Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:50

Liberty is de pony die je uit NL meegenomen hebt destijds toch?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:01

Sizzle schreef:
Liberty is de pony die je uit NL meegenomen hebt destijds toch?

Ja inderdaad, als baby. :j
De andere komt ook uit NL, maar is later gekomen (3 jaar geleden nu alweer).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:05

Wat fijn dat Gentle, weer goed is PL!
Lekker gezwommen, beide :D Manlief kwam wel verder dan zijn schouders in het water.

Welkom Quir!
Pff bij jullie is het helemaal warm zeg!

Mooi hoofdstel , Psvanlot :wow: En goede uitslag van het mestonderzoek!

Oogje weer oké, CL?

Rudi ook weer rad!

Wat heerlijk, S1993! Gewoon 15 kilometer gewandeld! Je merkt bijna net zoveel kilometers als wij.

Mooie foto's, Sizzle!
Gelukkig rende die koeien niet idd. Wel een leuke ontmoeting zo :)

Wij hebben rustig aan gedaan afgelopen week. Wel gezwommen met Joya. Eerste keer op de plek waar ze vorig haar is aangevallen door een hond. Joya had er geen spanning van, ik wel een beetje. :o
Gisteren geoefend in de bak en vandaag rondje buiten. Morgen komt de zadelpasser voor de na controle van mijn zadel, heb er inmiddels meer dan 20 rijden opgezeten.

Afbeelding
We kwamen nog wat maaimachines tegen. Die eten in dienst van de gemeente in het park :D

Sfeerfoto, helaas schuurplek van haar vliegenmasker

Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:25

Sizzle ik wilde gewoon heel graag naar het bos en met een uur ben je er pas net :p Wat een leuke spikkel heb je toch! :D

Vind het niet gek dat Liberty slecht tegen de warmte kan, zelf ben ik met 38 graden ook niks waard :z

Meestal wandel ik iets minder ver fransje, omdat het onhandig is dat mijn vrije dagen ook de dagen zijn waarop ik een lange duurloop wil doen. Dat kost en best veel tijd en dan zijn mijn benen al een beetje moe :p Maar volgende keer wel van plan zadel op te doen en dan stukjes erop en stukjes ernaast te doen +:)+

Zwemmen met paarden vind ik echt tof, maar ken weinig geschikte plekken daarvoor.. Hoe was je zadel?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:51

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:18

Mooie foto's komen er voorbij zeg :+:

Ik hou ook echt van zwemmen met je paard. Waar ik eerst woonde kon ik vrij dichtbij bij een mooi poeltje zwemmen.. nu moet ik nog even op zoek naar een geschikte plek...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:11

Noisy schreef:
Fransje en Sizzle jullie rijden veel buiten toch? Dan is dit wellicht een leuke uitdaging voor jullie :)
[BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Dat is wel leuk voor het nieuwe jaar :j
Heb nu ook al twee challenge lopen via Endomondo.

s1993, paard mee op je duurloop! Twee vliegen in één klap :D
Stukjes erop en ernaast doe ik ook nog steeds :j Inmiddels wel steeds iets langer erop en minder er naast.
Zadel lag nog helemaal goed. Even heel snel voor een enorme onweersbui gekeken hoe het bleef liggen met rijden. Ook dan ligt het goed, zoals ik zelf ook al dacht.
Grappig was dat de zadelmaakster het idee had dat Joya weer gegroeid was. Is mij niet echt opgevallen maar ik zie haar natuurlijk dagelijks.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:13

Wat een leuk idee Noicy :)
Ik rij wel regelmatig buiten maar nog niet lange stukken. Zaterdag gaan we hoefschoenen passen, dan kunnen we daarna vast wat uitbreiden.

Fransje, was jij diegene waarbij het paard zo heftig was aangevallen in de buik? Hoe dan ook lijkt het mij ook spannend om weer op een plek te konen waar je geen orettige ervaring gehad hebt. Fijn dat je dier de spanning niet had.

