Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:37

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal ook.
Een 5 jarige beleerde grote kwpn merrie voor laag budget..

En zo denk ik er met de 2.5 jarige hengst ook over, maar wellicht heb je geluk en is het de speld in de hooiberg

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:31

Die is sowieso al rx goedgekeurd en kunnen we herkeuren. :j
We gaan het meemaken.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:34

Wat jammer AlwaysH dat die andere zo'n mismatch was. Wellicht met dit hele jonkie meer succes. :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:05

Wat is ongeveer je budget AlwaysH?
Bij ons op stal staat nog een 3 jarige kwpn merrie te koop.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:06

AlwaysH schreef:
Buiten dat ze met zo’n 30/40 kg in je handen hing en flink schudde en onrustig was, leek ze d’r achterhand niet helemaal lekker te bewegen. Bleek ook ocdtje en chips te hebben en was dus rx al afgekeurd, wat niet was besproken terwijl ik wel aangaf een paard te laten willen keuren.
Daarna toen we aangaven het niet te doen kregen we een super onbeleefde sneer van de fokker.

Dus nee dankje… next please!

Kreeg toevallig daarna een berichtje van een andere fokker die een leuk hengstje van 2,5 beeft staan dus we gaan daar kijken, staat super dichtbij.

Maar heb je alleen gevraagd of je over mocht keuren of ook of er opmerkingen waren bij het rapport.

Als de vraag van jou was is paard gekeurd en je vraagt niet verder dan is alleen een ja natuurlijk ook een antwoord.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:35

Hij zei zelf bij het bezoek dat ze er met keuren op afgekeurd was. In mijn ad staat duidelijk goedgekeurd en mogelijkheid tot overkeuren. Hij gaf aan dat ze aan mijn eisen voldeed. Dus niet helemaal netjes denk ik dan.
Rapport was wel aanwezig.

Bezoek ging prima en hij was vriendelijk, alleen achteraf dus niet. Omdat we dus niet wilden. Erg kinderachtig.

Ga uiteraard geen namen noemen of screenshots plaatsen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:19

Oh wat stom zeg. Idd kinderachtig dan, zeker omdat je gewoon dat hebt aangegeven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:09

Ja. Verder echt onwijs leuk paard maar we durfden het niet aan en ik kan ook helemaal niet goed rijden met paarden die heel zwaar in de hand hangen. Dus lijkt me meer dan fair..

Ben benieuwd wat vrijdag brengt en anders zoeken we gewoon verder.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:10

Even op verzoek wat foto's van mijn nieuwe
:P
Het is een lekker blij ei.
Zal binnenkort ook even iemand aan zijn jasje trekken voor rij-materiaal.
Vooralsnog zit ik er eigenlijk steeds op als er niemand rond loopt :')
Afgelopen dagen ook veel buiten gewandeld en uitgestapt. Het is echt een brave... wel pit met rijden, maar hij maakt zich verder nergens druk om :D

Hij vindt de drukke weg achter de paddocks prachtig. :wow:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-08-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto + info verwijderd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:29

Wat een vriendelijk hoofd. Leuk dier om te zien. Veel plezier ermee.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:40

Kreeg zaterdag een bericht, dat het desbetreffende paard al weg op proef was... terwijl ik maandag zou komen kijken, ugh hellemaal verliefd op die foto's, net goed aan de maat voor mij ..zo poef paf weg, oke #) ..
Andere pony daar gekeken, heel leuk dier, maar vond ik toch te klein, kwam niet goed over dat ik dat zij volgens mij ..maar er was genoeg intresse voor hoor, achja :+ . Ik denk een heel nieuw topic die met delen gevuld kan worden over rare dingen meemaken met een paard kopen, ondanks dit niet echt noemings waardig erg was, maar je maakt het toch mee.

