[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:21

Ziet er goed uit hoor!

En dat wandelen dat de 1 erg naar achter loopt ken ik. Wat eerder is gezegd, ze moeten even weten dat ze niet moeten zeuren als je er naast loopt :+.

Saskia9

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:23

Goed bezig zeg!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 12:28

Es_ther schreef:
Ziet er goed uit hoor!

En dat wandelen dat de 1 erg naar achter loopt ken ik. Wat eerder is gezegd, ze moeten even weten dat ze niet moeten zeuren als je er naast loopt :+.

Vind het alleen spannend als hij schrikt. Doordat hij vanachter loopt heb ik niet veel overschot van het halstertouw en deze is al iets langer dan de vorige touwen die ik had. Als hij dan achteruit gaat door schrikken heb ik kans dat hij loskomt. Voorlopig stapt hij iets sneller naar voor als hij wat schrikt. Heb liever wat naar voor stappen :)
En een reflectie van zichzelf in een raam vind hij eng. :')
Hij is wel minder snel onder de indruk. Limo was op gebied van schrikken extremer vroeger.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:55

Voel je je fijner als je een langer touw hebt? Misschien dat dat je een beetje meer zekerheid geeft, ik wandel hier ook met een lead rope voor de zekerheid

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:58

Ik wilde het net zeggen, je kan eens in westernwinkels kijken voor een langer touw! Je hebt ook specifieke webshops. Ik heb er ook 1 liggen en kan ik kan er mijn paard op een kleine longeercirkel mee zetten. Is erg handig om ontspannen te gaan wandelen als je niet exact hetzelfde wandelritme hebt ofzo.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 21:40

Geen woorden nodig...
Just do it I thought.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:44

Ik ben een hele stille meelezer, maar ik wil nu toch zeggen hoe fijn ik het vind om al jouw laatste updates maar zeker deze laatste te zien!! Goed bezig!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:15

Wat fijn dat jullie zoveel groeien in zo'n korte tijd. Vind het ook rot om te zeggen maar ik vind hem achter toch wel bijzonder lopen. Hoe voelt ie ohz voor jou?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 00:20

Miran schreef:
Ik ben een hele stille meelezer, maar ik wil nu toch zeggen hoe fijn ik het vind om al jouw laatste updates maar zeker deze laatste te zien!! Goed bezig!

Dank je :)

ingedebruijn schreef:
Wat fijn dat jullie zoveel groeien in zo'n korte tijd. Vind het ook rot om te zeggen maar ik vind hem achter toch wel bijzonder lopen. Hoe voelt ie ohz voor jou?
geen idee wat je ziet en ik heb niet de ervaring om te voelen of hij correct beweegt. Dus kan je helaas geen antwoord geven hierop

Achtervoetjes moeten ook bekapt zijn nu te lang aan de tenen. Dus rolt niet goed af. Die ging ik morgen bekappen en rondvijlen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 03:01

Ik vind ook dat je duidelijk overkomt alsof je beter in je vel zit.
Dat zal vast ook zijn uitwerking hebben op het werken met je paardjes!
Lekker zo doorgaan en doe alles in je eigen tempo en dat van je dieren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:38

Hier word ik blij van! Dit was echt het ebste, wat je kon doen, naar deze plek verhuizen met ze. Geen gezeur, paarden lekker buiten en alles en iedereen meer rust in het hoofd.

Vind je dapper, dat je er ook gewoon weer op stapt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:58

Super Art, inderdaad, hier worden jullie allemaal blij van. De paardjes en jijzelf ook. Goede keuze en het is jullie erg gegund meis.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:08

Ik vind het ontzettend stoer van je Art dat je opgestapt bent. Het ziet er daar ook echt uit als een fijne plek.
Over het filmpje ben ik minder enthousiast. Niet vanwege jouw rijkunsten Art, maar Limo komt mij voor als erg kreupel. Over alle 4 de benen, maar voor slechter dan achter. Van voor is hij linksvoor het slechtst (goed te zien op de linkerhand) pony valt op rechts. Verder vind ik hem erg, erg stijf. Te stijf voor een jonge pony.

Ben er echt verbaasd over dat de anderen hier erg blij van worden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:23

Ik vind hem ook niet lekker lopen moet ik zeggen. Maar bewonder je moed wel om gewoon weer op te stappen ondanks alles. Persoonlijk zou ik zijn rug echt beter na laten kijken wel..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:34

Jullie zijn goed bezig Art! Ik vind hem ook een stuk rustiger lopen dan voorheen. Het is nu minder gehaast. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:47

Superstoer van je! Echt fijn om jullie zo te zien, je maakt echt goede stappen!

