slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:57

twee zielen een gedachte?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:57

Haha! arme jij....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:01

Miryamk schreef:
Of vis...

Ja die ook Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:06

Ik heb een keer bacon tijgernootjes gevoerd aan een echte vegatariër, oh wat voelde ik me l*llig zeg Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:12

Ach als ze drop,winegums, kauwgom, pudding of tum tums eten eten ze ook dierlijke resten Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:14

Ze zat er zo heerlijk van te smullen, ik had het zelf pas door toen het schaaltje leeg was... Clown

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:20

weet je wat pas zielig is.. vegeatirieers die ook vlees eten.. ja nep vlees.. dus groentenburger of nepvlees. please zeg je wil geen vlees eten maar je geeft dat nep vlees wat zei dus eten wel de naam vlees.. dat snap ik dus niet Misselijk
maar wel beetje oftopic dit..
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 07-08-07 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:20

Miryamk schreef:
Ik heb een keer bacon tijgernootjes gevoerd aan een echte vegatariër, oh wat voelde ik me l*llig zeg Bloos

ROFL dat was dubbel fout

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:22

_Charlotte_ schreef:
weet je wat pas zielig is.. vegeatirieers die ook vlees eten.. ja nep vlees.. dus groentenburger of nepvlees. please zeg je wil geen vlees eten maar je geeft dat nep vlees wat zei dus eten wel de naam vlees.. dat snap ik dus niet Misselijk

Zo een ken ik dan dus Haha! die wil geen vlees eten omdat ie geen dier wil eten. Maar heeft het wel altijd lekker gevonden, dus dat als alternatief.
Dat snap ik dus weer wel Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:27

IKbenEllen schreef:
Miryamk schreef:

ROFL dat was dubbel fout

Whoehaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!! *raapt zichzelf weer van de vloer*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:54

Ik ben vandaag met mijn paard in de kliniek geweest. Dezelfde kliniek als waar mijn vorige paard (zeer rustig) is ingeslapen. Ik heb daar alle DA gevraagd of ze het ooit meegemaakt hebben dat een paard uit de narcose opstond en wilde vluchten als de fatale spuit toegediend werd en het antwoord was unaniem NEE.
Dit kan wel gebeuren als je de narcose overslaat en meteen na de sedatie die fatale spuit zet, maar anders ECHT niet. Zij geven ook standaard drie spuiten: de sedatie, de narcose en daarna de euthanasievloeistof. En er is daar nog NOOIT een paard geweest die geprobeerd heeft op te staan. Dus bij degene die deze ervaring heeft met zijn/haar paard is echt niet voldoende middel toegediend of een stap overgeslagen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:16

maikeltje schreef:
Ik ben vandaag met mijn paard in de kliniek geweest. Dezelfde kliniek als waar mijn vorige paard (zeer rustig) is ingeslapen. Ik heb daar alle DA gevraagd of ze het ooit meegemaakt hebben dat een paard uit de narcose opstond en wilde vluchten als de fatale spuit toegediend werd en het antwoord was unaniem NEE.
Dit kan wel gebeuren als je de narcose overslaat en meteen na de sedatie die fatale spuit zet, maar anders ECHT niet. Zij geven ook standaard drie spuiten: de sedatie, de narcose en daarna de euthanasievloeistof. En er is daar nog NOOIT een paard geweest die geprobeerd heeft op te staan. Dus bij degene die deze ervaring heeft met zijn/haar paard is echt niet voldoende middel toegediend of een stap overgeslagen.

klopt, wel 2 stappen ook!

de DA die ik het heb zien doen had 1 grote spuit met roze vloeistof,en op aanraden van ons heeft hij er 2 gegeven,sukkel van een DA
dit was 11jaar geleden bij een paard dat tijdens oefenen voor caroussel rijden getrapt werd en daarbij zijn voorbeen brak.
paard wilde niet gaan liggen en probeerde een paar x om te blijven staan terwijl zijn gebroken been erbij bungelde,ook toen hij uiteindelijk neerviel moest er op de hals gezeten worden omdat het dier niet wilde blijven liggen
de DA kon ook de ader niet vinden en moest 2x aanprikken.
uiteindelijk is het toch gelukt het paard in te laten slapen,maar prettig was dit zeer zeker niet

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 00:53

Bah wat een rotervaring mirgino. Zeker als je weet dat het zo niet HOEFT te gaan.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 00:58

maikeltje schreef:
Bah wat een rotervaring mirgino. Zeker als je weet dat het zo niet HOEFT te gaan.

