Brussel heeft heel veel frans in zijn dialect. De "echte" Brusselaren klinken ook frans als ze NL spreken.
Antwerpen hangt er van af of je meer richting centrum gaat of meer richting kempen. Kempen is redelijk verstaanbaar, centrum Antwerpen begrijp ik geen fluit van. A, e en ij klinken allemaal hetzelfde daar dus het is een beetje gokken welk woord ze bedoelen wanneer één van die klinkers er in zit.
Bij mijn man op de club zit eentje van Antwerpen. Ik moet het samen puzzelen op basis van de context en gokken want ik weet maar 40% van de tijd welk woord ie gebruikt heeft.

Gent... Het Oost Vlaamse dialect is IMO veruit het minst verstaanbare maar ook daar heb je heel veel verschillen. Aalst is het ergste vind ik.
Gent heeft ook weer veel frans net als west vlaanderen maar het hangt een beetje af van hoeveel moeite de spreker wil doen. Een gentenaar kan wel begrijpelijk AN spreken. Een aalstenaar niet.
Of ik heb het iig nog niet gehoord.
Dat kon ze ook maar dat is dus wat je niet wil met een paard dat dressuurproeven moet gaan lopen.
Oversteken en dan kwam je aan de stallen en de manege. Materiaal stond daar ook heel veilig naast die straat natuurlijk (not). We hebben veel heen en weer gelopen daar.
heb nog maar één keer eerder iemand gehad die ik geholpen heb die spontaan mee hielp als ze zag dat er werk was.
zodra er iets gebeurt dat eng is plakt ie weer tegen Joy zijn heup.
Dwaas beest.