Bedankt trouwens s1993 en quir, ik vind haar ook leuk maar dat is met bias :D

38 graden is wel erg warm inderdaad, dat is voor weinig mensen en dieren fijn. Eind van de week krijgen we ook weer 30 graden maar dat vind ik zelf stiekum wel fijn :))

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:22

Hoi allemaal!
Hopelijk gaat het goed hier, ik ben zelf al tijden niet op bokt geweest. :=
Was ook nogal druk en dat wordt bijlezen wel een hele opgave..
Wou even laten weten dat het allemaal oké is hier, waarschijnlijk zal ik over een tijdje wel weer wat vaker langskomen!
Groetjes! :wave:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:28

Ja, dat waren wij...
Had bedacht dat die kl..tzak mij niet het plezier van zwemmen met mijn paard ging ontnemen. Dus heb mezelf een trap onder de bips gegeven en ben gegaan.
Maar ik vind het vooral wonderbaarlijk dat Joya er mentaal bijna niets aan heeft overgehouden.
Alleen een angst voor spuitbussen onder haar buik en het geluid van de spuitbus Aluspray.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:29

Ik miste je al MirandaMalik!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:30

Pff, heb dat topic gevolgd, wat een ellende. Wel heel fijn dat joya er zo relaxed onder gebleven is zeg, wat een kanjer!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:39

Deze dame is nu paar mnd onder het zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:58

Sizzle schreef:
Pff, heb dat topic gevolgd, wat een ellende. Wel heel fijn dat joya er zo relaxed onder gebleven is zeg, wat een kanjer!

En het is nog niet helemaal voorbij.

De zaak moet nog voor de rechter komen. Eigenaar wil ook de schade niet vergoeden dus dat is ook nog een dingetje.
Maar ja, Corona zorgt voor nog meer vertraging.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:08

Ohh klinkt heftig, wat is er gebeurd toen?
Mooi dat je je niet het plezier laat ontnemen, maar zal vast moeilijk zijn geweest! Volgende keer is het weer wat makkelijker :+:

Leuke foto's keona

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:09

Ik heb het ook gemist, wat er gebeurd is?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:33

Heerlijk dat het zo vanzelfsprekend gaat met Bliss allemaal Kruimellover! Mooi van genieten :)

Ohhh tof, zwemmen met je paard! Toffe foto's PL, knappe Gentle :)) Gelukkig gaat het weer de goede kant op en kun je alweer fijn rijden.

Balen van Marie's oogontsteking, rotvliegen :knuffel: Helpt de zalf al wel? Hier valt het tot nu toe gelukkig mee qua vliegen *klopt af*.

Bloedwormen verslagen PSvanLot, superfijn! *\o/*

Koetjes :+: Brave Bjelle! En schapies, met een brave Joya :+: :)) Bij ons staan nu geiten in het bos :P

Leuk dat je er weer bent en alles goed gaat MirandaMalik, had je inderdaad ook al gemist :D

Dat heb ik gemist Fransje, klinkt heel naar :\

Welkom Keona, braaf dier zo te zien! Wat voor een is het precies?

Bij ons zit er voorzichtig een stijgende lijn in, gisteren in de les eindelijk weer "normaal" kunnen rijden in stap/draf, zonder spanning en ook gewoon fijn aan het werk kunnen gaan qua lichaamsgebruik. Het kwartje is nu gevallen dat haar bekkie geen pijn meer doet als je aan de rechterteugel komt :(:) en ze doet weer als vanouds haar best :+: Vanavond weer voor het eerst zonder hulp rijden, als dat ook goed gaat zijn we er officieel weer :)

En zondag zijn we heeeeeel dapper geweest....Pinda onder het zadel alleen in het bos *\o/* Ook voor het eerst daar opgestapt (dus "in het wild" opgestapt ipv bij stal of in de bak :+ ). Stalgenootje op de vouwfiets mee voor de zekerheid, maar we hebben ook stukken echt op onszelf rondgestapt. Er was 1 struik-kabouter, maar na een keertje omdraaien ging ze er toch langs. Dappere kleuter weer :)

Ze vond het weer mooi, ogen op steeltjes :D

Afbeelding

Slingerend door het bos, all by mysehehelfff :)ddd :D
Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:41

Heerlijk zwemmen met de paarden! Dat wil ik ook nog graag met die van mij doen, maar helaas niet heel dichtbij water waar we te voet heen kunnen. Op ongeveer 10 minuten met de auto wel een groot meer met strand (op zich te voet ook wel te doen, maar moet dan een 90km weg over). Maar mag helaas geen auto meer rijden. Hopelijk op korte termijn een huis aan het water!

