Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:16

en was het straalbeen goed?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:19

Haha die was een 2 maar dat wist ik al. 1tjes schijnen niet vaak voor te komen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:29

Een 2 is ook voldoende, daar wordt geen paard op afgekeurd. En maar weinig die alleen maar 1en hebben idd.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:36

Evelijn schreef:
Nou... met goed stalbeleid en vooral rust en regelmaat is stoppen wel mogelijk. Mijn oudje, fanatieke luchtzuiger deed het zelfs op paaltjes in de wei, maar is inmiddels gestopt.. terwijl hij nu meer op stal staat dan de afgelopen jaren. Ik zou er ook niet iets aan doen als halsbanden, maar wel goed kijken naar het stalbeleid. Veel ruwvoer, weinig krachtvoer (en ook na het hooi voeren), evt. ondersteuning voor de maag, veel regelmaat en rust.

Niets aan toe te voegen. Kan zijn dat het inmiddels een verslaving is geworden, maar als je de oorzaken weghaalt, dan kom je al een heel eind.

SimoneX schreef:
Ik zeg ook dat het waarschijnlijk niet overgaat :)
Wij zijn van stal veranderd omdat we ander stalbeleid wilden.
's morgens krijgt ze eerst hooi en daarna haar brok. Ze krijgt ruime hoeveelheden ruwvoer
en maagcompositum als ondersteuning. Gaat om 9 uur naar buiten en rond 5 uur weer naar
binnen, dan ligt er weer een berg ruwvoer klaar. Bij de brok krijgt ze Opti Form en het is
heerlijk rustig op stal en toch blijft ze luchtzuigen. Soms wel minder maar het gaat bij mijn
paard niet over.

Hier dus idem. Heb al die dingen gedaan die jij hierboven beschrijft. Ook maagcompositum, veel buiten, weinig krachtvoer, wel veel en grof ruwvoer, weidemaatjes, stallen waar paarden elkaar kunnen zien, zoveel mogelijk factoren die stress opleveren wegnemen. Maar ze is gewoon verslaafd. Heel verstandig dat je van stal veranderd bent. Mee denken met je paard.
ingetje3012 schreef:
Ik heb nog een 2,5 jarige lord leatherdale op het oog. Moet nog even wachten op een berichtje over de vraagprijs, maar ben wel van plan te gaan kijken.
Verder wel wat leuke paarden gezien, maar zijn iets boven budget... Dus daar moet ik nog even nadenken.

Iets of veel?
Bieden meiske! En iets lager gaan zitten dan je budget. Omhoog kun je altijd nog wel, maar terug omlaag niet. Gewoon bieden, nee heb je, ja kun je krijgen. Hoef je je niet vreemd bij te voelen, dat is heel normaal in de paardenhandel (trouwens ook in de autohandel maar veel mensen weten dat niet en betalen daardoor onnodig meer).

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:56

Gebeld door de eigenaar. De foto's zijn gemaakt en doorgestuurd naar mijn arts.
Nu wachten op een belletje van mijn arts.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:06

ik duim adin!

je had gisteren wel pech met die verkeerde foto!
Leuk dat de eigenaars wel zoveel moeite willen doen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:07

Adin schreef:
Gebeld door de eigenaar. De foto's zijn gemaakt en doorgestuurd naar mijn arts.
Nu wachten op een belletje van mijn arts.

pfffff..... spannend!!!!!!!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:09

hier wordt geduimd, Adin!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:10

Langcara schreef:
Bieden meiske! En iets lager gaan zitten dan je budget. Omhoog kun je altijd nog wel, maar terug omlaag niet. Gewoon bieden, nee heb je, ja kun je krijgen. Hoef je je niet vreemd bij te voelen, dat is heel normaal in de paardenhandel (trouwens ook in de autohandel maar veel mensen weten dat niet en betalen daardoor onnodig meer).

In principe mee eens. Maar op een paard van 20.000 euro moet je natuurlijk geen 10.000 gaan bieden.
Dat wekt alleen maar irritatie op.

Je moet het wel in de juiste proporties zien.

