Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:38

Ik kan er toch wel om grinniken, maar een wolf laat zich vast niet tegenhouden door een paar blauwe plekken van een paintbalgeweer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:04

Hoe lang zou die verf erop blijven zitten? Als dat langere tijd is, kan je zo wel zien of die wolf al vaker in de buurt van mensen/vee/paarden is geweest. Dat lijkt me wel meer inzicht geven...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:36

Dit gaat over de wolf die in 2015 in de provincie Groningen door bewoond gebied wandelde.
De moeite waard om eens door te nemen.
Schermafbeeldingen voor wie het niet kan lezen via de link.

Bron: van Straaten research
https://www.facebook.com/share/p/qRoLBQ ... tid=K35XfP

Heb toch nog nieuwe documenten over deze zaak gevonden. Provincie Groningen en Provincie Drenthe wilde deze wolf met Atypisch gedrag, dat zorgelijk was in 2015 vangen en verplaatsen uit oogpunt openbare veiligheid naar een bosrijk gebied in de Provincie Drenthe.
Zelf vind ik dat paintball gedoe ook helemaal niks, maar ga ik voor afschot, maar als dat door allerlei rechtszaken wordt tegengehouden waarom niet dit als tussenstap en dan lekker die wolven heel ver weg weer uitzetten. Dat mag namelijk wel. Zie de documenten! En toen werd er door Joep van de Vlasakker gecommuniceerd dat hij twijfelde of die wolf niet was ontsnapt of uitgezet. Waarom hebben we daar nooit meer iets over gehoord, terwijl deze wolf Groningen werd doodgereden uiteindelijk in Duitsland. En waarom is er nooit gecommuniceerd hoe die vangactie is gegaan? Of dat de vangactie mislukt is? Waarom is dit stilgehouden? Domesedan zat al in de darts. Zie factuur. Organisatie LUPUS uit Duitsland heeft zelfs hier overnacht in Van Der Valk Zuidbroek.

Dit verhaal over wolf Groningen met A-typisch gedrag dat zorgelijk was in 2015 zit mij zo gruwelijk dwars. En als wolven nu in door de bebouwde kom lopen en zelfs het halfopgevreten wild op straat laten liggen zijn het zwervende wolven. Ps. Lees goed officiële WOO-documenten.
—————————————————————————-
Er liep in 2015 een wolf in Groningen in woonwijken, industrieterrein en bij een winkelcentrum die A-typisch gedrag vertoonde, niet bang was voor mensen en dat was zorgelijk, aldus Gedeputeerde Staghouwer van de Provincie Groningen in 2015. Bizar om te lezen dat de Gedeputeerde Henk Brink en Gedeputeerde Henk van de Boer beide van de VVD Provincie Drenthe na verdoving en zenderen diezelfde wolf willen uitzetten in Provincie Drenthe en dat ook nog eens is afgestemd met Ministerie Economische Zaken. WTF! Of het ooit daadwerkelijk is gebeurd, krijg ik nog geen antwoord op. In de pers stond dat hij in april 2015 is doodgereden, heb ook nooit ergens gelezen dat hij weer losgelaten is in de Provincie Drenthe. De dierenarts van Stichting Free Nature heeft wel zijn factuur geschreven met gevulde darts en Domosedan. En alle andere facturen en bonnetjes inclusief hotelovernachting Van Der Valk Zuidbroek van firma Lupus ( German Institute for Wolf Monitoring And Research) die zijn komen helpen zijn wel gefactureerd aan Provincie Drenthe.
#wolf #wolven

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:29

Rudet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:54

Wat mij de laatste tijd opviel is dat ik wel veel meldingen las van steeds groter wordende groepen wolven die werden gezien hier in de buurt maar niets tot weinig meer las over aanvallen. Echter vernam ik dat aanvallen minder naar buiten worden gebracht ivm bedreigingen aan het adres van de desbetreffende dierenhouders, hoe triest!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:21

Dat is helaas de werkelijkheid.
Vandaar dat je in de ene meldingsapp het wel ziet en in de andere app niet.
De ene app meldt het zodra er wat gebeurd is, de andere app meldt het pas na contact met de betrokken dierhouder en die meldt het bewust een paar uur later én toestemming geeft om het in een alert app ed te plaatsen.
En heel veel dierhouders zeggen inderdaad niets meer. Hooguit Bij12 er nog bij ivm een eventuele schadevergoeding.

