slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsex

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:24

Debortje_ schreef:
IlseX; Je zal heus ooit wel eens paard gegeten hebben hoor, misschien winegums (of zit daar niks van paard in?) Sigaar

Ik wist niet eens dat er in winegums iets van paarden zat , en ja die heb ik genoeg gegeten, maar wat zit er dan in van een paard ? Scheve mond

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:25

De vraag is ook niet of je paardevlees wilt eten maar of je je paard zou laten inslapen door de DA of laten afschieten door de slager, en dan is hij niet voor consumptie als je aangeeft dat je dat niet wilt. Maar dat heb je natuurlijk allang gelezen in dit topic want het is nog maar 30.000 keer uitgelegd Haha!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:26

ik weet niet of het van paarden is, maar iig iets van botten ofzo?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:27

paardenbotten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:28

Winegums van het lijstje schrappen Ilsex!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:28

@ miryamk ; ja dat heb ik allang gelezen en ook uitgelegt waarom ik het niet wil, ik vind slachten gewoon een naar gevoel als dat zou gebeuren. ik zou verder echt niet weten waarom ik het zou vinden Scheve mond

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:29

Ilsex schreef:
@ ik ben ellen : jawel ik kom wel bij de friettent maar daar maak ik mezelf wijs dat daar misschien wel paardenvlees in kan zitten, dus pak ik alleen friet. Ze hebben me ook wijsgemaakt ik weet niet of het zo is dat er in geen een soort frikandellen paardenvlees zit behalve die van mora dusja Tong uitsteken

Nagelbijten / Gniffelen frietvet?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:30

Ik dacht dat van een paard alleen het vlees werd gebruikt, mwa ik denk dat dat idd van het lijstje af gaat want ik vind het gewoon een naar gevoel als ik iets van een paard eet.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:32

IKbenEllen schreef:
Ilsex schreef:
@ ik ben ellen : jawel ik kom wel bij de friettent maar daar maak ik mezelf wijs dat daar misschien wel paardenvlees in kan zitten, dus pak ik alleen friet. Ze hebben me ook wijsgemaakt ik weet niet of het zo is dat er in geen een soort frikandellen paardenvlees zit behalve die van mora dusja Tong uitsteken

Nagelbijten / Gniffelen frietvet?

daarin ook al ? waarvoor gebruiken ze het paard eigenlijk allemaal wel niet voor , in welke producten zit het dan zover je weet ? en wat word er gebruikt, want ik vind het echt naar iets van een paard te eten , de reden zelf weet ik niet , maar ik verbied het mezelf op een of andere manier Scheve mond

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:35

Ilsex dat wil je niet weten joh
Laat die frikandellen lekker liggen en maak je voor de rest maar niet te druk. Ach gut

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:36

Ilsex schreef:
daarin ook al ? waarvoor gebruiken ze het paard eigenlijk allemaal wel niet voor , in welke producten zit het dan zover je weet ? en wat word er gebruikt, want ik vind het echt naar iets van een paard te eten , de reden zelf weet ik niet , maar ik verbied het mezelf op een of andere manier Scheve mond

Je schoenen?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:37

Jaa die zal ik laten liggen, ik zal me proberen niet zo druk meer te maken maar nadat ik heb gehoort waar het allemaal in zit , vind ik het nog erger om iets te eten waar paard in zit, ik denk dat ik maar is ga onderzoeken waarom ik dat vind ..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:38

IKbenEllen schreef:
Ilsex schreef:

Je schoenen?

Paardenleder? Clown

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:40

leer ?, ik ben volgensmijn echt te achterstandig bezig wat betreft het 'waarin zit een paard verwerkt' ik dacht dus alleen koeienleer had namelijk nog nooit gedacht/gehoort dat ze ook paardenleer hadden Tong uitsteken , hmm ik ga er is een keer goed over nadenken waarom ik het zo zielig vind om een paard te eten. Ik vind het ook zielig voor een koe maar mama zei (kom ik weer met mama Tong uitsteken) dat ze bij de slager een spuitje krijgen (koeien,varkens etc !) want ik heb namelijk gruwelijke filmpjes gezien van hoe ze dieren doden, stuurde me vriendinnen om te laten zien hoe erg het was enzo Boos!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:44

mag ik ook even reageren? Ik heb in mijn leven zowel paarden laten slachten en laten inslapen.Dus ik weet waar ik over praat.
De paarden die zijn geslacht,waren paarden die of pijn hadden of zo oud dat ze niet meer verder konden.
ik ben er altijd bij gebleven ,als ze het [schone] slachthuis in gingen en heb afscheid genomen en het touw aan de slachter overgegeven.Een seconde later was het dier al dood.Dus geen lijden of stress,maar een brokje en een laatste woord.Zo kan het dus ook.Ik vind dat het je plicht tegenover je paard is ,ook daar tot het laatste moment aan zijn of haar zijde te staan.Het lijkt heel erg,maar als het goed gebeurd en de afspraken zijn goed ,is het niet naar voor het dier.Voor jezelf is het wel moeilijk,maar dat weet je van te voren.

