[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:03

Ik vind het een goede/mooie foto! Wat zie jij eraan dan Suelza? Denk dat dit 1 van de betere foto's op sporthorses is..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:04

asjemenou schreef:
Ik kan toch ook wel positieve dingen opnoemen. :)
Zie zat veel slechtere foto`s.

Maar heb zelf alleen maar 'projectjes', dus mijn foto`s zullen wel net zo belabberd zijn. :=

Ik zeg ook niet dat er niets positiefs is. Ik zeg alleen dat je voor een potentieel juniorenpaard wat dat geld moet opleveren een beroerde foto hebt geplaatst. Het paard stuwt zo erg op die foto, dat je er gelijk met trekker en sleep achteraan kunt gaan rijden.

Zo komt het dier absoluut niet tot haar recht...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:05

De meeste mensen herkennen dat toch niet. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:06

Somebody_ schreef:
Ik vind het een goede/mooie foto! Wat zie jij eraan dan Suelza? Denk dat dit 1 van de betere foto's op sporthorses is..

Stuwt, drukt haar rug weg, trekt het kruis omhoog, geknepen staart, onderhals aangetrokken...

Nee, ik vind dit geen 45.000 euro waardige foto... Jammer dat er geen filmpje bij zit.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:07

asjemenou schreef:
De meeste mensen herkennen dat toch niet. :)

Als het ze een halve ton moet gaan kosten, vaak wel...

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:23

Faline schreef:
Evelien_1987 schreef:
Is dit nog iets voor je faline? Niet zwart geen kleurtje wel mooi http://link.marktplaats.nl/616070729

Die is inderdaad ook leuk, maar wel jammer van het voetje wat extra aandacht vraagt.

Ik zoek nu trouwens niet een met een kleurtje hoor, liefst zwart, maar bruin mag ook. :j (Diep blauw/zwart is het allermooist :~ )
(Mensen die me kennen zitten me dan ook wel raar aan te kijken "wat moet jij met een gewone bruine :') )
Ben nu met name opzoek naar kwaliteit en dat wat ik dan zoek in een paard is bij de kleurtjes heel erg zeldzaam en daarom hangt daar dan ook weer een extra hoog prijskaartje aan.

Oh sorry het begin was zo overweldigend en uitgebreid dat ik niet verder gelezen heb. Sommige praatjes zijn zo " geweldig" dat het te mooi om waar te zijn is. Ben soms een beetje immuun voor die verkoop praatjes

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:25

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:58

nog even over laten keuren.
Hellendoorn is zeker aan te raden dit is onze dierenarts.
maar sommige mensen vind het ook stoer om met s&t te rijden.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:59

wat doen jullie als jullie je droom knollie gevonden hebben? röntgenologisch of alleen klinisch? Of beide?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:01

blubdevis schreef:
wat doen jullie als jullie je droom knollie gevonden hebben? röntgenologisch of alleen klinisch? Of beide?

ligt er aan wat voor prijsklasse het paardje zit zo denken wij,
ik vind als je een paard koopt van bijv 2000 euro dat je niet rontgen laat keuren

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:05

Suelza schreef:
asjemenou schreef:
Beroerd?

Vind jij van niet dan? Je bied een potentieel Juniorenpaard aan en je plaatst een foto waarop alleen de huifkar nog mist achter het paard.

-O-

Lijkt mij dat je daar toch wel betere fotos van zou moeten hebben...

maar ik wil niet banketstaaf zijn.
maar heb jij dan zulke mooie verkoop foto's
soms krijg je toch niet de perfecte foto van een paard,
ik ik zie op deze foto niet wat hier mis aan moet wezen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:17

ralphtdw schreef:

Hoor jij mij dat zeggen?

Mijn fotos geven alleen maar weer dat hij een heel braaf paard is gezien zijn bloedvoering.

Daarnaast zitten er betere fotos tussen die laten zien dat hij voor een 4 jarige een fijn beeld geeft onder het zadel en fotos die laten zien dat hij door een jonge ruiter na te rijden is. Dus de fotos geven precies weer wat ik graag van dat paard wil laten zien en wat dus ook mijn bedoeling was. En gelukkig komt daar erg veel respons op :j

Daarnaast staat die van mij niet te koop voor bedragen van (inmiddels dik) boven de halve ton.

