Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:08

Anne_GTI schreef:
Ik had eigenlijk die dode pony's ook op de voorpagina van bokt verwacht.

Misschien komt dat nog ?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:15

sterregoud schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik had eigenlijk die dode pony's ook op de voorpagina van bokt verwacht.

Misschien komt dat nog ?

Het bericht van in Essen werd verwijderd.Niet door diegene die het geplaatst had,las ik.Er zijn wel screenshots van gemaakt omdat men wist dat dit zou gebeuren.
De screenshots zijn geplaatst op 'Wolf en paard'.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 25-08-22 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:21

Dat is wel heel raar, Merlen. Zou toch niet moeten kunnen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:28

Blijkbaar was het toch de eigenaar die het bericht heeft moeten verwijderen uit de groep.Hij kreeg te veel negatieve reacties via pb en telefoon.
Raad eens wie er ook lid is van die groep.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:46

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:25

Dat is schering en inslag, dat mensen agressief benaderd worden als ze iets negatiefs over de wolf plaatsen. Laatst ook die vrouw die een Fries is verloren door stress vanwege een aanwezige wolf. Mensen durven dus ook niet meer te melden. Ook levert melden vaak niks op, waardoor mensen het niet meer doen. Dus dat overzicht van Predation Map is idd niet compleet.

Waarom het niet op de voorpagina van bokt staat weet ik ook niet. Als er 1 of andere gek met een mes rondloopt en paarden toetakelt is bokt te klein. Wolvenaanvallen worden niet vermeld.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:29

DuoPenotti schreef:
Ik vind het maar een irritant kaartje want het verspringt hier steeds

Klopt. Maar het is beter dan niks, helemaal met alle censuur die er kennelijk op rust.

Het is zo moeilijk om het verhaal goed in beeld te krijgen. Ben wat dat betreft blij dat Stichting Annemieke zich nu ook met dossier Wolf bezig houdt. Zij neemt overigens in het kader van onderzoek naar de wolf ook samples af bij verscheurde dieren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:30

Eerst werd elk niets zeggend artikel op de voorpagina geplaatst.
Niet eens als het om een wolvenaanval ging, maar elk geneuzel over een wolf wat maar te vinden was. 100 dezelfde topics waar ook in elk topic gereageerd kon worden. Niet met een verwijzing daar kun je reageren.
Daar is toch naar mijn idee terecht over geklaagd. Want dat was onoverzichtelijk en voegde niets bij.
Nu is dan denk ik het beleid, we plaatsen niets meer. Bedenken wat nieuwswaarde heeft en wat niet is blijkbaar ingewikkeld.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:37

Beetje jammer wel als dat zo is. Die foto van die opgevreten pony in een emmer met alleen nog een hoofd en verder alleen een skelet lijkt me toch wel nieuwswaarde hebben, of valt dit in de categorie "te gruwelijk"?

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:54

Merlen schreef:
Jan Loos krijgt het voor mekaar dat elk bericht van gedode of aangevallen dieren verwijderd wordt.

Feit. Dit vind ik echt niet kunnen. Dit druist in tegen de objectieve verslaggeving.

Sussie85

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:35

Ik snap wel dat mensen niks meer durven te plaatsen op sociale media. Ik had toen er hier in de buurt schapen aangevallen waren (bevestigd later) iets geplaatst op Facebook onder dat bericht. En ik werd me toch een partij aangevallen via PB. Tot doodbedreigingen aan toe. Heb toen het bericht maar weer verwijderd. Vrees dat het vaak zo gaat. En het was een mild bericht: iets in de trant van de wolf is er dus we zullen er mee moeten leven, maar de wolf moet ons weer als vijand gaan zien. Dus overlastgevende wolven zullen bejaagd moeten worden. Anders zal het van kwaad tot erger gaan. Helaas is het blijkbaar zo dat als je niet echt volledig pro-wolf bent dat je dan je mening niet meer kunt geven op sociale media.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:10

Dat vind ik eerlijk gezegd bijzonder zorgelijk Sussie85

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:28

Gebeurt helaas heel veel Sussie. Zullen wel een tik van de molen hebben gehad :') Ik ben al meerdere keren in “fb jail” geweest door mijn toch nog best wel normale reacties onder topics wat over de wolf ging haha. Ik hou nu maar gewoon mn mond 8-)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:01

Die man in België is idd bedreigt waardoor hij zijn bericht heeft moeten verwijderen. Een pony hengst is dood, de andere staat in Gent en is kritisch. Ik ken de plek, vlakbij gewoond. Is kleine weide aan huis met heras van 1,20 er omheen.

