de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:07

Ik denk dat ze niet de enige is in paardenland hoor! :D

Ik zit ook meestal tussen 05.00 en 05.30 op de eerste, daarna de tweede, zodat ik om 09.00 in Wageningen op school ben en tot 21.00 college, en daarna vaak nog één of twee lesklanten...

Ik doe overigens twee studies, waarvan één in 2,5 jaar, dus vandaar de hele dag school.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:34

Hebben jullie dan de paarden bij huis staan? Of moet je dan ook nog naar de stal toe?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:35

5 uur is wel heel vroeg hoor.
Gently wordt 3 tot 4 keer per week gereden en dan ongeveer 30 minuten les. We kijken per keer als hij moe is geen les dan die week 2 keer. Meneer groeit zo dat zijn rust ook nodig is. Hij staat de hele dag op het land verder. Zijn voeding i 2 keer per dag goede kwaliteit hooi, daarnaast 3 keer per dag biks. Verder krijgt hij Prefit voor zijn weerstand en lijnzaadolie door zijn koliekoperatie. Voor de wedstrijd krijgt hij een schep triple P

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:40

Ik werk 30 uur heb twee kinderen en een veeeeeel te groot huis en een te leuk sociaal leven!
Dus in de zomer doe ik zeer regelmatig mn paarden voor ik ga werken, heb er ook 4 te rijden, maar doe er meestal 2 per dag.
Ben ik s avonds lekker makkelijk en kan ik met mn gezin lekker aan mn zwembad zitten of net als van de week de avondvierdaagse lopen. :')

Wij hebben ze aan huis staan, daarna voer ik alles en gaat alles naar buiten.We hebben in totaal 14 paarden staan( deel pension)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:15

Ik ken het het peetje 82. Maar zo druk als jij heb ik het niet. Ik werk 27 uur per week. 2 kinderen en meestal 1 soms 2 paarden om te rijden. Ik heb ze ook aan huis en 2 a 3 pensionpaarden. Dus een stukje minder dan jij. En ik vind dit al druk zat haha. Ik werk onregelmatig waarvan soms nachten en hele weekenden, dus het is soms passen en meten. Ik rijd mijn paarden altijd s'avonds eigenlijk. Als alles op bed ligt, babyfoon mee naar de bak en rijden maar. Gelukkig heb ik brave kinderen die eigenlijk nooit uit bed komen. Ik ben geen ochtend mens dus om 5 uur rijden moet ik niet aan denken.

Guusje doet het braaf trouwens. Ik voer dr 1 kg basis brok en 1 kilo probread muesli per dag. Ze staan 24-7 buiten nu dus de hele dag gras.
Ik ben met rijden vooral bezig nog met gas rem en stuur, en een klein beetje juiste stelling enzo. Ze moet eerst maar juist reageren op de juiste hulp. Galop Hulp is niet altijd duidelijk en een overgang terug duurt me ook nog te lang.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:41

Ik heb 2 paarden aan huis en werk zo'n 30 uur naast 20 uur school in de week (ja, het zijn beide voltijd hbo-opleidingen). Dat is wel eens wat druk... :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:39

Ik heb in de afgelopen jaren ook met grote regelmaat op zeer oncoulante tijdstippen op een paardenrug gezeten := Voor de werkdag uit (idd rond 5 uur) of heel laat op de avond achter een lange dag aan. Zeker toen ik ongeveer 60 uur per week werkte met een reistijd van 2 uur enkele reis was het soms een beetje puzzelen om de paarden in conditie te houden :+

Paarden liepen wel heel fijn in Warga dus ben heel tevreden!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:41

Poe he, wat zitten jullie soms vroeg op te paard zeg :P Moet er niet aan denken.. Respect hoor!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:24

had gisteravond een ginproeverij, vanmorgen geen zin om zo vroeg op te staan haha!
Vanmiddag dan maar!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:38

Wat lekker dat Guusje het zo goed doet weer, Anonymous. Hoe is het met het veulen?

