slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:35

xHorses schreef:
Ik ben TEGEN slachten!
misschien moet je paard 2 uur pijnlijden maar ik vind laten inslapen altijd nog beter dan slachten!

Haha! xx

ALARM!!!!!!! egoistische penny!

joh ga eens lekker spelen met je hobbelpaard en een kroket eten.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:59

xHorses schreef:
Ik ben TEGEN slachten!
misschien moet je paard 2 uur pijnlijden maar ik vind laten inslapen altijd nog beter dan slachten!

Haha! xx

Tuuuuuuuuuurlijk moppie, wat jij wilt....

Kun je niet een ander topic gaan vervelen om je aantal posts op te krikken!!!

Montjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:48

xDodox schreef:
Ik denk hetzelfde. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om geslacht te worden. Paarden weten dan wel niet wat het is, maar wij wel. Ik vind ook dat ze een vredige dood moeten hebben.

Ja idd, als ik het woord slachten al typ krijg ik rillingen ..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:50

je vind inslapen en respectloos opgrijpen door de rendac zeker niet zielig

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:51

snoevie........het is vergeefse moeite..
Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:57

Het ligt aan de situatie. Voor mijn eigen gevoel zou ik een paard het liefst in zijn eigen omgeving in willen laten slapen. Maar inmiddels weet ik ook dat paarden die sterk zijn, en een gezond hart hebben ook heel goed tegen de spuit in kunnen gaan. Die blijven zich verzetten, en hun dood is een gevecht. Niet prettig voor het paard, en ook niet prettig aan te zien. Dat zijn dus de paarden die ik liever naar de slager breng.
Wat betreft het vlees op het bord van een ander; wat denken jullie dat er met de kadavers gebeurt die thuis opgehaald worden? Daar wordt oa lijm van gemaakt. Dus of iemand nou met smaak Ascot opeet, of een kleuter met veel plezier aan het knutselen is met Ascot; dood en weg is ie al Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:15

bicci schreef:
snoevie........het is vergeefse moeite..
Knipoog

ach ja je hebt gelijk hoor maar ik hou niet van die kinderen die rare uitspraken doen.....

en juut idd je paard zal altijd ergens in verwerkt worden tenzij je hem of haar laat cremeren

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:39

gelukkig zijn de meeste "penny-uitspraken" van luitjes waarvan uiteindelijk toch de ouders of de eigenaar van het verzorgdier beslist over hoe en wat moet je maar denken...
anders wor je stapel-gek van die bedenkingen..

persoonlijk denk ik dat de mooiste (voor zover je de dood van je dier mooi kan noemen)..combinatie..
het fijne van thuis dood-maken...en de snelheid van bij het slachten..
in de stal of wei..
pistool tegen zn bol..heeft zo'n dier nog geen erg in dan..
voor hij het weet ligt hij al..
niet gestrest..over is 2 sec.
majah...

of dat zal kunnen..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:19

Moet de halsslagader altijd worden doorgesneden als je het thuis laat doen? Dat lijkt me namelijk heel erg naar...

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:21

chevax schreef:
Alleen als het ECHT moet? Waarom is inslapen beter voor elk dier? Technisch gezien slapen ze bij beide methodes in, het gaat vaak om het gevoel wat je er als eigenaar bij hebt. En andermans paard op jouw brood, hoe genuanceerd denk je daarover?

Mijn hond had echt super veel pijn, toen hebben we hem laten inslapen omdat dat beter voor hem was, hij had dan geen pijn meer. Uit het lijden verlost. Ach gut . En het zou echt zomaar kunnen hoor, dat er salami op je brood ligt die van een paard is gemaakt, maarja dat kan je nooit met zekerheid zeggen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:23

dit is de eerste keer dat IK dit hoor!!!!
maar een stukje terug in dit topic is een heel verslag gemaakt over hoe het gaat...daar kan je het vast in terug vinden Lachen

