Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:Het punt is, naar mijn mening, dat je dan terug komt op ' hij vind bakwerk niet zo leuk'
Ik denk dat als een paard een lijf heeft wat niet goed aansluit bij wat jij doet, dit niet perse zijn plezier in het werk vergroot
Padoertje schreef:De Groninger die ik reed was een klassiek model. Stapte kort, kon niet verruimen en hing in de boeg. Toch had ik hem altijd in de top 3 lopen omdat ik zijn sterke punten nog beter had gemaakt en daar 8 en 9ens op scoorde. Daarentegen kwam ik met de verruiming niet hoger dan een 5. Kwestie van goed proeven leren rijden en geen fouten maken. De 70% redde ik niet, maar heb vaak genoeg hoog in de 65 gereden. Juist in het M en Z.
MarjanB schreef:Maar moet je perse in de bak rijden om te dressuren en je paard goed door zijn lijf te krijgen? Je kan je paard prima rechtrichten in het bos en zijgangen en een fijne nageeflijkheid voor elkaar krijgen. Juist paarden die je wat balans missen kan je heel fijn sterker maken door lekker rechtuit te gaan.
Lieser schreef:Ik blijf me verbazen. Bokt staat vol met draadjes over 'mag jouw paard nee zeggen' en vriendelijker rijden. Maar als je een koudbloed hebt die rijden in de bak niet leuk vindt, dan tuimelt iedereen over elkaar heen met voorbeelden om te bewijzen dat ze 'gewoon' moet dressuren.
Hoe doen jullie dat thuis met de kinderen dan? Als er eentje een hekel heeft aan wiskunde, roep je dan ook dat zijn neefje laatst een 10 haalde dus dat hij/zij gewoon vaker moet oefenen? Omdat elk gezond kind wiskunde moet kunnen?
Lieser schreef:Ik blijf me verbazen. Bokt staat vol met draadjes over 'mag jouw paard nee zeggen' en vriendelijker rijden. Maar als je een koudbloed hebt die rijden in de bak niet leuk vindt, dan tuimelt iedereen over elkaar heen met voorbeelden om te bewijzen dat ze 'gewoon' moet dressuren.
Lieser schreef:Padoertje schreef:De Groninger die ik reed was een klassiek model. Stapte kort, kon niet verruimen en hing in de boeg. Toch had ik hem altijd in de top 3 lopen omdat ik zijn sterke punten nog beter had gemaakt en daar 8 en 9ens op scoorde. Daarentegen kwam ik met de verruiming niet hoger dan een 5. Kwestie van goed proeven leren rijden en geen fouten maken. De 70% redde ik niet, maar heb vaak genoeg hoog in de 65 gereden. Juist in het M en Z.
Een Groninger is geen koudbloed.