[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:00

Dank je Pien, ik vrees dat ik dit alleen ga doen. Ik zie hen niet iedere keer de berg opkomen. Morgen ga ik dan wel voorstellen dat ik het gewoon allemaal ga doen, dus mesten, voeren, gewoon alles. Maar ik wil dan wel iets van 50 euro vragen pm, als zij hun hooi en voer blijven aanleveren. Wat vinden jullie, is dat teveel?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:04

Ik zou twee prijzen geven:
1. € 120,-- per 2 paarden per maand als ze geen voer en hooi leveren
2. € 50,-- per maand voor 2 paarden als ze dat wel doen.

Zowel bij 1 en 2 zijn alle extra kosten: smid, dierenarts, wormenkuren, tandarts e.a voor hen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 02-11-19 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:15

Dank voor het advies. Klinkt mij redelijk in de oren. Vraagje, denken we nu in NLse prijzen of zou je dat in FR ook normaal vinden?

edit ik lees nu voor 2 paarden. Ik zat alleen aan B-A te denken, maar idd heb ik aan Kabir uiteraard ook werk. Is 50 euro dan te weinig?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:20

Ik heb mijn bericht veranderd. 60 euro per paard zonder voer en hooi, 30 euro per paard per maand met voer en hooi.
Franse prijzen zijn het. Mijn vriendin vraagt dit.

Ik zet net te bedenken, ga even met zijn vieren rustig rond de tafel, glaasje erbij, en maak afspraken. Vraag manlief "en publiek", of hij het allemaal wil opschrijven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:41

Ok dat stelt me gerust Pien, dus 60 euro voor twee paarden als zij voor het voer en hooi zorgen.

Morgen komt zijn vrouw eerst met hun voer en hun hooi. Met haar kan ik beter kaas eten dan met hem. Dan spreek ik met haar dingen af en bevestig dat naar hun in de mail. Dan heb ik het zwart op wit.

Mijn vriend doet in dit project niet mee. Hij had liever niet dat ik dit op mijn hals had gehaald. Hij vindt dat de oorspronkelijke eigenaren (Dus de criminele engelsman en de pensionhoudster) zelf de verantwoordelijkheid ervoor moeten nemen. Hij vindt mij dom dat ik dit aanga. En dat zal ook wel zo zijn, maar dit was echt te erg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:42

Ik snap het. E. is bezorgd om je.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:53

Ik heb je pb even beantwoord...nu kan ik je topic ook wat makkelijker terugvinden :D

Je schrijft heel leuk,heb nog niet alles gelezen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 17:55

Ja en terecht want mijn lijf trekt het niet als ik 5 paarden in de winter moet gaan uitmesten. Een grote en 2 kleintjes trek ik maar net en moet hij al regelmatig bijspringen.

We gaan het zien.

Hi Geerke welkom in het topic ik ga je bericht lezen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:10

Weet je Mo , ik ben ook zo .
Ik probeer de dieren te helpen die het hard nodig hebben maar daardoor kom ik zelf wel altijd in de problemen. Omdat het meer werk is en het van mijn eigen vrije tijd met mijn eigen dieren af gaat.
Mijn man verklaard me ook vaak voor gek :o .

Maar ja ik kan ook geen nee zeggen := .
En daar word ook wel misbruik van gemaakt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:16

Monique1963 schreef:
Ja en terecht want mijn lijf trekt het niet als ik 5 paarden in de winter moet gaan uitmesten. Een grote en 2 kleintjes trek ik maar net en moet hij al regelmatig bijspringen.

We gaan het zien.

Hi Geerke welkom in het topic ik ga je bericht lezen.

Kun je de nieuwe paarden niet altijd buiten houden. Dat doet mijn vriendin ook. Die heeft echt geen tijd om 15 paarden stallen uit te mesten. Zij heeft dekens op de paarden die dat nodig hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 18:22

Ik weet nog niet hoe het zich gaat ontwikkelen. Als bij hun het gras weer gegroeid is, misschien kunnen ze dan weer terug. Maar eigenlijk denk ik niet dat ze daar beter van worden. Het abces op in het oor schijnt ook enorm geweest te zijn. Hoe kun je dat niet zien? Hoe kun je niet zien hoe mager B-A is. Dat moet toch ieder mens zien.

