cijsalover schreef:Vraagje: wat vinden jullie van een inmiddels 5-jarig paard die als 2.5 jarige een OCD op de sprong (niet ingekapseld) liet zien?
Als het niet operabel is niet doen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:cijsalover schreef:Vraagje: wat vinden jullie van een inmiddels 5-jarig paard die als 2.5 jarige een OCD op de sprong (niet ingekapseld) liet zien?
Als het niet operabel is niet doen.
Robijntjah schreef:Dat kan natuurlijk ook nog. Hun doelgroep leek me meer 15 jarige meisjes.
Fly_high schreef:Ik heb vandaag 3 paarden gezien, was echt een lange dag
Nummer 1 was simpelweg een misverstand; hij hoorde goed zadelmak te zijn en al wijken enz te kunnen, verkoper durfde er echter zelf niet opik ben er wel op geklommen maar had ik beter niet kunnen doen
Nummer 2 was ongetwijfeld een hartstikke goed springpaard maar ik heb er gemengde gevoelens bij, die is namelijk net teruggebracht ivm gevaarlijk gedrag bij nieuwe eigenaren... Ik vond het absoluut geen vervelend paard met rijden, groen en een tikje merrie gedrag maar daar blijft het een beetje bij, alleen het verhaal met mislukte verkoop doet me toch echt twijfelen
![]()
Nummer 3 ga ik zsm nog een keer zienik was er al onwijs enthousiast over zodra ik hem op marktplaats zag en vandaag had ik geen zin om af te stappen
als hij in mijn auto paste had ik hem zo meegenomen
Nummer 1 was simpelweg een misverstand; hij hoorde goed zadelmak te zijn en al wijken enz te kunnen, verkoper durfde er echter zelf niet opik ben er wel op geklommen maar had ik beter niet kunnen doen
Nummer 2 was ongetwijfeld een hartstikke goed springpaard maar ik heb er gemengde gevoelens bij, die is namelijk net teruggebracht ivm gevaarlijk gedrag bij nieuwe eigenaren... Ik vond het absoluut geen vervelend paard met rijden, groen en een tikje merrie gedrag maar daar blijft het een beetje bij, alleen het verhaal met mislukte verkoop doet me toch echt twijfelen
![]()
Nummer 3 ga ik zsm nog een keer zienik was er al onwijs enthousiast over zodra ik hem op marktplaats zag en vandaag had ik geen zin om af te stappen
![]()
ikke schreef:Fly_high schreef:Ik heb vandaag 3 paarden gezien, was echt een lange dag
![]()
Gewoon opvouwen en op de achterbank schuiven. Als dat niet kan, heb je wel een heul klein autootje![]()
Bij die tweede, hebben ze je gewoon vertelt dat ie terug gekomen is op gevaarlijk gedrag?
pantarhei schreef:Misschien Bodegraven
Dilan93 schreef:Misschien de Lingehoeve? Die hebben tegenwoordig hun mobiele praktijk in Dordrecht.
Weet alleen niet of die op zaterdag keuren
Fly_high schreef:ikke schreef:Gewoon opvouwen en op de achterbank schuiven. Als dat niet kan, heb je wel een heul klein autootje![]()
Bij die tweede, hebben ze je gewoon vertelt dat ie terug gekomen is op gevaarlijk gedrag?
Dat was echt het eerste wat de verkoper heeft verteld. Nieuwe eigenaren zouden er op oefenwedstrijd mee zijn geweest en het paard zou zodanig vervelend hebben gedaan dat ze hem daarna terug hebben gebracht. De verkoper is er vanzelfsprekend niet bij geweest dus het is raden wat de waarheid is, ik heb uiteraard ook geen idee wat de rijkunsten van de (inmiddels ex-) eigenaren zijn. De verkoper is een prof en ja, als ik hem zie rijden kan ik me heel goed voorstellen dat hij er op zijn gemakkie een rondje mee springtof ik daar ook handig genoeg voor ben is de vraag
Het is een jonge, gevoelige merrie, als je aan de voorkant zit te plukken en trekken oid dan wil ze weleens haar ongemakken best duidelijk uiten. Het probleem is dat ik er zo'n een al heb
deze is wel een paard met kwaliteit, rondje Z is zeker binnen haar bereik.
De derde daarentegen is niet eens springgefokt, wel fanatiek wat dat betreft. Ik ga nog een keer proefrijden en zolang er niets geks gebeurt ben ik geneigd om er voor te gaan
mpc_rijder schreef:Ja daar liep ik ook tegenaan voor een keuring in die hoek, een soort zwart gat qua dierenartsen haha.
Moet het op locatie of kan paard ook naar kliniek gereden worden? Misschien de kliniek in Oude-Tonge dan een optie? Toen ik contact met ze had wilden ze niet een eiland naar beneden rijden voor de keuring, maar bij hun op de kliniek kon wel.
xkusjeirene schreef:Dilan93 schreef:Misschien de Lingehoeve? Die hebben tegenwoordig hun mobiele praktijk in Dordrecht.
Weet alleen niet of die op zaterdag keuren
Lingehoeve heb ik al geïnformeerd. Wou ik eerst heen, maar om heel eerlijk te zijn schrok ik enorm van wat ze vroegen. Maar dat zou ook wel te maken hebben met de randstad. En ze keuren inderdaad niet op zaterdagen volgensmij.