Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:10

Een wat charmantere foto van Flip. Hij is gelukkig al veel meer op zijn gemak! Nog bedankt voor de felicitaties!

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:12

Gini begrijp ik goed dat jij rustig in de auto stapt naar de andere kant van het land zonder een filmpje gezien te hebben? Dus elke keer de gok neemt en het wel ziet waar het schip strand? Ik vind dat soort ritjes zonder van mijn tijd en geld. Als je bij voorbaat al had kunnen zien dat dit niet is wat je zoekt. En het is net zo goed zonde van de tijd, van de verkopende partij. Maar goed dat noemen ze eigen schuld dikke bult :Y)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:14

Wat een leukerd die Flip. Nu op naar het show je nieuwe aanwinst topic :j

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:18

MISTRAL94 schreef:
Gini begrijp ik goed dat jij rustig in de auto stapt naar de andere kant van het land zonder een filmpje gezien te hebben? Dus elke keer de gok neemt en het wel ziet waar het schip strand? Ik vind dat soort ritjes zonder van mijn tijd en geld. Als je bij voorbaat al had kunnen zien dat dit niet is wat je zoekt. En het is net zo goed zonde van de tijd, van de verkopende partij. Maar goed dat noemen ze eigen schuld dikke bult :Y)

Nouja zo sta ik er dus precies zo in :)

@Britt was een leukerd is het!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:36

MISTRAL94 schreef:

Ik woon in België. Ruim een uur rijden en naar de andere kant van het land, zijn hier twee verschillende dingen. Naar een paard aan de andere kant van het land zou ik sowieso al niet snel gaan en zeker niet als enige bezichtiging inplannen, al zaten er 10 filmpjes bij. Dat zou ik alleen doen als 1) de zoektocht moeilijker verloopt en ik dus iedere kans moet grijpen en 2) ik het kan combineren met andere bezichtigingen zodat ik er een dagje uit 'paarden kijken' van kan maken. :)

Een combinatie van factoren kan voor mij een dealbreaker zijn uiteraard (toch niet zo enthousiast, misschien net iets te duur), alleen het ontbreken van een video en voor de rest exact wat ik zoek is voor mij geen dealbreaker. Maar ik zie sowieso graag een paard live. Foto's en video's zijn allemaal leuk, maar als puntje bij paaltje komt moet je toch het paard in het echt zien. Ik kan mijn paard ook nog wel 5 minuten mooi laten lopen voor een video, dat het dier absoluut niet meer als sportpaard ingezet kan worden, kom je -als ik van kwade wil ben- pas te weten bij de röntgenologische keuring.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:49

Gini schreef:
En dat is uiteraard je goed recht. Maar dan voldoet het paard toch verder ook niet aan je wensen? Ik kan me namelijk zo niet goed voorstellen dat je een advertentie open klikt, dat het paard op de foto je enorm aanspreekt, dat je vrolijk wordt van de beschrijving want 'wauw, dat is echt wat ik zoek', dat het paard op de koop toe ook nog eens leuk binnen budget valt, helemaal top. En dan 'ow, er zit geen filmpje bij, nou, laat dan maar, zoek wel verder.'

Het kan hoor, ieder moet doen waar die zich goed bij voelt, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen gewoon. Maar nogmaals, het is maar mijn mening, en jouw zoektocht natuurlijk. :)

Het is heel leuk als hij aan alle eisen voldoet, maar als je dan bij een onregelmatig paard aan komt, wat ook een filmpje zichtbaar zou zijn, dan is het echt wel zonde van je tijd.
Ik denk dat Galuppy ook meer doelt op paard die gewoon lichamelijk niet goed zijn, want dat is toch waar ik het merendeel van de paarden op afschrijf die volgens de advertentie wel passen.
Het is schokkend hoeveel mensen gewoon niet (willen) zien dat hun paard kreupel, atactisch of bijvoorbeeld heel strak (rugproblemen?) is.