Dus ik denk dat ik er volledig voor moet gaan. Hoe zielig is het als in het geval van B-A je eigenaar je in pension zet en dan niet voor je betaalt en je na aanmaningen ook niet komt ophalen. En dat de pensionhoudster je dan bij iemand stalt die het goed bedoelt maar totaal niets weet van paarden. En dat je dan je lamlendig voelt omdat je gewoon te weinig eten binnenkrijgt.

Dus ze verdient het dat ze nu rust krijgt en goed verzorgd wordt. Dus ik moet er voor gaan of helemaal niet. De winter komt snel en dan zo'n mager paardje dat wil ik niet in de kou en nattigheid buiten laten staan. Ik hoop dat de deken die zijn vrouw besteld heeft (waar ik bij was) snel komt, dan hebben we in ieder geval wat.

En ik ben met jou bij jouw vriendin geweest met al haar paarden. Amazing wat ze doet voor die dieren. Petje af!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:31

J. heeft het gewoon goed georganiseerd en daarom houdt ze het zo lang vol. Al haar projekten verwaarloosde paarden krijgen warme deken op en zijn altijd 24 uur buiten. Deze paarden zijn verder van huis als jouw lijf het begeeft, want dan hebben ze niemand meer die voor ze zorg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 18:38

Daar heb je gelijk in Pien.

Zoals we het nu gaan organiseren, krijgt ze dekens en de schuilstal, hooi à volonté en dan een paar keer per dag voer. Maar wat dat voer gaat worden, moeten we het over gaan hebben want dat is speciaal en niet goedkoop vermoed ik.

Ben heel benieuwd hoe Callas op hun gaat reageren. Ze kunnen niet bij elkaar maar ze zal ze wel kunnen zien uiteraard.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:52

Monique1963 schreef:
Ik weet nog niet hoe het zich gaat ontwikkelen. Als bij hun het gras weer gegroeid is, misschien kunnen ze dan weer terug. Maar eigenlijk denk ik niet dat ze daar beter van worden. Het abces op in het oor schijnt ook enorm geweest te zijn. Hoe kun je dat niet zien? Hoe kun je niet zien hoe mager B-A is. Dat moet toch ieder mens zien.

En hoe kan de DA niks zeggen over de conditie? Die merrie zou in Engeland door de RSPCA/WHW per direct in beslag genomen zijn en de eigenaar/verzorger voor de rechtbank gesleept.

Jij zit nu behoorlijk klem tussen onkundige (al dan niet met opzet) eigenaren, je lijf en je geweten. Terwijl eigenlijk deze dieren eigenlijk in beslag genomen moeten worden of de eigenaar de ballen moet hebben ze beide in te slapen wegens niet kunnen verzorgen aangezien het elke keer weer fout gaat en ze ze eigenlijk ook niet uit handen willen geven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 18:57

tamary schreef:
Monique1963 schreef:

En hoe kan de DA niks zeggen over de conditie? Die merrie zou in Engeland door de RSPCA/WHW per direct in beslag genomen zijn en de eigenaar/verzorger voor de rechtbank gesleept.

Jij zit nu behoorlijk klem tussen onkundige (al dan niet met opzet) eigenaren, je lijf en je geweten. Terwijl eigenlijk deze dieren eigenlijk in beslag genomen moeten worden of de eigenaar de ballen moet hebben ze beide in te slapen wegens niet kunnen verzorgen aangezien het elke keer weer fout gaat en ze ze eigenlijk ook niet uit handen willen geven.

Dat dus.
Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen nee te zeggen. B-A wil heel graag eten en heel graag leven. En Kabir is verder ook een liefie. Gelukkig dat hij niet zo mager is.

Ik heb A gezegd, nu ga ik B zeggen. Het zij zo. En wie weet kan ik Kabir wel mee gaan nemen als handpaard. Het zal vast ergens goed voor zijn, dit avontuur. Het komt niet zonder reden voor de 2e keer op mijn pad.

