xHorses schreef:Ik ben TEGEN slachten!
misschien moet je paard 2 uur pijnlijden maar ik vind laten inslapen altijd nog beter dan slachten!xx
ALARM!!!!!!! egoistische penny!
joh ga eens lekker spelen met je hobbelpaard en een kroket eten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
misschien moet je paard 2 uur pijnlijden maar ik vind laten inslapen altijd nog beter dan slachten!xx
xDodox schreef:Ik denk hetzelfde. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om geslacht te worden. Paarden weten dan wel niet wat het is, maar wij wel. Ik vind ook dat ze een vredige dood moeten hebben.
bicci schreef:snoevie........het is vergeefse moeite..
chevax schreef:Alleen als het ECHT moet? Waarom is inslapen beter voor elk dier? Technisch gezien slapen ze bij beide methodes in, het gaat vaak om het gevoel wat je er als eigenaar bij hebt. En andermans paard op jouw brood, hoe genuanceerd denk je daarover?
Juut schreef:Het ligt aan de situatie. Voor mijn eigen gevoel zou ik een paard het liefst in zijn eigen omgeving in willen laten slapen. Maar inmiddels weet ik ook dat paarden die sterk zijn, en een gezond hart hebben ook heel goed tegen de spuit in kunnen gaan. Die blijven zich verzetten, en hun dood is een gevecht.
Waren de doseringen wel hoog genoeg? Als men de doseringen als voor een olifant aanhoudt, is dit praktisch onmogelijk omdat hij dan al heel diep in de narcose (2e spuit) zit en dus al niet meer vecht.
Niet prettig voor het paard, en ook niet prettig aan te zien. Dat zijn dus de paarden die ik liever naar de slager breng.
Wat betreft het vlees op het bord van een ander; wat denken jullie dat er met de kadavers gebeurt die thuis opgehaald worden? Daar wordt oa lijm van gemaakt. Dus of iemand nou met smaak Ascot opeet, of een kleuter met veel plezier aan het knutselen is met Ascot; dood en weg is ie al
Lielle schreef:alleen vocht ons paard tegen de narcosespuit, en ja hij had al een roesje gekregen
_Charlotte_ schreef:Ilsex schreef:slachten nee echt niet !!. dan zou ik hem laten inslapen dat is beter voor elk dier ook van zijn pijn af en niet bij iemand anders op het brood zou er niet aan moeten denken ! Ik ga voor inslapen als het ECHT moet !. maar slachten never
mmjamm is toch lekker?
beetje penny reactie dit hoor
Sunrise_ schreef:En waarom vind je het van paarden anders dan..?