Galuppy0546

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:01

Ik heb al menig paard 'afgewezen' om het zo maar even te noemen omdat ik op het filmpje zag dat ie niet goed loopt :). Dan is het toch zonde om ervoor die kant op te rijden

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:12

Gini schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik woon in België. Ruim een uur rijden en naar de andere kant van het land, zijn hier twee verschillende dingen. Naar een paard aan de andere kant van het land zou ik sowieso al niet snel gaan en zeker niet als enige bezichtiging inplannen, al zaten er 10 filmpjes bij. Dat zou ik alleen doen als 1) de zoektocht moeilijker verloopt en ik dus iedere kans moet grijpen en 2) ik het kan combineren met andere bezichtigingen zodat ik er een dagje uit 'paarden kijken' van kan maken. :)

Een combinatie van factoren kan voor mij een dealbreaker zijn uiteraard (toch niet zo enthousiast, misschien net iets te duur), alleen het ontbreken van een video en voor de rest exact wat ik zoek is voor mij geen dealbreaker. Maar ik zie sowieso graag een paard live. Foto's en video's zijn allemaal leuk, maar als puntje bij paaltje komt moet je toch het paard in het echt zien. Ik kan mijn paard ook nog wel 5 minuten mooi laten lopen voor een video, dat het dier absoluut niet meer als sportpaard ingezet kan worden, kom je -als ik van kwade wil ben- pas te weten bij de röntgenologische keuring.

Ik heb mijn paard in België gekocht vanuit het noorden van Nederland. De foto die bij de advertentie stond was verre van bijzonder. Het filmpje was voor mij doorslaggevend om te gaan kijken. Niet omdat ze zo fijn liep maar omdat ze zo ontzettend braaf, haar ding deed. Toen ik bij haar ging kijken, bleek het een heel mooi en lief dier te zijn. Ik reed er zo op weg ondanks dat ze mij niet altijd begreep. Ze bleef braaf, zonder in de stress te schieten. Precies wat ik op het filmpje gezien had. Als ik af had moeten gaan op alleen de foto, had ik gedacht is een simpele bruine, daar ga ik geen 3.45 uur voor in de auto zitten :+ Dat was ook mijn geluk dat de foto haar geen goed deed, waardoor er volgens mij ook niet zo gek veel reacties kwamen en er rijtechnisch ook wel wat dingetjes waren. Ik kon daar gelukkig doorheen kijken. Ondanks dat de aankoop verre van soepel verliep en ook nog eens de corona om de hoek kwam kijken. Ben ik ontzettend blij dat ik zo voor haar gevochten heb. Het kan weleens een once in a lifetime paard zijn <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:19

Galuppy0546 schreef:
Ik heb al menig paard 'afgewezen' om het zo maar even te noemen omdat ik op het filmpje zag dat ie niet goed loopt :). Dan is het toch zonde om ervoor die kant op te rijden

Herkenbaar! Bij verschillende paarden gehad. Plaatjes van paarden op de foto, maar als ik ze op film zag, werd ik daar best verdrietig van en was ik blij dat ik daar niet voor in de auto gestapt ben.

Overigens, ik ben echt wel bij paarden wezen kijken, waar geen filmpje van was. Maar dan of max 45 minuten rijden. Of keuze uit meerdere paarden op die stal of in die omgeving.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:23

Ik ben ook zeker niet tegen filmpjes. Heel leuk als ze erbij zitten, het is weer een andere bron van informatie en dat is alleen maar goed, daar kan ik het niet mee oneens zijn. Maar ik zou een dier niet laten passeren als op dat moment het enige 'negatieve' het ontbreken van een video is. Maar ok, mijn mening is nu wel vaak genoeg aan bod gekomen, ik wil ook niet per sé iemand overhalen. Een zoektocht naar een paard is ook zo persoonlijk, daar is geen one size fits all in te verzinnen. Ik vind het als het ware meer een echt avontuur waarbij je ook weer eens op andere plekken komt, nieuwe stallen ziet, andere paardenmensen ontmoet en zou het niet zo snel als verspilling van tijd zien als een bezocht paard uiteindelijk niet blijkt te zijn wat ik wil. Natuurlijk hoe verder een paard van me weg staat, hoe meer ik ga puzzelen om meerdere stallen te bezoeken. Dat het niet aantrekkelijk is om meer dan een uur in de auto te zitten voor 1 enkel paard, snap ik dan wel weer heel goed. :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:57

Het lijkt een beetje op de huizenmarkt momenteel, de paardenmarkt. Als ik dat hier zo lees.
Ongezien verkocht.. Echt heftig. Wordt je bijna gedwongen om direct puur en enkel op gevoel af te gaan en hopen dat je geluk hebt.