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:53

Veulen doet het goed Anneruth! Groeit goed, gezond en ondeugend haha.

Voor de mensen die op wedstrijd gaan vandaag, veel succes en plezier!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:50

Jeetje wat zijn jullie een vroege vogels :D Ik zit meestal 's avonds pas op het paard.

Garola is vandaag voor de derde keer naar de hoefsmid geweest. De eerste twee keren raakte ze helemaal in paniek zodra de hoefsmid ook maar in de buurt kwam. We waren er toen zelf ook niet bij. Beide hoefsmeden hebben het voor elkaar gekregen om haar voor te bekappen, maar durfden achter niet aan. Dit is dus al de derde hoefsmid en ook meteen de vaste hoefsmid van stal. Deze is echt geweldig! Hij heeft eerst lekker met haar staan kroelen, zodat ze wat kon wennen. Ze raakte nu niet meteen in paniek en durfde soms zelfs een heel klein beetje te ontspannen. Voor bekappen ging echt prima, ze heeft geen stap verkeerd gezet. Bij haar achterbenen raakte ze toch weer wat in paniek, dus hebben we in overleg besloten om haar achter niet te bekappen, omdat we het super hadden afgesloten. Hij komt over enkele weken weer terug en dan proberen we het opnieuw. Hij heeft ook nog eens niks gerekend voor de tijd die hij er in heeft gestoken. Het is toch geweldig dat er zulke mensen bestaan? :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:56

Voor de 3e keer bij de smid??

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:57

Haha ze is nog niet superlang bij me hé.. :D Wat daarvoor is gebeurd weet ik niet.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:47

Balen dat ze zoveel spanning opbouwt bij de hoefsmid Ketly. Zonde dat ze daar dan in haar jongere jaren misschien wat minder zorgvuldig zijn omgegaan of zo'n smid gehad hebben die ze bijvoorbeeld slecht heeft behandeld.

Onze eerste smid vond ik eerst heel vriendelijk voor Grand maar toen hij een keer of 3 geweest was heb ik besloten dat ik een andere smid ging zoeken. Grand was namelijk toen nog maar 2 en had nog niet zo'n hele goede balans dus na 5 minuten balanceren op 3 benen wilde hij zn voorbeen even neerzetten (heel niet kwaad bedoeld, dat zie je dan wel) en die smid geeft hem toch een partij een klap met de vijl onder zn buik :oo Dus toen zei ik ook: 'Als hij nou stout is, mag je hem van mij best een klap geven maar je gaat hem niet slaan omdat hij zn balans even verliest'. Die hoefde dus niet meer te komen :wave: Nu heb ik een smid die (tot nu toe) heel vriendelijk bij hem is. Grand probeert de smid soms uit maar deze blijft heel rustig en dan denkt Grand: 'S h i t, dit gaat niet werken. Dan doe ik maar normaal'. Je bent jong of je bent het niet :Y)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:54

Ja ik vrees dat er wat te ruig met haar is omgegaan. Ze bouwt heel snel spanning op, dus ben blij dat deze man hier rekening mee heeft gehouden.

Fijn dat je nu een rustige hoefsmid hebt! Wat die andere met zijn eigen paarden doet moet hij zelf weten, maar hoe durf je iemand anders zijn paard met een vijl te slaan? Wat belachelijk.. :o

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:03

Fijn dat jouw smid rekening houdt met haar spanning :) Zo komt ze er hopelijk snel vanaf!

Ja, ik ben helemaal niet zo dat ik zomaar een grote mond geef maar toen schoot ik toch ff uit mn slof :o Zoals ik zeg: als hij nou echt stout was, dan had ik hem zelf ook een pets gegeven dus dan had ik het niet erg gevonden. Maar dit was echt een gevalletje balansverlies. Daar ga je een paard niet voor straffen!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:32

Volgende week komt de smid ook bij ons voor Kio. Ik ben benieuwd, want toen we haar net kregen kon ik haar benen amper aanraken. Nu gaat hoeven uitkrabben heel goed, maar de hoefsmid is toch net anders. Gelukkig hebben we een hele fijne smid!
Het rijden staat deze maand even op een iets lager pitje omdat ik het heel druk heb met school, wel vrijdag nog in de les gereden en dat ging echt heerlijk! Dan begint het toch te kriebelen om een startkaart aan te gaan vragen :))

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:03

anonymous1 schreef:
Veulen doet het goed Anneruth! Groeit goed, gezond en ondeugend haha.