Qua bewegen van Limo deel ik wel de zorg van Babootje, hij loopt niet goed. Je had ook zorgen over je zadel toch? Zou dat nog een belemmerende factor voor hem kunnen zijn? Wel heel fijn dat je nu je weet dat je gewoon met hem braaf de bak in kunt rijden, dan kun je evt ook de zadelmaker weer plannen. :) al weet ik natuurlijk niet of zijn lopen nu veroorzaakt wordt door zadel of lijf, daar durf ik ook geen uitspraken over te doen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:11

Super dat jullie samen rijden! En dat ie braaf is.

En nu val ik in herhaling, maar ook ik deel de zorgen van Babootje en Leo.
Hoe loopt ie als je m bijvoorbeeld longeert?

Ik zou misschien toch zn rug en/of zadel na laten kijken, nu je weet dat ie braaf is zou je dat in kunnen plannen :).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 11:27

Ik zie het totaal niet eerlijk gezegd. Dat baart me toch wel zorgen. Ook weidebazin heeft me er niks van gezegd.

De hoeven moeten nodig bekapt, geen idee of dat ermee te maken kan hebben.
Maar het zadel laat ik zeker ook nakijken.

En ja de rug, we weten allemaal dat hij lichte artrose heeft in de facetgewrichten.

Edit, linksvoor kwam uit de buigproeven bij zowel Equitom als bij de dierenarts wel steeds als licht kreupel uit. Maar op foto's was niks te zien. Misschien eens echo laten maken van de pezen dan maar?

Over de zadelkamer, kan ik misschien gewoon een andere laten komen die sneller tijd heeft?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:36

Je kan prima een andere zadelmaker laten komen maar dan moet je wel zeker weten dat deze ook met echte wol werkt, anders is het zonde van je mooie zadel.

Hij toont inderdaad stijf, maar anderzijds is alles ook gewoon nog gespannen en is het zadel niet meer goed passend.
Begin anders gewoon eerst weer aan de longe tot hij weer wat routine heeft. Een bloedje afnemen misschien om te kijken hoe zijn selenium erbij staat, kan ook stijfheid geven.

Ik vind het wel super hoe jij sprongen maakt in je zelfvertrouwen, dat zullen je paarden ook zeker oppikken.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:12

Hoe hij loopt heb ik geen verstand van, maar ik vind het top dat je er alweer op zit en beide zo ontspannen rondrijden. Complimenten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:21

Babootje, jij bent verbaasd, dat mensen hier blij van worden?

ik ben een van degenen, die zeggen blij te zijn. Om het feit, dat ze nu lekker met haar paarden aan het werk is, met ze kan gaan wandelen, meer zelfvertouwen heeft en haar paarden in t hoofd ook rustiger.

Limo loopt niet helemaal lekker. Maar waar ligt dat aan....ik zou hem wel eens een paar weken achter elkaar echt gereden willen zien om te kijken of het dan zo blijft, of beter / erger wordt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:27

Wauw, je bent er toch maar weer mooi op gaan zitten! En ik vind hem super braaf.
Ik vind hem ook opvallend stijf voor zo'n jong beestje dat de hele dag buiten staat, maar daar ben je mee bezig :).

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:42

Ik zie geen kreupel paard, enkel een ongetraind paard dat zijn lichaam helemaal nog niet weet te gebruiken. Ik heb uiteraard geen röntgen ogen, maar ik zou het kwalijk vinden als je nu eerst weer een hoop geld in onderzoek steekt dat je in kwalitatief betere lessen zou kunnen steken. En dan bedoel ik iemand met echt ervaring die ervoor zorgt dat je er niet gewoon boven op zit, maar echt mee aan het werk gaat. Dat heb je tot nu toe nog niet gehad of je was er zelf nog niet klaar voor.

Maar ook ik wil je nog even een compliment geven, want je zet enorm veel stappen en je bent een stuk moedigder en ondernemender. Maar jaag jezelf nu niet onnodig op extra kosten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:47

Ik zou vooral beginnen met het zadel, aangezien je hier al twijfels over had. Dan kijkt er meteen iemand anders mee, is ook fijn. :j

Ik heb het filmpje meermaals bekeken maar kan mn vinger er niet opleggen. Hoeft ook niet, ik wil ook zeker TS niet op kosten jagen. Voor het paard was het uiteindelijk ook de eerste keer weer rijden, kan ook wat spanning en onbalans veroorzaken. Dus hopelijk is dat het. Dan zou het met een paar weken beter moeten worden. :) mits het zadel goed ligt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:52

Uiteindelijk is het ook helemaal niet vreselijk relevant of er ergens in het lichaam wat zit zolang het paard er maar mee om kan gaan. De meeste chronische fysieke problemen kun je concreet toch niet oplossen, maar je kan er wel mee om leren gaan.
TS wil geen topsport rijden en voor recreatief gebruik hebben zoveel paarden op de foto officieel een beperking. Het gaat en staat vooral met goed lichaamsgebruik.

Gewoon weer beginnen met gymnastiseren en dan gewoon zien hoe het gaat.