Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jetdekkers schreef:Hi allemaal,
Ik meld mij ook. Ik ben rustig aan het rondkijken en aan het oriënteren. Maar ik merk dat de markt aardig snel gaat. Soms zijn paarden al binnen 2 dagen weg of er wordt zo’n bedrag gevraagd dat kan ik simpelweg niet permitteren. Maar nu ben ik benieuwd wat moet ik volgens jullie rekenen voor een allround/ recreatie paard. Haflinger heeft de voorkeur maar andere rassen mogen ook maar moeten wel echt allround zijn. Geen tinker of Fjord. Mag ook een kruising zijn of een leuke volbloed.
Mijn “eisen”:
Leeftijd 4-11 jaar hoe ouder hoe meer het paard moet kunnen.
Geslacht: Merrie of Ruin
Stokmaat: 1.50 bij haflinger breed gebouwde kruising anders minimaal 1,65 voor een warmbloed![]()
En mag wel een lekker karakter opzitten![]()
Ik dacht dat ik met een budget van 7000 wel goed zou zitten. Maar is dat ook zo?
jetdekkers schreef:Kay_Kim schreef:Ik heb ook een pony gehad die blind was aan 1 kant. Ik kon er ook alles mee hoor, da zou mij niet weerhouden om een paard te kopen!
Misschien hele stomme vraag maar dan komen ze wel gewoon door de klinische keuring heen toch?
jetdekkers schreef:Vraagje aan iedereen, ik heb nu best wel een gave allrounder/ recreatie ruim gezien. Hij staat al een tijdje te koop en ik weet dat hij in mijn prijsklasse valt. Maar hij is blind aan zijn linkeroog. Eigenaar zegt dat je er geen hinder van ervaart, maar is dat ook zo? Lijkt mij dat hij dan toch slechter diepte kan inschatten etc?… Ik hoor graag jullie reactie tegemoet
jetdekkers schreef:Hi allemaal,
Ik meld mij ook. Ik ben rustig aan het rondkijken en aan het oriënteren. Maar ik merk dat de markt aardig snel gaat. Soms zijn paarden al binnen 2 dagen weg of er wordt zo’n bedrag gevraagd dat kan ik simpelweg niet permitteren. Maar nu ben ik benieuwd wat moet ik volgens jullie rekenen voor een allround/ recreatie paard. Haflinger heeft de voorkeur maar andere rassen mogen ook maar moeten wel echt allround zijn. Geen tinker of Fjord. Mag ook een kruising zijn of een leuke volbloed.
Mijn “eisen”:
Leeftijd 4-11 jaar hoe ouder hoe meer het paard moet kunnen.
Geslacht: Merrie of Ruin
Stokmaat: 1.50 bij haflinger breed gebouwde kruising anders minimaal 1,65 voor een warmbloed![]()
En mag wel een lekker karakter opzitten![]()
Ik dacht dat ik met een budget van 7000 wel goed zou zitten. Maar is dat ook zo?