Bedreiging zijn standaard in Duitsland België en nl gebeurt het ook, vooral als het rund of paard is, dat willen ze kost wat kost uit het nieuws houden ivm draagvlak voor hun knuffeldier

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:54

Ik zie duidelijke parallellen met de asielknuffelaars. Heel eng gedrag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:00

Mac schreef:
Dat is schering en inslag, dat mensen agressief benaderd worden als ze iets negatiefs over de wolf plaatsen. Laatst ook die vrouw die een Fries is verloren door stress vanwege een aanwezige wolf. Mensen durven dus ook niet meer te melden. Ook levert melden vaak niks op, waardoor mensen het niet meer doen. Dus dat overzicht van Predation Map is idd niet compleet.

Waarom het niet op de voorpagina van bokt staat weet ik ook niet. Als er 1 of andere gek met een mes rondloopt en paarden toetakelt is bokt te klein. Wolvenaanvallen worden niet vermeld.

Feitelijk moet je alle bedreigingen die je binnen krijgt publiek online zetten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:19

Eigenlijk zou je er aangifte van moeten doen bij de politie. Maar die drempel is voor veel mensen wel erg hoog vermoed ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:23

Evi_V schreef:
Ik ben pro wolf en pro paard. Er zou een jaagverbod moeten zijn, zodat er meer wild blijft rondlopen, zodat de wolven iets te eten hebben.

In andere landen zijn er beren, leeuwen, krokodillen, puma's, noem maar op ... Daar zijn de mensen wel verdraagzamer omdat ze nooit zonder hen geleefd hebben. Maar die dieren zijn vele malen gevaarlijker als de wolf. In afrika, Australië kan je niet op blote voeten in het gras, of niet onder bomen lopen zonder gevaar van een giftige slang ... De wolf WAS hier eerst. Toen kwamen wij, ging hij weg en nu is hij terug. Kan hij er wat aan doen dat wij het intussen vol gebouwd hebben ? (In belgië toch) Nee ... Kan ie niet aan doen.

In dorpen waar pumas of leeuwen voor overlast zorgen dan worden die gewoon af gemaakt door de plaatselijke bevolking!
Echt, die sparen ze niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:01

En dan nog: een weiland met schapen is voor wolven zoiets als voor ons de supermarkt. Het is gewoon veel gemakkelijker jagen op dieren die geen kant op kunnen en niet zo hard rennen. Hier in de buurt stikt het van het wild en toch zijn er meermaals schapen gepakt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:42

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:13

Elspeet gisternacht bij de mestzuivering, meerdere dode schapen..

Afbeelding

*edit: was gisternacht, niet vannacht.. Ff aangepast..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:07

Ja, dat zijn die schapen die achter een officieel goedgekeurde wolfwerende afrastering stonden. Triest.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:14

Mist schreef:

Dus niet alleen schapen, maar ook kalfjes en pony’s. Je zou denken dat er meer ongerustheid zou zijn. Maar in een ander topic mogen we alleen blij zij als we een glimp opvangen van de wolf. Nou joepie…..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:53

Mac schreef:
Ja, dat zijn die schapen die achter een officieel goedgekeurde wolfwerende afrastering stonden. Triest.

weer duidelijk dat het dus niet werkt die omheining.

In Hooghalen zijn er 3 kalveren in Iglo's naast de melkveestal gedood en ook weer schapen in Beilen.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 08:08

Dat was allang duidelijk toch? :=