Gaan we ook nachtbraken ???

Ook bij mensen die in nood verkeren tijdens doodstrijd of ongelukken verloopt niet altijd alles even vlekkeloos en moeten ze er ook nog langer onder lijden dan nodig. Dat gun je een mens niet en een dier ook niet, maar helaas er worden zat fouten gemaakt.
Daarom kan het geen kwaad je in dit topic en ook daarbuiten goed te laten informeren zodat je weet hoe het hoort en hoe je het wil Knipoog .....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:03

Persoonlijk kies ik niet voor slachten, omdat ik daarvoor mijn paarden moet vervoeren. Aangezien hen dit altijd heel veel stress heeft bezorgd, zal ik dit zeker niet doen in de laatste momenten van hun leven. Mij lijkt het fijner, voor zover je van fijn kunt spreken, om hen in hun vertrouwde omgeving in te laten slapen. Ze zijn hier gekomen voor een goede oude dag, ik ga niet meer met ze slepen. En dan ga ik er uiteraard wel van uit dat de dienstdoend DA weet wat 'ie doet en het ook goed doet.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:25

Ik heb een theorie: Ik denk dat zoals er al gezegt werd ik heb nogn ooit zoveel vegetariers bij elkaar gezien: Dat de Vegetariers de wereld over proberen te nemen Clown dat zemet dit topic eigelijk wille zeggen:

JOIN THE COMMUNITY FOR VEGETARIANS OR BE BANNED FROM THE WORLD Haha!

Sorry, Van penny reacties, krijg je nog meer penny reacties Haha! Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:18

Zal ik even shockeren dan? Clown

Ik eet vegetarisch en heb mijn merrie vrijdag naar de slacht gebracht.....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:24

Richtje schreef:

Ach gut ach wat een zielig verhaal....Mooi paardje.
Heb je er wel vrede mee, hoe het gegaan is bedoel ik.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:31

Miryamk schreef:
Ach gut ach wat een zielig verhaal....Mooi paardje.
Heb je er wel vrede mee, hoe het gegaan is bedoel ik.

Dank je Lachen

Tja... het is nog even moeilijk..... voor de merrie is het absoluut goed gegaan. Ze werd uitgeladen en was binnen een minuut dood.... mooier kan toch in feite niet?
Was wel een merrie die heel braaf was op de trailer en makkelijk mee ging, dat scheelt wel natuurlijk!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:35

Tuurlijk dat neem je ook mee in overweging....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:37

fijn richtje dat het voor je gevoel toch goed is gedaan zo........vind het wel dapper en eerlijk van je

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:54

@ Richtje:

Waarom heb je voor de slacht gekozen en niet voor het inslapen door een DA??

xHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:19

Ik ben TEGEN slachten!
misschien moet je paard 2 uur pijnlijden maar ik vind laten inslapen altijd nog beter dan slachten!

Haha! xx

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:22

xHorses schreef:
Ik ben TEGEN slachten!
misschien moet je paard 2 uur pijnlijden maar ik vind laten inslapen altijd nog beter dan slachten!

Haha! xx

Lekker egoïstisch ben je dan, en dan zeker wel een kroket of frikandel eten? Nagelbijten / Gniffelen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:48

Richtje schreef:

vind ik op zich helemaal niet shocking. Het hangt er ook vanaf waarom je vegetarier bent. Als dat is omdat je tegen de bio-industrie bent, bijvoorbeeld, is dat heel legitiem. Jouw paard heeft een super leven gehad, toch?
Bovendien weet ik niet of jij jouw paard ook voor consumptie hebt bestemd.