Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Evelijn schreef:Nou... met goed stalbeleid en vooral rust en regelmaat is stoppen wel mogelijk. Mijn oudje, fanatieke luchtzuiger deed het zelfs op paaltjes in de wei, maar is inmiddels gestopt.. terwijl hij nu meer op stal staat dan de afgelopen jaren. Ik zou er ook niet iets aan doen als halsbanden, maar wel goed kijken naar het stalbeleid. Veel ruwvoer, weinig krachtvoer (en ook na het hooi voeren), evt. ondersteuning voor de maag, veel regelmaat en rust.
SimoneX schreef:Ik zeg ook dat het waarschijnlijk niet overgaat
Wij zijn van stal veranderd omdat we ander stalbeleid wilden.
's morgens krijgt ze eerst hooi en daarna haar brok. Ze krijgt ruime hoeveelheden ruwvoer
en maagcompositum als ondersteuning. Gaat om 9 uur naar buiten en rond 5 uur weer naar
binnen, dan ligt er weer een berg ruwvoer klaar. Bij de brok krijgt ze Opti Form en het is
heerlijk rustig op stal en toch blijft ze luchtzuigen. Soms wel minder maar het gaat bij mijn
paard niet over.
ingetje3012 schreef:Ik heb nog een 2,5 jarige lord leatherdale op het oog. Moet nog even wachten op een berichtje over de vraagprijs, maar ben wel van plan te gaan kijken.
Verder wel wat leuke paarden gezien, maar zijn iets boven budget... Dus daar moet ik nog even nadenken.
Langcara schreef:Bieden meiske! En iets lager gaan zitten dan je budget. Omhoog kun je altijd nog wel, maar terug omlaag niet. Gewoon bieden, nee heb je, ja kun je krijgen. Hoef je je niet vreemd bij te voelen, dat is heel normaal in de paardenhandel (trouwens ook in de autohandel maar veel mensen weten dat niet en betalen daardoor onnodig meer).
FairLady_ schreef:ik ga volgende week naar een 2,5 jarige kijken als het goed is. moet wel een hele aparte zijn. maar ik ben heel benieuwd.
ben gisteren voor een vriendin wezen kijken bij een hele leuke 3.5 jarige. een dreamcatcher x royal dance. een mooie vosmerrie met een super mooie halsaanzet etc.
zij was pas 1 maand onder het zadel maar wel super braaf. wel zoekerig iets en daarom soms iets onregelmatig. maar dat vind ik zelf niet erg. ik weet nog niet of die vriendin van mij er mee doorgaat.
misschien is dit paard wel wat voor iemand anders in dit topic. vp is 8000 excl btw.
succes Adin
Torius16 schreef:FairLady_ schreef:ik ga volgende week naar een 2,5 jarige kijken als het goed is. moet wel een hele aparte zijn. maar ik ben heel benieuwd.
ben gisteren voor een vriendin wezen kijken bij een hele leuke 3.5 jarige. een dreamcatcher x royal dance. een mooie vosmerrie met een super mooie halsaanzet etc.
zij was pas 1 maand onder het zadel maar wel super braaf. wel zoekerig iets en daarom soms iets onregelmatig. maar dat vind ik zelf niet erg. ik weet nog niet of die vriendin van mij er mee doorgaat.
misschien is dit paard wel wat voor iemand anders in dit topic. vp is 8000 excl btw.
succes Adin
Wat verwacht je dan van een 3,5 jarige die 1 maand onder het zadel is, de piaffe? Sorry hoor maar als je een hond wil slaan kun je altijd wel een stok vinden!
Ik vind dit soort opmerkingen dus echt kul en op alle slakken zout leggen. Is mij overigens al meer opgevallen in dit topic. Doet mij denken aan jury's die 'foutenkijkers' zijn.
Had het er gister nog met Herman over. Had liever een 4-jarige die wat te diep liep en achter er goed onder komt dan eentje die de hals er op zet en achter niet mee komt. In de lagere klassen geen probleem en leuk plaatje, totdat het er echt op aan komt......en laten we wel wezen, iedereen wil 'Z' worden, maar wat is dat?
Z1,Z2, ZZ-L, ZZ-Z? En in welk tijdsbestek, wat ga je daar voor doen? Etc.
Denk dat het belangrijk is dat je zowel je eigen (on)mogelijkheden als die van het paard in perspectief bekijkt. Scheelt al een hoop teleurstellingen.....

basis is zo belangrijk.Torius16 schreef:FairLady_ schreef:ik ga volgende week naar een 2,5 jarige kijken als het goed is. moet wel een hele aparte zijn. maar ik ben heel benieuwd.
succes Adin
Wat verwacht je dan van een 3,5 jarige die 1 maand onder het zadel is, de piaffe? Sorry hoor maar als je een hond wil slaan kun je altijd wel een stok vinden!
Ik vind dit soort opmerkingen dus echt kul en op alle slakken zout leggen. Is mij overigens al meer opgevallen in dit topic. Doet mij denken aan jury's die 'foutenkijkers' zijn.
Had het er gister nog met Herman over. Had liever een 4-jarige die wat te diep liep en achter er goed onder komt dan eentje die de hals er op zet en achter niet mee komt. In de lagere klassen geen probleem en leuk plaatje, totdat het er echt op aan komt......en laten we wel wezen, iedereen wil 'Z' worden, maar wat is dat?
Z1,Z2, ZZ-L, ZZ-Z? En in welk tijdsbestek, wat ga je daar voor doen? Etc.
Denk dat het belangrijk is dat je zowel je eigen (on)mogelijkheden als die van het paard in perspectief bekijkt. Scheelt al een hoop teleurstellingen.....
denk aan je bloeddruk
uryanne schreef:In principe mee eens. Maar op een paard van 20.000 euro moet je natuurlijk geen 10.000 gaan bieden.
Dat wekt alleen maar irritatie op.
Je moet het wel in de juiste proporties zien.
uryanne schreef:Ik had vorig jaar een veulen te koop voor vraagprijs €400,- Bied er iemand €150,-.
Bleek dat hij zo weinig bood omdat het een veulen was en hij kosten kreeg voordat hij er wat mee kon gaan doen.
Bied dan geen geld op een veulen
Lovely schreef:Torius, Fairlady bedoelde vooral dat het paard onregelmatig werd en we weten allemaal wel dat een zoekerig groen paard ook gewoon zuiver moet lopen.