Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StalNollie schreef:Ik snap wel wat lieser bedoeld en ik denk dat jullie haar tekst teveel lezen als ongemak. Maar er zijn eenmaal paarden die met een hindernis voor hun neus nu eenmaal wel de go hebben en de oren erop en die beetje door de bak wat oefeningen moeten doen geen reet aan vinden.
Ik zou toch overwegen tot verkoop of als zijnde lease maar dan ook op verplaatsing mogen een optie dan blijft ze van jullie maar heb je niet twee keer de stalling. Eventueel richting spring endurance ruiter en wellciht eerst even op proef om te kijken of er wederzijdse klik is dan heb je wellicht iets meer animo
ruitje schreef:@Ynskek, gefeliciteerd! Heb je meer info? Wat een leuke!
@stabledoor wat een verhaal, hoe is t nu met je zusje?
Over de situatie van Lieser, ik denk dat het en en kan zijn. Soms is het ongemak of rijtechnisch op te lossen..
Maar soms matchen je doelen ook gewoon niet. En ik denk dat ( maar dat vul ik in dus corrigeer me als ik t fout heb?) Jij bijvoorbeeld weinig koudbloeden of dravers gereden hebt Padoertje? Ik kan mij voorstellen dat een beetje basistype kwpner een B proef altijd oke vind?
Ik zie veel paarden in het recreatiesegment die echt fysiek en mentaal al hard moeten werken voor een B proef hoor...
ruitje schreef:@Ynskek, gefeliciteerd! Heb je meer info? Wat een leuke!
@stabledoor wat een verhaal, hoe is t nu met je zusje?
Over de situatie van Lieser, ik denk dat het en en kan zijn. Soms is het ongemak of rijtechnisch op te lossen..
Maar soms matchen je doelen ook gewoon niet. En ik denk dat ( maar dat vul ik in dus corrigeer me als ik t fout heb?) Jij bijvoorbeeld weinig koudbloeden of dravers gereden hebt Padoertje? Ik kan mij voorstellen dat een beetje basistype kwpner een B proef altijd oke vind?
Ik zie veel paarden in het recreatiesegment die echt fysiek en mentaal al hard moeten werken voor een B proef hoor...
Padoertje schreef:Ik heb van alles gereden, ook een draver, Tinker, haf en een Spanjaard. Zelfs fjordenhengsten voor het stamboek. Maar in de sport, op een Groninger hengst en wat pony’s na, alleen kwpners. Koudblouden zijn niet aan mij besteed; vaak dikke kaakspieren en wat lompig in de omgang. Ik ben meer van de wakkere, vlugge en soms te intelligente dieren waar je eigenlijk met een parachute op moet zitten. Al is dat nu met mijn leeftijd ook niet echt mijn ding meerMaar ik ben wel van de stelling dat ieder gezond paard een Z proef zou moeten kunnen lopen. De een met meer moeite dan een ander, maar met een handige ruiter kan ieder paard met 3 correcte gangen dit.
Lieser schreef:Padoertje schreef:Ik heb van alles gereden, ook een draver, Tinker, haf en een Spanjaard. Zelfs fjordenhengsten voor het stamboek. Maar in de sport, op een Groninger hengst en wat pony’s na, alleen kwpners. Koudblouden zijn niet aan mij besteed; vaak dikke kaakspieren en wat lompig in de omgang. Ik ben meer van de wakkere, vlugge en soms te intelligente dieren waar je eigenlijk met een parachute op moet zitten. Al is dat nu met mijn leeftijd ook niet echt mijn ding meerMaar ik ben wel van de stelling dat ieder gezond paard een Z proef zou moeten kunnen lopen. De een met meer moeite dan een ander, maar met een handige ruiter kan ieder paard met 3 correcte gangen dit.
Sorry Padoertje, maar dat is echt onzin. Ik schrijf al een hele tijd mee met KNHS-wedstrijden, en met name koudbloeden hebben echt meer moeite met de proeven. Ook goede ruiters sprokkelen soms met moeite 172 puntjes bij elkaar in de B. En dat zijn dan de betere koudbloeden, die daadwerkelijk meedoen. Want veel koudbloeden komen sowieso nooit in een wedstrijdring.
suffie schreef:Hier wil ik heel graag op inhaken, omdat ik het hier niet mee eens ben. Wij fokken en rijden Haflingers. Mijn merries zijn allemaal minimaal M2/Z als ik ze inzet voor de fokkerij en dat halen ze met gemak. Ik start op zowel reguliere als rassenwedstrijden en merk hierin geen verschil. Z is in mijn ogen voor een paard dat goed aan de hulpen staat, gezond is, prima haalbaar.
Elisa2 schreef:Ik ben het er ook niet mee eens. Ervaring met Fjorden, Tinkers, Haflingers. De meeste zijn prima op te leiden naar de Z wat gewoon basis is. Maar het is wel echt op een eerlijke manier rijden. Goed van achter naar voren rijden en er valt niks af te dwingen met de hand. Wat alleen maar goed is, in mijn ogen. Het duurt soms iets langer voordat ze los zijn maar dat is het dan ook.
Lieser schreef:Padoertje schreef:Ik heb van alles gereden, ook een draver, Tinker, haf en een Spanjaard. Zelfs fjordenhengsten voor het stamboek. Maar in de sport, op een Groninger hengst en wat pony’s na, alleen kwpners. Koudblouden zijn niet aan mij besteed; vaak dikke kaakspieren en wat lompig in de omgang. Ik ben meer van de wakkere, vlugge en soms te intelligente dieren waar je eigenlijk met een parachute op moet zitten. Al is dat nu met mijn leeftijd ook niet echt mijn ding meerMaar ik ben wel van de stelling dat ieder gezond paard een Z proef zou moeten kunnen lopen. De een met meer moeite dan een ander, maar met een handige ruiter kan ieder paard met 3 correcte gangen dit.
Sorry Padoertje, maar dat is echt onzin. Ik schrijf al een hele tijd mee met KNHS-wedstrijden, en met name koudbloeden hebben echt meer moeite met de proeven. Ook goede ruiters sprokkelen soms met moeite 172 puntjes bij elkaar in de B. En dat zijn dan de betere koudbloeden, die daadwerkelijk meedoen. Want veel koudbloeden komen sowieso nooit in een wedstrijdring.
StableDoor schreef:boemel schreef:Wat erg Stanledoor. Gelukkig is het niet al te slecht afgelopen.
Wij waren vorig jaar bezig met een grote maat haflinger, die afgekeurd werd. Uiteindelijk voor weinig als gezelschapspaard weggegaan is en vervolgens de handel in kwam. Hopelijk niet hetzelfde dier.
Zou best eens hetzelfde dier kunnen zijn, denk ook dat er iets fysiek mis is met hem. Was ook niet zomaar een bokje, echt een halve rodeo. Blijkbaar was hij met opstappen al niet happy en toen twijfelde mijn zus of er niet iets scheelde, 20 meter verder begon de rodeo. Er staat "zeldzaam mak" in de advertentieWat een andere bokker zei, eerst altijd laten voorrijden, gaan we zeker doen. Dit paard was van een bejaarde man dus die rijdt zelf niet, maar dan moet er maar iemand anders geregeld worden die kan voorrijden. Ze hebben ook niet eens gevraagd of alles oke was na het ziekenhuisbezoek ofzo