Zag onderweg wel een leuk fjord (kruising?) Heb er een foto van, maar zomaar iets online zetten van een ander?? Ben benieuwd wat voor kruising het was.

c_alsemgeest @ wat een ontzettend leuk koppie! Geniet er van

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:22

c_alsemgeest schreef:
Afgelopen dagen ook veel buiten gewandeld en uitgestapt. Het is echt een brave... wel pit met rijden, maar hij maakt zich verder nergens druk om :D en dat voor een Franklin :+

[ [url=m/2G3BGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SdqClW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2SbqsH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke ! Veel plezier met hem!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:45

c_alsemgeest schreef:
Afgelopen dagen ook veel buiten gewandeld en uitgestapt. Het is echt een brave... wel pit met rijden, maar hij maakt zich verder nergens druk om :D en dat voor een Franklin :+

[ [url=m/2G3BGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SdqClW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2SbqsH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel leuk dier, ik houd wel van snebjes <3

@spookje dat is balen zeg.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 08:47

c_alsemgeest schreef:

Echt een prachtig dier! Jij hebt wel oog voor knappe paarden. Gefeliciteerd, hoop dat jullie samen veel plezier beleven en stokoud mogen worden.

Spookje, wat een zoektocht. Ik benijd jou en de andere zoekenden niet, het is echt een gekkenhuis op het moment. Ik ben zo blij dat ik de mijne in de schoot geworpen kreeg twee jaar geleden.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 14:44

Wat jij zegt "gekkenhuis"... Mijn stalgenoot heeft haar PRE te koop en dat loopt niet bepaald storm volgens mij. Ik heb haar de afgelopen tijd gereden en het is een heerlijk rijpaard. Zou dat zijn omdat ze een PRE is, is daar minder animo voor?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 15:41

tantesam schreef:
Wat jij zegt "gekkenhuis"... Mijn stalgenoot heeft haar PRE te koop en dat loopt niet bepaald storm volgens mij. Ik heb haar de afgelopen tijd gereden en het is een heerlijk rijpaard. Zou dat zijn omdat ze een PRE is, is daar minder animo voor?

Ja ik vind dat door de slechte import van oa volbloeden/tinkers/spanjaarden ed de goede en leuke paarden in Nederland daar ook giga onder te lijden hebben.
Het is iets wat ik ook zeker heel erg merk.
Ik ben nu weer met iemand bezig die een in zeer slechte staat verkerende import volbloed heeft gekocht in januari dit jaar, waarbij het beestje even 15 jaar jonger gemaakt is.
De fokkerij ed waar ze vanaf komt zijn zich kapot geschrokken.
Helaas is dit iets wat veelvuldig voorkomt, ook aangaande blessures en paarden met een rugzakje.
Gevolg alles wordt over 1 kam geschoren.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 16:30

kyrkelover schreef:
Ik ben nu weer met iemand bezig die een in zeer slechte staat verkerende import volbloed heeft gekocht in januari dit jaar, waarbij het beestje even 15 jaar jonger gemaakt is.

15 jaar :oo

Maar dat verschil zie je toch wel of ben ik nou tosti?

Zelf zit ik wat rond te kijken naar Friezen. Valt niet mee als je geen € 15.000 in de portefeuille hebt.

Vriendin heeft een 14 (?) Jarige ruin te koop staan,Z dressuur,lief paard wel.
Iets van 1.64 hoog.

Heb er op gereden maar ik zit toch liever op een fries :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:18

kyrkelover schreef:
tantesam schreef:

Ja ik vind dat door de slechte import van oa volbloeden/tinkers/spanjaarden ed de goede en leuke paarden in Nederland daar ook giga onder te lijden hebben.
Helaas is dit iets wat veelvuldig voorkomt, ook aangaande blessures en paarden met een rugzakje.

Ik geloof dit wel. Heb er natuurlijk zelf ook een gehad. Was een super leuk paard overigens, maar niet meer lichamelijk goed.

Maar even… 15?! jaar verschil? Damn zeg. Wat erg. En dier in slechte staat dus neem aan dat je het dan wel kan zien aan het diertje toch?

Spookje29 schreef:
Kreeg zaterdag een bericht, dat het desbetreffende paard al weg op proef was... terwijl ik maandag zou komen kijken, ugh hellemaal verliefd op die foto's, net goed aan de maat voor mij ..zo poef paf weg, oke #) ..
Andere pony daar gekeken, heel leuk dier, maar vond ik toch te klein, kwam niet goed over dat ik dat zij volgens mij ..maar er was genoeg intresse voor hoor, achja :+ . Ik denk een heel nieuw topic die met delen gevuld kan worden over rare dingen meemaken met een paard kopen, ondanks dit niet echt noemings waardig erg was, maar je maakt het toch mee.

Zag onderweg wel een leuk fjord (kruising?) Heb er een foto van, maar zomaar iets online zetten van een ander?? Ben benieuwd wat voor kruising het was.

