Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:40

Bedankt Moniek ga er mee aan de slag :o

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:47

Moeilijk de stap. Ik probeer zo weinig mogelijk te doen in de stap. De kans bestaat dat de kwaliteit achteruit gaat wanneer je gaat schakelen in de stap. Maar ook dat is per paard verschillend. Ik wil bij een jong paard alleen maar middenstap voelen. Het idee hebben dat hij naar voren wil en grote passen maakt.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:08

In het bos kan hij trouwens prima doorstappen Ook aan een lange teugel in de bak heb ik het idee dat ik hem moet aan duwen

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:10

Ik zou zelf korte stukjes stappen. En proberen om de activiteiten vanuit de draf mee te nemen in de stap. Daarnaast wat langer en lager instellen zodat hij echt naar je hand toe kan stappen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:47

Dat herken ik wel precies. Net of ze dat stappen als rustmoment gebruiken of ieder moment wachten op het halthouden oid.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:05

Nickynicole.....het hekje gaat voortaan dus inderdaad helemaal dicht hahaha
babootje...en hoe is het gegaan? Viel het weer mee?
Dresjoepie.... ik moet zeggen dat ik vaak met uitstappen er naast ga lopen, in het werk zelf probeer ik inderdaad te doen wat leonie zegt, wat lager en ronder en dan door stappen tegen mn hand aan, werkt bij die van mij wel fijn.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:11

Foto'tje van gisteren met mijn vriendin...
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:58

Leuke foto Carmen. Ze zien er relaxt uit.

Mag ik ook foto's spammen. Ben zo trots op hem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:23

Carmuh schreef:
babootje...en hoe is het gegaan? Viel het weer mee?

Nee het is morgen :D :D Wel proefje geoefend vandaag en als het allemaal gaat zoals het vandaag gaat, dan denk ik dat we in de prijzen vallen. Hij liep echt super. :Y)
Maar.... we moeten echt een half uur zeker losrijden, wil je hem een beetje ontspannen de proef door krijgen. Hij is zo vreselijk heet.
Mn dochter ging erop vanmiddag en alleen maar knorren en over zn tempo. Dan wordt ie kort etc. Toen is ze maar gaan galopperen. 20 rondjes ongeveer, hij is dan wel te sturen en komt ook wel terug, maar nog niet de rust erin. Toen zei ik maak t m maar moeilijker, schouder voor wijken etc. Toen werd t al beter. Daarna 2 x de proef doorgereden. :1e proef vond ik erg goed; rust erin en ontspannen, mooi verruimen in draf en stap. 2 proef werd ie alweer heter haha. Ben benieuwd hoor morgen. Zn eerste wedstrijd op een andere stal :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:24

Mooie foto's Leonie. Ziet er top uit zo!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:25

Leuk setje zo jullie 2-en Carmuh!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:37

dresjoepie schreef:
Heb wel een vraagje over de stap deze is niet slecht of traag maar hij is gwn echt sloom Als ik er net op zit gaat het wel goed Maar als ik tussendoor stap of uitstap Is die echt zo sloom PFFFF

Nu rijdt ik wel overgangen stap draf Maar zou ik beter korte overgangen of juist lange overgangen kunnen doen? De stap is ook heel lastig voor jonge paarden Dus wil er ook weer niet te veel aan klooien Uitstappen doe ik vaak dan ook aan de hand Met zweepje erachter

Wij hebben juist een andersom probleem. History is (in het begin) te heet waardoor hij zn passen niet afmaakt. Om de stap te kunnen verruimen moeten we ook echt de rust erin hebben.
Voor beide problemen (te sloom of te snel) geldt volgens mij het zelfde. De verruiming moet van achteruit (dragend) komen. Hoe meer het paard dus op de achterhand komt hoe beter hij gaat verruimen.
Daarvoor moet wel de motor aan.
Bij ons staat hij al aan (en moet hij meer gaan dragen), maar bij Dresjoepie moet hij nog / of meer aan.

Op zich is de regel wel "niet teveel klooien in de stap" maar dat valt wel mee. Als je hem maar niet bij de kop pakt.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:58

Bedankt voor de reacties allemaal Ik moet er ook gwn consequenter in zijn en hem niet steeds willen helpen Is mijn kind he :o

Gave foto s weer Je galop foto is al mooi gedragen Leonie :)

Succes met de wedstrijd babootje

Had trouwens een topic geopend over mijn kind Ik was al voorbereid op vervelende reacties aangezien die 3 is en je volgens bokt er dan niet op hoort te rijden Maar gelukkig alleen leuke reacties HIHI

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:29

Carmuh en Leonie , leuke foto's van jullie knapperds.

Succes babootje !

Hudson krijgt even een paar daagjes vrij , kan hij even bij tanken ;)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:42

Leuk weer foto's te zien van jullie knapperds!