+:)+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:21

Vandaag ff lekker het bos in geweest, gezellig met mijn moeder.
De paarden hadden er zin in en wij ook :D
lekker genoten!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:28

Ik was jullie kwijt :P

Wat zijn jullie vroege vogels inderdaad. Ik draai het vaak om, aangezien ik alleen maar nachten werk. Breng ik vaak eerst mijn dochter naar school en ga ik daarna even rijden.
Grease komt 4 a 5 keer per week aan de beurt. Vaak longeer ik hem er nog bij.

@ anonymous, wat fijn dat het veulen het zo goed doet en moeders natuurlijk ook!

Heb afgelopen vrijdag weer wedstrijd gehad, 2x 1e met 200 en 206 punten. Heb dan ook besloten dat dit onze laatste B wedstrijd was en we L1 gaan starten.
Hij heeft nu in 6 proeven 2x 2e en 4x 1e gelopen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:19

Jee, moet er ook niet aan denken zo vroeg op het paard...ben echt geen ochtendmens. Ik rijd het liefst 's avonds...heerlijk!..maar als de wintertijd weer ingaat wordt dat moeilijker natuurlijk.

Dat gaat lekker maudenmarc!!...kan voor mijn paardje hier alleen nog maar van dromen :D

Toch weer wennen zo'n jong paard die moeite heeft een volte door te komen, zwabberend de middenlijn overgaat, waarbij je nog lichtrijdt om aan te galopperen....Ik kan op dit moment me nog niet in een dressuurring voorstellen, maar hopelijk kan ik die visie binnen een half jaar bijstellen..haha...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:10

manubres schreef:
Toch weer wennen zo'n jong paard die moeite heeft een volte door te komen, zwabberend de middenlijn overgaat, waarbij je nog lichtrijdt om aan te galopperen....Ik kan op dit moment me nog niet in een dressuurring voorstellen, maar hopelijk kan ik die visie binnen een half jaar bijstellen..haha...

Hier net zo! Ik kan mij ook nog niet voorstellen dat een proef rij zonder buiten de baan te komen of bordjes omver te rijden. :o

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:00

Wat fijn dat het veulen zo goed gaat Anonymous! Recente foto? *D Veulens zijn zo leuk!

Super leuk dat je moeder ook rijdt Iwanluver! Echt genieten dan samen :)

Zo hee, jullie gaan super Maudenmarc! Gefeliciteerd met de punten :D

Grand gaat 12 juli al op wedstrijd. Dan is tie net 2 maanden zadelmak. De beleerster kwam met het idee omdat hij het al heel goed doet en ze daar toch soms al traint om ervaring op te doen op vreemd terrein. Dus dat is wel super leuk! Het enige wat dan anders is, is dat zij in een net pakkie op hem zit en dat hij oefeningen in een bepaalde volgorde moet doen dus niet zoveel spannends. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen :D Hij loopt echt al heel netjes voor de tijd dat hij onder het zadel is. Al goed in balans. Het scheelt natuurlijk ook dat hij professioneel beleerd is. Als ik het zelf had gedaan had ik er waarschijnlijk 4x zo lang over gedaan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:45

Mijn 4-jarige Gup vandaag voor het eerst buiten gereden, direct maar op ons prachtige nieuwe wedstrijdterrein. Hij was echt superbraaf! De afgelopen weken werd er druk gewerkt en verbouwd dus toen zag ik het niet zitten, maar nu is de rust weer teruggekeerd op het terrein en werd het hoog tijd om eens naar buiten te vertrekken.

Afbeelding