Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:51

cijsalover schreef:
Vraagje: wat vinden jullie van een inmiddels 5-jarig paard die als 2.5 jarige een OCD op de sprong (niet ingekapseld) liet zien?

Als het niet operabel is niet doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:21

Babootje schreef:
cijsalover schreef:
Vraagje: wat vinden jullie van een inmiddels 5-jarig paard die als 2.5 jarige een OCD op de sprong (niet ingekapseld) liet zien?

Als het niet operabel is niet doen.

Ik zou geen paard kopen wat ik meteen al moet laten opereren. Allerlei ziektes komen toch wel,als ik hem pas heb wil ik eerst een tijdje genieten.Al heb je daar nooit garantie op helaas.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:30

Ik heb vandaag 3 paarden gezien, was echt een lange dag :D

Nummer 1 was simpelweg een misverstand; hij hoorde goed zadelmak te zijn en al wijken enz te kunnen, verkoper durfde er echter zelf niet op :+ ik ben er wel op geklommen maar had ik beter niet kunnen doen :') Nummer 2 was ongetwijfeld een hartstikke goed springpaard maar ik heb er gemengde gevoelens bij, die is namelijk net teruggebracht ivm gevaarlijk gedrag bij nieuwe eigenaren... Ik vond het absoluut geen vervelend paard met rijden, groen en een tikje merrie gedrag maar daar blijft het een beetje bij, alleen het verhaal met mislukte verkoop doet me toch echt twijfelen :?

Nummer 3 ga ik zsm nog een keer zien :D ik was er al onwijs enthousiast over zodra ik hem op marktplaats zag en vandaag had ik geen zin om af te stappen :P als hij in mijn auto paste had ik hem zo meegenomen :D

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:02

oeeh die nummer 3 klinkt goed! Eigenlijk zou je niet voor minder moeten gaan toch? :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:15

Robijntjah schreef:
Dat kan natuurlijk ook nog. Hun doelgroep leek me meer 15 jarige meisjes.

Toevallig een stal uit Barneveld?

Fly_high schreef:

Nummer 1 was simpelweg een misverstand; hij hoorde goed zadelmak te zijn en al wijken enz te kunnen, verkoper durfde er echter zelf niet op :+ ik ben er wel op geklommen maar had ik beter niet kunnen doen :') Nummer 2 was ongetwijfeld een hartstikke goed springpaard maar ik heb er gemengde gevoelens bij, die is namelijk net teruggebracht ivm gevaarlijk gedrag bij nieuwe eigenaren... Ik vond het absoluut geen vervelend paard met rijden, groen en een tikje merrie gedrag maar daar blijft het een beetje bij, alleen het verhaal met mislukte verkoop doet me toch echt twijfelen :?

Nummer 3 ga ik zsm nog een keer zien :D ik was er al onwijs enthousiast over zodra ik hem op marktplaats zag en vandaag had ik geen zin om af te stappen :P als hij in mijn auto paste had ik hem zo meegenomen :D

Nummer 3 klinkt goed! Dat gevoel moet je hebben. Hopelijk houden ze hem voor je vast!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:52

Fly_high schreef:

Gewoon opvouwen en op de achterbank schuiven. Als dat niet kan, heb je wel een heul klein autootje :D

Bij die tweede, hebben ze je gewoon vertelt dat ie terug gekomen is op gevaarlijk gedrag?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:21

Fly_high schreef:

Dat klinkt goed! Ga je nog een keer heen of gelijk keuren?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:26

Spannend fly-high, fijn dat je de tijd krijgt om een tweede keer te gaan kijken.

Hier vandaag bij een leuke 4 jarige gaan kijken. Kon voor een springpaard echt leuk lopen, braaf ook, mooi groot. Maar eenmaal erop, vond ik er niks aan :Y) . Stom is dat, met sommige paarden heb ik dan gewoon geen klik. Beeld van de zijkant was blijkbaar wel mooi maar ja als t gevoel er niet is. Vond het wel stom voor de verkoper. Maar goed, gevoel is lastig te voorspellen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:44

ikke schreef:
Fly_high schreef:

Gewoon opvouwen en op de achterbank schuiven. Als dat niet kan, heb je wel een heul klein autootje :D

Bij die tweede, hebben ze je gewoon vertelt dat ie terug gekomen is op gevaarlijk gedrag?