Leonie: Zier er lichtvoetig uit en mooie galop. Jullie zijn een leuke combinatie!
Carmen: De relaxed-modus...
Babootje: Dat vind ik ook een moeilijk stuk, passen af laten maken...... Wat een hete bliksem is History..

Ik heb dit weekend ZZZ gestart in Etten Leur. Was echt genieten. Ben zo trots dus moet efe foto spammen...

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:36

Mooie foto NN, hoe heb je het gedaan ?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:42

Lastig babootje dat history zo heet is. Helpt het niet om hem van te voren te longeren?

Sjef heeft nu ook een paar dagen vrij. Jammer dat hij door het slechte weer niet het land op kunnen

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:15

Gefeliciteerd moniek21, Leonie_M en Carmuh met de mooie resultaten. Gave foto’s ook hierboven!

pol013 heerlijk toch om zo met je gup in het bos te rijden? Hopelijk gaan wij donderdag voor de eerste keer.

Dresjoepie leuke foto’s in het topic. M.b.t. de stap heb ik weinig toe te voegen. Hier stapt paard eigenlijk wel fijn en als ik merk dat hij na de training de pijp leeg heeft stap ik aan de hand uit op een wat lager tempo, ik wil dat hij onder het zadel doorstapt.

Babootje succes vandaag op wedstrijd! Lastig dat History zo heet is. Geloof dat ze wel eens zeggen “beter houden dan douwen” maar kan me voorstellen dat het moeilijk is om de rust te bewaren.

Nickynicole stoere foto en wat gaaf ZZZ!

Hier een beetje een pech weekend. Vrijdag rits van mijn laarzen stuk en zondag paard een ijzer kwijt geraakt dus niet heel veel gedaan en springles zondag afgezegd. Aanstaande zondag hebben we wedstrijdje dus ik hoop dat ik dan alles weer “heel” heb.

Dit weekend ook maar meteen rondkijken voor nieuwe laarzen want naast een kapotte rits is er ook een gat op de wreef ontstaan (mag na 10 jaar). Had nieuwe DeNiro’s besteld maar die zijn helaas niet hoog genoeg in de standaard maten en € 700+ voor maatwerk ligt net niet binnen mijn budget op dit moment.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:55

Moniek: Ik had 2x winst maar vooral tevreden over het behalen van eigen doelen. Van de 27 start hadden er 7 winst....

Jammer dat Sjef niet op de wei kan. Denk dat het bij jullie wel slechter weer is geweest dan bij ons. Hier staan ze lekker op wei.

Wat en baal-weekend Bianca... Al een ander merk laars op het oog? Zie zoveel moois voorbij komen op facebook.. misschien is dit topic wat voor je [HK] Aparte Laarzen deel 3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:27

Wauw NN , dan heb je het super gedaan en als je dan ook nog je eigen doelen hebt behaald is het helemaal een top dag geweest .

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:43

Nickynicole.....gave foto hoor en super gereden dus!!
Biancaa.....balen joh van je laarzen, wel leuk om nieuwe te shoppen haha
babootje.....vandaag dus wel starten haha hoe ging het? Heet is ook lastig om dat goed om te kunnen zetten in fijn werken, helpt longeren dan inderdaad niet?

Hier lekker getraind en vandaag is hum echt 4 geworden...jeeeej

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:31

Even een snelle terugkoppeling. Morgen ff bijlezen. Ik zag wel even snel die mooie foto van NN in het ZZZ!

Voor het eerst dus buiten eigen stal starten. Hij was wel al eens buiten eigen terrein geweest (lessen) en naar de zadelmaker, maar nu dus voor de eerste x op wedstrijd. Wat wel fijn was, is dat hij wat minder heet was dan thuis. Wel wat spanning, vooral met losrijden door de drukte in de bak. Er waren 2 ringen en 1 losrijbak dus dan weet je het wel. En hij heeft nog wel eens schrik voor tegenliggers. (Gaat al beter)
Wedstrijd ging heel goed. 2 x 1e met 199 en 196 punten.

Longeren van te voren is lastig te regelen op wedstrijd. Op zich doet ie niet vervelend of zo als hij zo heet is dus laat Babette hem eigenlijk altijd eerst een beetje stoom afblazen. De ene x duurt dat wat langer dan de andere x. Vanavond dus, viel het erg mee.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:26

Wow wat een mooie punten Babootje! Fijn dat het rijden goed ging.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:07

Super Babootje mooie punten , wat fijn dat hij ook wat minder heet was dan thuis.
Carmuh , gefeliciteerd met Hummer :D

Hudson heeft dan eindelijk z'n nieuwe deken binnen , heeft 2 weken geduurd maar dan heb je ook wat :D
Afbeelding
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:00

Wauw babootje wat een goede punten, gefeliciteerd!!!
Moniek...wat ziet hudson er sexy uit hahah heb deze ook sinds een aantal weken voor hum en bevalt super, fijn deken.