Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:21

Sterkte Coroosje! Heel verdrietig...

Pluutje, dat heb ik ook 2 keer gehad. Met Dex had ik het ook.... het echte WAUW gevoel. Maar toch ben ik er met mijn kop bij gebleven en heel goed gekeken of het paard wel echt bij me paste. Dat WAUW gevoel had ik namelijk ook met mijn merrie, maar dat bleek uiteindelijk helemaal niet te passen (was toen waarschijnlijk nog niet zo op de hoogte van mijn eigen kunnen en ervaring). Nu een heel stuk wijzer geworden.

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:21

Sterkte, Coroosje! Dat soort dingen zijn heel naar en oneerlijk!

Gefeliciteerd, Calypso.

Woensdag heb ik een afspraak om samen met iemand van stal paarden te gaan bekijken, met die paarden wordt niet geadverteerd op internet. Ook heb ik zojuist gebeld voor een merrie die op Sporthorses staat, maar daar word ik later over terug gebeld :)

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:35

Calypso gefeliciteerd!!!! :D

Ik ga vanmiddag bij een pensionstalling kijken, moet ook gebeuren!
Nu hopen dat het paard ook snel op mijn pad komt! :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:41

Ook leuk :D Wordt dit je eerste eigen paard :)?

Ik heb mijn box gereserveerd. Mijn merrie stond daar super :) Dus voor het geval er een nieuw paard komt.. Dan heb ik in ieder geval al een fijn plekje ;) We hebben afgesproken dat ik de box maximaal drie maanden reserveer, tegen een redelijk tarief :) Zo heb ik even de tijd om rond te kijken en te beslissen of er eventueel een nieuw paard komt.

Afgelopen week ben ik ook nog even op stal geweest. Wel heel vreemd hoor, omdat ik daar natuurlijk normaal altijd voor Unique kwam en nu kijk je tegen zo'n lege box aan ;(

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:03

M'n dochter (5) wilde vanochtend wel naar paardrijles en heeft dus op een andere pony gereden. Snap precies wat je bedoelt Yelly. Zo vreemd om daar aan te komen en dat ze er dan niet meer is...

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:10

Ik moest inderdaad echt even slikken toen ik die lege box zag. Het was zo vanzelfsprekend dat ze daar stond ;( Gelukkig was het verder wel gezellig om weer op stal te zijn :)

We zijn al terug gebeld over de merrie op Sporthorses. Vorige week hebben andere potentiële kopers mondeling toegezegd haar te willen kopen, maar sindsdien krijgt de verkoper de kopers niet meer te pakken, hij vertelde verontwaardigd dat hij wel veertig keer had gebeld. Hij heeft nu een voicemail achtergelaten dat de merrie weer de actieve verkoop in gaat als ze niet voor morgen terug besluiten te bellen. Denk dat die kopers zich toch bedacht hebben ofzo? Wel een vreemd verhaal, snap dat je dan als verkoper flink geïrriteerd bent!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:19

Ik heb 3 jaar geleden mijn pony verkocht, die stond toentertijd ook op een super plekje, helaas zijn de mensen vlak daarna gaan scheiden en het huis staat nu al 2 jaar te koop :(
Met de stallen, land en bak word niks meer gedaan, erg zonde!!
Vandaar dat ik nu dus op zoek ga naar een nieuw plekje.
ik wil alleen kleinschalig bij een particulier, omdat je dan ook voor een redelijk bedrag (+-175euro) per maand al een heel eind komt..
Ga je naar een grotere stal ben je hier al gauw tussen de 250/300 euro kwijt en dat vind ik echt te veel!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:23

Bij jullie in de omgeving liggen de prijzen denk ik ook wel anders, of niet :)?

Ik stond voor 250 Euro volpension :) Zomers dag en nacht buiten, 's winters in de paddock. Redelijk kleinschalig, ik geloof rond de dertig boxen ofzo. En een binnenbak, ook wel fijn met het Nederlandse klimaat :D Ik reed redelijk vaak wat later op de avond, in verband met mijn roosters en dergelijke, en dan had ik best vaak de bak voor mezelf :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:35

Waar sta je dan Yelly?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:38

In Uitgeest, wij wonen zelf in Haarlem. Voordat ik met mijn vriend ging samenwonen, woonde ik in een klein dorpje vlakbij Amsterdam, best een dure regio voor het houden van paarden ;)

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:41

Hier is het ook best prijzig helaas, hier betaal je voor een buitenbak, wei of paddock incl voer zomaar 200 euro. Dan heb je niks speciaals.
Dus ja de iets goedkopere stallingen zijn schaars hier, helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:46

Ik sta nu echt op een top stal. Alles erop en eraan behalve binnenbaan.
Met zulke faciliteiten neem ik een binnenbaan voor lief.