Water en zwemmen is ook echt een fijne training voor de paarden!

Heb denk ik wel gemist wat er gebeurd is Fransje. Maar gelukkig was ze zo braaf en heeft ze er geen grote trauma's aan over gehouden.

Leuk beestje Keona.

Knap dat ze het zo goed doet in het bos Vientje! Pijnlijk bekkie moeten ze echt even weer leren dat het geen pijn meer doet!

Vanochtend mijn baby weer aan de longe gepakt (eigenlijk iets te laat al, was al best warm weer). Gisteren de Equestic saddleclip binnen gekregen en meteen even uitgeprobeerd. Eerste 15 minuten heeft ie niet opgenomen (heb de kalibratie denk ik niet goed gedaan), maar de laatste 10 minuten wel. Erg interessant om te zien! Had alleen veel grotere afwijkingen verwacht. :))

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft western ambities. :j
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:57

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:52

Zo dan.... zal je gebeuren... :oo :oo

Haha die kan mooi stoppen inderdaad Quir! Leuk zo'n app!

Knap zeg van Pinda! Zo naar buiten :D En wat fijn dat het rijden ook weer gewoon goed loopt nu!! <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:21

Nrps D pony half Arabische.
Nu paar mnd onder het zadel, maar is ook makkelijk. Ik heb haar vanaf dat ze 5 mnd is. Nu is ze 6. Het was dan ook op stappen en buiten rit maken. Buiten is ze ook super fijn. Kunt met of zonder bit. In de bak is ze nog niet goed getraind heb zelf geen bak, daar is de galop nog lastig en niet bevestigd. Maar mag niet klagen kan zo alleen op pad met haar. Ga ook vaak samen met de honden zo op pad
Vientje schreef:
Heerlijk dat het zo vanzelfsprekend gaat met Bliss allemaal Kruimellover! Mooi van genieten :)

Ohhh tof, zwemmen met je paard! Toffe foto's PL, knappe Gentle :)) Gelukkig gaat het weer de goede kant op en kun je alweer fijn rijden.

Balen van Marie's oogontsteking, rotvliegen :knuffel: Helpt de zalf al wel? Hier valt het tot nu toe gelukkig mee qua vliegen *klopt af*.

Bloedwormen verslagen PSvanLot, superfijn! *\o/*

Koetjes :+: Brave Bjelle! En schapies, met een brave Joya :+: :)) Bij ons staan nu geiten in het bos :P

Leuk dat je er weer bent en alles goed gaat MirandaMalik, had je inderdaad ook al gemist :D

Dat heb ik gemist Fransje, klinkt heel naar :

Welkom Keona, braaf dier zo te zien! Wat voor een is het precies?

Bij ons zit er voorzichtig een stijgende lijn in, gisteren in de les eindelijk weer "normaal" kunnen rijden in stap/draf, zonder spanning en ook gewoon fijn aan het werk kunnen gaan qua lichaamsgebruik. Het kwartje is nu gevallen dat haar bekkie geen pijn meer doet als je aan de rechterteugel komt :(:) en ze doet weer als vanouds haar best :+: Vanavond weer voor het eerst zonder hulp rijden, als dat ook goed gaat zijn we er officieel weer :)

En zondag zijn we heeeeeel dapper geweest....Pinda onder het zadel alleen in het bos *\o/* Ook voor het eerst daar opgestapt (dus "in het wild" opgestapt ipv bij stal of in de bak :+ ). Stalgenootje op de vouwfiets mee voor de zekerheid, maar we hebben ook stukken echt op onszelf rondgestapt. Er was 1 struik-kabouter, maar na een keertje omdraaien ging ze er toch langs. Dappere kleuter weer :)

Ze vond het weer mooi, ogen op steeltjes :D

[ [url=m/OZ8SXd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Slingerend door het bos, all by mysehehelfff :)ddd :D
[ [url=m/DZbOel.jpg]Afbeelding[/url] ]

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:23

Wat goed Vientje! Gewoon alleen naar buiten is best een grote stap!

