Wij zijn nog niet zover in de training als de meeste hier. Ik rijd 2 of 3 keer per week ongeveer 30 min. en meestal nog 1 keer per week longe. Inmiddels nemen we wel een pasje verruimen mee, pasje wijken, schoudervoor maar vooral nog heel veel basis en gehoorzaamheid. Ik heb zelf nog moeite van het "plaatsen" van mijn oefeningen, daar moet ik nog veel consequenter in worden. Paard is ook redelijk fanatiek in het werk maar dat kan ik steeds beter opvangen en afvloeien.
Ik vind het wel heel leuk dat ik Sanata nu ook een beetje leer kennen (wat wel werkt en wat niet), bijv. als we na het instappen even galopperen hij veel meer ontspannen en los is, ipv eerst ook los te draven.
Ik rij niet meer of vaker dan jij hoor Bianca. Denk ook dat het ruim voldoende is. Die van mij loopt max 3 x per week en de rest lekker op de wei hele dagen. Longeren doe ik dan niet als hij op de wei kan.
Geen wedstrijdambities, zeker niet wat betreft dressuur of springen.
Wij zijn lekker het buitenrijden aan het uitbouwen. Ik kan merken dat hij mentaal sterker wordt, hij vindt een buitenrit niet meer zo'n hele onderneming. Is niet meer tig keer per rondje (alleen) aan het hinniken, gewoon een keertje als we weer bijna terug bij stal zijn, of in het bos pony's tegenkomen. Hij is ook steeds minder moe na een rondje, dus ben intensiteit en afstand heel langzaam aan het uitbreiden. Gaat hartstikke lekker. Daarnaast werk ik ong. 1x per week aan de dubbele longe met hem en afhankelijk van hoevaak we rijden (0-3 keer per week) ook nog in vrijheid 'los' longeren, zonder lijn, maar wel dat ik het tempo en de richting bepaal. Verder staat hij hele dagen op de wei, momenteel zelfs 24/7. Maar toen ik van de week met hem bezweet uit het bos kwam 's avonds, heb ik hem lekker afgedoucht en wel binnen gezet, vond het windje te koud om hem nat weer op het land te gooien in de schemering.
biancaaaa
Geplaatst: 10-06-16 09:52
@NN, Doelde ook niet zo zeer om frequentie maar stap-galop of L starten zo ver zijn we nog lang niet!
Ik longeer met een losse longeerhulp omdat hij wat moeite had met het laten vallen van de hals. Gaat nu hij wat sterker is veel beter dus longeer ook minder vaak. Hopelijk vanaf volgende week 1 dag training vervangen door een buitenrit. Hier staan ze overigens ook hele dagen in de kudde op de wei.
Even niet zo heel actief geweest op bokt i.v.m allerlei druktes...
Moniek....fijn dat je les toch goed ging, leuk dat Tanja? hem gaat rijden in je vakantie!! ( zag hem tenminste voorbij komen op Facebook)
Nickynicole......Goede oefening geweest dus om even daar in de ring te rijden.
Wij trainen vooral op controle, terug rijden en weer weg, ook tijdens oefeningen als wijken. Stukje contra pakken we mee en schouder voor. Ze gaat erg fijn op het moment en mogen zondag weer van start...
Hudson was weer super braaf vandaag, m'n voorlezer was laat dus moest hem zelf zadelen.. Vast gezet aan de trailer en gaan .. Lekker gereden wel wat voorzichtig omdat ik toch nog die rit in m'n achterhoofd had dat hij niet zo fijn liep, toch 2 x eerste met 192 en 199.. Op naar de kringkampioenschappen
Wij waren vandaag de 1ste proef uitgesloten omdat mevrouw de bak uit ging midden in de proef toen we langs de opening kwamen. Helaas, aders waren we eerste geweest met 188,5. De tweede proef binnen kunnen houden en 1ste met 190 punten.
Wat enorm zuur Carmen. Gelukkig toch nog een winstpuntje terug weten te verdienen.
Dit weekend werd er bij ons op stal een tweedaagse georganiseerd. Toch maar 2 dagen ingeschreven. Eerste dag heel fijn gereden wat resulteerde in 6 winstpunten. Vandaag was hij echt moe en wilde niet meer op verbinding lopen. Maar toch 2x eerste met 197,5. Volgende keer maar L starten
moniek21
Geplaatst: 12-06-16 21:48
oliebol Carmuh dat is jammer van je eerste proef, wel super in je 2e gefeliciteerd Waar was je gestart ?