Al moet ik nog nnen hoor. Kwam van stal met 2 binnenbanen hihi

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:01

Ik vind een binnenbak toch wel erg prettig, zeker als je vaak later op de avond rijdt. Je staat tenminste ook niet zo snel stil in de winter, vanwege het weer :)

Hier in de regio zijn de pensionprijzen doorgaans ook erg hoog hoor. Stallen rondom Haarlem met veel faciliteiten rekenen al snel 400 Euro per maand (of zelfs meer) ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:04

Maar yelly... jij stond toch geen vol pension? Je moest zelf uitmesten elke dag begrijp ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:05

Afgelopen winter is de rijbaan welgeteld 3 dagen niet berijdbaar geweest. Staleigenaresse is zelf ook fanatiek dressuuramazone dus de baan moet er wel altijd super bijliggen.
Als je dan ziet dat er een altijd berijdbare baan is, stapmolen, jaar door weidegang, aan de hand binnen/buiten, dekens af/op, dagelijks stapmolen als dat gewenst is, 3x ruwvoer, 4x krachtvoer, 3x daags mest eruit etcetc. Dan mis ik me binnenbaan niet hihi

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:20

En waar sta jij dan Vonneke?? :)
En wat betaal je daar voor? Want dat klinkt wel heel erg luxe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:35

In Haghorst. 230

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:22

bertine37 schreef:
Dit paard voldeed aan al mijn eisen. Maar ik kom straks vast thuis met een paard die helemaal niet aan dat lijstje voldoet :P

Laat me raden, een volbloed Arabier }:)

Als ik mijn huidige paard niet op proef had gehad, had ik 'm waarschijnlijk niet eens gekocht. Ik vond het van alle kanten niks. Omdat het paard ziek was, maar niemand de vinger erop kon leggen wat het was, mocht ie een maand op proef. Zowel de verkopende partij als ik hadden dezelfde mening hadden over wat ie mankeerde (en wat ook bleek te kloppen) en ik kon omstandigheden bieden die dat konden bewijzen.
Na drie dagen had ie al zoveel punten gescoord dat ik eigenlijk toen al had besloten dat ie mocht blijven.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:33

aerdenhout1 schreef:
Maar yelly... jij stond toch geen vol pension? Je moest zelf uitmesten elke dag begrijp ik?

Nee hoor, alleen op zondag, indien gewenst :) Op andere dagen werd de box 's ochtends vroeg volledig uitgemest (onderlaag bleef wel liggen) en aan het begin van de avond, voordat de merriegroep naar binnen ging, werden er nog wat drollen gewipt :)

Op zondag hebben de staleigenaren 'vrij', dus dan voeren ze alleen en mest je zelf uit als je dat wilt. Ook moet je je paard op zondag zelf buiten zetten of dit onderling regelen. Dit geldt echter alleen voor het winterseizoen, want zomers staan de paarden dag en nacht buiten (als het weer het toelaat).

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:57

Sterkte, Coroosje!

En Calypso, gefeliciteerd!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:41

oliebol, ik begin een beetje verliefd te worden op de haflingers. :=
Totaal niet het type paard wat ik zoek, maar vind ze zo bloed mooi!

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:38

Mijn vader en ik gaan morgen kijken naar een Friese merrie.
Als ze ons bevalt gaan we binnenkort terug met iemand die er wat van kent/DA (voor keuring).
Spannend, eerste keer dat ik een 'eigen' paard ga bezichtigen. *\o/*

Hebben jullie nog tips waarop te letten en wat voor documenten je ze allemaal moet vragen?
Moest er iemand toch zo nieuwsgierig zijn welke ik ga bekijken, pb maar voor de link :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:40

Eastpak ik geef je als tip mee, ga er niet van uit dat gelijk het eerste paard je gaat kijken het paard is! Het zou best wel eens niks kunnen wezen en dat is dan een teleurstelling ;)

mnk1407

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:50

vonneke schreef:
[RIJ-ITP] Zalsa

Dit paard is overigens ook te koop. 8 jarige Redford merrie, rond de 170. Nooit gemeten. super braaf en fijn te rijden. Op concour punten voor het M1.

ik ben enthousiast over dit paard!
@vonneke lijkt mij helemaal passend met wat ik zoek. Jij bent bijrijder geweest?

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:51

Inderdaad, ik verwacht er waarschijnlijk TE veel van, maar ik heb al 6maanden niet meer gereden en het staren naar paarden heeft zo lang geduurd en nu ik eindelijk ga kijken naar een mooie -op de adv. dan toch-, is het toch wel heel spannend en leuk om naar uit te kijken.

Natuurlijk is mijn vader het adres vergeten, straks een smsje sturen :)