Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:18

Britt_xxx schreef:
Lizenlotte schreef:
Britt heb jij je paard al opgehaald of moet je dat vanavond nog doen? ik wil foto's van je nieuwe aanwinst zien!

We zijn net van de oude stal weggereden! Nog 2,5 uur en dan zijn we thuis. *\o/*

Laat de foto's van Flip maar komen dan :D :D

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:17

Er kwam net een heel leuk bontje tekoop epony
Maar deze weigeren dus filmpjes te maken en sturen. Als je wil kijken kom je maar langs.

Ruim een uur rijden

Dan niet he :')

Jammer leuk ding om te zien

btw; zijn hier mensen die ervaring hebben met stal Vera Huntink in Halle?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:43

Galuppy0546 schreef:
Maar deze weigeren dus filmpjes te maken en sturen. Als je wil kijken kom je maar langs.

Ruim een uur rijden

btw; zijn hier mensen die ervaring hebben met stal Vera Huntink in Halle?

Ja, ik ben daar geweest. Was niet echt een paard voor ons bij op dat moment, maar ik had wel een goed gevoel over haar.
Kundige ruiter, stelt de paarden netjes voor en paarden staan er goed verzorgd bij.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:15

Afbeelding

Flippekind staat op stal. Hij was nog wel wat onrustig, wilde graag naar de andere paarden toe. Wat een lieverd is het toch. Even kijken of de foto het doet. <3

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:03

Truedreams schreef:
Hier ook nog steeds op zoek. Nog niks gevonden wat in onze prijsklasse valt en interessant genoeg was.

Zelfde schuitje, interessante paarden gezien links en rechts, maar niet voor het prijskaartje/gebreken/werk wat er nog aan zit. -O-

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:18

Tessawodan schreef:
Stille meelezer meldt zich, hoe wisten jullie nou echt dit is het paard wat ik wil? Of dit is hem tijdens het bezichtigen?

Ik heb Tara nu 2 weken: bij ons is het soort van langzame liefde. Ze was niet het type paard dat ik zocht, wilde stevig gebouwd en heb nu een soort van compacte sportpony. Maar van begin af aan bleef ik bij haar advertentie stoppen. Heb haar echt gekocht met het gevoel dat ik er meer spijt van zou krijgen als ik haar níet kocht, en verkopen kan altijd weer. Tot nu toe geen spijt.
De tip die ik van een stalhouder kreeg: vooral op zoek gaan naar een gezond paard passend bij je gebruiksdoel. De band bouw je op in het werk. Dat laatste stuk werd herhaald door de haflingerfokker waar ik was wezen kijken: hij deed niet aan proeftijden, mensen moeten de paarden gewoon gaan gebruiken. En als ze later dan toch voelen dat dit niet het dier voor hun is komen ze maar terug. Deze tips werden hier herhaald, toen ik hulp zocht voor koperspaniek :+

Bij de bezichtingen heb ik echt tijd genomen. Een x bij de oude eigenaar thuis wezen rijden, een keer bij haar les op andere locatie mee gekeken, en vervolgens nog een buitenrit gemaakt. Voor definitief besliuit nog klinisch laten keuren, gewoon als dubbelcheck voor mezelf of ik juiste inschattingen heb gemaakt. Vooral de buitenrit had me echt een goed gevoel gegeven, dus daar houd ik me aan vast. Verder gaan we wel zien. In theorie heb ik haar gekocht om bij mij oud te worden (ze is nu 5) maar er zijn wel meer mensen die na verloop van werk merken dat het dier net niet fijn past. We gaan samen op ontdekking, en ik ga zien hoe dit avontuur verloopt :j

Dingle_s

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:28

Ik ben eigenaar geworden van knappe Floki! 2 jarige Connemara x tinker. *\o/*

En wat een leuke Britt!

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:29

Britt_xxx schreef:
[ [url=m/qdV1In.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flippekind staat op stal. Hij was nog wel wat onrustig, wilde graag naar de andere paarden toe. Wat een lieverd is het toch. Even kijken of de foto het doet. <3

Gefeliciteerd Britt met je nieuwe aanwinst!

Dingle s jij ook gefeliciteerd!