Het komt vast goed, Tamary

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:13

Jeemig Monique wat is die Haflinger zwaar ondervoed :( Schandalig dat die dierenarts daar laatst geen werk van gemaakt heeft. Je kan er van alles en nog wat aan mineralen en vitamines in stoppen maar heel veel hooi werkt toch vaak het beste is mijn ervaring. Een vriendin van mij heeft een jaar terug een Fjordenmerrie van 10 jaar gekocht die ook vreselijk ondervoed en mager was. Bijna net zo erg als de Haf. Ze is onbeperkt hooi gaan voeren. Een half jaar later had ze een Fjord in blakende gezondheid waar geen rib meer op te zien was. Ik zou wat mest van de Haf in een emmer water gooien en losweken om te kijken of er veel zand in zit. Als ze errug schraal hebben gestaan zit het er dik in dat ze behoorlijk zand hebben opgenomen. Mocht ze vol zand zitten dan kan je er in stoppen wat je wilt maar het grootste deel glijd er zo doorheen. Ik vind het wel heel dapper van je dat je deze 2 een goede verzorging wilt geven. Heel goede afspraken met de eigenaren maken is inderdaad heel belangrijk zoals anderen ook al aangehaald hebben ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:20

Onbegrijpelijk... Echt geen woorden voor... Arm dier!
Hopelijk knapt ze snel een beetje op, zo de winter in gaan is wel heel pittig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:39

Ik zou altijd Sandclear doen bij deze paarden. Heb ik ook bij Chico gedaan en herhaal ik volgende maand . Voorkomen is beter dan genezen...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 20:02

ik heb psylium puur voor Callas ook voorzorg doe ik regelmatig een kuurtje. Kost allemaal wel geld. Dat moeten zij willen betalen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:04

Uiteraard.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:42

Wat een zielig hoopje zeg! |( Ik snap dat je je daar over wil ontfermen!
Wat voer betreft.. in het begin denk ik dat ze best wat extra’s kan gebruiken, maar ik denk dat je daarna best over kunt gaan op alleen onbeperkt ruwvoer. Dat scheelt ook weer een deel in de kosten..
ik zou me er mentaal al op voorbereiden dat je er binnen no time alleen voor staat. Ik kan me niet voorstellen dat zij de moeite doen om naar jullie te komen om de paarden te verzorgen..

Sterkte met de situatie! Ik hoop dat er ook voor jou iets positiefs uit voortvloeit!! :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:56

Geerke zal het wel weten, maar volgens mij met verwaarloosde paarden kun je het beste beginnen met onbeperkt hooi. Als het om voeren gaat is volgens mij voorzichtigheid geboden...maar ik ben een leek hé.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:04

Door de psyllium dikt de mest ook in. Soms gaan de darmen op hol van ontwormen en zand. Beetje muesli, licht vochtig maken en dan psyllium erop kan ook werken om de diarree te stoppen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:21

Moossie90 schreef:
Door de psyllium dikt de mest ook in. Soms gaan de darmen op hol van ontwormen en zand. Beetje muesli, licht vochtig maken en dan psyllium erop kan ook werken om de diarree te stoppen.

Klopt heb ik ook gedaan bij Chico mijn nieuwe paard. Als je Sandclear gebruikt dan is het beter om het niet licht vochtig te maken. Staat althans op de emmer.
Ik heb bij Chico gelijk 3 dagen voor vertrek een equest pramox gedaan daar ik niet weet hoe goed of slecht er daar ontwormd werd. Dan blijven eventueel wormen daar.
Hier kreeg hij gelijk kuurtje Sandclear dat ik volgende maand ga herhalen.
Hier staat nl veel meer gras dan in het snoei droge Zuiden. Het lijkt vooralsnog hier goed gegaan(afkloppen), maar Chico was niet verwaarloosd hoor.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:35

Mijn ervaring met dunne mest dat gekookte lijnzaad ook goed helpt. Ik geef mijn paarden eens in de zoveel tijd een lijnzaad kuurtje tegen zand. De dunnere mest van mijn ouders merrie was dan direct weer goed.