En wat er aan de foto mis is, heb ik al gezegd. En kennelijk hecht jij minder waarde aan die zaken bij een paard van dergelijke bedragen, tja, als ik het geld eraan uit zou (willen) geven, dan hecht IK daar dus WEL waarde aan.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:38

Suelza schreef:
ralphtdw schreef:

Hoor jij mij dat zeggen?

Mijn fotos geven alleen maar weer dat hij een heel braaf paard is gezien zijn bloedvoering.

Daarnaast zitten er betere fotos tussen die laten zien dat hij voor een 4 jarige een fijn beeld geeft onder het zadel en fotos die laten zien dat hij door een jonge ruiter na te rijden is. Dus de fotos geven precies weer wat ik graag van dat paard wil laten zien en wat dus ook mijn bedoeling was. En gelukkig komt daar erg veel respons op :j

Daarnaast staat die van mij niet te koop voor bedragen van (inmiddels dik) boven de halve ton.

En wat er aan de foto mis is, heb ik al gezegd. En kennelijk hecht jij minder waarde aan die zaken bij een paard van dergelijke bedragen, tja, als ik het geld eraan uit zou (willen) geven, dan hecht IK daar dus WEL waarde aan.

Ja oke maar misschien willen hun.hun paard ook zo wel laten zien.
En je ziet op de foto dat het een mooi paard is en als je het paard beter wilt zien ga je er heen.
En ik leg niet veel waarde aan een foto omdat wij wel geleerd hebben dat je niet een paard goed kunt beoordelen via een foto

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:14

ralphtdw schreef:
En je ziet op de foto dat het een mooi paard is en als je het paard beter wilt zien ga je er heen.
En ik leg niet veel waarde aan een foto omdat wij wel geleerd hebben dat je niet een paard goed kunt beoordelen via een foto

Kom op zeg, ralphtdw! Van een paard van meer dan een halve ton is de rijfoto toch niet om aan te zien?!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:15

Voor zulke bedragen hadden ze er ook wel ff een kleinere ruiter op kunnen zetten voor de foto. Nu is het net een pony :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:16

sj33k schreef:
ralphtdw schreef:

Kom op zeg, ralphtdw! Van een paard van meer dan een halve ton is de rijfoto toch niet om aan te zien?!

ja maar als hun dit juist nou willen laten zien dan?
en je ziet toch zelf dat het een mooie paard is en als je het geld heb en je hebt er belang bij dan ga je toch kijken of ga je puur alleen op de foto af?

en dat vorige bericht bedoelde ik niet aanvallend als dat zo begrepen word.
ieder heeft zo zijn eigen smaak en keus als deze mensen de foto lelijk vonden plaatsen hun die toch niet bij de advertentie of ben ik nou gek?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:17

En als we dan toch gaan zeuren... Ze hadden het paard beter voor minder (lees: veeeeel minder) te koop kunnen zetten en aan mij kunnen geven :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:21

Cardy schreef:
En als we dan toch gaan zeuren... Ze hadden het paard beter voor minder (lees: veeeeel minder) te koop kunnen zetten en aan mij kunnen geven :+

_O-

Heeey nee ik!!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:21

hahah ja als er nou een nulletje afging

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:23

Ik was eerst Nicole! :P Achteraan aansluiten :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:24

ralphtdw schreef:
hahah ja als er nou een nulletje afging

Sprong ik per direct in de auto met trailer er achter.. Geld cash pinnen en gaan met die banaan, keuren zelfde dag nog en mee naar huis :+

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:26

Sorry kon niet laten om die opmerking te maken... Hele discussie over een advertentie van een paard dat geen van ons alle zouden kunnen betalen :+ . Als ie voor een stuk minder te koop stond dan was ik zo wezen kijken, hoe goed of slecht deze foto's ook gemaakt zijn... (en als ik nu ook echt op zoek was naar een paard...)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:28

Ik vind het altijd knap hoor, die diepgaande conclusies op basis van 1 foto.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:37

Ik heb liever een wat mindere foto en een goed paard, dan super foto's en een paard wat tegenvalt in het echt :')

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:47

Mosh schreef:
Voor zulke bedragen hadden ze er ook wel ff een kleinere ruiter op kunnen zetten voor de foto. Nu is het net een pony :D

Dat was het eerste wat ik dacht!
Hij heeft zo gewoon echt een pony-uitstraling