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:39

Juut schreef:
Het ligt aan de situatie. Voor mijn eigen gevoel zou ik een paard het liefst in zijn eigen omgeving in willen laten slapen. Maar inmiddels weet ik ook dat paarden die sterk zijn, en een gezond hart hebben ook heel goed tegen de spuit in kunnen gaan. Die blijven zich verzetten, en hun dood is een gevecht.
Waren de doseringen wel hoog genoeg? Als men de doseringen als voor een olifant aanhoudt, is dit praktisch onmogelijk omdat hij dan al heel diep in de narcose (2e spuit) zit en dus al niet meer vecht.
Niet prettig voor het paard, en ook niet prettig aan te zien. Dat zijn dus de paarden die ik liever naar de slager breng.
Wat betreft het vlees op het bord van een ander; wat denken jullie dat er met de kadavers gebeurt die thuis opgehaald worden? Daar wordt oa lijm van gemaakt. Dus of iemand nou met smaak Ascot opeet, of een kleuter met veel plezier aan het knutselen is met Ascot; dood en weg is ie al Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:23

alleen vocht ons paard tegen de narcosespuit, en ja hij had al een roesje gekregen Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:38

IlseX ben je vegetarier soms?
want voor zover ik weet is vlees altijd dierlijk hoor...........ahum

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:50

Lielle schreef:
alleen vocht ons paard tegen de narcosespuit, en ja hij had al een roesje gekregen Pling

Hartstikke vervelend natuurlijk, dat wil niemand zoiets.... maar ook hier: roesje misschien niet voldoende dosering geweest?
Want als de doseringen (van alle spuiten) meer dan voldoende zijn, merken ze er niets van. Maar ja, ook hier geldt: het ene paard is de andere niet. Iets wat als standaard voor een paard van 1.60 m geldt, wil niet zeggen dat ieder paard van 1.60 m daar genoeg aan heeft.

Ik wist bij die van mij dat hij door de gebruikelijke roesjes van de DA heen ging, dus ik heb dit gemeld bij de kliniek en gevraagd of ze hem als een olifant (doseringen dan Knipoog )wilde behandelen. Geen centje pijn en belangrijker: geen gevecht.
En deze tip wil ik aan iedereen doorgeven: vraag om (te) ruime doseringen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:06

dat lijkt me een goede idd,maar toch denk ik wel dat de meesten ook betrouwbaar zijn hoor

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:14

_Charlotte_ schreef:
Ilsex schreef:
slachten nee echt niet !! Verdrietig . dan zou ik hem laten inslapen dat is beter voor elk dier ook van zijn pijn af en niet bij iemand anders op het brood zou er niet aan moeten denken ! Ik ga voor inslapen als het ECHT moet !. maar slachten never

mmjamm is toch lekker?
beetje penny reactie dit hoor

hoezo penny , ik vind slachten maar niets, ik krijg er de kriebels van. en mijn hond is ingeslapen en dat hebben we ook gedaan omdat het gewoon echt moest , hij had teveel pijn. Huilen . en dat zou ik/gezin ook doen als zo de situatie is bij een pony.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:16

@snoevie: nee mag niet van mama. Ik weet wel dat al het vlees van dieren is, maar ik vind het bij paarden anders, en dat is bij de meeste vriendinnen van mijn ook zo , die eten wel vlees maar niet iets dat van een paard afkomstig KAN zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:17

O.k, Ilsex, jij komt dus never nooit in de friettent Clown maak dat de kat wijs

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:18

En nooit bij de Jamin?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:20

@ ik ben ellen : jawel ik kom wel bij de friettent maar daar maak ik mezelf wijs dat daar misschien wel paardenvlees in kan zitten, dus pak ik alleen friet. Ze hebben me ook wijsgemaakt ik weet niet of het zo is dat er in geen een soort frikandellen paardenvlees zit behalve die van mora dusja Tong uitsteken

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:22

En waarom vind je het van paarden anders dan..? Lachen

Ilsex

maar het ging erom het idee dat jou paard geslacht zou worden, ik vind dat niet echt een fijn idee nee, ik zou hem laten inslapen en cremeren denk ik. Dan heb je altijd nog iets wat echt van hem is bij je. buiten om halster etc.

Debortje_

IlseX; Je zal heus ooit wel eens paard gegeten hebben hoor, misschien winegums (of zit daar niks van paard in?) Sigaar

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:23

Sunrise_ schreef:
En waarom vind je het van paarden anders dan..? Lachen

Ik weet het , heel dom dat ik dat vind, ik snap het zelf ook niet maarja ik vind het anders ik zou het ook niet weten waarom dat bij sommige vriendinnen van mijn ook is Scheve mond