Ik had vorig jaar een veulen te koop voor vraagprijs €400,- Bied er iemand €150,-.
Bleek dat hij zo weinig bood omdat het een veulen was en hij kosten kreeg voordat hij er wat mee kon gaan doen.
Bied dan geen geld op een veulen :(

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:18

dank jullie wel :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:38

Ik heb nog wel een leuke gevonden. 4 jaar nog niet zo lang onder het zadel, braaf. V radieux Z Niet zo duur. maar staat zo ik kan zien achter ietsjes wijd.
Advertentie: 505068554

8jarige gribraldi Advertentie: 510016953

Er was toch ook iemand op zoek naar een andalusier? Er staat een jonge hengs op mp voor niet super veel geld. Advertentie: 507282408

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:44

Spannend hoor Adin.

Mijn zoektocht naar een Andalusier staat nog even stil.. Doe het even rustig aan.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:23

ik ga volgende week naar een 2,5 jarige kijken als het goed is. moet wel een hele aparte zijn. maar ik ben heel benieuwd.
ben gisteren voor een vriendin wezen kijken bij een hele leuke 3.5 jarige. een dreamcatcher x royal dance. een mooie vosmerrie met een super mooie halsaanzet etc.
zij was pas 1 maand onder het zadel maar wel super braaf. wel zoekerig iets en daarom soms iets onregelmatig. maar dat vind ik zelf niet erg. ik weet nog niet of die vriendin van mij er mee doorgaat.
misschien is dit paard wel wat voor iemand anders in dit topic. vp is 8000 excl btw.

succes Adin

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:42

FairLady_ schreef:
ik ga volgende week naar een 2,5 jarige kijken als het goed is. moet wel een hele aparte zijn. maar ik ben heel benieuwd.
ben gisteren voor een vriendin wezen kijken bij een hele leuke 3.5 jarige. een dreamcatcher x royal dance. een mooie vosmerrie met een super mooie halsaanzet etc.
zij was pas 1 maand onder het zadel maar wel super braaf. wel zoekerig iets en daarom soms iets onregelmatig. maar dat vind ik zelf niet erg. ik weet nog niet of die vriendin van mij er mee doorgaat.
misschien is dit paard wel wat voor iemand anders in dit topic. vp is 8000 excl btw.

succes Adin

Wat verwacht je dan van een 3,5 jarige die 1 maand onder het zadel is, de piaffe? Sorry hoor maar als je een hond wil slaan kun je altijd wel een stok vinden!
Ik vind dit soort opmerkingen dus echt kul en op alle slakken zout leggen. Is mij overigens al meer opgevallen in dit topic. Doet mij denken aan jury's die 'foutenkijkers' zijn.
Had het er gister nog met Herman over. Had liever een 4-jarige die wat te diep liep en achter er goed onder komt dan eentje die de hals er op zet en achter niet mee komt. In de lagere klassen geen probleem en leuk plaatje, totdat het er echt op aan komt......en laten we wel wezen, iedereen wil 'Z' worden, maar wat is dat?
Z1,Z2, ZZ-L, ZZ-Z? En in welk tijdsbestek, wat ga je daar voor doen? Etc.
Denk dat het belangrijk is dat je zowel je eigen (on)mogelijkheden als die van het paard in perspectief bekijkt. Scheelt al een hoop teleurstellingen.....

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:46

wat reageeer je belachelijk.
Zegt ze ergens dat het negatief bedoeld is?
Denk eerder dat jij nu zout op slakkken legt!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:49

Torius16 schreef:
FairLady_ schreef:

succes Adin

Wat verwacht je dan van een 3,5 jarige die 1 maand onder het zadel is, de piaffe? Sorry hoor maar als je een hond wil slaan kun je altijd wel een stok vinden!
Ik vind dit soort opmerkingen dus echt kul en op alle slakken zout leggen. Is mij overigens al meer opgevallen in dit topic. Doet mij denken aan jury's die 'foutenkijkers' zijn.
Had het er gister nog met Herman over. Had liever een 4-jarige die wat te diep liep en achter er goed onder komt dan eentje die de hals er op zet en achter niet mee komt. In de lagere klassen geen probleem en leuk plaatje, totdat het er echt op aan komt......en laten we wel wezen, iedereen wil 'Z' worden, maar wat is dat?
Denk dat het belangrijk is dat je zowel je eigen (on)mogelijkheden als die van het paard in perspectief bekijkt. Scheelt al een hoop teleurstellingen.....