Ik de k dat die grote groepen zichtmeldingen de jongen zijn van het ouderpaar. Ik denk dat de jeug zoek is naar eigen leefruimte.

De teven worden binnenkort loops en rond april/mei zullen de jongen geboren worden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:13

Ik kan echt wel huilen, filmpje vanochtend van schaapje wat gewoon dood ligt te gaan. Ik vind het echt vreselijk. Het idee dat je je dier zo terug vind.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:21

Net in de melding een app over dode schapen bij Leersum. Dat is precies uit de richting waar ik laatst wolvengehuil had gehoord.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 11:23

En in de buurt van mijn pony's :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:34

Ja daar in de buurt lopen heel veel pony's en schapen in de wei.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:59

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 29-01-24 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:01

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:02

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:03

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:58

Ik vind het elke keer weer afschuwelijk om te zien wat een slagveld er aangericht wordt, de stress en de pijn bij die dieren allemaal zo onnodig :(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 13:33

SusanH schreef:
Ja daar in de buurt lopen heel veel pony's en schapen in de wei.

Ik sta in het buitengebied, richting Overberg/ Maarsbergen.

Op FB willen ze de exacte locatie niet doorgeven ivm in het verleden geuitte dreigingen tegenover de boeren.

Voor ik naar stal kwam eerst een rondje rondom gereden en zag niks liggen, dus het was niet hier iig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:35

Dat was bij de melding in Ede ook toen ik het op FB vroeg. Maar de beste man waar het gebeurd was was later op de dag met naam en toenaam op het NOS journaal. Klopt dus ergens iets niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:57

Helaas aanval nummer 4 van vandaag. in omgeving DFW, in Steggerda.

Bron meldingen in Westerveld.
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:27

Dood schaap gevonden in het Lunsveen, Dr.

Het lijkt mij een schaap van een natuurbegrazingsproject/SBB oid.

Bron meldingen wolven in Westerveld.

Afbeelding
Afbeelding

Onderstaande foto kan als schokkend ervaren worden.

Afbeelding

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:37

knollentuin schreef:
Ik vind het elke keer weer afschuwelijk om te zien wat een slagveld er aangericht wordt, de stress en de pijn bij die dieren allemaal zo onnodig :(

Dat heb ik ook. Vandaag een foto van schapen die nadat ze ontsnapt zijn uit het weiland, om te ontkomen aan de wolven, hun heil zoeken op de oprit van de eigenaar.

En een andere foto , een mannelijk Drents heideschaap, met die prachtige hoorns, kaal leeggevreten met zichtbare ribben, wat een pijn en angst moet dit dier gehad hebben.

En nog steeds zijn er voorstanders die wat bazelen over dat de mens meer dieren dood maakt. Ja, reguliere slacht is er ook, maar dat gaat meestal een stuk geordender en sneller met minder pijn en strijd.

Ik begrijp niet dat die voorstanders zo koppig blind blijven voor de lijdensweg van al deze tot prooi geworden dieren.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:59

meestal zijn ze snel dood,als ze in de keel gepakt worden,ze schudden ze zo hard dat de nek vaak breekt en dan is het zo klaar....de rest is gruwelijk om te zien maar voor het dier maakt het niks meeruit hoe cru ook.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:01

aisa schreef:
meestal zijn ze snel dood,als ze in de keel gepakt worden,ze schudden ze zo hard dat de nek vaak breekt en dan is het zo klaar....de rest is gruwelijk om te zien maar voor het dier maakt het niks meeruit hoe cru ook.

Nou, ik heb helaas al tig foto’s gezien van schapen die wel gewond waren aan keel, of buik, maar nog wel leefden. Soms zelfs nog overeind stonden met hun bloederige gewonde lijf. Dus nee, ze zijn niet meestal snel dood….

Sanet

aisa schreef:

Filmpje in de wolven app, heel veel nog lang niet dood of bijna dood en dat maakt het extra cru en om te huilen :(

rien10

aisa schreef:

Ik denk dat je dit even tegen de dierenartsen die veel schapen uit hun lijden hebben verlost, moet zeggen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:04

aisa schreef:

Je gelooft nog in sprookjes?