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:45

Gefeliciteerd Dingle_s!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 06:52

Gefeliciteerd @britt en @dingle s! Wat een leukerds allebei.
Ik zocht het 'wauw' wat een leuk paard gevoel bij de 1e indruk gecombineerd met gezond, relatief fijn/makkelijk ermee weg rijden en me veilig voelen. Die combinatie heb ik pas na 12 Paarden kijken gevonden en daar was dan ook geen twijfel meer. Waarom ik bij al die andere wel twijfels had kan ik niet eens goed verklaren op papier. Als ik het paard zag een gevoel van saai dier of met rijden veel spanning ondanks dat het heel braaf was.
Oftewel bij mij was het vooral gevoel. Had wel een heel mooi eisenlijstje maar uiteindelijk zocht ik naar die combi van hierboven dat was het belangrijkste.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:37

gefeliciteerd britt en dingle s met jullie nieuwe aanwinst! het zijn echt 2 leukerds. :-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 07:51

Ik heb mn paard dit keer op verstand gekocht :D
Normaal doe ik het op gevoel, maar ik kom altijd thuis met rillerige hete paarden.
Aangezien mn vriend daar niks mee kan, nu echt naar een heel braaf paard gezocht.

Ik vind t wel wat saaier. Ze reageert ook net even wat trager. Van de andere kant ... ze is zo ontzettend lief. Ik vind dit ook wel heel erg relaxed en ik merk dat ik er zelf helemaal zen van wordt. :).

Nieuwe paardeneigenaren ... gefeliciteerd met jullie nieuwe paarden/ponies!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:56

Wat is Flip leuk, maar damn, ik zie waarom Dingle voor Floki is gevallen <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:58

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten Britt_xxx en Dingle_s *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:05

Juut schreef:
Wat is Flip leuk, maar damn, ik zie waarom Dingle voor Floki is gevallen <3

Ik ook. Leuke pony en aparte combi. Flipje ook leuk. Ik houd wel van bontjes

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:33

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:07

Gefeliciteerd alle nieuwe eigenaren.
Fijn om te zien dat er echt nog wel leuke beestjes te vinden zijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:42

Tessawodan schreef:
Stille meelezer meldt zich, hoe wisten jullie nou echt dit is het paard wat ik wil? Of dit is hem tijdens het bezichtigen?

Toen ik mijn eerste paard ging bekijken stond hij tot zn enkels in de blubber, was 11 maanden oud en het was winter... Dus alles zat tegen qua mooiheid... Ik kon hem niet eens aaien maar hij kwam wel uit mijn hand eten. Hij was terughoudend (omdat de kudde het eng vond) maar wel nieuwsgierig. Toen ik hem zag lopen zei ik letterlijk: woow... Dat staat ook op video :') en toen was ik verliefd. Hij was de eerste waar ik ging kijken.

Nu met mijn tweede ook weer een jonkie 9 maanden oud. Hem kon ik wel aaien en kwam ook heel nieuwsgierig naar me toe. Echt een slungel, ribben zeer duidelijk zichtbaar maar liep ook als een jong hertje door die wei te dansen.. Zo gaaf. Ook hem wilde ik gewoon meenemen.
Hij kwam naar me toe, was nieuwsgierig, beetje onbekend nog met dingen maar alles is wel een kwestie van wennen, goed voer, geduld en liefde.

Het scheelt denk ik dat ik niet kon/houden te proefrijden etc. Het ging gewoon om het beest wat er stond en of dat me aanstond. Net als met alle gangen die je ziet bij het dier. Als het je aanstaat is het gauw goed met jonkies. De rest bouw je op en zet je naar je eigen hand.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:15

Wie wordt er ook bij het kijken naar een paard iedere keer min of meer gedwongen om direct te beslissen anders is hij/zij weg? Of dat er zelfs nog een kijker is tegelijkertijd? :(

Wordt er een beetje moedeloos van, vanmorgen bij een leuke wezen kijken op anderhalf uur rijden en die kon niet gereden worden vanwege de harde wind/regen buiten en in de binnenbak waren lessen. Nou ok, ze was erg leuk dus afgesproken dat ik morgen terug zou komen om in de binnenbak te kunnen rijden. Krijg ik net een berichtje dat ze ongezien verkocht is....echt niet normaal hoor sorry. En dan bij mij zeggen dat ze mensen niet onder druk willen zetten en rustig laten kijken.