Jammer is dat hè, als dat zo snel gaat. Eigenlijk moet je ook niet ‘verliefd’ worden op zo’n beestje, maar als je hem/haar aansprekend vindt ga je er toch wel met gekruiste vingers op af.

Is die fjord(kruising) te koop aangeboden of zag je hem serieus gewoon staan? Je mag me best pb’en maar ben geen fjorden expert.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:33

AlwaysH schreef:
kyrkelover schreef:

Ik geloof dit wel. Heb er natuurlijk zelf ook een gehad. Was een super leuk paard overigens, maar niet meer lichamelijk goed.

Maar even… 15?! jaar verschil? Damn zeg. Wat erg. En dier in slechte staat dus neem aan dat je het dan wel kan zien aan het diertje toch?

Spookje29 schreef:

Maar jij weet niet of dat al was, of bij jullie ontstaan. Zoiets weet je wel als je bij koop röntgent of koopt bij een persoon die bekend is met het dier.

In het geval van het dier dat dus 15 jaar jonger is gemaakt.. deze is zelfs gekeurd door een dierenarts, jullie raden het al geen eigen, en daarbij niks vermeld. OVerigens bij een handelaarster vandaan waarvan ik weet dat ze eerder ook gesjoemeld heeft met paspoorten.
En tja een betere blik in het paspoort laat alle alarmbellen rinkelen, maar menig koper ziet dit niet.
Buitenlandse chip met een Nederlands paspoort van de PVE gemaakt in 2018. Volgens mij is de PVE opgeheven in 2015. Vervolgens staan er 0 entingen in. Merrie heeft alleen al tot 2014 4 pagina's aan entingen... 8 of 9 veulens waarvan de laatste maart vorig jaar.
Hoe ik dat weet THANK GOD is bij de volbloed werkelijk zowat alles geregistreerd. Entingen, wanner een paard stal verlaat, wanneer het gedekt wordt, wanneer ze geëxporteerd worden om te dekken, you name it.

Overigens groot compliment aan de NRPS die gelijk aan de bel trok toen de eigenaar het dier wilde registreren. Zij zijn wel verder gaan zoeken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:43

Zover mij door de kliniek gelijk is duidelijk gemaakt, is dat als wij hem inderdaad op de foto hadden laten zetten, hij zeker op hko was afgekeurd. De ergste gradatie gaat niet over een nacht ijs natuurlijk. Als die achterste knie natuurlijk niet ook afgekeurd zou zijn met dat trauma. :=
We doen in ieder geval niet nog een keer op de gok. Y;(

Wij kregen er inderdaad direct gewoon zijn Weatherbys paspoort bij. Zo kwam ik er achter dat het een ex renner was. Heb alles kunnen vinden en de vorige stal geïnformeerd inderdaad.

Heeft die meid met die oudere volbloed nu wel nog ergens recht op? Aangezien er nee gesjoemeld is?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:03

Het probleem is vooral dat het heel moeilijk is om dingen aan te klagen.
Gelukkig reageerden de nieuwe eigenaren positief en laten het die nu dekken, maar het is gewoon idioot dat dit soort dingen gebeuren.
En dat op meerdere vlakken. Zo had het dier nu ook voor de menselijke consumptie geslacht mogen worden........

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:08

Oja, dat mag natuurlijk niet!
Fijn dat ze het laten dekken..

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:09

15 jaar verschil? Dat ze nog positief reageren, jeetjemina dat is niet niks.

Ik lees trouwens mee, maar ben niet actief op zoek. Ik vind het leuk om al jullie nieuwe paarden te zien en hopelijk als er financieel wat meer ruimte is komt er hier ook weer eentje. :D

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:24

Ik denk zomaar dat je gelijk hebt qua importverhalen. Klinkt heel aannemelijk. 15 jaar verschil, schandalig zeg!!
Mijn vriendin d'r paard is in Nederlandse Spaanse, volgens mij staat dat ook in haar advertentie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:59

Ja bizar 15 jaar... kan mij echt niet voorstellen dat je dat niet ziet met de keuring wanneer ze in de mond kijken.
Weet dan ook weer niet voor hoe oud het paard moest doorgaan? Want hoe ouder, hoe minder verschil natuurlijk wanneer ze echt aftands zijn.
Maar goed, 15 jaar... dat is echt veel.