gootje12 schreef:mag ik ook even reageren? Ik heb in mijn leven zowel paarden laten slachten en laten inslapen.Dus ik weet waar ik over praat.
De paarden die zijn geslacht,waren paarden die of pijn hadden of zo oud dat ze niet meer verder konden.
ik ben er altijd bij gebleven ,als ze het [schone] slachthuis in gingen en heb afscheid genomen en het touw aan de slachter overgegeven.Een seconde later was het dier al dood.Dus geen lijden of stress,maar een brokje en een laatste woord.Zo kan het dus ook.Ik vind dat het je plicht tegenover je paard is ,ook daar tot het laatste moment aan zijn of haar zijde te staan.Het lijkt heel erg,maar als het goed gebeurd en de afspraken zijn goed ,is het niet naar voor het dier.Voor jezelf is het wel moeilijk,maar dat weet je van te voren.
Wat inslapen betreft,vind ik het minder prettig.Je moet echt genoeg inspuiten om te zorgen ,dat een paard voorgoed weg is .Er zijn gevallen geweest,dat een paard weer bijkwam.Dat zou je niet op je geweten willen hebben.En als je het nou over zielig wilt hebben,denk dan eens aan al die arme paarden die afgedankt op de markt komen en worden doorgestuurd naar Italiè of spanje of èèn of ander warm land.Dat is 10 keer erger dan je paard later slachten door een deskundige slachter.Maar dat was even off topic.
Maakt niet uit , je hebt aan de ene kant inderdaad gelijk, maar ik vind het echt een super naar gevoeld om mijn paard te laten slachten (tegen die tijd !), ik ga uitzoeken waarom ik het vind , ik denk omdat ik al zo veel filmpjes heb gezien hoe het er bij sommige aan toe gaat. even off topic onze hond heeft ook 3 spuitjes gehad voordat hij wegviel, ik was zo kwaad op mezelf dat ik die spuit uit haar handen wilde trekken en gewoon maar in mezelf spuiten (heel stom ik weet het maar ik moet nog steeds huilen als ik die beelden terughaal hoe het is gegaan..maar ook wel blij want die hond was uit zijn lijden verlost.