Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlwaysH schreef:Buiten dat ze met zo’n 30/40 kg in je handen hing en flink schudde en onrustig was, leek ze d’r achterhand niet helemaal lekker te bewegen. Bleek ook ocdtje en chips te hebben en was dus rx al afgekeurd, wat niet was besproken terwijl ik wel aangaf een paard te laten willen keuren.
Daarna toen we aangaven het niet te doen kregen we een super onbeleefde sneer van de fokker.
Dus nee dankje… next please!
Kreeg toevallig daarna een berichtje van een andere fokker die een leuk hengstje van 2,5 beeft staan dus we gaan daar kijken, staat super dichtbij.
c_alsemgeest schreef:Even op verzoek wat foto's van mijn nieuwe
Het is een lekker blij ei.
Zal binnenkort ook even iemand aan zijn jasje trekken voor rij-materiaal.
Vooralsnog zit ik er eigenlijk steeds op als er niemand rond loopt
Afgelopen dagen ook veel buiten gewandeld en uitgestapt. Het is echt een brave... wel pit met rijden, maar hij maakt zich verder nergens druk omen dat voor een Franklin
[ [url=m/2G3BGh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SdqClW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2SbqsH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij vindt de drukke weg achter de paddocks prachtig.
Zal binnenkort ook even iemand aan zijn jasje trekken voor rij-materiaal.
Vooralsnog zit ik er eigenlijk steeds op als er niemand rond loopt
Afgelopen dagen ook veel buiten gewandeld en uitgestapt. Het is echt een brave... wel pit met rijden, maar hij maakt zich verder nergens druk omen dat voor een Franklin
[ [url=m/2G3BGh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SdqClW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2SbqsH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij vindt de drukke weg achter de paddocks prachtig.
tantesam schreef:Wat jij zegt "gekkenhuis"... Mijn stalgenoot heeft haar PRE te koop en dat loopt niet bepaald storm volgens mij. Ik heb haar de afgelopen tijd gereden en het is een heerlijk rijpaard. Zou dat zijn omdat ze een PRE is, is daar minder animo voor?
kyrkelover schreef:Ik ben nu weer met iemand bezig die een in zeer slechte staat verkerende import volbloed heeft gekocht in januari dit jaar, waarbij het beestje even 15 jaar jonger gemaakt is.
De fokkerij ed waar ze vanaf komt zijn zich kapot geschrokken.
kyrkelover schreef:tantesam schreef:Wat jij zegt "gekkenhuis"... Mijn stalgenoot heeft haar PRE te koop en dat loopt niet bepaald storm volgens mij. Ik heb haar de afgelopen tijd gereden en het is een heerlijk rijpaard. Zou dat zijn omdat ze een PRE is, is daar minder animo voor?
Ja ik vind dat door de slechte import van oa volbloeden/tinkers/spanjaarden ed de goede en leuke paarden in Nederland daar ook giga onder te lijden hebben.
Het is iets wat ik ook zeker heel erg merk.
Ik ben nu weer met iemand bezig die een in zeer slechte staat verkerende import volbloed heeft gekocht in januari dit jaar, waarbij het beestje even 15 jaar jonger gemaakt is.
Helaas is dit iets wat veelvuldig voorkomt, ook aangaande blessures en paarden met een rugzakje.
Gevolg alles wordt over 1 kam geschoren.
Spookje29 schreef:Kreeg zaterdag een bericht, dat het desbetreffende paard al weg op proef was... terwijl ik maandag zou komen kijken, ugh hellemaal verliefd op die foto's, net goed aan de maat voor mij ..zo poef paf weg, oke..
Andere pony daar gekeken, heel leuk dier, maar vond ik toch te klein, kwam niet goed over dat ik dat zij volgens mij ..maar er was genoeg intresse voor hoor, achja. Ik denk een heel nieuw topic die met delen gevuld kan worden over rare dingen meemaken met een paard kopen, ondanks dit niet echt noemings waardig erg was, maar je maakt het toch mee.
Zag onderweg wel een leuk fjord (kruising?) Heb er een foto van, maar zomaar iets online zetten van een ander?? Ben benieuwd wat voor kruising het was.
AlwaysH schreef:kyrkelover schreef:
Ja ik vind dat door de slechte import van oa volbloeden/tinkers/spanjaarden ed de goede en leuke paarden in Nederland daar ook giga onder te lijden hebben.
Het is iets wat ik ook zeker heel erg merk.
Ik ben nu weer met iemand bezig die een in zeer slechte staat verkerende import volbloed heeft gekocht in januari dit jaar, waarbij het beestje even 15 jaar jonger gemaakt is.
Helaas is dit iets wat veelvuldig voorkomt, ook aangaande blessures en paarden met een rugzakje.
Gevolg alles wordt over 1 kam geschoren.
Ik geloof dit wel. Heb er natuurlijk zelf ook een gehad. Was een super leuk paard overigens, maar niet meer lichamelijk goed.
Maar even… 15?! jaar verschil? Damn zeg. Wat erg. En dier in slechte staat dus neem aan dat je het dan wel kan zien aan het diertje toch?Spookje29 schreef:Kreeg zaterdag een bericht, dat het desbetreffende paard al weg op proef was... terwijl ik maandag zou komen kijken, ugh hellemaal verliefd op die foto's, net goed aan de maat voor mij ..zo poef paf weg, oke..
Andere pony daar gekeken, heel leuk dier, maar vond ik toch te klein, kwam niet goed over dat ik dat zij volgens mij ..maar er was genoeg intresse voor hoor, achja. Ik denk een heel nieuw topic die met delen gevuld kan worden over rare dingen meemaken met een paard kopen, ondanks dit niet echt noemings waardig erg was, maar je maakt het toch mee.
Zag onderweg wel een leuk fjord (kruising?) Heb er een foto van, maar zomaar iets online zetten van een ander?? Ben benieuwd wat voor kruising het was.