Ik heb mijn paarden redelijk dichtbij gevonden, maar heb vooraf geen filmpjes gezien van mijn eerste (handelaar deed daar niet aan...) van de tweede wel. Maar hoe zie je of het paard goed loopt of niet? Is het dan echt een gevalletje: stijf/kreupel/op voorhand... Of een geval waarvan je het idee hebt dat het paard geen hoger level aankan...?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:20

Hutcherson schreef:
Het lijkt een beetje op de huizenmarkt momenteel, de paardenmarkt. Als ik dat hier zo lees.
Ongezien verkocht.. Echt heftig. Wordt je bijna gedwongen om direct puur en enkel op gevoel af te gaan en hopen dat je geluk hebt.

Ik heb mijn paarden redelijk dichtbij gevonden, maar heb vooraf geen filmpjes gezien van mijn eerste (handelaar deed daar niet aan...) van de tweede wel. Maar hoe zie je of het paard goed loopt of niet? Is het dan echt een gevalletje: stijf/kreupel/op voorhand... Of een geval waarvan je het idee hebt dat het paard geen hoger level aankan...?

Nou ... paarden waarvan de rug amper meebeweegt, achterbenen die bijna niet buigen, voorbeentjes die maar al te voorzichtig neergezet worden ... beelden waarop ik ze liet staan.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:36

Babootje schreef:
Chichika schreef:
met jonge paarden veel pech met 3 jaar ks sir donnerhall , baloe du ruet ,, chello 3 alemaal ks

In welke mate KS?

1 was helemaal niet goed , inlaten slapen. 2 matig maar je kun ze niet goed rijden, die gingen soms vandoor van de pijn en bokken en veer verzet, en ze waren ingespoten tegen de pijn en onstekking

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:36

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Helaas kan ik me nog wel even blijven melden in dit topic ben ik bang. Vorige week contact opgenomen met 4 verschillende mensen, allemaal informatie en gesprekken mee gehad op 1 na (nog steeds geen reactie, oke dan), een met een gigantische vraagprijs (lees: 10k+ voor een normale afstamming, basis bereden, geen spectaculaire prospects ect, gewoon degelijk) nummer 3 had het paard al verkocht en van nummer vier kwam ik er Facebook achter dat de hele advertentie bij het paard niet klopte. |o

Nieuwe week, nieuwe kansen. En doorrrr...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:46

ArcoIris schreef:

Helaas kan ik me nog wel even blijven melden in dit topic ben ik bang. Vorige week contact opgenomen met 4 verschillende mensen, allemaal informatie en gesprekken mee gehad op 1 na (nog steeds geen reactie, oke dan), een met een gigantische vraagprijs (lees: 10k+ voor een normale afstamming, basis bereden, geen spectaculaire prospects ect, gewoon degelijk) nummer 3 had het paard al verkocht en van nummer vier kwam ik er Facebook achter dat de hele advertentie bij het paard niet klopte. |o

Herkenbaar, ik dacht ik zet m’n “eisen” aan de kant en reageer op iets wat ik totaal niet zoek. “Gewoon” bruin, normale afstammeling, zadelmak, niet bevestigd. €12.000 :')
Laat maar...

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:49

:')

De prijzen zijn enorm momenteel... :c
En ik zoek er niet eens een met een top afstamming om weet ik wat mee te doen :')

People where are you hiding my horses!!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:01

Hoe doen jullie het met een keuring als je een enter koopt. Gewoon zo meenemen?

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:22

Galuppy0546 schreef:

De prijzen zijn enorm momenteel... :c
En ik zoek er niet eens een met een top afstamming om weet ik wat mee te doen :')

People where are you hiding my horses!!

Serieus, als je die verborgen vallei vind doe me even een heads up aub :')

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:26

Mag ik eerst even m'n eigen eruit trekken dan :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:28

Ja, sorry, d'r stond er maar eentje en die hebben wij er van de week uit gevist.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:34

Autumnn schreef:
ArcoIris schreef:

Herkenbaar, ik dacht ik zet m’n “eisen” aan de kant en reageer op iets wat ik totaal niet zoek. “Gewoon” bruin, normale afstammeling, zadelmak, niet bevestigd. €12.000 :')
Laat maar...

Ja echt hè? Ik word er zo moedeloos van...

@Galuppy maar ofcourse :o

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:36

En.. Misschien besluit ik wel om gewoon niet te delen :Y) :+

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:38

Galuppy0546 schreef:

En.. Misschien besluit ik wel om gewoon niet te delen :Y) :+

Sure, let me wallow in my misery :') Mag ik mezelf nog paardenmeisje noemen na 9 maanden niet rijden? _O-

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:39

Nee dan ben je gewoon weer een normaal meisje :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:46

Bruut :+