ik ben het helemaal mee eens, ik heb zelf meer ervaring met jonge paarden opleiden dan wat zij verder heeft. ik heb dit paard ook echt geadviseerd. misschien ga ik voor me zelf wel terug om te kijken. hij staat namelijk ook op een stal waar een vriend van mij werkt. het is een paard waar je wel geld aan gaat rijden en die leuk mee gaat draaien in het Z waarschijnlijk.

ik heb ook liever een paard die iets te rond loopt maar wel over zijn rug en mooi naar voren dan perfect de neus voor de LL.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:50

@ Torius, ik zie Fairlady nergens een negatieve reactie geven hoor?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:50

ben het daar ook wel eens mee...
van een 3 jarige wordt soms teveel verwacht. Waarom oprichting zonder dat een paard laag en rond gereden kan worden?
Nu ik Rumba gekocht heb, is het belangrijk dat eerst er een goede basis gelegd wordt. Voorwaarts, laag en ontspannen. Reactie op zithulpen en beenhulpen. Dat is de basis voor de verdere oefeningen...

Ik weet dat de fokker van Rumba graag heeft dat ze mee zal doen bij de 4 jarigen wedstrijden die beginnen in April maar ik ga me daar toch niet op vastpinnen hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:47

getverdemme Torius wat een reactie.. zoals Torius schreef kan je het iid op 2 manieren opvatten.

Met mooie halsaanzet dacht ik meer dat de merrie een mooie hals aanzet had.. niet onder het zadel maar gewoon net exterieur.

Groot gelijk Nathe :j
Hier is het niet de bedoeling om te starten in jaar 2012 :n basis is zo belangrijk.
Deed met Prince ook eerst alles goed erop zetten en dan pas starten.
Toen ik B startte (al was Prince niet jong wel verreden geweest) was hij al M1 klaar.. ik L starten hij was al Z klaar.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:23

Torius16 schreef:
FairLady_ schreef:

succes Adin

:+ :+ denk aan je bloeddruk :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:26

uryanne schreef:
In principe mee eens. Maar op een paard van 20.000 euro moet je natuurlijk geen 10.000 gaan bieden.
Dat wekt alleen maar irritatie op.

Je moet het wel in de juiste proporties zien.

Vandaar mijn vraag of het iets boven het budget was of echt veel. Anders nemen ze je natuurlijk niet serieus.
uryanne schreef:
Ik had vorig jaar een veulen te koop voor vraagprijs €400,- Bied er iemand €150,-.
Bleek dat hij zo weinig bood omdat het een veulen was en hij kosten kreeg voordat hij er wat mee kon gaan doen.
Bied dan geen geld op een veulen :(

Daarom fok ik dus niet elk jaar een veulen, en alleen als ik het veulen kan aanhouden. De manier waarop geboden wordt is vaak schandalig.

Een paard kopen zou moeilijk zijn. Nou, een paard verkopen is nog veel moeilijker! Het is wel zo dat veel kopers behoorlijk wat noten op hun zang hebben navenant ze willen uitgeven.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:34

GRRR mijn DA heeft het druk vandaag en dus nog niet gekeken.
Houdt het wel spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:37

Torius, Fairlady bedoelde vooral dat het paard onregelmatig werd en we weten allemaal wel dat een zoekerig groen paard ook gewoon zuiver moet lopen.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:35

Lovely schreef:
Torius, Fairlady bedoelde vooral dat het paard onregelmatig werd en we weten allemaal wel dat een zoekerig groen paard ook gewoon zuiver moet lopen.

klopt dat bedoel ik inderdaad, maar ik vind het persoonlijk niet erg als die in de bochten wat passen tactverlies/onregelmatig is, zolang die al wel terug wil komen en dan regelmatig blijft vind ik veel belangrijker.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:56

Adin schreef:
GRRR mijn DA heeft het druk vandaag en dus nog niet gekeken.
Houdt het wel spannend!

mmm adin weet je al iets meer?

ondraagbaar zo :(:)