Dat was echt het eerste wat de verkoper heeft verteld. Nieuwe eigenaren zouden er op oefenwedstrijd mee zijn geweest en het paard zou zodanig vervelend hebben gedaan dat ze hem daarna terug hebben gebracht. De verkoper is er vanzelfsprekend niet bij geweest dus het is raden wat de waarheid is, ik heb uiteraard ook geen idee wat de rijkunsten van de (inmiddels ex-) eigenaren zijn. De verkoper is een prof en ja, als ik hem zie rijden kan ik me heel goed voorstellen dat hij er op zijn gemakkie een rondje mee springt :) of ik daar ook handig genoeg voor ben is de vraag :? Het is een jonge, gevoelige merrie, als je aan de voorkant zit te plukken en trekken oid dan wil ze weleens haar ongemakken best duidelijk uiten. Het probleem is dat ik er zo'n een al heb :') deze is wel een paard met kwaliteit, rondje Z is zeker binnen haar bereik.

De derde daarentegen is niet eens springgefokt, wel fanatiek wat dat betreft. Ik ga nog een keer proefrijden en zolang er niets geks gebeurt ben ik geneigd om er voor te gaan :D

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:30

Klinkt goed de derde Fly High :) Superfijn dat je de ruimte krijgt een 2e keer langs te komen ;)

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:10

Hoi hoi, sorry als ik door mensen heen ga.. Zijn er hier mensen in omgeving Rotterdam/ Zeeland die een goede paardenarts kennen die kan keuren (zowel klinisch en röntgenologisch met hals en rug) die ook op Zaterdag keurt? Ik zou graag wat info willen dan, want ik ben het spoor echt een beetje bijster... :n

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:16

Misschien Bodegraven

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:28

pantarhei schreef:
Misschien Bodegraven

Die ga ik eens checken, bedankt hoor! Ben wel bang dat hij uit de regio zit :( Het paard staat net boven zeeland, onder Rotterdam en naast Brabant. Dus qua omgeving waar dierenartsen komen best wel een vervelende plek. En daarnaast woon ik aan de andere kant van het land en zitten we met een avondklok dus ik kan ook niet zeggen goh ik kom om 18 uur langs, want dan ben ik niet op tijd terug. Maar ja wat we wel niet over hebben voor een paard :) Dus als er mensen nog meer suggesties hebben, be my guest.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:30

Misschien de Lingehoeve? Die hebben tegenwoordig hun mobiele praktijk in Dordrecht.

Weet alleen niet of die op zaterdag keuren

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:54

Dilan93 schreef:
Misschien de Lingehoeve? Die hebben tegenwoordig hun mobiele praktijk in Dordrecht.

Lingehoeve heb ik al geïnformeerd. Wou ik eerst heen, maar om heel eerlijk te zijn schrok ik enorm van wat ze vroegen. Maar dat zou ook wel te maken hebben met de randstad. En ze keuren inderdaad niet op zaterdagen volgensmij.

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:05

Ja daar liep ik ook tegenaan voor een keuring in die hoek, een soort zwart gat qua dierenartsen haha.

Moet het op locatie of kan paard ook naar kliniek gereden worden? Misschien de kliniek in Oude-Tonge dan een optie? Toen ik contact met ze had wilden ze niet een eiland naar beneden rijden voor de keuring, maar bij hun op de kliniek kon wel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:11

En anders E digit, zij komen op locatie :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:17

Fly_high schreef:
ikke schreef:

Dat was echt het eerste wat de verkoper heeft verteld. Nieuwe eigenaren zouden er op oefenwedstrijd mee zijn geweest en het paard zou zodanig vervelend hebben gedaan dat ze hem daarna terug hebben gebracht. De verkoper is er vanzelfsprekend niet bij geweest dus het is raden wat de waarheid is, ik heb uiteraard ook geen idee wat de rijkunsten van de (inmiddels ex-) eigenaren zijn. De verkoper is een prof en ja, als ik hem zie rijden kan ik me heel goed voorstellen dat hij er op zijn gemakkie een rondje mee springt :) of ik daar ook handig genoeg voor ben is de vraag :? Het is een jonge, gevoelige merrie, als je aan de voorkant zit te plukken en trekken oid dan wil ze weleens haar ongemakken best duidelijk uiten. Het probleem is dat ik er zo'n een al heb :') deze is wel een paard met kwaliteit, rondje Z is zeker binnen haar bereik.

