Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iriscope schreef:Ik ga zo ook even kijken naar Zorro!
Mijn dressuur ging vrij goed gisteren. Ik kon hem prima rondsturen, niet bang voor de jury en het zonnescherm dat ze over zich heen hadden. Ik was zelf wel vrij nerveus, wat niet echt hielp natuurlijk. Heb in geen 5-6 jr wedstrijd gereden denk ik, dus toch even spannend.
Omdat hij de laatste tijd regelmatig teugelkreupel loopt, wat ook zeker een groot gevolg is van spanning in mijn arm, heb ik hem met een los teugeltje de ring door gestuurd. Liever dat dan dat hij niet zuiver de ring door komt. 2 relaxte proeven, braaf paard, goeie eerste ervaring met wedstrijden voor hem.
Nu heeft ie een paar dagen rust, woensdag weer een lesje en verder werken aan het contact. Vrijdag komt de fysio, dus ben benieuwd.
Overigens via via zijn 2e eigenaresse gehad (ik ben nummer 4 alweer) en die gaf aan dat zijn gangen echt vooruit zijn gegaan. Hij heeft dus blijkbaar altijd al slechte gangen gehad en niemand die er iets aan heeft gedaan. Ik gok dat hij daar ook voor het boerderij scheur en trek werk is gebruikt en er alleen maar erger van is geworden.
Verder via mijn instructrice waarschijnlijk binnenkort de kans om langs te gaan bij een fokker hier, die iemand zoekt om dressuurpaarden uit te brengen... Misschien dan toch de kans om een paard met meer dressuur talent te rijden, zonder dat ik Arrow daarvoor weg hoef te doen
Promisse schreef:dank jullie! Ik kan wel een gat in de lucht springen. Ik weet al helemaal waar ik aan wil gaan werken als we weer conditie hebben.
En als mijn nekspieren en banden het me toestaan, dan ga ik misschien in december wat grondwerk doen. Als in aan de hand wijken, sb, travers, appuyeren. En misschien ga ik zelfs proberen om haar te laten piafferen. Als dat zou lukken, dan denk ik dat dat heel veel goeds zal doen voor haar bekken, die ze niet makkelijk kantelt. Dan is het toch nog ergens goed voor geweest.
enjoy86 schreef:Ik durf het niet snel, maar vind de sfeer hier in dit topic erg prettig dat ik het toch eens aandurf een filmpje te plaatsen. https://youtu.be/7dWVz-iwCTU
Dit is mijn 4 jarige ruin. We hebben nog geen (wedstrijd) niveau. Heb hem rustig aan ingereden. Misschien dat we volgend jaar eens een wedstrijd gaan starten .
We hebben nog geen les gehad. Dec rij ik op stal een clinic/les mee. Ben benieuwd.
enjoy86 schreef:Ik durf het niet snel, maar vind de sfeer hier in dit topic erg prettig dat ik het toch eens aandurf een filmpje te plaatsen. https://youtu.be/7dWVz-iwCTU
Dit is mijn 4 jarige ruin. We hebben nog geen (wedstrijd) niveau. Heb hem rustig aan ingereden. Misschien dat we volgend jaar eens een wedstrijd gaan starten .
We hebben nog geen les gehad. Dec rij ik op stal een clinic/les mee. Ben benieuwd.