Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:Gini begrijp ik goed dat jij rustig in de auto stapt naar de andere kant van het land zonder een filmpje gezien te hebben? Dus elke keer de gok neemt en het wel ziet waar het schip strand? Ik vind dat soort ritjes zonder van mijn tijd en geld. Als je bij voorbaat al had kunnen zien dat dit niet is wat je zoekt. En het is net zo goed zonde van de tijd, van de verkopende partij. Maar goed dat noemen ze eigen schuld dikke bult
MISTRAL94 schreef:Gini begrijp ik goed dat jij rustig in de auto stapt naar de andere kant van het land zonder een filmpje gezien te hebben? Dus elke keer de gok neemt en het wel ziet waar het schip strand? Ik vind dat soort ritjes zonder van mijn tijd en geld. Als je bij voorbaat al had kunnen zien dat dit niet is wat je zoekt. En het is net zo goed zonde van de tijd, van de verkopende partij. Maar goed dat noemen ze eigen schuld dikke bult
Gini schreef:En dat is uiteraard je goed recht. Maar dan voldoet het paard toch verder ook niet aan je wensen? Ik kan me namelijk zo niet goed voorstellen dat je een advertentie open klikt, dat het paard op de foto je enorm aanspreekt, dat je vrolijk wordt van de beschrijving want 'wauw, dat is echt wat ik zoek', dat het paard op de koop toe ook nog eens leuk binnen budget valt, helemaal top. En dan 'ow, er zit geen filmpje bij, nou, laat dan maar, zoek wel verder.'
Het kan hoor, ieder moet doen waar die zich goed bij voelt, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen gewoon. Maar nogmaals, het is maar mijn mening, en jouw zoektocht natuurlijk.
Gini schreef:MISTRAL94 schreef:Gini begrijp ik goed dat jij rustig in de auto stapt naar de andere kant van het land zonder een filmpje gezien te hebben? Dus elke keer de gok neemt en het wel ziet waar het schip strand? Ik vind dat soort ritjes zonder van mijn tijd en geld. Als je bij voorbaat al had kunnen zien dat dit niet is wat je zoekt. En het is net zo goed zonde van de tijd, van de verkopende partij. Maar goed dat noemen ze eigen schuld dikke bult
Ik woon in België. Ruim een uur rijden en naar de andere kant van het land, zijn hier twee verschillende dingen. Naar een paard aan de andere kant van het land zou ik sowieso al niet snel gaan en zeker niet als enige bezichtiging inplannen, al zaten er 10 filmpjes bij. Dat zou ik alleen doen als 1) de zoektocht moeilijker verloopt en ik dus iedere kans moet grijpen en 2) ik het kan combineren met andere bezichtigingen zodat ik er een dagje uit 'paarden kijken' van kan maken.
Een combinatie van factoren kan voor mij een dealbreaker zijn uiteraard (toch niet zo enthousiast, misschien net iets te duur), alleen het ontbreken van een video en voor de rest exact wat ik zoek is voor mij geen dealbreaker. Maar ik zie sowieso graag een paard live. Foto's en video's zijn allemaal leuk, maar als puntje bij paaltje komt moet je toch het paard in het echt zien. Ik kan mijn paard ook nog wel 5 minuten mooi laten lopen voor een video, dat het dier absoluut niet meer als sportpaard ingezet kan worden, kom je -als ik van kwade wil ben- pas te weten bij de röntgenologische keuring.
Galuppy0546 schreef:Ik heb al menig paard 'afgewezen' om het zo maar even te noemen omdat ik op het filmpje zag dat ie niet goed loopt. Dan is het toch zonde om ervoor die kant op te rijden
Hutcherson schreef:Het lijkt een beetje op de huizenmarkt momenteel, de paardenmarkt. Als ik dat hier zo lees.
Ongezien verkocht.. Echt heftig. Wordt je bijna gedwongen om direct puur en enkel op gevoel af te gaan en hopen dat je geluk hebt.
Ik heb mijn paarden redelijk dichtbij gevonden, maar heb vooraf geen filmpjes gezien van mijn eerste (handelaar deed daar niet aan...) van de tweede wel. Maar hoe zie je of het paard goed loopt of niet? Is het dan echt een gevalletje: stijf/kreupel/op voorhand... Of een geval waarvan je het idee hebt dat het paard geen hoger level aankan...?
Babootje schreef:Chichika schreef:met jonge paarden veel pech met 3 jaar ks sir donnerhall , baloe du ruet ,, chello 3 alemaal ks
In welke mate KS?
ArcoIris schreef:Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Helaas kan ik me nog wel even blijven melden in dit topic ben ik bang. Vorige week contact opgenomen met 4 verschillende mensen, allemaal informatie en gesprekken mee gehad op 1 na (nog steeds geen reactie, oke dan), een met een gigantische vraagprijs (lees: 10k+ voor een normale afstamming, basis bereden, geen spectaculaire prospects ect, gewoon degelijk) nummer 3 had het paard al verkocht en van nummer vier kwam ik er Facebook achter dat de hele advertentie bij het paard niet klopte.![]()
Nieuwe week, nieuwe kansen. En doorrrr...
Autumnn schreef:ArcoIris schreef:Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Helaas kan ik me nog wel even blijven melden in dit topic ben ik bang. Vorige week contact opgenomen met 4 verschillende mensen, allemaal informatie en gesprekken mee gehad op 1 na (nog steeds geen reactie, oke dan), een met een gigantische vraagprijs (lees: 10k+ voor een normale afstamming, basis bereden, geen spectaculaire prospects ect, gewoon degelijk) nummer 3 had het paard al verkocht en van nummer vier kwam ik er Facebook achter dat de hele advertentie bij het paard niet klopte.![]()
Nieuwe week, nieuwe kansen. En doorrrr...
Herkenbaar, ik dacht ik zet m’n “eisen” aan de kant en reageer op iets wat ik totaal niet zoek. “Gewoon” bruin, normale afstammeling, zadelmak, niet bevestigd. €12.000![]()
Laat maar...