Ik ga toch niet een paard kopen waar ik niet eens opgezeten heb of ben ik nu simpel? En als je dan wilt laten keuren is hij ondertussen zeker ook verkocht?Echt onbetrouwbaar hoor en een gekke tijd om een paard te kopen.

Of ervaren jullie het anders of als jullie betrouwbare adressen weten pb me maar. :)

Gefeliciteerd de mensen die wel een paard hebben kunnen kopen,zag wat leuke bonte voorbij komen. Veel plezier met jullie aanwinst

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:24

Blackberry28 schreef:
Wie wordt er ook bij het kijken naar een paard iedere keer min of meer gedwongen om direct te beslissen anders is hij/zij weg? Of dat er zelfs nog een kijker is tegelijkertijd? :(

Wordt er een beetje moedeloos van, vanmorgen bij een leuke wezen kijken op anderhalf uur rijden en die kon niet gereden worden vanwege de harde wind/regen buiten en in de binnenbak waren lessen. Nou ok, ze was erg leuk dus afgesproken dat ik morgen terug zou komen om in de binnenbak te kunnen rijden. Krijg ik net een berichtje dat ze ongezien verkocht is....echt niet normaal hoor sorry. En dan bij mij zeggen dat ze mensen niet onder druk willen zetten en rustig laten kijken.

Ik ga toch niet een paard kopen waar ik niet eens opgezeten heb of ben ik nu simpel? En als je dan wilt laten keuren is hij ondertussen zeker ook verkocht?Echt onbetrouwbaar hoor en een gekke tijd om een paard te kopen.

Of ervaren jullie het anders of als jullie betrouwbare adressen weten pb me maar. :)

Gefeliciteerd de mensen die wel een paard hebben kunnen kopen,zag wat leuke bonte voorbij komen. Veel plezier met jullie aanwinst

Yes inderdaad... ik moest ook overal meteen ja zeggen.

Behalve op grote stallen als paarden nog niet op internet aangeboden waren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:26

Galuppy0546 schreef:

Ruim een uur rijden

Mag ik van mening zijn dat ik dan vind dat je best wel snel een paard laat gaan. Straks is het je droombeest en laat je het passeren omdat de eigenaar misschien net niet handig genoeg is om te video'en. :) Kan je het niet combineren met een ander paard onderweg of een gezellig dagje uit?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:43

Ik ga geen uren meer rijden voor paarden waarvan ik niet weet hoe ze lopen.
Dit was geen antwoord in de trant :ik weet niet hoe

Dit was een antwoord in de trant :ik ga dat gewoon niet doen

Weetje hoeveel paarden ik blindelings ben gaan bezichtigen die bij bezoek niet goed bleken?
Teveel

Als jij vind dat ik het dan te snel laat gaan dan is dat aan jou. Ik doe het niet meer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:56

Galuppy0546 schreef:
Ik ga geen uren meer rijden voor paarden waarvan ik niet weet hoe ze lopen.
Dit was geen antwoord in de trant :ik weet niet hoe

Dit was een antwoord in de trant :ik ga dat gewoon niet doen

Weetje hoeveel paarden ik blindelings ben gaan bezichtigen die bij bezoek niet goed bleken?
Teveel

Als jij vind dat ik het dan te snel laat gaan dan is dat aan jou. Ik doe het niet meer

Groot gelijk. De meeste mensen hebben een mobiel dus een filmpje is zo gemaakt. Willen ze het niet zou ik er grote vraagtekens bij hebben..

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:58

Als die dan om de hoek staat zeg ik Ala ik rij langs

Maar niet ruim een uur

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:04

En dat is uiteraard je goed recht. Maar dan voldoet het paard toch verder ook niet aan je wensen? Ik kan me namelijk zo niet goed voorstellen dat je een advertentie open klikt, dat het paard op de foto je enorm aanspreekt, dat je vrolijk wordt van de beschrijving want 'wauw, dat is echt wat ik zoek', dat het paard op de koop toe ook nog eens leuk binnen budget valt, helemaal top. En dan 'ow, er zit geen filmpje bij, nou, laat dan maar, zoek wel verder.'

Het kan hoor, ieder moet doen waar die zich goed bij voelt, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen gewoon. Maar nogmaals, het is maar mijn mening, en jouw zoektocht natuurlijk. :)