Jaa was wel even balen, wel een hele fijn jury want mocht gewoon doorrijden, is dat er iemand anders ging klagen waardoor het toch uitgesloten werd. Kreeg in het begin van de proef ook netjes de tijd om haar langs het enge juryhokje t krijgen
Jij ook gefeliciteerd met je punten Leonie, daar kan je mee thuis komen!!
Carmuh
Geplaatst: 12-06-16 21:51
moniek21 schreef:
oliebol Carmuh dat is jammer van je eerste proef, wel super in je 2e gefeliciteerd Waar was je gestart ?
Moniek toch weer een hele stap als je alles alleen kan doen op wedstrijd. gefeliciteerd met je punten. Leonie, mooi resultaat, gefeliciteerd! Carmen, wat balen en zeker kinderachtig dat anderen gaan klagen. Als het mogelijk is doe ik de ingang dicht om dit soort acties te voorkomen.. Heb het ook wel eens gehad in een Z2 proef...
Carmuh doet m de volgende x ook dicht denk ik. Wat sneu van die eerste proef Carmuh. Wel fijn dat je je proef hebt uit mogen rijden, je hebt ten slotte de reflectie dan nog. Gefeliciteerd met je 2e proef. Leonie, mooi resultaat idd. Wij hebben morgen een wedstrijd in Hellevoetsluis. Weersberichten zijn slecht Hoop dat t meevalt.
Wat een goede resultaten zie ik hier voorbij komen Gefeliciteerd allemaal
Bij ons gaat het ook nog steeds lekker we rijden vooral wat overgangen en tempo wisselingen En af en toe wat wijken En we gaan nog lekker 1 x per week naar het bos Het tegen de hand komen wat die deed doet die eigenlijk nooit meer
Heb wel een vraagje over de stap deze is niet slecht of traag maar hij is gwn echt sloom Als ik er net op zit gaat het wel goed Maar als ik tussendoor stap of uitstap Is die echt zo sloom PFFFF
Nu rijdt ik wel overgangen stap draf Maar zou ik beter korte overgangen of juist lange overgangen kunnen doen? De stap is ook heel lastig voor jonge paarden Dus wil er ook weer niet te veel aan klooien Uitstappen doe ik vaak dan ook aan de hand Met zweepje erachter
Leonie_M
Geplaatst: 13-06-16 10:09
Ik hoop ook dat het meevalt Babootje. Wij hebben gisteren echt heel erg mazzel gehad. Geven ze voor vanavond weer onweer op?
Wat doen jullie trouwens als je paard in de proef de verbinding verbreekt. Sjef heeft heel erg de neiging om als hij het spannend vind er achter te kruipen. Normaal los ik dat op door naar voren te schakelen. Maar dat is in een proef zo lastig
Dresjoepie, ik zou hem juist in stap schakelen, klein en weer groot en hem toch vlug maken daarin.. Ik laat Hudson weleens aandribbelen om hem scherp en vlug te krijgen.
Carmuh , wat ontzettend flauw zeg, als de jury jou door laat rijden is dat haar keuze..
pol013
Geplaatst: 13-06-16 11:39
carmuh, jammer van de ontsnappings poging. Wel fijn dat je je proef uit mocht rijden.
Bianca en marije: hier hetzelfde hoor. Wat wij doen stelt dressuurmatig nog niet zo veel voor. 3 keer per week 20-30 minuten waarvan minimaal 1 keer naar het bos. Om de week een springlesje. Bos is vooral mentaal en pezen en banden versterken en veel vertrouwen krijgen in elkaar. Was al heel trots dat ik een stukje in verlichte zit kon galopperen en netjes weer weg kon rijden toen we alleen 2 vreemde paarden tegen kwamen. Thuis komt hij in galop eindelijk zelf een beetje rond in de hals. Dat vind hij nog lastig en ik wil er niet aan gaan trekken. Iets opzij voor het been probeer ik mee te nemen en iets schakelen in draf en galop. Stap probeer ik hem vooral gewoon voorwaarts te houden maar misschien moet ik hier ook wat bewuster in gaan schakelen. Verder is hij nog scheef en valt rechtsom makkelijk naar binnen. Kortom echt nog een jonge slungel. Ik vind het prima. Ik focus me echt nog op mijn oude paard en hij mag in zijn schaduw slimmer en sterker worden. Denk niet eens dat ik dit jaar al op wedstrijd ga. Die startkaart komt wel een keer. Al beginnen mensen om mij heen wel al een beetje haast te krijgen Vinden dat ik hem nog te veel als een puppy behandel. En dan met name met hoeveelheid werk.