De derde daarentegen is niet eens springgefokt, wel fanatiek wat dat betreft. Ik ga nog een keer proefrijden en zolang er niets geks gebeurt ben ik geneigd om er voor te gaan :D

Dan zou ik heul erg vlot achter die derde aan gaan, als ik in jouw schoenen stond. Als je niet al te laat bent.

Ook voor de meelezers: over die tweede klinkt het niet helemaal onwaarschijnlijk dat die meer tijd nodig had om te wennen, eventueel in combinatie met een niet zo goed passend stalmanagement.
Ik heb zo'n Taart staan die de eerste drie maanden bijna staatsgevaarlijk was. Was nauwelijks een land mee te bezeilen. Maar ik had d'r ruim een maand uitgeprobeerd en ze had geen stap verkeerd gezet dus in de basis was het (en is het) een braaf paard. Na vier maanden werd ze wat beter aanspreekbaar en na een goed half jaar was ze weer soort van ok en intussen is ze weer geruime tijd gewoon het brave paard wat ik ook dacht te kopen. Ze is niet helemaal de oude geworden maar ook daar is een simpele verklaring voor; ik krijg het stalmanagemnt niet voor elkaar zoals dat voor haar zou passen.

En nee, verhuizen is niet echt een optie omdat andere stallen in de omgeving een nog beroerder management voeren.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:18

mpc_rijder schreef:
Ja daar liep ik ook tegenaan voor een keuring in die hoek, een soort zwart gat qua dierenartsen haha.

Moet het op locatie of kan paard ook naar kliniek gereden worden? Misschien de kliniek in Oude-Tonge dan een optie? Toen ik contact met ze had wilden ze niet een eiland naar beneden rijden voor de keuring, maar bij hun op de kliniek kon wel.

Volgens mij is Oude- Tonge hun eigen dierenarts, dat is wel het zelfde eiland waar ze zitten inderdaad :) Ik kan wel eens kijken! Bedankt voor de tip hoor! De eigenaresse heeft liever op locatie, maar wij rijden toch met trailer die kant op dus dan kan ik hem ook wel mee nemen naar de kliniek :)

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:18

Autumnn schreef:
En anders E digit, zij komen op locatie :)

Die ga ik eens bekijken! Dankjewel hoor!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:33

xkusjeirene schreef:
Dilan93 schreef:

Lingehoeve heb ik al geïnformeerd. Wou ik eerst heen, maar om heel eerlijk te zijn schrok ik enorm van wat ze vroegen. Maar dat zou ook wel te maken hebben met de randstad. En ze keuren inderdaad niet op zaterdagen volgensmij.

Niemand gelooft mij als ik zeg 1100€ betaald te hebben in 2008 voor sportkeuring, foto’s hals en rug en echo van de benen.
Lingenoeve was dat en ik wilde maar een arts en dat was Bergman

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:41

Ik heb voor sportkeuring dus klinisch, röntgen vd benen, hals en rug 850 betaald. Koopje als ik het zo lees

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:43

Nou dan had ik al helemaal een koopje :+
Blijft een duur geintje. Maar dan weet je wel alles.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:54

Esther_r20 schreef:
Ik heb voor sportkeuring dus klinisch, röntgen vd benen, hals en rug 850 betaald. Koopje als ik het zo lees

Ik zit op 886 inclusief bloedtest dus mooie prijs als ik het zo lees.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:08

Ik weet hun keuringsprijzen niet. Heb ze toen op stal gehad voor röntgen en scan. Weet niet meer precies wat ik toen kwijt was, maar ben er niet dusdanig van geschrokken dat het me bij gebleven is :+