Wat inslapen betreft,vind ik het minder prettig.Je moet echt genoeg inspuiten om te zorgen ,dat een paard voorgoed weg is .Er zijn gevallen geweest,dat een paard weer bijkwam.Dat zou je niet op je geweten willen hebben.En als je het nou over zielig wilt hebben,denk dan eens aan al die arme paarden die afgedankt op de markt komen en worden doorgestuurd naar Italiè of spanje of èèn of ander warm land.Dat is 10 keer erger dan je paard later slachten door een deskundige slachter.Maar dat was even off topic.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:45

Ilsex schreef:
Ik dacht dat van een paard alleen het vlees werd gebruikt, mwa ik denk dat dat idd van het lijstje af gaat want ik vind het gewoon een naar gevoel als ik iets van een paard eet.

Waarom kan je anders niet gewoon dankbaar zijn dat de dood van zo'n paard dan tenminste niet geheel zinloos is? Dood is het dier al, daar verander je niets aan door alles wat paard kan bevatten links te laten (is ook niet handig; je zult versteld staan wat er oa van paard gemaakt wordt! Denk bv maar eens aan zeep)

Dieren krijgen geen spuitje bij de slager, mag ook niet vlak van te voren als het vlees voor consumptie is, maar met paarden wordt er heel netjes omgegaan.

Overigens eet ik zelf ook geen puur paardevlees, om dezelfde reden waarom ik geen konijn eet Clown , maar ik hap rustig een frikandel weg ja.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:48

gootje12 schreef:
mag ik ook even reageren? Ik heb in mijn leven zowel paarden laten slachten en laten inslapen.Dus ik weet waar ik over praat.
De paarden die zijn geslacht,waren paarden die of pijn hadden of zo oud dat ze niet meer verder konden.
ik ben er altijd bij gebleven ,als ze het [schone] slachthuis in gingen en heb afscheid genomen en het touw aan de slachter overgegeven.Een seconde later was het dier al dood.Dus geen lijden of stress,maar een brokje en een laatste woord.Zo kan het dus ook.Ik vind dat het je plicht tegenover je paard is ,ook daar tot het laatste moment aan zijn of haar zijde te staan.Het lijkt heel erg,maar als het goed gebeurd en de afspraken zijn goed ,is het niet naar voor het dier.Voor jezelf is het wel moeilijk,maar dat weet je van te voren.

Wat inslapen betreft,vind ik het minder prettig.Je moet echt genoeg inspuiten om te zorgen ,dat een paard voorgoed weg is .Er zijn gevallen geweest,dat een paard weer bijkwam.Dat zou je niet op je geweten willen hebben.En als je het nou over zielig wilt hebben,denk dan eens aan al die arme paarden die afgedankt op de markt komen en worden doorgestuurd naar Italiè of spanje of èèn of ander warm land.Dat is 10 keer erger dan je paard later slachten door een deskundige slachter.Maar dat was even off topic.

Maakt niet uit , je hebt aan de ene kant inderdaad gelijk, maar ik vind het echt een super naar gevoeld om mijn paard te laten slachten (tegen die tijd !), ik ga uitzoeken waarom ik het vind , ik denk omdat ik al zo veel filmpjes heb gezien hoe het er bij sommige aan toe gaat. even off topic onze hond heeft ook 3 spuitjes gehad voordat hij wegviel, ik was zo kwaad op mezelf dat ik die spuit uit haar handen wilde trekken en gewoon maar in mezelf spuiten (heel stom ik weet het maar ik moet nog steeds huilen als ik die beelden terughaal hoe het is gegaan..maar ook wel blij want die hond was uit zijn lijden verlost.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:49

gootje12 schreef:

Afgod duidelijk verhaal! OK dan!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:51

@ juut , ik ben ook dankbaar dat het paard niet ligt te rotten. Maar ik vind het gewoon echt een naar gevoel als ik iets gebruik waar een ander bijvoorbeeld heel zijn leven om heeft gegeven.. Scheve mond . en dat is denk ik wel minder bij koeien want die staan op grote vlees boederijden om vet gemest te worden en daarna te worden geslacht. maar ik ga ook eens goed nadenken waarom ik het speciaal bij paarden zo vind.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:51

Miryamk schreef:
Paardenleder? Clown

Ken je die leuke furry tassen? Real pownie leather Ja

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:53

ik ken furry tassen ook niet Tong uitsteken , ik loop lekker achter.. Scheve mond Lips are sealed

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:53

Ilsex schreef:
leer ?, ik ben volgensmijn echt te achterstandig bezig wat betreft het 'waarin zit een paard verwerkt' ik dacht dus alleen koeienleer had namelijk nog nooit gedacht/gehoort dat ze ook paardenleer hadden Tong uitsteken , hmm ik ga er is een keer goed over nadenken waarom ik het zo zielig vind om een paard te eten. Ik vind het ook zielig voor een koe maar mama zei (kom ik weer met mama Tong uitsteken) dat ze bij de slager een spuitje krijgen (koeien,varkens etc !) want ik heb namelijk gruwelijke filmpjes gezien van hoe ze dieren doden, stuurde me vriendinnen om te laten zien hoe erg het was enzo Boos!

Je moet niet nadenken waarom het zielig is paard te eten, je moet nadenken waarom het NIET zielig is koe, varken of kip te eten.

En zeg maar tegen mama dat ze bij de slager geen spuitje krijgen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:54

Hahahaha generatiekloof? Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:55

Ilsex schreef:
ik ken furry tassen ook niet Tong uitsteken , ik loop lekker achter.. Scheve mond Lips are sealed

Van die leren tassen met haar Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:56

Miryamk schreef:
Hahahaha generatiekloof? Knipoog

Zijn heel hip hoor Haha!