Gaat zo te zien goed, Keona.

Ben benieuwd naar je ervaringen met de clip, Quir. Vind dat soort dingen ook wel interessant om te gebruiken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:04

Wat fijn Vientje dat het rijden weer goed gaat en dan ook nog alleen het bos in, toppers :D

Keona, wat een leuk paard, ziet er goed uit voor de tijd dat ze onder het zadel is.

Naar de saddle clip ben ik ook al jaren nieuwsgierig, maar ik vind het dan weer te veel geld voor een experiment dus ik hoor graag je ervaringen :j

Osteo is net geweest. Alleen wat compensaties in de het lendegebied, verder weinig aan op te merken. Nu nog de hoefschoenen zaterdag en dan gaan we maar eens wat langere stukken rijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:32

fransje23 schreef:
Ons akkefietje, vorige zomer

[MD] [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

So dat is niet mis!!! En dan heb je denk ik nog veel geluk gehad dat het beest niet in een been gehangen heeft. Wat bezielt zo'n dier zo'n groot paard aan te vallen...

Wat lekker Vientje! Alleen naar het bos, super fijn.

Quir, wat leuk dat je de clip heb gekocht. Ik heb en van mijn paarden er een hele tijd mee gereden maar kon er niet zoveel mee. Soms moet je toch een kant wat meer rijden dan de andere kant om een paard rechter te krijgen.

Sizzle, fijn dat de osteo weinig vond!

Ik heb 3 dagen heerlijk gereden! Zo braaf na weer 1,5 week vakantie! Ben in de binnenbaan gaan rijden maandag en daarna onder de man terug gestapt met een begeleider er naast. Beest geeft nergens om. Zodra de dazen weg zijn lekker het bos in!
Maandag het rijden gefilmd en wat foto's gemaakt. Wordt echt een tof dier.

Gisteren osteo gehad, ook niet heel veel gekke dingen gelukkig. Nu 3 dagen rust en daarna 1 tot 2 weken onbelast bewegen. Eigenlijk alleen aan een halster longeren. Dit ga ik een week doen. Daarna weer wat aan de gang zetten. Ervaring leert dat ze niet fijner wordt van wat rondslingeren.

Morgen weer zo warm. Hopelijk echt de laatste van 2020

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:57

Zo Fransje wat enorm heftig! Ook dat de eigenaar de hond bewust los laat, gewoon bizar.

Sizzle, fijn dat er weinig op aan te merken was! Heb je al ervaring met hoefschoenen? Heb er voor mijn oudste voor gekeken, die kan soms gevoelig zijn op stenen. Maar er zijn er zooooo veel...

PSvanLot, nu deel ik die mening niet (recht paard krijg je door recht te trainen), maar dat terzijde. Denk ik niet dat je de clip moet zien om een perfecte rit te doen met perfect 50% links en rechts om. Maar vooral als tool om te zien of je gevoel klopt en wat de sterke en zwakke punten zijn, je paard symmetrisch is, enz. Maar ook om de eerste (minimale) afwijkingen direct te kunnen zien en uiteraard om progressie te zien.

Voor nu vind ik het vooral enorm fascinerend. Hoop dat het in de toekomst mij ook op een andere manier kan gaan helpen. Door mislukte hersenoperaties en andere gebeurtenissen waar hersenen niet zo blij van worden, ben ik verlamd geweest. Kan mijn lichaam weer enigszins "aansturen", maar voel niets meer in mijn linkerzijde en ook geen kracht. Ook de voornaamste reden dat ik nu dus nauwelijks rij.

Ben een tijd op zoek geweest naar een bijrijder die mijn scheefheid zou kunnen voelen en corrigeren. Dat is in Zweden alleen mission impossible 10.9 helaas. Komt dat ook deels door mij, doordat ik paarden opgeleid heb tot hoogste niveau is mijn gedachtegang over de training en management van een paard toch heel anders dan van iemand die van de manege komt. Waar niets mis mee is overigens, maar gewoon niet bij mij past.

Maar ben heel benieuwd naar de clip komende tijd en ook benieuwd of ik dankzij de clip toch bewuster of anders op bepaalde vlakken ga trainen!