STeigerende paarden ben ik ook zeker geen fan van. Bokken kan je nog in de mate van het mogelijke uitzitten en daarbij het paard naar voren jagen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petraaken schreef:Joy, wilde dus een ontharingsbehandeling.![]()
STeigerende paarden ben ik ook zeker geen fan van. Bokken kan je nog in de mate van het mogelijke uitzitten en daarbij het paard naar voren jagen.
pmarena schreef:Op zich wel, maar op gevaarlijke momenten mag je ook best even een harde grens aangeven natuurlijk.
Rena die schrok in het begin in de wei nog van haar eigen scheet, echt niet normaal
pien_2010 schreef:Het steigeren van Sam is sneu voor hem (de reden) en niet gevaarlijk. Hercule deed het uit dominantie, die was echt niet bang van zijn eigen schaduw en kwam kaarsrecht omhoog. Brrrrr. Was gelukkig gauw klaar.
Angst is zo anders....Polie, Sam, wellicht monster ook van Ava. Dat moet totaal anders en met heel veel liefde , zachtheid en beleid opgelost worden.
pien_2010 schreef:Je hebt nu een band met Sam dus natuurlijk is hij niet gevaarlijk. Polie was in het begin wel gevaarlijk maar al heel lang niet meer en monster heeft ook zijn vriend gevonden in Ava en wordt steeds voorzichtiger met haar→ zo gaan vrienden immers met elkaar om. Zo bedoel ik het meer te zeggen Ayasha. Sorry als dat niet duidelijk was.
Mars schreef:Het zijn ook allemaal individuen en de mensen die daar oog voor hebben zijn zo zeldzaam helaas. Bij het ene paard helpt een aai over de bol en de ander heeft sturing of motivatie nodig. Helaas zie je nog teveel mensen elk paard langs dezelfde mal leggen en dan ‘moeten ze maar luisteren’. Xo zonde vind ik dat.
Ayasha schreef:pien_2010 schreef:Je hebt nu een band met Sam dus natuurlijk is hij niet gevaarlijk. Polie was in het begin wel gevaarlijk maar al heel lang niet meer en monster heeft ook zijn vriend gevonden in Ava en wordt steeds voorzichtiger met haar→ zo gaan vrienden immers met elkaar om. Zo bedoel ik het meer te zeggen Ayasha. Sorry als dat niet duidelijk was.
Zo had ik het ook opgevat.sommige paarden moet je idd echt vriendjes mee zijn. Dat zijn meer kleuters die je bij de hand moet nemen om ze duidelijk te maken hoe de wereld werkt en wat hun plaats daarin is zonder ze te kleineren. Want je wil dat ze open bloeien en zelfzekerder worden niet dat ze dicht klappen. En dan heb je paarden zoals Rêve waarbij je de dunne grens van respect tonen en eisen moet bewandelen.
Avalanche schreef:Monster pak ik bij het handje idd. Gaan we gewoon samen kijken naar de wereld en samen onderzoeken. Die steigerde vooral uit frustratie. Als subtiele signalen niet gehoord worden, en praten niet helpt, wordt het schreeuwen.
En als dan de reden tot schreeuwen wordt weggenomen omdat er geluisterd wordt is schreeuwen niet meer nodig.
Is met Sam denk ook. En Sam is denk ik ook gewoon heel gevoelig voor prikkels en kan het soms gewoon niet handelen.