb ook zo een deken Moniek vind ze ideaal

Goed nieuws Babootje

Wij hebben vandaag ons eerste lage kruisje gesprongen Ben absoluut geen spring ruiter maar voor de afwisseling heel leuk om te doen Hij vond het zelf gelukkig ook wel leuk :o Nu alleen nog met hem op pad Dan hebben we alles gehad wat we wilde doen Vandaag dan ook maar een vlam nieuwe trailer besteld Kunnen we weer 15 jaar mee vooruit :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 05:29

Dresjoepie, wat gaaf.. Wij hebben helaas geen balken liggen. Gefeliciteerd met je nieuwe trailer :) lekker met hem op pad straks.

Ik lag vandaag bijna naast Hudson ;) aangrenzend aan de bak stond een pony, daar werd een Fries naast gezet, gillen van de pony was het gevolg .. Hier spande Hudson gelijk op, begon al onder het draven met z'n voorbenen te maaien :') Toen werd de Fries weggehaald en draafde ik verder. Toen ik langs de pony kwam sprong hij opeens opzij , pff hahaha kon me gelukkig aan m'n rechter teugel vasthouden hing er al een meter naast hahaha. Hij had zoveel spanning opgebouwd dat dat zich op deze manier eruit kwam...na de sprong opzij deed hij nog even op de plek springen.. Hahaha het mooie is als hij dan " ontploft " is is het ook weer helemaal klaar dan kunnen we weer onverstoord verder rijden ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:58

Zo, ook weer eens Elmo-nieuws.
Gisteren z'n eerste endurance training gelopen.
Ruim 3 uur onderweg geweest, heuveltjes gestapt.
17,5 km. naast een ervaren endurance paard.
Hij snapte het niet perse dat we steeds hetzelfde rondje deden, dus vooral mentaal was hij behoorlijk moe.
Maar hij heeft op voor het eerst geplast onder het zadel en verder dus gewerkt aan kracht door het stappen van de heuvels in ons bos. 3X dezelfde lange heuvel met haarspeldbochten op. 2X links door het bos weer naar beneden, terug naar de voet vd heuvel. En eindelijk, na de derde keer, mocht hij weer rechts naar beneden richting huis.
Samen een hoop geleerd! En nog nooit zolang onderweg geweest ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:35

Zo lekker Marije. 3 uur is al best een eind.

Hier weer pech vandaag. Bij het naar binnen brengen van de wei is History gestruikeld en op zn patatje gegaan op de stenen. Ik werd vanmorgen gebeld door de stalhoudster die m stond af te spuiten.
Zeker 10 of 11 grotere en kleinere schaafwonden, op de kop, op de boeg een paar op het linkervoorbeen en de kogel op de kogel linksachter en een grotere op de heup. Allemaal wel oppervlakkig en t valt wel mee, maar het ziet er niet uit. Heb m nog even gedraafd maar hij liep goed. Daarna flink in de weer geweest met de dermiel zalf. Morgen zal ie wel wat stijf zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:36

Zo die moet een flinke smakkerd gemaakt hebben, Babootje. Balen zeg!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:48

Moniek: Fijne deken gekocht. Enne wel blijven zitten op Hudson!
Babootje: Wat een super nieuws van History! Wel jammer dat hij gevallen is. Hopelijk valt het allemaal mee.
Bianca en haar penny-momentje. Zo lief.
Marije: Erg leuk om een andere type training in dit topic te lezen. Fijn dat het zo goed is gegaan.

Wij hebben genoten vrijdag. We moesten aan de weg uitladen (50 km weg met best wat verkeer). Ben er bij de trailer op gegaan en zo over de weg naar de bak gestapt. Ging allemaal prima. 10 min losgereden en daarna de proef in. Jammer dat ik wat truttig reed, te veel onder de indruk van de andere knappe paarden. Punten vielen ook tegen (65 pnt) maar bij het terug kijken van de film snapte ik het wel. Niet flitsend genoeg en onrustig in de aanleuning omdat ik hem graag los van de hand wil hebben.

Maar niet te negatief. Het was leuk en vooral erg leerzaam! We hebben het braafste paard van de heeeeeeele wereld. Weer geen pas verkeerd gedaan en alleen de oortjes naar voren.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:10

Phoe marije, dan kun je wel merken dat die van jou al wat ouder is. Die van mij kun je na een uur in het bos al opvegen denk ik. Maar lekker bezig dus.
nn: een heel positieve ervaring dus. Die punten komen wel als hij wat meer ervaring heeft en jij hem wat meer durft te rijden. Fijn toch juist dat je je hebt geconcentreerd op fijn rijden en een losse aanleuning.
babootje: wat fijn van de ogen en jammer van de valpartij. Ik ben daar al aardig in afgehard en al heel snel gestopt met schaafplekken en korstjes tellen. Die 2 boeven van mij lopen regelmatig butsplekken op.
moniek: vooral fijn dat hij het ook weer kan loslaten. Dan kan jij ook gaan leren van dit sort paniek momenten.

Ik heb een top weekend gehad. Met mijn oude paard een succevol Z2 debuut gemaakt en zelfs winst kunnen rijden. Nooit gedacht 17 jaar geleden.
Het eindigde helaas wat minder want bij thuiskomst heb ik mijn enkel verzwikt. Lopen zit er even niet meer in. Laat staan rijden. Hopen dat het snel weer weg trekt.