Elano heeft ze nog. Dus hoef voorlopig nog niet te zoeken. Maar gok dat als ik een tandje wil, heel veel geluk moet hebben..

Filmpje van gister. Hier is ook de zeehond goed te zien:
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

met het singeltje) 

Je kan het ze niet kwalijk nemen natuurlijk, want ze zijn geen mensen gewend. 
herkennen meer mensen dit? Maar goed, uiteindelijk had hij toch weg gemoeten uit te opfok.

Pepper mag voorlopig nog lekker blijven staan. Hij wordt niet beleerd voor de wagen voor hij 4 jaar oud is. Wel doen we wat schrik trainingen en basis grondwerk omdat ik het belangrijk vind dat hij dat kent. Maar ik heb geen haast dus hij mag nog lekker groeien en dan als hij (bijna?) 4 is gaan we rustig beginnen met beleren voor de wagen. Tegen die tijd zien we wel hoe hij er bij staat en waar hij aan toe is. Als dat beleren snel lukt, is het leuk, als dat lang duurt, ook prima. We hebben afgesproken dat we nog 30 jaar samen blijven, minimaal. Dus dat ene jaartje wachten vind ik niet erg.
Ik merk en zie aan hem dat hij nog lang niet aan meer toe is dan we nu doen. Maar ieder paard is anders, en iedere eigenaar is anders. Dus iedereen moet doen wat hij of zij zelf wil en een goed gevoel bij heeft!
Schuldgevoel met uit de kudde halen had ik niet, want Pepper heeft niet in de opfok gestaan bij mij. 
xZiva_ schreef:Haha moet elke keer goed lezen als jij iets post
Mijn Jack gaat namelijk dinsdag verhuizen!
Ik heb geen schuldgevoel aangezien ik hem weg haal bij 2 pony's die hem overal wegjagen (brokken, hooi of gewoon zomaar als hij te dichtbij staat)
Dus voor hem beter

Nog andere dingen die ik zou kunnen proberen? Hij heeft nog nooit brok op, misschien kan ik hem dat eens laten proeven wanneer hij op zijn nieuwe stalling staat.

Frummels schreef:Tussen alles vanaf 2 jaar rustig opbouwen tot 3 jaar, of 3 jaar oud en binnen 2 maanden beleren zitten nog heel veel meer manieren hoor

Kabayo schreef:Haha natuurlijk er zijn heel veel manieren . Ik gaf een voorbeeld. Iedereen doet het op zijn eigen manier, en dat is goed. Het is ook maar net wat je doel is met je paard. Wedstrijd, recreatie of grasmaaier
fransje23 schreef:Kabayo schreef:Haha natuurlijk er zijn heel veel manieren . Ik gaf een voorbeeld. Iedereen doet het op zijn eigen manier, en dat is goed. Het is ook maar net wat je doel is met je paard. Wedstrijd, recreatie of grasmaaier
Waarom zou het uiteindelijke doel verschil maken?
Kan mij dat voorstellen bij draf en renpaarden die met twee jaar al mogen racen maar verder?
Kabayo schreef:Maakt wel degelijk verschil de manier van trainen als wedstrijd je doel is. Maar dat lijkt mij vanzelf sprekend
fransje23 schreef:Kabayo schreef:Maakt wel degelijk verschil de manier van trainen als wedstrijd je doel is. Maar dat lijkt mij vanzelf sprekend
Maar in hoeverre maakt dat uit in de zin van op jonge leeftijd wel of niet wat mee doen?
Volgens mij begrijpen we elkaar niet goed![]()
Dat je uiteindelijk een sportpaard naar een wedstrijd toe gaat trainen is logisch.